Οι φορητές παιχνιδομηχανές δεν ήταν ποτέ το καλύτερο περιβάλλον για να ευδοκιμήσουν τα first person shooters. Όμως κάτι οι εκπληκτικοί αναλογικοί μοχλοί του Vita, κάτι το προσεγμένο gameplay της σειράς Killzone, ίσως ήρθε η ώρα να σπάσει η γκίνια. Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την preview έκδοση του Killzone: Mercenary, δηλαδή της έκδοσης για το PS Vita, και χαίρομαι πολύ που ο κλήρος έπεσε σ’ εμένα!
Από τη δοκιμαστική έκδοση λείπουν το tutorial και το multiplayer, δεν μπορείς να συνεχίσεις από κάποιο checkpoint αν κάνεις quit, και ακόμα χειρότερα… έχει μόνο μία πίστα! Δεν πειράζει, τουλάχιστον μου άνοιξε την όρεξη για την πλήρη έκδοση του φθινοπώρου.
Σε κάθε περίπτωση, η αποστολή ξεκινάει μετά από τα γεγονότα του πρώτου Killzone, με ένα νέο χαρακτήρα, τον μισθοφόρο Arran Danner. Για να ξεκινήσει η επίθεση στον πλανήτη Helghan, πρέπει να διεισδύσεις στις αμυντικές εγκαταστάσεις των Helghast, και να στρέψεις τα συστήματα εναντίον τους.
Όπως κάθε νέο παιχνίδι που σέβεται τον εαυτό του, το Killzone: Mercenary προσφέρει την επιλογή για κατά μέτωπον επίθεση, ή για μία πιο stealth προσέγγιση. Σε αυτό το πλαίσιο, για να φτάσεις στον στόχο σου, μπορείς να ακολουθήσεις μία οδό με λιγότερους εχθρούς, ή να περάσεις μέσα από όλους, αντιμετωπίζοντας μεγαλύτερο κίνδυνο, αλλά κερδίζοντας περισσότερους πόντους εμπειρίας.
Με αυτούς τους πόντους μπορείς να αναπληρώνεις πυρομαχικά και ενέργεια, να αγοράζεις νέα όπλα, πανοπλίες και πολεμικά gadgets, όπως πεδία αορατότητας και αυτόματους πυραύλους. Αν πλησιάσεις πολύ κοντά στον εχθρό, είτε σε stealth είτε φανερά, μπορείς να τον σκοτώσεις άμεσα με μία melee επίθεση. Αντίθετα, με ειδικά gadgets περιορισμένης χρήσης, μπορείς να τους εξοντώσεις από μακριά, με ασφάλεια.
Επίσης υπάρχει και λίγο hacking με γρίφους, οι οποίοι είναι πολύ απλοί, απαιτώντας μόνο παρατηρητικότητα και ταχύτητα. Όσον αφορά το core gameplay, λειτουργεί πάρα πολύ καλά! Με τον αριστερό μοχλό κινείς τον χαρακτήρα, και με τον δεξιό την κάμερα. Με το αριστερό trigger στοχεύεις με ζουμ, ενώ με το δεξί πυροβολείς. Εναλλακτικά μπορείς να στοχεύεις και με τον αισθητήρα κίνησης του Vita.
Μοναδικό πρόβλημα φαίνεται να είναι ότι οι χώροι είναι είτε πολύ ανοιχτοί για να καλυφθείς ή πολύ στριμωγμένοι για να ελιχθείς. Βέβαια ίσως απλά να ήταν έτσι η συγκεκριμένη πίστα, και το υπόλοιπο παιχνίδι να έχει καλύτερα σχεδιασμένα επίπεδα. Γενικά η έκδοση προεπισκόπησης μου άφησε πολύ καλή εντύπωση, και θέλω οπωσδήποτε να πάρω στα χέρια μου την τελική έκδοση, που κυκλοφορεί στις 4 Σεπτεμβρίου.