Πάντοτε αναρωτιόμουν πως είναι δυνατόν να περνάει απαρατήρητος ένας καραφλός τύπος με τατουάζ –barcode στο πίσω μέρος του κεφαλιού του… Το καινούργιο Hitman ΔΕΝ δίνει απάντηση σε αυτήν την ερώτηση αλλά τουλάχιστον απαντά ηχηρά στους σκεπτικιστές του Absolution, απλά και μόνο επιστρέφοντας στην φιλοσοφία των Blood Money/Contracts.
Η διανομή του τίτλου μέσω περιοδικών επεισοδίων (αλα Telltale) εν μέρει θα την δικαιολογούσαμε αν είχαμε κάποια ουσιαστική διαφοροποίηση στους μηχανισμούς ή ένα ολικό rehaul που θα μετέτρεπε την σειρά σε κάτι εξολοκλήρου καινούργιο. Όμως, και προς μεγάλη μας ανακούφιση εδώ μιλάμε για τον πραγματικό διάδοχο του Blood Money, ενώ η ατυχής ονομασία (σκέτο Hitman, ούτε υπότιτλους/λεζάντες, ούτε τίποτε) παραπέμπει ασφαλώς σε remake, γεγονός που επίσης δεν είναι αληθές. Η τοποθέτηση μας είναι οπωσδήποτε αρνητική αλλά αποφασίσαμε να μην επηρεάσει την κρίση μας αυτός ο τρόπος διανομής.
Το εισαγωγικό cutscene ξεκινά με την υποσημείωση ότι διαδραματίζεται 20 χρόνια πριν (από τι; εικάζουμε από τα γεγονότα του 1ου Hitman) όπου και βλέπουμε την μύηση του Agent 47 στους κόλπους της ICA. Ο πρόλογος εκτελεί χρέη tutorial, με δύο μίνι αποστολές μικρής έκτασης που προσφέρουν σχετικά περιορισμένες επιλογές. Και οι δύο παρουσιάζονται σαν εξομοίωση πραγματικών εκτελέσεων, γεγονός που θέτει κάποια ερωτηματικά σχετικά με την αληθοφάνεια των πτωμάτων που αφήνετε στο διάβα σας… Σε κάθε περίπτωση τα σκηνικά υποτίθεται ότι είναι Stage props και πως αποτελούν προϊόν εκπαίδευσης, ενώ η Dianna καθοδηγεί το κάθε σας βήμα αφήνοντας λίγα στην φαντασία. Βεβαίως μπορείτε να επαναλάβετε τις αποστολές του προλόγου, εκτελώντας το σχέδιο σας με όποιον τρόπο σας αρέσει. Τίποτε εξεζητημένο, αλλά και απαραίτητο για τους καινούργιους φίλους της σειράς.
Φυσικά διαφαίνονται και από τον πρόλογο αρκετές αλλαγές στο ύφος του καινούργιου Hitman, κυρίως ως προς το Absolution. Το σύστημα με τις μεταμφιέσεις αλλάζει αρκετά και ο Agent δεν γίνεται αντιληπτός πια από όλους τους χαρακτήρες που φοράνε την ίδια αμφίεση με εσάς. Πλέον γίνεται πιο απτή η μετακίνηση στους χώρους του παιχνιδιού προς όφελος μιας πιο στρωτής εμπειρίας που προσφέρει ομοιογενή δράση. Και το gunplay όμως δεν θεωρείται πια επιθυμητή-βιώσιμη επιλογή, αφού τα επίπεδα βρίθουν από μπράβους/στρατιώτες/φρουρούς και αντιδρούν άμεσα με την παρουσία και μόνο όπλου. Ευτυχώς παρέμεινε το πολύ βολικό μεν, άκρως αντιρρεαλιστικό δε, Instinct stance που αποκαλύπτει τα ολογράμματα των ανθρώπων και τον στόχων σας, ανεξάρτητα αν βρίσκονται σε διαφορετικό όροφο ή δωμάτιο. Σχετικά βελτιωμένη είναι και η τεχνική νοημοσύνη που είναι πιο «ψυλλιασμένη» στις κινήσεις σας, χωρίς όμως να λείπουν και οι παραδοξότητες όπως το να αλλάζετε κουστούμι/αμφίεση και ξαφνικά να περνάτε απαρατήρητοι σε φρουρούς που μια γωνία πριν σας έψαχναν.
Στον πυρήνα του βέβαια το Hitman παραμένει trial and error παιχνίδι, αν και στην μοναδική αποστολή που ακολουθεί τον πρόλογο, υπάρχουν τόσες επιλογές για την επίτευξη του στόχου σας, αν κάτι δεν σας κάτσει ή δεν συνεργάζονται τα θύματα σας όπως υπολογίζατε. Στο ενδιάμεσο θα κρύψετε πολλά πτώματα και θα αλλάξετε πολλές στολές για να θολώσετε τα νερά. Η Io παραδόξως παρέκαμψε κάποια animation του ήρωα (π.χ. όταν βάζετε κάποιο πτώμα σε ντουλάπα ή όταν ανοίγετε πόρτες), πράγμα που μας ενόχλησε αφού μιλάμε για την πρεμιέρα του Agent 47 στην νέα γενιά κόνσολων.
