Ο ισχυρισμός αυτός προέρχεται από άρθρου του Edge, σύμφωνα με το οποίο διάφοροι developers αναγνωρίζουν πως η διαφορά ανάμεσα στις δύο κονσόλες είναι «σημαντική» και «εμφανής».
Οι πηγές του Edge, λοιπόν, αναφέρουν πως τόσο η μνήμη όσο και το Arithmetic Logic Unit (ALU) του PS4 είναι γύρω στο 40-50% γρηγορότερα από αυτά του Xbox One. Με χαρακτηριστικό παράδειγμα σύμφωνα με το site να είναι πως ένα παιχνίδι που έχει σχεδιαστεί ουδέτερα και για τις δύο κονσόλες παράλληλα, μπορεί να τρέξει στα 30 FPS και σε ανάλυση 1920×1080 στο PS4, ενώ στα 20 (και κάτι) FPS και στα 1600×900 στο Xbox One.
Ακόμα μια πηγή αναφέρει πως «το Xbox One είναι πιο αδύναμο και η ESRAM του είναι δύσκολη στη χρήση», και μια άλλη πως «μετά και την αύξηση στον χρονισμό του επεξεργαστή δεν έχει σημειωθεί κάποια σημαντική διαφορά. Φυσικά βέβαια το κάτι είναι καλύτερο από το τίποτα».
Η Microsoft ακολουθεί επιθετική πολιτική, προσπαθώντας να αντικρούσει τέτοιες αναφορές που βγαίνουν κατά καιρούς. Τo πιο ενδιαφέρον όμως είναι πως σύμφωνα με το Edge, developer αναφέρει πως οι cross-platform τίτλοι πιθανότατα θα «δείχνουν» το ίδιο και στις δύο κονσόλες παρά την ανωτερότητα του PS4 και τη δυνατότητα του για αναπαραγωγή καλύτερων γραφικών, προκειμένου να μην «θυμώσει» η Microsoft. Καλύτερα δηλαδή να «κόψουν» κάτι από την έκδοση του PS4, παρά να φανεί πως αυτό είναι καλύτερο, μιας και κάτι τέτοιο θα είχε κακό αντίκτυπο για το Xbox One.
Απ’ ό,τι φαίνεται, τόσο η Sony όσο και η Microsoft δεν έχουν οριστικοποιήσει την τελική μορφή των κονσολών τους, μιας και οι δύο εταιρίες δουλεύουν πάνω σε νέους drivers γραφικών, με τη Microsoft όμως να είναι πιο πίσω. Μια πηγή μάλιστα (πήξαμε στις πηγές! :P), δεν παραλείπει να σχολιάσει πως οι drivers του Xbox One είναι «χάλια», κάτι όμως που θα διορθωθεί μέχρι την κυκλοφορία των κονσολών.
Την αλήθεια φυσικά θα τη μάθουμε όταν πια κυκλοφορήσουν και οι δύο κονσόλες. Τότε δεν θα μπορούν να κρυφτούν από κανέναν! :P
[UPDATE] Εκπρόσωπος της Microsoft, μετά από έκλυση του Kotaku, απάντησε πως «ναι μεν πριν 10 χρόνια, μπορούσες να υποστηρίξεις πως η δύναμη μιας κονσόλας προερχόταν από ορισμένα specs της, ωστόσο το Xbox One είναι σχεδιασμένο ως μια πανίσχυρη μηχανή που μπορεί να αποδώσει τα καλύτερα παιχνίδια τόσο σήμερα όσο και του χρόνου. Η αρχιτεκτονική του Xbox One είναι πολύ πιο σύνθετη από αυτό που φαίνεται. Σχεδιάστηκε με ισορροπημένη απόδοση κατά νου, και πιστεύουμε πως η απόδοση των παιχνιδιών που «τρέχουμε» σε σχεδόν τελικό hardware το αποδεικνύει. Εν τέλει, θα αφήσουμε τις κονσόλες και τα παιχνίδια τους να μιλήσουν από μόνα τους.»