Μπορεί να υπάρξει review για ράλι τίτλο χωρίς την ονομαστική αναφορά του DiRT Rally; Φυσικά και όχι – ιδιαίτερα αν το αντικείμενο της μελέτης είναι το καινούργιο WRC που αποτελεί και το επίσημο παιχνίδι της διοργάνωσης. Θα προσπαθήσουμε πάντως να μην το παρακάνουμε. Άλλωστε δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος – το WRC 6 βελτιώνεται σε σύγκριση με τον προκάτοχο του σε όλους τους τομείς, προσφέροντας πληρέστατο career mode με την συμμετοχή των φετινά πληρώματα του WRC, online/offline multiplayer και ομαλότερο χειρισμό.
Την ατραξιόν του WRC 6 την αποτελούν όμως οι διαφορετικές, εντυπωσιακές του διαδρομές. Υπάρχει μια τεράστια ποικιλία από ράλι που λαμβάνουν χώρα και στις 14 χώρες του παγκόσμιου πρωταθλήματος 2016. Η λίστα περιλαμβάνει και 11 ειδικές διαδρομές οι οποίες μάλιστα αποτυπώνονται με απόλυτη πιστότητα και σε κλίμακα 1:1 σε σχέση με την πραγματικότητα. Επίσης, για πρώτη φορά έχει συμπεριληφθεί και η διοργάνωση της Κίνας.
Οι πίστες είναι πλέον μεγαλύτερες, με στενότερο οδικό δίκτυο και βρίθουν από χαρακτηριστικά σημεία ώστε να διαφέρουν αναμεταξύ τους. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι κάθε χώρα διαθέτει την δική της ιδιοσυγκρασία που μεταφέρεται και γραφικά εξαιρετικά. Οι διαδρομές στην Αυστραλία πχ. βρίσκονται εν μέσω τροπικών δασών ενώ στην Γερμανία συναντάμε τεράστιες εκτάσεις πεδιάδων και αγροκτημάτων.
Δυστυχώς η έμφαση στην λεπτομέρεια έχει ορατό αντίκτυπο στον ρυθμό ανανέωσης του παιχνιδιού. Το WRC 6 «αγκομαχά» να αντεπεξέλθει στην διατήρηση των 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο, με αποτέλεσμα συχνά-πυκνά την αισθητή πτώση του ρυθμού όταν μαζεύεται αρκετή πληροφορία στην οθόνη. Σε καμία περίπτωση δεν καταστρέφει την εμπειρία αλλά στον αντίποδα, το Dirt Rally με ελάχιστες οπτικές συμβάσεις έτρεχε απροβλημάτιστα και σταθερά στα 60 fps.
Το μοντέλο χειρισμού ακροβατεί ανάμεσα στην εξομοίωση και στο arcade στοιχείο με επιδεξιότητα – τα αυτοκίνητα από την μια έχουν σωστή αίσθηση βάρους/ταχύτητας και συμπεριφέρονται ως οφείλουν αλλά παράλληλα δίνουν την εντύπωση ότι «δαμάζονται» πιο άνετα από ότι θα περίμενε κανείς. Το WRC 6 συγχωρεί μεγαλόψυχα τα μικρά λάθη στην οδήγηση, ακόμα και στο simulation mode, αφήνοντας περιθώριο για επάνοδο στην πρώτη τριάδα ακόμα και σε περίπτωση ανατροπής ή άσχημου τρακαρίσματος. Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι η οδήγηση είναι εύκολη υπόθεση – το αντίθετο μάλιστα. Η συμμόρφωση στις οδηγίες του συνοδηγού είναι επιβεβλημένη και απαιτεί την απόλυτη προσήλωση σας. Ειδικά σε φουρκέτες που δεν υπάρχει καλή ορατότητα ή όταν παρεμβάλλονται εμπόδια στον δρόμο, οι φωνητικές οδηγίες και οι ενδείξεις του HUD γίνονται κυριολεκτικά τα μάτια σας… Κρίμα που η φωνή του συνοδηγού σας είναι μεταλλική και άτονη, σχεδόν ρομποτική, ενώ συχνά δίνει ετεροχρονισμένα οδηγίες (μπορείτε πάντως να προσαρμόσετε μερικώς τον χρόνο αντίδρασης του).
Το μοντέλο φυσικής έχει υποστεί και αυτό με την σειρά του μικρές τροποποιήσεις – η πρόσφυση των τροχών συμπεριφέρεται πιο ρεαλιστικά και πάντα σε συνάρτηση με τον τύπο του οδοστρώματος. Λιγότερη εντύπωση προκαλεί το σύστημα ζημιών, που δεν είναι τόσο λεπτομερές οπτικά όσο το αντίστοιχο του DiRT (περιορίζεται σε στραπατσαρίσματα στο σασί και ραγίσματα στο παρμπρίζ ) και επηρεάζει μερικώς μόνο την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην οδήγηση. Παρόλα αυτά, ενσωματώνει μερικές πολύ έξυπνες ιδέες, όπως την δυνατότητα να αλλάξετε λάστιχο σε περίπτωση σκισίματος ή ότι το πρόβλημα στα ηλεκτρικά συστήματα μεταφράζεται και στην ταυτόχρονη απώλεια ακρόασης των φωνητικών οδηγιών του συνοδηγού.
Θετικά κρίνεται και η ύπαρξη local multiplayer, όχι μόνο σαν hot-seat (οι παίκτες τρέχουν διαδοχικά την διαδρομή) αλλά και με την μορφή split-screen. Για τους μοναχικούς τύπους υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα για δικτυακό παιχνίδι αλλά τουλάχιστον μέχρι την ώρα που γραφόταν το review, δεν υπήρχε αρκετός κόσμος στους servers.
Εν τέλει είναι θέμα προοπτικής: το WRC 6 παρουσιάζεται βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, προσφέροντας παράλληλα αξιοπρεπέστατη κάλυψη της διοργάνωσης. Η ψαλίδα που το χωρίζει από το Dirt Rally πραγματικά δεν πρέπει να αποτελέσει αποτρεπτικό παράγοντα αγοράς, καθώς το racing κομμάτι θα αποζημιώσει και με το παραπάνω τους fans της συγκεκριμένης κατηγορίας παιχνιδιών.
Ανάπτυξη: Kylotonn Racing Games Έκδοση: BigBen Διάθεση: IGE
The Good
- Εξαιρετική κάλυψη διοργάνωσης . Φωτορεαλιστικά γραφικά . Local multiplayer . Χειρισμός
The Bad
- Ασταθές frame rate . Ρομποτική φωνή συνοδηγού
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