To εβδομαδιαίο Shonen Jump θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί ως ένα μικρό ευαγγέλιο για τους fans των Manga, αποτελώντας το μακροβιότερο περιοδικό αυτής της κατηγορίας (το πρώτο του τεύχος κυκλοφόρησε το 1968 και εξακολουθεί να βρίσκεται σε κυκλοφορία μέχρι σήμερα). Με την κυκλοφορία του να αγγίζει τα 2 εκατομμύρια αντίτυπα και με ιστορίες από τα πιο γνωστούς κόσμους των Manga (όπως είναι το Dragon Ball, το Naruto, το Death Note, το One Piece κ.ά.), πρόκειται σίγουρα ένα παγκόσμιο «φαινόμενο» για τα εκδοτικά δρώμενα. To εν λόγω περιοδικό αποτελεί ουσιαστικά την πρώτη πηγή έμπνευσης του Jump Force, ενός arena tag team fighting game (με ολίγον από RPG στοιχεία), το οποίο έχει σαν στόχο να συνενώσει μια σειρά από διαφορετικούς κόσμους δημιουργώντας ένα ξεχωριστό crossover game που αποσκοπεί στο να κινητοποιήσει τις ευαίσθητες χορδές όλων των fans των ιαπωνικών anime / manga.
Many worlds collide!
To κεντρικό story concept στο Jump Force είναι ότι για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο (τον οποίο θα μάθετε στην πορεία του παιχνιδιού), ο πραγματικός κόσμος μας συγκρούεται με τις παράλληλες διαστάσεις του Shonen Jump… Αυτή η σύγκρουση έχεις ως αποτέλεσμα η ανθρωπότητα να βρεθεί στα σχοινιά, καθώς απειλείται από την εισβολή των Venoms, ενός εξωγήινου στρατού, που σπέρνει τον όλεθρο και την καταστροφή. Το παιχνίδι ξεκινάει εστιάζοντας στην καταστροφική μανία του Frieza, ο οποίος έχει ως στόχο να ισοπεδώσει τη Νέα Υόρκη. Ο Goku, o Naruto και ο Luffy σπεύδουν να τον αντιμετωπίσουν, όταν ένα πανίσχυρο laser blast του Frieza χτυπάει θανάσιμο έναν μάλλον άτυχο… πολίτη (τον κεντρικό ήρωα σας δηλαδή), ο οποίος σωριάζεται στο έδαφος.
Για καλή σας τύχη όμως στο σημείο καταφθάνει ο Trunks, ο οποίος με τη βοήθεια του ρομποτικού Navigator και του Umbra Cube (μίας τεχνολογικά εξελιγμένης συσκευής που μοιάζει με κύβο και η οποία εντυπώνεται στο DNA του χρήστη της) σας γλιτώνουν από βέβαιο θάνατο και σας επιτρέπουν να ξαναγεννηθείτε, χαρίζοντας σας μια σειρά από ειδικές ικανότητες και υπερδυνάμεις. Όταν η μάχη τελειώνει, ο Goku και ο Trunks συμφωνούν να σας εντάξουν στην Jump Force, ενός οργανισμού που διοικείται από τον Director Glover και ουσιαστικά αποτελεί το μοναδικό θύλακα αντίστασης της ανθρωπότητας ενάντια στους Venoms και στους villains που τους υποστηρίζουν. H Jump Force και οι διαφορετικές υπό-ομάδες από τις οποίες αποτελείται (Alpha, Beta και Gamma) καλείται μέσω στοχευμένων επιχειρήσεων (και φυσικά ατελείωτου ξύλου) να επαναφέρει την κανονικότητα ανάμεσα στις διαφορετικές διαστάσεις, ένα task που μόνο εύκολο δεν είναι… από τη στιγμή μάλιστα που πολλοί γνωστοί ήρωες έχουν κυριευθεί από τους possessed Umbra Cubes!
