Η Sony πέταξε… βόμβα στη GDC 2014 (Game Developers Conference, σαν να λέμε) του Σαν Φρανσίσκο παρουσιάζοντας επίσημα (ότι το ξέραμε, το ξέραμε) το Project Morpheus, το κράνος εικονικής πραγματικότητάς της. Η… κάσκα έχει ενσωματωμένη οθόνη προβολής με ανάλυση 1080p και εύρος προβολής 90 μοιρών, την ώρα που η παραμικρή κίνηση του κεφαλιού καταγράφεται από μία PlayStation Camera. Το Project Morpheus ενσωματώνει 3D τεχνολογία ήχου δημιουργώντας στερεοσκοπικούς ήχους σε όλες τις πιθανές κατευθύνσεις ανάλογα με τη θέση του κεφαλιού. Επιπλέον είναι συμβατό με το DualShock 4 (το χειριστήριο του PS4) και το PlayStation Move.
«Η εικονική πραγματικότητα είναι η επόμενη καινοτομία της Sony που πιστεύουμε πως θα καθορίσει το μέλλον των videogames. Η νέα αυτή τεχνολογία θα αναπαράγει με τον καλύτερο τρόπο την αίσθηση της φυσικής παρουσίας όπου εσύ, ο παίκτης, θα νιώθεις πως θα βρίσκεσαι μέσα στο παιχνίδι και τα συναισθήματά σου θα είναι ακόμα πιο κοντά στην πραγματικότητα», ήταν τα λόγια του προέδρου της Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, Σουχέι Γιοσίντα με αφορμή τις ανακοινώσεις.
Όπως πρόσθεσε δε ο Ρίτσαρντ Μαρκς, εκ των εμπνευστών και δημιουργών του Project Morpheus, η Sony έπρεπε να δουλέψει σε τεχνολογίες που αφορούσαν την όραση, την ακοή, την ανίχνευση κίνησης, τον έλεγχο, την ευκολία στη χρήση και το περιεχόμενο. Όχι πως έχει τελειώσει τη δουλειά αφού ακόμα αναπτύσσει τις συγκεκριμένες τεχνολογίες. Στόχος της; Αυτό που πάνω-κάτω είπε κι ο Γιοσίντα: να αναπαράγει όσο πιο πειστικά γίνεται την αίσθηση του «να είσαι εκεί», βαδίζοντας έτσι στα χνάρια του Oculus Rift (το οποίο οι άνθρωποι της Sony παραδέχονται ανοιχτά πως τους ενέπνευσε).
Η Sony έχει στη GDC αρκετά tech demos προκειμένου έτσι να δώσει στους παρευρισκόμενους μια πρώτη γεύση της δικιάς της εκδοχής της εικονικής πραγματικότητας. Όσο για το πότε το Project Morpheus θα βγει… παραέξω; Μη βιάζεσαι. Ακόμα δεν είμαστε ούτε καν στην αρχή…