«Αχ, θυμόμαστε όλοι τότε που το Street Fighter 2 και η Amiga»… Στοπ! Μην ψάξετε για δακρύβρεχτο νοσταλγικό πρόλογο εδώ, ούτε αναφορές στη σειρά Street Fighter, το αντίκτυπο, την κληρονομιά, το φαινόμενο: αυτά τα είπαμε σε ξεχωριστό θέμα, ακριβώς για αυτόν τον λόγο, ώστε να μην μας απασχολήσουν στην παρουσίαση του παιχνιδιού. Εξάλλου, δεν χρειάζονται περιττοί πρόλογοι και εισαγωγές, όλοι ξέρουμε γιατί είμαστε εδώ και τι εστί Street Fighter. Βουτάμε λοιπόν απευθείας στα βαθιά και χωρίζουμε τις λειτουργίες του νέου Street Fighter V στα δύο: στο single-player κομμάτι και στο multiplayer. Όταν παίζετε μόνοι σας, τα πράγματα είναι συγκεκριμένα και μάλλον περιορισμένα. Το Story Mode (όπου ίσως ξεκινήσουν οι νεοφερμένοι), είναι οι ιστορίες των 16 ηρώων που αφηγούνται μέσα από στάσιμα comic-strips (τεχνοτροπίας περισσότερο της σειράς Alpha και όχι του τωρινού τίτλου) και υπερβολικά αστείους διαλόγους που καταλήγουν σε συνολικά 2 ή 3 μάχες για κάθε ήρωα. Το κομμάτι αυτό αποτελεί μια πολύ γενική εισαγωγή, δεν θα την χαρακτηρίζαμε ιδιαίτερα χορταστική (μέσα σε 1 ώρα θα δείτε όλες τις ιστορίες), ενώ ο δείκτης δυσκολίας είναι μηδαμινός. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει το survival mode στο οποίο επιλέγετε έναν ήρωα και το παιχνίδι απλά σας πετάει το έναν αντίπαλο μετά τον άλλον σε μονομαχίες ενός γύρου. Όσο πιο γρήγορα, εντυπωσιακά και δυναμικά κερδίσετε τον αντίπαλο, τόσο περισσότερους πόντους μαζεύετε. Στο τέλος κάθε γύρου (και πριν αντιμετωπίσετε τον επόμενο ήρωα), μπορείτε να ξοδέψετε πόντους για να κερδίσετε κάποιο πλεονέκτημα στον επόμενο αγώνα ή να αναπληρώσετε την υγεία σας. Σκοπός του Survival, να αντέξετε όσο περισσότερους αγώνες μπορείτε (με στόχο τους 10 μέχρι τους 100 γύρους, αναλόγως δυσκολίας). Σίγουρα πιο διασκεδαστικό το mode αυτό…αν και εδώ η δυσκολία είναι χαμηλή και αργεί αρκετά να ανεβάσει ταχύτητες. Τέλος, υπάρχει ένα υποτυπώδες Training Mode. Έμφαση στο «υποτυπώδες». Κακά τα ψέματα, το Street Fighter V είναι ένα multiplayer παιχνίδι και όσοι παίξουν το παιχνίδι για πάνω από τις πρώτες εισαγωγικές ώρες, εδώ είναι που θα ιδρώσουν και θα ματώσουν για τους επόμενους μήνες. Οι επιλογές εδώ είναι το Battle Lounge (για να στήσετε μέσω λόμπι έναν αγώνα, συνήθως με φίλους), το Ranked Match (αγώνες κατάταξης για League Points) και το χαλαρό Casual Match. Μπορείτε να φιλτράρετε διάφορα κριτήρια, τόσο για τις δικές σας αναζητήσεις, όσο και στις δικές σας εισερχόμενες προ(σ)κλήσεις από ξένους παίκτες. Η αποθέωση του multiplayer στοιχείου στο Street Fighter V είναι το λεγόμενο Capcom Fighters Network, ουσιαστικά μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ των παικτών που σας επιτρέπει τόσο να κυνηγήσετε αντιπάλους και να μελετήσετε αγώνες τους από replays, όσο να ακολουθήσετε τους ειδικούς που θαυμάζετε για να μάθετε από αυτούς. Στον πυρήνα της μάχης υπάρχει ένα νέο σύστημα, το λεγόμενο Variable System. Στο κάτω μέρος της οθόνης βλέπουμε μια νέα μπάρα, το V-Gauge, το οποίο γεμίζει όταν μπλοκάρετε χτυπήματα και δέχεστε επιθέσεις. Γεμίζει επίσης όταν εκτελείτε ένα V-Skill, μια ειδική κίνηση με πολλές και διαφορετικές επιπτώσεις ανά χαρακτήρα. Την ενέργεια αυτή μπορείτε να την αξιοποιήσετε αμυντικά ή επιθετικά. Το V-Reversal είναι αμυντική αντεπίθεση – μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα κομμάτι της μπάρας για να αποφύγετε ή να πετάξετε πίσω τον αντίπαλο όταν