Αναμφίβολα, το story ακολουθεί τις τυπικές νόρμες, μιας manga ιστορίας με προβλεπόμενες ανατροπές και ανακατατάξεις, όπου διαφορετικοί κόσμοι μπλέκονται μεταξύ τους, δημιουργώντας ένα αρκετά συναρπαστικό μίνι-χάος, το οποίο εσείς φυσικά καλείστε να αντιμετωπίσετε και να διορθώσετε. Είναι μια τίμια προσέγγιση μόνο που για να καταλάβετε τι ακριβώς παίζει στον κόσμο του Jump Force θα πρέπει να κάνετε παραπάνω υπομονή και να φτάσετε μέχρι το τρίτο act. Και παρόλο που το story δεν ανακαλύπτει τον τροχό και είναι σύνηθες για τα δεδομένα των Manga, παρόλα αυτά το γεγονός ότι στο Jump Force πρωταγωνιστούν περισσότεροι από 40 χαρακτήρες (με προοπτική να αυξηθούν στο άμεσο μέλλον μέσω DLCs), αναμφίβολα αποτελεί ένα πολύ ισχυρό δέλεαρ για τους φανατικούς λάτρεις των ιαπωνικών manga.
Σε ότι έχει να κάνει με το παιχνίδι και το core gameplay του εσείς καλείστε να φέρετε εις πέρας μια σειρά από αποστολές σε διαφορετικά μέρη του πλανήτη μας (ή και σε άλλους κόσμους) και σιγά σιγά, μεταβαίνοντας από mission σε mission και από act σε act, να φτάσετε μέχρι την πηγή του κακού. Ως είθισται (και ανάλογα με την πρόοδο σας), εμπλουτίζετε και αναβαθμίζετε τον χαρακτήρα σας, έτσι ώστε να τον κάνετε ολοένα και πιο ισχυρό και ετοιμοπόλεμο. Αναμφίβολα, είναι μια στάνταρ προσέγγιση που έχουμε δει σε πολλά παιχνίδια που ανήκουν στην οικογένεια της Bandai Namco.
Αφήνοντας το story και περνώντας στο ζουμί που δεν είναι άλλο από το combat system, εδώ το Jump Force είναι σίγουρο ότι θα ικανοποιήσει τους λάτρεις της απλότητας. Χρησιμοποιώντας μια third person perspective, με τη γωνία της κάμερας να είναι κλειδωμένη πίσω από την πλάτη του ήρωα σας, η μάχη είναι βέβαιο ότι θα σας κόψει την ανάσα. Ο fast-paced ρυθμός (φρενήρης για να ακριβολογήσουμε) και τα διαδοχικά counters αν μη τι άλλο χαρίζουν μια adrenaline-pumped εμπειρία παιχνιδιού, η οποία στάνταρ θα ικανοποιήσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς φίλους των fighting games, ασχέτως εάν αυτό αποτελεί μια προσέγγιση την οποία έχουμε δει αρκετές φορές στο παρελθόν. Όπως θα διαπιστώσετε, στο Jump Force υπάρχει ένας συνδυασμός από light και heavy attacks, με την ύπαρξη λαβών και dodges, με τα περισσότερα moves να εκτελούνται με το πάτημα των βασικών buttons του χειριστηρίου, εύκολα και κυρίως απλά.
Φυσικά, ως είθισται κερασάκι στην τούρτα θα μπορούσαν να θεωρηθούν οι special moves, οι οποίες ακολουθώντας την παράδοση των τελευταίων fighting games που φέρουν την υπογραφή της Bandai Namco είναι eye-candy προσεγγίζοντας σε πολλές περιπτώσεις την έννοια του… γκροτέσκου. Στις περισσότερες περιπτώσεις βέβαια, μια πολύ δυνατή special move επιφέρει και πολύ μεγάλο damage, με το σωστό timing βέβαια να παίζει καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη της μάχης. Με το learning curve να μην προβληματίζει και την μεγάλη ποικιλία των χαρακτήρων να δίνει πόντους στην αντοχή του παιχνιδιού στο χρόνο, σίγουρα οι fans των anime και των Manga δεν θα διστάσουν να παίξουν με όλους τους χαρακτήρες μόνο και μόνο για να εξερευνήσουν καλύτερα τις κινήσεις τους.
