20 χρόνια πριν… 1998 – 1999 θα ήτανε; Μπορεί και πιο πριν (όταν μεγαλώνεις λίγο η αίσθηση του χρόνου χάνεται…). Σάββατο & Κυριακή πρωί, γύρω στις 10:00 – 11:00, ο ANT1 πρόβαλλε το… έπος του Akira Toriyama, Dragon Ball Z. Όταν ακουγόταν το «πρέπει και μπορώ» στο intro, o γραφών και ο ξάδελφος του κάθονταν σαν υπνωτισμένοι μπροστά από την τηλεόραση παρακολουθώντας τις περιπέτειες του Son Goku ενάντια στον Vegeta, στον Frieza και μετέπειτα στον Μπουμπού (εντάξει ελληνική μετάφραση γιατί ο χαρακτήρας ονομαζόταν κανονικά Majin Buu). Μετά το πέρας κάθε επεισοδίου έπεφτε τηλέφωνο με τον ξάδελφο Αλέξη για συζήτηση των τελευταίων εξελίξεων και κάπως έτσι τα σαββατοκύριακα κυλούσαν ξέγνοιαστα και… μαγικά.
Η εμπειρία που προσέφερε το Dragon Ball Z ήταν σίγουρα ξεχωριστή, μαγευτική και ιδιαίτερη, κάπως ενδεχομένως… «περίεργη», μοιάζοντας σαν ένα μικρό ένοχο «geeky» μυστικό. Αυτό σήμαινε για εμάς το Dragon Ball και για όσους είχαν την ευκαιρία να το παρακολουθήσουν σε εκείνα τα χρόνια φανατικά, σίγουρα κατέχει μία ξεχωριστή θέση στις καρδιές τους. Για αυτό και όποτε εμφανίζεται ένα νέο game που αφορά στο μοναδικό σύμπαν του Akira Toriyama, δεν γίνεται να μην τραβήξει την προσοχή μας… Χωρίς αμφιβολία, μία από τις «top» (κι ευχάριστες) στιγμές της Ε3 2017 ήταν η ανακοίνωση του Dragon Ball FighterZ της Arc Systems Works, ενός fighting game που έχει διττό ρολό, καθώς από τη μία καλείται να κερδίσει τους fans και από την άλλη να σταθεί στον αφρό της θάλασσας των fighting games. Για να δούμε πως τα καταφέρνει…
FighterZ… Back to the future!
To Dragon Ball brand έχει αρχίσει να εμφανίζεται από πολύ παλιά στο gaming, καθώς ήδη από τον καιρό του NES έχουμε το πρώτο παιχνίδι του δημοφιλούς franchise, το οποίο αριθμεί κοντά στους 65 τίτλους σε δεκάδες διαφορετικά gaming platforms. Η τελευταία εμπειρία που είχαμε με ένα Dragon Ball-based game ήταν με το Xenoverse 2, το οποίο έκανε την εμφάνιση του το Νοέμβριο του 2016 (μπορείτε να διαβάσετε το review μας εδώ). Δίνοντας έμφαση σε αρκετά role-playing χαρακτηριστικά και υιοθετώντας ξεχωριστά gameplay mechanics, το παιχνίδι της Dimps ήταν ένα Dragon Ball game που έδινε περισσότερη έμφαση στην έννοια της εξερεύνησης και του «ταξιδιού», διανθισμένο μέσω μίας 3D game engine.
To FighterZ από την άλλη είναι θα λέγαμε περισσότερο μία πιο «παραδοσιακή» straightforward fighting εμπειρία, η οποία βασίζεται σε ένα original 2D στυλ παιχνιδιού. Με έντονα στοιχεία από τα κλασικά Marvel vs. Capcom, το FighterZ προτάσσει μία «old-school» αισθητική, η οποία όμως είναι πάντοτε «φρέσκια» και πραγματικά δείχνει να μην παλιώνει ποτέ, κλείνοντας έτσι το μάτι στους πιο «hardcore» fans του fighting genre. Η πρώτη μεγάλη και βασική ομοιότητα με τα Marvel vs. Capcom είναι ο μηχανισμός του tag team fighter format που με απλούστερα λόγια σημαίνει ότι μπορείτε να δημιουργήσετε μία ομάδα τριών μαχητών, όπου ένας ήρωας θα πολεμάει τη φορά, αλλά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού οι gamers μπορούν να κάνουν cycle τους μαχητές που έχουν στη διάθεση τους. Όπως συμβαίνει και με την περίπτωση των Marvel vs. Capcom, οι ήρωες που βρίσκονται στην «εφεδρεία» μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εκτέλεση μίας σειράς εντυπωσιακών special moves, ενώ παράλληλα η ορθολογική χρήση τους μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να αποτελέσει το κλειδί για την επιτυχή έκβαση μίας αναμέτρησης.
