Πολύ καιρό πριν να κάνει την εμφάνιση του το reworked Doom, το οποίο κυκλοφόρησε τον φετινό Μάιο και πραγματικά έκανε πάταγο, οι developers της id Software δούλευαν πάνω στην ανάπτυξη του Doom 4, το οποίο όλοι γνωρίζουμε ότι κατέληξε στον… κάλαθο των αχρήστων. Ωστόσο με την περίπτωση του ακυρωθέντος Doom 4 πλανάται ένα μεγάλο «γιατί» στην ατμόσφαιρα, καθώς σίγουρα πολλοί gamers θα αναρωτιούνται για τους λόγους που η id προχώρησε στην ακύρωση του συγκεκριμένου Project το 2011 ύστερα από χρονική περίοδο τριών ετών που βρισκόταν under development.
Πρόσφατα, οι developers του Doom franchise έδωσαν μία συνέντευξη, η οποία ρίχνει φως στις άγνωστες πτυχές του συγκεκριμένου project. Σύμφωνα με τον producer της id, Marty Stratton, το πρόβλημα με την πρώιμη version του ακυρωθέντος Doom ήταν ότι έμοιαζε σαν ένα Call of… Doom (κοινώς έμοιαζε με τα Call of Duty), καθώς είχε έντονο τον cinematic προσανατολισμό με μπόλικη έμφαση στο story και στην εμφάνιση πολλών διαφορετικών χαρακτήρων, ενώ το παιχνίδι δεν θα λάμβανε χώρα στον πλανήτη Άρη, αλλά στη Γη. Όπως τονίζει ο Stratton, το εν λόγω Doom απείχε έτη φωτός από την πραγματική αίσθηση των Doom games που είχε συνηθίσει τόσα χρόνια η gaming community, αποκαλώντας το εντελώς scripted. Από την μεριά του, ο creative director Hugo Martin ανέφερε ότι το εν λόγω game ήταν πιο ρεαλιστικό και θα επικεντρωνόταν στο αντίκτυπο που θα είχε μία δαιμονική εισβολή στον πλανήτη μας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε θα ήθελε να δει τον κόσμο του Doom μέσα από αυτή την σκοπιά. Και οι δύο συντελεστές της id παραδέχθηκαν ότι το Doom 4 θα αποτελούσε ένα πραγματικά εξαιρετικό παιχνίδι με υψηλά production values παρόλο που ίσως να μην θύμιζε και ιδιαίτερα το γνωστό FPS. Κρίμα που μπήκε για πάντα στο χρονοντουλάπο της ιστορίας, καθώς ως concept δεν ήταν κακό και θα μπορούσε ίσως να κυκλοφορήσει με κάποιο άλλο όνομα.