Δυνατές μάχες αλλά…
Χωρίς αμφιβολία, οι στιγμές ασυγκράτητου (κι ανελέητου) ξύλου που θα βιώσετε είναι κορυφαίες και αποτελούν το πιο δυναμικό στοιχείο του παιχνιδιού, καθώς είναι εμφανές ότι οι developers έδωσαν μεγάλη προσοχή στο συγκεκριμένο κομμάτι. Ωστόσο, δεν μπορούμε να ισχυριστούμε και του ίδιο για άλλους τομείς του παιχνιδιού. Ειδικότερα, τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι ένα «θέμα», καθώς έχουν μια περίεργη στυλιζαρισμένη μορφή που θυμίζει έκθεμα στο μουσείο κέρινων ομοιωμάτων της Μαντάμ Τισσό. Τα visuals γενικά μοιάζουν στο σύνολο τους… πενταετίας, θυμίζοντας τις παλιές καλές εποχές του Xbox 360! Παράλληλα, τα cutscenes είναι σε πολλές περιπτώσεις εξαιρετικά φτωχά και μάλιστα η κάκιστη απεικόνιση των χαρακτήρων, τους εμφανίζει σε πολλές περιπτώσεις ως άψυχες μαριονέττες που εκτελούν σπασμωδικές και μονοκόμματες κινήσεις.
Εάν βέβαια αναφερθούμε στα loading times εκεί μάλλον θα πρέπει να οπλιστείτε με όση υπομονή υπάρχει στον κόσμο (και μια βαλεριάνα δεν θα έβλαπτε), καθώς ο χρόνος μετάβασης είτε από τη μία cutscene στην άλλη, είτε στα videos που παρεμβάλλονται στη μάχη, το αποτέλεσμα θυμίζει εποχές… Commodore 64. Επιπλέον, το hub στο οποίο θα αποφασίσετε τις αποστολές σας φαίνεται αρκετά άδειο. Από την άλλη ο ήχος δεν είναι κακός, αν και θα πρέπει να συνηθίσετε αποκλειστικά στην ιαπωνική γλώσσα, καθώς δεν υπάρχει English dub.
Σε ότι έχει να κάνει με το online play, to Jump Force δεν τα πηγαίνει άσχημα, καθώς υπάρχει σωστή λειτουργία και τα ranked matches να εκτοξεύουν το επίπεδο της πρόκλησης στα ύψη. Χωρίς ιδιαίτερο lag και με το online παιχνίδι να είναι αρκετά ισορροπημένο και προσεγμένο, αλλά με το ρυθμό της δράσης ελαφρώς μειωμένο σε σύγκριση με το single player, αν μη τι άλλο το online κομμάτι σώνει αρκετά την κατάσταση και δίνει πόντους και αυτό με τη σειρά του στην αντοχή του παιχνιδιού στο χρόνο. Στα πλεονεκτήματα, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στα πλούσια customization options του χαρακτήρα σας, καθώς μπορείτε να ρυθμίσετε πολλές από τις παραμέτρους της εξωτερικής εμφάνισης του virtual alter ego σας.
Make the jump or… not?
To Jump Force ανήκει στην κατηγορία των games που μοιάζουν σαν μία χαμένη ευκαιρία για κάτι καλό. Η προσπάθεια των developers για να δημιουργήσουν ένα ποιοτικό manga-based crossover game είναι εμφανής και έκδηλη, ωστόσο υπάρχουν τομείς (όπως για παράδειγμα τα υψηλά loading times και η κακή παρουσίαση με τα αδιάφορα cutscences) που αποδεικνύουν ότι κάπου… στέρεψε το ποτάμι. Ωστόσο, με την μάχη να αποτελεί το πιο δυνατό στοιχείο του παιχνιδιού και το πλούσιο roster να καλύπτει στο maximum ακόμη και τους πιο απαιτητικούς fans των Ιαπωνικών manga/anime, σίγουρα αξίζει να ρίξετε μια ματιά στο Jump Force (φτάνει μόνο να υπομείνετε τα υπερβολικά loading times)!
Ανάπτυξη: Spike Chunsoft Έκδοση: Bandai Namco Διάθεση: Bandai Namco Hellas
The Good
- Καλοδουλεμένο combat system . Ρόστερ που χαρακτηρίζεται από έντονη ποικιλομορφία . Εντυπωσιακές και φαντεζί special moves
The Bad
- Αδιάφορα και "πλαστικά" cutscenes . Ανυπόφορα loading times . Προβλέψιμο story και έλλειψη φαντασίας στις missions
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