O retro χαρακτήρας του FighterZ αποτυπώνεται από τη στιγμή που αρχίζετε να κάνετε τις «βόλτες» σας στον περιορισμένης κλίμακας map του παιχνιδιού, που στιλιστικά θυμίζει τα αγαπημένα 2D Final Fantasy των 80s. Από εκεί μπορείτε να επιλέξετε εάν θα ακολουθήσετε το story mode (προσφέρει 10 ώρες καθαρόαιμου gameplay), το οποίο απλώνεται σε 3 story arcs, δίνοντας σας έτσι τη δυνατότητα να βιώσετε το main story από τρεις διαφορετικές οπτικές. Η λογική που ακολουθείται εδώ είναι ότι το story του παιχνιδιού παίζει το ρόλο ενός «οχήματος» που θα σας βοηθήσει να μάθετε καλύτερα τις κινήσεις και τις υπερδυνάμεις των ηρώων σας. Αυτό υποστηρίζεται σεναριακά μέσω μία ιστορίας που παρουσιάζει τις δυνάμεις των χαρακτήρων του Dragon Ball να έχουν χαθεί ύστερα από την εμφάνιση μίας σειράς μυστηριωδών ενεργειακών κυμάτων. H ύπαρξη των αινιγματικών «waves» φέρνει στην επιφάνεια όλους τους villains του σύμπαντος του Dragon Ball, οι οποίοι απειλούν να αφανίσουν την ανθρωπότητα. Παράλληλα, μαζί τους ξυπνάνε και εκατοντάδες κλώνοι, οι οποίοι περιφέρονται σαν zombies σε διάφορα σημεία του πλανήτη, τρομοκρατώντας τον γήινο πληθυσμό. Η ομάδα σας καλείται να μεταβεί από μάχη σε μάχη, μέσω ενός timed turn-based μηχανισμού, με στόχο να αντιμετωπίσει τα bosses που προχωρούν την ιστορία, ξεκλειδώνοντας παράλληλα κι άλλους μαχητές που μπορούν στη συνέχεια να ενταχθούν στο roster σας.
Κάθε σημείο που προχωράει το main story συνοδεύεται και από τα απαραίτητα cutscenes που μένουν πιστά στο ύφος και στον ξεχωριστό χαρακτήρα του Dragon Ball. Ωστόσο, μην περιμένετε θαύματα εδώ, καθώς οι μάλλον βαρετοί διάλογοι και οι «πλαστικές» κινήσεις των ηρώων, δυστυχώς φανερώνουν ότι ίσως οι developers θα έπρεπε να είχαν δουλέψει λίγο παραπάνω το συγκεκριμένο κομμάτι. Επιπλέον, δε γίνεται να μην σταθούμε στο γεγονός ότι στο story-mode υπάρχει μία επαναλαμβανόμενη και μονότονη αίσθηση και ίσως να μπορεί να θεωρηθεί αδικαιολογήτως μακροσκελές. Το story ενδεχομένως στο σύνολο του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία «χαμένη ευκαιρία» για την Arc System Works, καθώς οι developers δεν το διάνθισαν με τέτοιο τρόπο ώστε να εξιστορεί ένα πραγματικά επικό παραμύθι από τον κόσμο του Dragon Ball (το Injustice 2 ήταν το fighting game που ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη στον τομέα του story, αποδεικνύοντας ότι ένα καλό story μπορεί τελικώς να «υπάρξει» στο fighting genre).
Για εκείνους φυσικά που θέλουν να παίξουν κάτι διαφορετικό από το story, στο FighterZ περιλαμβάνεται ένα arcade mode με έναν μάλλον απλοϊκό (αλλά λειτουργικό), «κλασικό» ladder system, αλλά και multiplayer για εκείνους που θέλουν να το πάνε ένα βήμα παραπέρα, αντιμετωπίζοντας human opponents. Το arcade δεν είναι κακό, καθώς πρόκειται για μία εξαιρετική ευκαιρία για να μάθετε ακόμη καλύτερα τις κινήσεις των ηρώων σας, αν και το multiplayer κομμάτι έχει θέματα που καθιστούν την εύρεση ενός match, μία επίπονη διαδικασία. Ο outdated τρόπος αναζήτησης ενός match, αλλά και τα συχνά lags φανερώνουν ότι το multiplayer ίσως να χρειαζόταν παραπάνω δουλειά και ότι ίσως να έγινε κάπως βεβιασμένα (θεωρούμε ότι τα μελλοντικά patches θα δώσουν λύσεις σε αυτό τον τομέα). Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλα τα game modes μπορείτε να κερδίσετε Zeni points που σας επιτρέπουν να ενδυναμώσετε τους ήρωες σας με νέα special abilities, αλλά και διάφορα in-game items διακοσμητικής φύσεως, ενώ φυσικά ένα από τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά του FighterZ είναι το εκπληκτικά πλούσιο roster των μαχητών που θα ικανοποιήσει ακόμη και τους πιο «hardcore fans» του σύμπαντος του Dragon Ball.
Kaaa-meee-haaaaaa!