μπλοκάρετε και να δημιουργήσετε χώρο μπροστά σας. Εναλλακτικά, μπορείτε να περάσετε στην επίθεση και να αδειάσετε τη V-bar εκτελώντας το V-Trigger– μια χαρακτηριστική, δυνατή κίνηση με διάφορα αποτελέσματα ανά χαρακτήρα που όμως πάντα έχει την ικανότητα να αλλάξει τη ροή του παιχνιδιού. Παράλληλα υπάρχει η μπάρα ΕΧ που τροφοδοτεί πλέον τα Critical Arts ή ενισχύει κάποιες ειδικές επιθέσεις combos για περισσότερη ζημιά. Είναι επίσης η πρώτη φορά που βλέπουμε μια stun bar (μικροκαμωμένη και διακριτική) που γεμίζει με τα απανωτά χτυπήματα και όταν γεμίζει κάνει τον αντίπαλο να δει… αστεράκια. Όλα αυτά σημαίνουν ότι το Street Fighter V, έχοντας σβήσει τα πάντα και βάζοντας νέους μηχανισμούς, κάνει το παιχνίδι πιο φιλικό και ευπρόσδεκτο στους νέους παίκτες, συγχωρεί λάθη και αφήνει περισσότερα χρονικά περιθώρια για την σωστή εκτέλεση combos. Παραμένει βέβαια παράλληλα βαθιά τεχνικό παιχνίδι και όσοι πιστεύουν ότι μπορούν να πάνε μπροστά με τυχαία πατήματα και ένα-δύο combos, θα βρεθούν ανάσκελα πολύ γρήγορα. Είναι κοινό μυστικό ότι το Street Fighter V βιάστηκε για να προλάβει πρωταθλήματα και διοργανώσεις κι αυτό δυστυχώς είχε επιπτώσεις. Το Battle Lounge είναι μάλλον φτωχό: χωράει μόνο τους δύο αντιπάλους, δεν υπάρχει δυνατότητα για κάποιον spectator να παρακολουθήσει ζωντανά τον αγώνα, ούτε λειτουργικό chat (μόνο προκάτ μηνύματα). Arcade Mode δεν υπάρχει, ούτε ένα story mode, μια κλασική λειτουργία που πετάτε ανά την υφήλιο και αντιμετωπίζετε κάθε φορά έναν αντίπαλο μέχρι να νικήσετε το πρωτάθλημα. Όλα αυτά είναι στα «Προσεχώς» για το καλοκαίρι, όπως είναι και τα Challenges. Και στα «Προσεχώς» είναι κι ένα απίστευτα σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού, το Μαγαζί.
Στο Μαγαζί θα μπορείτε να αγοράσετε τους νέους χαρακτήρες, αλλά και διάφορα διακοσμητικά, στολές, πίστες, κ.λπ. Οι αγορές γίνονται είτε μέσω χρημάτων, είτε μέσω των Fight Money, τη νομισματική μονάδα του Street Fighter. Ενδεικτικά, ένας νέος ήρωας θα κοστίζει περίπου 6 EUR ή 100.000 FM, τα οποία μάλλον θα πρέπει να ιδρώσει πολύ για να αποκτήσει ο παίκτης. Πρέπει να κάνουμε σαφές εδώ ότι στο Street Fighter V δεν έχει νόημα η ποσότητα: οι χαρακτήρες έχουν τόσο μεγάλο βάθος και τεχνική που ένα ρόστερ με 40, 50 (100+) που έχουν άλλα ανταγωνιστικά παιχνίδια, θα έκανε κακό στο παιχνίδι. Όσο περισσότερους ήρωες έχεις, τόσο δυσκολότερο είναι να υπάρχει ισορροπία αλλά και να μην έχεις ίδιους χαρακτήρες με παρόμοιο τρόπο παιξίματος. Όπως είναι τώρα, το Street Fighter V είναι αριστοτεχνικά ισορροπημένο. Επομένως, δεν ισχύει τόσο πολύ εδώ η νοοτροπία «πρέπει να αγοράσω τους νέους ήρωες»- οι ήδη υπάρχοντες είναι παραπάνω από αρκετοί και φτάνει να μάθετε εκείνους που ταιριάζουν στο δικό σας στυλ για να ανεβείτε στην ιεραρχία, ενώ φυσικά περιμένουμε και την επόμενη φουρνιά με τους Alex, Guile,Balrog, Ibuki, Juri και Urien. Με το λανσάρισμα του Street Fighter V έχουμε 16 ήρωες: το ρόστερ απαρτίζεται από τους γνωστούς Ryu, Chun-Li, Nash, M. Bison, Cammy, Birdie, Ken, Vega, R. Mika, Karin, Zangief και Dhalsim, ενώ έχουμε τους εξής πρωτοεμφανιζόμενους: τον F.A.N.G (ο «περίεργος» χαρακτήρας του τίτλου με μακρινές επιθέσεις και δηλητήριο), τη Laura (βραζιλιάνα ζιου ζίτσου με ηλεκτρισμό, εξαιρετική σε άλματα), το Necalli (κτήνος με παθητικές αυξήσεις κίνησης/ζημιάς, έξοχος σε μάχη σώμα-με-σώμα) και τον Rashid (Άραβας… γιος του ανέμου με απίστευτη ευκινησία).