Η πρώτη και μοναδική αποστολή που θα βρείτε στο Hitman, διαδραματίζεται σε μια πολυτελή έπαυλη κατά την διάρκεια μιας φαντασμαγορικής επίδειξης μόδας στο Παρίσι. Η τριώροφη βίλα εκτείνεται σε ένα τεράστιο οικοδομικό τετράγωνο, με τον κήπο της, το ιδιωτικό ελικοδρόμιο της, τα υπόγεια μαγειρεία-αποδυτήρια της και βεβαίως προσφέρει εξαιρετική θέα στον Σηκουάνα. Ο χάρτης με λίγα λόγια, είναι αχανής και βρίθει από σημεία κλειδιά που μπορεί να εκμεταλλευτεί ο Hitman για να συγκαλύψει τις «κακουργηματικές» του πράξεις. Σαφώς συγκαταλέγεται στα σπουδαιότερα επίπεδα που έχουμε δει στην σειρά, με δεκάδες σημεία-ενδιαφέροντος, τεράστιους χώρους και πλήθος «ευκαιριών» (opportunities) – την νεοφερμένη προσθήκη στους μηχανισμούς του Hitman. Ουσιαστικά είναι ένα βατό targeting system που ενεργοποιείται αν βρεθείτε στο κατάλληλο μέρος, την κατάλληλη στιγμή. Αν ακούσετε π.χ. κάποιο συζήτηση ή αν παρατηρήσετε συγκεκριμένο άτομο να περιφέρεται, το παιχνίδι σας καθοδηγεί βήμα-βήμα στις πράξεις που πιθανόν να σας οδηγήσουν σε ευκαιρία για άμεση ή έμμεση επαφή με τους στόχους σας. Πιθανόν να σας κλέβει λίγο από την ικανοποίηση της ανακάλυψης ενός εντελώς ανορθόδοξου τρόπου δολοφονίας, αλλά δεδομένης της πολυπλοκότητας και της παραδοξότητας των περισσότερων τρόπων εκτελέσεων, το εν λόγω feature δεν μας ξένισε καθόλου.
Μιας και αναφερθήκαμε στους τρόπους εκτέλεσης, να τονίσουμε ότι ο Agent 47 για ακόμα μια αφορά αποδεικνύεται εφευρετικότατος: μπορεί να δηλητηριάσει, να ανατινάξει, να πνίξει, να συνθλίψει, να σκοτώσει με ηλεκτροπληξία και πατροπαράδοτα να πυροβολήσει (κατά προτίμηση από απόσταση με sniper rifle) τα θύματα του. Το πιστολίδι είναι, όπως προαναφέραμε, η έσχατη λύση και μάλλον θα πρέπει να ξεχάσετε τις εποχές που σκοτώνατε τους στόχους σας φανερά και μετά τρέχατε στο συντομότερο σημείο εξόδου. Ο δολοφόνος σας πρέπει να είναι μεθοδικός και ευθυτενής, αν δεν θέλετε να δείτε την οθόνη του loading (και είναι και μεγάλοι οι χρόνοι φορτώματος οι άτιμοι…)
Κάθε δράση που έχει κάποιο αντίκτυπο στο παιχνίδι, επιβραβεύεται σαν προαιρετικό objective και σας χαρίζει XP στο τέλος της αποστολής. Όσο περισσότερα XP/Levels κερδίζει ο Hitman, τόσο περισσότερες επιλογές ξεκλειδώνουν ως προς το σημείο διείσδυσης στον χάρτη και στα φονικά gadgets του. Έτσι παρόλο που ουσιαστικά μιλάμε για μόλις μία αποστολή, υπάρχει αρκετό υλικό που επιτρέπει απεριόριστες επιλογές και σας κεντρίζει να επιστρέφετε ξανά και ξανά σε νέα reruns.
Το Escalation Mode , που ξεκλειδώνει με την πρώτη ολοκλήρωση της αποστολής Showstopper, ουσιαστικά προσφέρει μια σειρά από αυξανόμενης δυσκολίας Contracts που ανανεώνονται online από την Io Interactive. Το παιχνίδι σας αναθέτει να εκτελέσετε διαφορετικούς χαρακτήρες με συγκεκριμένο τρόπο ή κουστούμι. Φυσικά υπάρχει ακόμα το Contracts mode που γνωρίσαμε στο Absolution που επιτρέπει να φτιάξετε τις δικές σας αποστολές και να τις μοιραστείτε με τους υπόλοιπους χρήστες στο PSN. Μερικές ώρες θα τις κλέψετε και από εκεί δηλαδή.
Τουτέστιν, για έναν σκληροπυρηνικό φίλο της σειράς, υπάρχει αρκετό υλικό για ξεζούμισμα που κάνει πιο γλυκιά την προσμονή έως τον Απρίλιο όπου o Agent 47 θα περπατήσει στα Ιταλικά σοκάκια της Sapienza. Ελπίζουμε τα μελλούμενα DLC να διατηρήσουν το υψηλό replayability και για το καλό της Io (και το δικό μας) να μας δώσουν περισσότερες από μια αποστολές για να ασχολούμαστε…
The Good
- Μεγάλη γκάμα επιλογών, εξαιρετικό level design, ευρηματικές εκτελέσεις
The Bad
- Mόνο μια αποστολή, κακό DRM, ελλιπές animation, χρόνοι φορτώματος.
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