Ένα πολύ πολύ ενδιαφέρον άρθρο διαβάσαμε στο PCGamesN. Τι αφορά; Τις κυκλοφορίες στα PC που, παραδοσιακά πλέον, εμφανίζονται με χαρακτηριστική καθυστέρηση σε σχέση με εκείνες για τις κονσόλες. Το περί ου ο λόγος κείμενο υπογράφει ο Τιμ Έντουαρντς και διηγείται το πώς άνθρωπος μέσα από τη βιομηχανία του είπε χαρτί και καλαμάρι, off the record, τι παίζει με τα… καθυστερημένα PC games.
[box_light]
Παίρνοντας συνέντευξη από κάποιον για ένα παιχνίδι, αποφεύγει χαρακτηριστικά να απαντήσει την ερώτηση: «Μπορείτε να μου πείτε γιατί το παιχνίδι δεν θα κυκλοφορήσει στα PC την ίδια μέρα που θα βγει στις κονσόλες»;
Είναι ωραίος τύπος, βλέπω ότι θέλει να μιλήσει και να μου εξηγήσει τον λόγο αλλά το βλέμμα του παίζει δεξιά κι αριστερά, γνωρίζοντας ότι δεν πρέπει να απαντήσει και, αντιθέτως, να δώσει μια τυπική PR-ο-απάντηση.
«Αν κλείσεις το μαγνητόφωνο και μιλήσουμε off the record, θα σου πω».
Είναι κρίμα μεν αλλά το θέμα είναι πολύ σημαντικό για να μη δει το φως της δημοσιότητας.
Μόλις το μαγνητόφωνο κλείνει και βεβαιώνεται ότι η ανωνυμία του θα διατηρηθεί, ανοίγεται. Το πρόβλημα είναι απλό: οι εκδότες του παιχνιδιού και οι διευθυντές του στούντιο στο οποίο δουλεύει, τρέμουν την πειρατεία. Καθυστερούν την έκδοση για PC του παιχνιδιού τους γιατί ξέρουν πως υπάρχει κοινό που προτιμά να το κατεβάσει τσάμπα παρά να το αγοράσει. Αν η έκδοση για PC διατεθεί και εν τέλει σπάσει, θα διαμοιραστεί παντού. Αν δεν υπάρχει έκδοση για PC, τότε ναι μεν θα υπάρχουν απώλειες λόγω πειρατείας, πλην όμως σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα.
Τίμια απάντηση σε μια ξεκάθαρη ερώτηση. Γιατί όμως να μην τα πει όλα αυτά επώνυμα και ανοιχτά;
«Αν τα πούμε όλα αυτά δημοσίως, το ίντερνετ θα μας μισήσει».
Έχω ακούσει παρόμοιες ιστορίες από πολλούς δημιουργούς και εκδότες videogames αλλά κανείς δεν έχει τολμήσει να παραδεχθεί κάτι τέτοιο ανοιχτά μιλώντας σε δημοσιογράφο. Ο φόβος της αρνητικής κριτικής είναι τεράστιος: τα «καυτά» σχόλια, τα γεμάτα «γαλλικά» threads σε forums, ο πόλεμος των «flames» και η οργή στο Twitter. Όλα αυτά εκτός των αρνητικών αποτελεσμάτων που φέρνουν, είναι και εξαντλητικά.
[/box_light]
Είπες κάτι;
4 Σχόλια
Πολλές αλήθειες σε λίγες λέξεις… Όχι ότι ανακαλύψαμε και τον τρόχο βέβαια αλλά όπως και να το κάνουμε…
η απαντηση ειναι μια “πειρατεία” …πόσοι πραγματικα θα το αγορασουν ρε μαγκες; ποσοι; ελαχιστοι…αλλα…εδω ειναι το μεγαλο αλλα! τι εκανε η microsoft και ειναι η πρωτη εταιρεία σε πωλήσεις λειτουργικού συστήματος; έδωσε τσαμπε τα ms dos δουλευαν δουλευαν οι ανθρωποι με αυτα..και οταν τα βαλανε επι πληρωμη…οι εταιρείες αναγκαστήκανε να τα αγορασουν..γιατι; γιατι ο αλλος σε αυτα δουλευε..τι θα παει να παρει macintosh? εξυπνο..και σωστο διοτι κατι τετοιο ισχυει και στην σημερινη εποχη…αν μαρεσει εμας του pc gamers to gta θα παμε την ιδια στιγμη να το αγορασουμε κιολας…αν δεν μας αρεσει..unnistall και παμε παρακατω…ειναι αρνητικο για τα ατομα που κουράστηκαν να το φτιαξουν αλλα ….
ta peiratika gia to xbox 360 den ta vlepoun? tyfloi einai? an einai dynaton min leme oti mas symferei
Δεν είναι πάντα “παιχνιδάδες” οι executive managers, οι εκδότες κ.α λοιποί.. δεν μπορούν να δουν καθαρά το χώρο του pc gaming.. Ναι, η πειρατεία σκοτώνει τα κέρδη τους.. λογικό είναι να καθυστερεί η έκδοση σε pc, καθώς τα λεφτά πλέον έρχονται από τις κονσόλες και πρέπει να “γυρίσει” η επένδυση τουλάχιστον..
Πλέον τούτου, ακόμη δεν έχουν λύσει το πρόβλημα της πειρατείας.. βάλε rootkit = τρως κράξιμο, βάλε υποχρεωτική online σύνδεση για να παίξεις το παιχνίδι ακόμη και σε single player mode = τρως κράξιμο.. Μέσω Steam τα πράγματα είναι καλύτερα, ΑΛΛΑ νομίζω πως δεν θέλουν να εξαρτώνται από μια εταιρία – πάροχο..
Με τις νέες κονσόλες.. τα pc θα κλάψουνε για να δουν φρέσκο παιχνίδι να βγαίνει ταυτόχρονα ή και να βγαίνει εντελώς.. και είμαι pcάκιας.. μάλλον με τα pc οδεύουμε προς την ελαχιστοποίηση του μεριδίου αγοράς στο gaming.