Από τεχνικής άποψης, το Street Fighter V, ζωγραφίζει. Η Unreal 4 είναι χάρμα οφθαλμών και χωρίς να ξεφεύγει από ένα 2D στήσιμο, πλάθει πανέμορφους ήρωες με βάρος, παρουσία, κίνηση και ζωή αλλά και μαγευτικές αρένες μάχης με ομορφιά αλλά και δυναμική συμπεριφορά. Ο τομέας του ήχου είναι απλά έξοχος με συμπαγή εφέ και ένα πολύ δυνατό soundtrack. Αν εξαιρέσουμε το φιάσκο του πρώτου 24ώρου με τις απανωτές αποσυνδέσεις και τις φριχτές καθυστερήσεις στην εύρεση αγώνα, η ροή του παιχνιδιού είναι καλή, το matchmaking ικανοποιητικό και σίγουρα θα βελτιώνεται όσο περισσότερος κόσμος συμμετέχει. Το ότι έχει γραφτεί κώδικας που τρέχει αψεγάδιαστα σε δύο διαφορετικές πλατφόρμες (PC/PS4), ταυτόχρονα και χωρίς ίχνος καθυστερήσεων, είναι ένα μνημειώδες έργο, ένα αδιανόητο γεφύρωμα που μόνο όσοι ασχολούνται με προγραμματισμό μπορούν να εκτιμήσουν πραγματικά. Εμείς οι υπόλοιποι κοινοί θνητοί μπορούμε να το κατατάξουμε άνετα στα μαγικά και ανεξήγητα επιτεύγματα της τεχνολογίας, όπως το σιδερένιο πράγμα που ζυγίζει τόνους και πετάει, το χαπάκι που καταπίνεις και περνάει ο πονοκέφαλος, κ.λπ. Ίσως το καλύτερο όλων είναι ότι από εδώ και πέρα θα έχουμε πλέον ένα Street Fighter V το οποίο θα μεταλλάσσεται, θα αναπτύσσεται και θα ακολουθεί την κοινότητα– δεν θα έχουμε εκδόσεις και παραλλαγές, Alpha, Turbo και ΕΧ, αλλά ένα παιχνίδι με δυναμική και εξέλιξη. Είναι σαφές ότι το Street Fighter V φλερτάρει πλέον αποκλειστικά με τον ηλεκτρονικό αθλητισμό και έχει βάλει στόχο τα πρωταθλήματα, τα στάδια, τη σχετική κουλτούρα. Δεν έχει κανένα νόημα να του… αφαιρέσουμε πόντους επειδή το story mode του είναι πάμφτωχο, ενώ στο κομμάτι όπου πρέπει να κριθεί ως καθαρά competitive τίτλος, στους μηχανισμούς μάχης, χωρίς αμφιβολία αριστεύει. Τα πράγματα είναι αναπάντεχα απλά: για την competitive σκηνή και όσους ακολουθούν σοβαρά τον ηλεκτρονικό αθλητισμό, το Street Fighter V είναι ό,τι καλύτερο αυτή τη στιγμή… και σίγουρα θα γίνει ακόμα καλύτερο. Οι υπόλοιποι, αφήστε το καλύτερα: η αδυσώπητα ανταγωνιστική πλευρά του παιχνιδιού δεν θα σας αλλάξει άποψη και μην ξεχνάμε ότι είναι ένας τίτλος που… του λείπουν κομμάτια, ενώ κοστολογείται ως πλήρες προϊόν στα 70 EUR.
The Good
- Φρέσκα συστήματα, άψογος τεχνικός τομέας, ισορροπημένο ρόστερ
The Bad
- Έλλειψη modes
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