Είδηση σοκ (όχι ιδιαίτερα, τα ξέρουμε χρόνια αυτά τα χάλια!): απατεώνες που το παίζουν ιντερνετικές περσόνες με άπειρα subscribes στο YouTube κανάλι τους, κοροιδεύουν εταιρείες παιχνιδιών για να τους δώσουν δωρεάν παιχνίδια, ώστε να τα «παρουσιάσουν» στους αναγνώστες/επισκέπτες τους. Το πιο «φθηνό» από όλα όμως, είναι ότι αυτοί οι…μικροαπατεώνες (αν κάνουν τέτοια τώρα, ποιος ξέρει τι θα κάνουν σε μερικά χρόνια), δεν παίζουν τα παιχνίδια. Αν ήταν έτσι, θα μπορούσες να συγχωρέσεις ίσως έναν υπερ-ενθουσιασμένο, φανατικό παίκτη. Το γλοιώδες σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι τα προιόντα αυτά (που προορίζονται για review), τα πουλάνε για χρήματα, μέσω sites. Είναι ένα φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί και στην χώρα μας, δυστυχώς, πολύ πριν από την έλευση του YouTube.
Το αρχικό άρθρο δημοσιεύτηκε στο Kotaku, αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται το φαινόμενο, ούτε η τελευταία. Εκεί, η αναφορά γίνεται για τον Leszek Lisowski (Wastelands Interactive) που νόμιζε ότι είχε δώσει ένα Steam key σε έναν γνωστό YouTuber, για το παιχνίδι Worlds of Magic. Αργότερα όμως, βρήκε το ίδιο κλειδί προς πώληση στο G2A.com! Από τα δεκάδες κλειδιά που έδωσε, το 70% ήταν απατεωνιές. Αποφάσισε να κάνει ένα πείραμα και να προσποιηθεί ότι είναι κι αυτός ένας περιβόητος YouTuber: έστειλε 46 emails μέσα σε δύο ώρες, σε διάφορες εταιρείες, ζητώντας review codes για να παρουσιάσει στους αναγνώστες του. Συνολικά πήρε 16 κωδικούς για 15 παιχνίδια, αξίας συνολικά 400 δολαρίων…. Δυστυχώς, έχουν φτάσει (καιρό τώρα) οι εποχές που και οι εκδότες, εταιρείες ανάπτυξης και διανομής, πρέπει να είναι περισσότερο… υποψιασμένοι, γιατί όχι μόνο δημιουργείται κακή εικόνα για τα προϊόντα τους, αλλά βοηθούν διάφορους επιτήδειους να βγάλουν χρήματα από τον αέρα, εις βάρος τους.
1 Σχόλιο
Είναι της μόδας τελευταία οι publishers να αναθέτουν σε marketing firms την επικοινωνία (και φυσικά, την διάθεση κωδικών) οτιδήποτε αφορά τον τύπο/YouTube. Τα παραπάνω είναι παράδειγμα πως ορισμένες από αυτές δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους…