Λίγο μετά την επίσημη παρουσίαση του νέου παιχνιδιού, Pokemon Go, χιλιάδες άνθρωποι συγκεντρώθηκαν στο Sydney Opera House της Αυστραλίας -πολλοί από αυτούς ταξίδεψαν από την μακρινή Κίνα και Γερμανία-, για να συμμετάσχουν σε έναν διαγωνισμό του γνωστού παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας: Ingress της Niantic, των δημιουργών δηλαδή του Pokemon Go. Οι παίκτες συντάχθηκαν με μια από τις δυο αντίπαλες ομάδες, την Enlightened και την Resistance και συμμετείχαν σε μάχες επαυξημένης πραγματικότητας σε όλο το Σίδνεϊ, με την Enlightened να νικά στο τέλος της ημέρας.
Τέτοιες μεγάλης κλίμακας μάχες είχαν λάβει ξανά χώρα σε άλλες πόλεις παγκοσμίως, όπως στο Σαν Ντιέγκο, Μόσχα, Δουβλίνο και Κουάλα Λουμπούρ. Η τελική μάχη θα λάβει χώρα στο Τόκιο, στις 16 Ιουλίου. Πάνω από 6.000 άνθρωποι συμμετείχαν στο τελευταίο event. Τα συγκεκριμένα μαζικά multiplayer events που διοργανώνει η Niantic για το Ingress, μας δίνουν μια καλή εικόνα και αρκετά στοιχεία για το πια πραγματικά είναι τα σχέδια της εταιρείας για το Pokemon Go.
«Η αρχική μας θέση και άποψη είναι ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να βγαίνουν έξω και να παίζουν ομαδικά», ανέφερε σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο Archit Bhargava, ο οποίος βρίσκεται στην Niantic από το 2011. «Αλλά αυτό που συνέβη τελικά στις μικρές πόλεις είναι ότι οι άνθρωποι γνώριζαν ο ένας τον άλλον καθώς έπαιζαν Ingress και κατά τη γνώμη μου αυτή η κοινωνική πλευρά είναι το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό πράγμα. Για αυτό διοργανώνουμε events», συμπληρώνει.
Η Niantic παρουσίασε το Ingress το 2012 και έκτοτε το παιχνίδι μετρά πάνω από 15 εκατομμύρια χρήστες. Όπως και στο Pokemon Go, οι παίκτες μάχονται για να αποκτήσουν τον έλεγχο των Portals. Ωστόσο όμως στο Ingress, η κατάληψη αυτών των τοποθεσιών μπορεί να γίνει σε συνεργασία με άλλους παίκτες, για την δημιουργία Control Fields. Το μεγαλύτερο Control field που έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα, περιελάμβανε points στην Ελλάδα, στη Γερμανία και στην Ουκρανία. Η μέση απόσταση μεταξύ των points ήταν 1928 km και απαιτήθηκε η συνεργασία περίπου 200 παικτών.
Με το Pokemon Go, δεν υπάρχει στα άμεσα σχέδια του δημιουργού, να προσφέρουν κάτι σε τέτοια μεγάλη κλίμακα σαν το Ingress. Οι παίκτες του Pokemon Go, μπορούν να μεταβούν στα Pokémon gyms και να ριχθούν στην μάχη για τον έλεγχο αυτών των σημείων. Δυστυχώς η όλη ανταγωνιστικότητα του παιχνιδιού περιορίζεται εδώ. Ο Bhargava, παραδέχθηκε από την μεριά του ότι «το multiplayer είναι μια πλευρά που εξετάζουμε και προσπαθούμε να δούμε πως θα μπορούσε να υλοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μέχρι τώρα έχουμε μάθει ότι οι μάχες σε multiplayer επίπεδο είναι πολύ διασκεδαστικοί. Όταν δυο άτομα από διαφορετικές ομάδες εμφανιστούν σε ένα ανταγωνιστικό γυμναστήριο, αν συνεργαστούν μαζί μπορούν να το καταλάβουν γρηγορότερα».
Τέλος, ο Bhargava συμπληρώνει: «Προσπαθούμε να σκεφθούμε ποια θα πρέπει να είναι η εμπειρία. Προφανώς μαθαίνουμε ακόμη από το Ingress, αλλά θα αποτελεί εντελώς διαφορετικό παιχνίδι. Δεν εξετάζουμε την επίπτωση που θα έχει ένα παιχνίδι στο άλλο, αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να αυξηθεί το μερίδιό μας στα παιχνίδια επαυξημένης πραγματικότητας».