Το Beyond Earth μετέφερε το θρυλικό Civilization στο διάστημα, καλώντας μας να αποικήσουμε νέους πλανήτες… αλλά έλειπε κάτι. Αυτό το κάτι είναι τελικά το expansion του Rising Tide που δημιουργεί ένα πιο ολοκληρωμένο, πλούσιο και μεστό παιχνίδι. Εξαιρώντας κάποιες οπτικές διαφοροποιήσεις (τα νέα αρκτικά/ηφαιστειογεννή είδη χάρτη και τα νέα γραφικά των εξωγήινων τεράτων), το Rising Tide δεν αλλάζει το βασικό gameplay: παραμένετε ένας ηγέτης πολιτισμού που έχει έρθει να αποικήσει έναν νέο πλανήτη, αξιοποιώντας πρώτες ύλες, εξερευνώντας και κυνηγώντας έναν από τους διαφορετικούς τρόπους νίκης μέσω τεχνολογίας, πολέμου, διπλωματίας κ.λπ. Η σεναριακή δικαιολογία για το Civilization: Beyond Earth – Rising Tide θέλει ένα νέο σκάφος από τη Γη να έρχεται, με νέους αποίκους άγνωστης ταυτότητας που όμως δεν έχουν ακόμα ξεκαθαρίσει τις προθέσεις τους, αφού δεν απαντούν σε μηνύματα…
Η πρώτη βασική αλλαγή που αφήνεται να εννοηθεί κι από τον τίτλο, είναι ότι μπορούμε πλέον να φτιάξουμε θαλάσσιες πόλεις. Οι πλωτές πολιτείες μπορούν να μετακινηθούν πάνω στην επιφάνεια του νερού, κάτι που γίνεται απαραίτητο από ένα σημείο και μετά εφόσον θέλετε να επεκταθείτε στον ωκεανό. Τα εξάγωνα του νερού πλέον δεν γίνονται ‘νεκρά’ σημεία: υπάρχουν νέα τέρατα και ειδικές πρώτες ύλες που κρύβονται στα βάθη της αβύσσου και γρήγορα τα νεροεξάγωνα γεμίζουν δρόμους, ορυχεία, φάρμες και οι εργάτες σας τα επεξεργάζονται σχεδόν ως χερσαία κομμάτια (σε σημείο που, στα τέλη του παιχνιδιού, τα κομμάτια ξηράς/νερού έχουν ελάχιστες διαφορές μεταξύ τους).
Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή είναι ο νέος σχεδιασμός του συστήματος διπλωματίας. Πλέον αποκτάτε πόντους διπλωματίας (Diplomatic Capital), από τα κτίρια που χτίζετε, την αλληλεπίδραση με τα άλλα έθνη (αν τους προκαλείτε φόβο ή σεβασμό), κ.λπ. Ουσιαστικά μιλάμε για μια ακόμα νομισματική μονάδα με την οποία μπορείτε να αγοράσετε (και να αναβαθμίσετε) νέα perks για τον ηγέτη σας, να συνάψετε σταθερές διπλωματικές συνθήκες και συμμαχίες, να αγοράσετε μονάδες/κτίρια, κ.λπ.
Εκτός από τις δύο αυτές βασικές προσθήκες, θα βρούμε μερικές ακόμα μικρότερες βελτιώσεις, νέες μονάδες (τα υποβρύχια είναι απόλαυση!) και πινελιές εργονομίας στο interface. Νέο είναι και το artifact σύστημα, ένας μηχανισμός που σας επιβραβεύει (σε ανασκαφές και εξερευνήσεις) με τυχαία κειμήλια του αρχαίου γήινου πολιτισμού. Το σύστημα μοιάζει με ένα loot system από RPG, με τυχαία αντικείμενα διαφορετικών επιπέδων σπανιότητας/ποιότητας που μπορείτε να «εξαργυρώσετε» άμεσα για μικρές ανταμοιβές σε πρώτες ύλες ή να περιμένετε για να συνδυάσετε πολλά μαζί για παραπάνω ανταμοιβές. Υπάρχουν επίσης νέες. ενδιαφέρουσες επιλογές στα υβρίδια μεταξύ Supremacy, Purity και Harmony: το παιχνίδι όχι απλά δεν σας τιμωρεί αν απλωθείτε στις τρεις αυτές αρχές, αλλά σας επιβραβεύει, ξεκλειδώνοντας πανίσχυρες υβριδιακές μονάδες (με διαφορετική όψη αλλά και ικανότητες).
Εν τέλει, μόλις ο παίκτης «φορέσει» το Rising Tide στο Beyond Earth, είναι πολύ δύσκολο, σχεδόν αδύνατο, να ξαναπαίξει το βασικό παιχνίδι χωρίς την επέκταση. Κι αυτό είναι που χαρακτηρίζει ένα καλό expansion που κάνει καλά τη δουλειά του… παρόλο που θα θέλαμε φυσικά να ήταν εξαρχής στο παιχνίδι και να μην πρέπει να πληρώσουμε σχεδόν full price (29 EUR) για μια «απλή» επέκταση.