Αφήνοντας τα διάφορα game modes και εστιάζοντας στο «ζουμί» δηλαδή στην… μάχη, το FighterZ πραγματικά από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα ορμίσετε στην αρένα, αντιλαμβάνεστε το απίθανο potential του δημιουργήματος της Arc System Works. Ναι, δεν θα ήταν υπερβολή να το χαρακτηρίσουμε ως ένα fighting game που αποτελεί μία πραγματική adrenaline-pumped «εμπειρία». Με combat techniques που κόβουν την ανάσα, εμπνευσμένες special moves και combos που είναι πραγματικά από… άλλο πλανήτη, οι developers κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ένα fighting game που είναι εύκολο και συγχρόνως σούπερ διασκεδαστικό στην εκμάθηση του, επιβραβεύοντας όμως την προπόνηση, την δημιουργικότητα, τα γρήγορα reflexes και φυσικά την ταχύτητα στην σκέψη. Σε κάθε αναμέτρηση επικρατεί ένας γοητευτικός «μικρός χαμός» στην οθόνη σας, με τα power attacks και τα special moves να διαδέχονται ακατάπαυστα το ένα το άλλο.
Φυσικά το αποτέλεσμα που βλέπετε δεν είναι ένα brainless button mashing fest, καθώς υπάρχουν οι στιγμές εκείνες που μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα μικρό παράθυρο ευκαιρίας για να εξαπολύσετε την δυνατή επίθεση σας, ενώ φυσικά (όπως προαναφέραμε) η ορθή χρήση των teammates σας σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να αποδειχθεί «λίρα εκατό». Ενώ φαινομενικά το σύστημα μάχης του Dragon Ball FighterZ μπορεί να φαίνεται απλοϊκό (καθώς και ο πιο αρχάριος παίκτης μπορεί να εκτελέσει μία special move), ωστόσο υπάρχει τεράστιο βάθος, καθώς για να φτάσετε σε ένα ανώτερο επίπεδο και να ξεφύγετε από τις δαγκάνες του “amateur” χρειάζεται προσπάθεια και κυρίως καλή προπόνηση!
Στον τομέα των visuals, το οπτικό αποτέλεσμα είναι «jaw dropping», πλησιάζοντας όσο κανένα άλλο Dragon Ball game στο παρελθόν τους ήρωες του anime. To animation και το artistic design απλώς… φανταστικά, ενώ και τα levels είναι ιδιαιτέρως καλοσχεδιασμένα και προσεγμένα, με αρκετά μεγάλη ποικιλία. Εστιάζοντας στον ήχο, ούτε εδώ ο τίτλος της Arc System Works απογοητεύει, καθώς τα sound effects και η μουσική επένδυση μοιάζουν λες και έχουν ξεπηδήσει από τα επεισόδια της ομώνυμης τηλεοπτικής σειράς, ενώ οι fans σίγουρα θα εκτιμήσουν το γεγονός ότι μπορούν να εναλλάσσουν τα ιαπωνικά με τα αγγλικά voice-overs. Αν μη τι άλλο, αυτό που καθίσταται σαφές είναι ότι οι developers του FighterZ πρόσεξαν σε μεγάλο βαθμό τον τεχνικό τομέα, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι άρτιο σε όλα τα επίπεδα.
Το Dragon Ball FighterZ μας… ενώνει!
Το μεγαλύτερο επίτευγμα του Dragon Ball FighterZ εκτός από τα «χάρμα οφθαλμών» visuals, το άψογο (και σχεδόν flawless) combat system και το πλούσιο roster είναι ότι καταφέρνει με έναν μαγικό τρόπο να «ενώσει» όλους τους παίκτες. Είτε ανήκουν στην κατηγορία των αρχάριων, είτε των hardcore gamers (που μπορούν να γράψουν διατριβή για το genre των fighting games), ο απίστευτα balanced τίτλος της Arc System Works καταφέρνει να βρει απήχηση και στα δύο άκρα, καλύπτοντας ουσιαστικά τους πάντες (όποια κι εάν είναι η εμπειρία τους). Και μπορεί κάποιες «αδυναμίες» να υπάρχουν, ωστόσο μάλλον δεν μπορούν να χαλάσουν την θεσπέσια γεύση που σού αφήνει. Μάλιστα, δεν θα ήταν υπερβολή να το χαρακτηρίζαμε ως το καλύτερο Dragon Ball game των τελευταίων ετών και ένα από τα κορυφαία fighting games που κυκλοφορούν εκεί έξω. Μάλλον, έφτασε η ώρα για ένα ακόμη τηλέφωνο (ή facebook chat) με τον ξάδελφο Αλέξη, σίγουρα θα έχουμε πολλά να πούμε για το FighterZ ή καλύτερα για το Dragon Ball game που πάντοτε ονειρευόμασταν από παιδιά…
Ανάπτυξη: Arc System Works Έκδοση: Bandai Namco Διάθεση: Bandai Namco Hellas
The Good
- Απίθανο σύστημα μάχης . Εντυπωσιακά visuals & artistic design . Εκπληκτικό roster . Ιδανικό τόσο για αρχάριους όσο και για hardcore gamers
The Bad
- Μονότονο και επαναλαμβανόμενο story mode . Τεχνικά ζητήματα στο multiplayer . Τα cutscens ίσως να χρειάζονταν παραπάνω δουλειά
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