Μια σύγχυση όσο να ναι μας την έχει δημιουργήσει η Codemasters τα τελευταία χρόνια σχετικά με την ονοματοθεσία του Rally IP της. Μετά τον πρόωρο και άδικο χαμό του Colin McRae, η σειρά μετονομάστηκε σε DiRT, ώσπου μετά το τρίτο μέλος της αποφασίστηκε να πραγματοποιήσει ένα reboot με το DiRT Rally το οποίο επανέφερε την εξομοίωση του αθλήματος στο προσκήνιο. Παρόλα αυτά, δεν εγκατέλειψε ολοκληρωτικά την πιο διευρυμένη γκάμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο χώμα με το DiRT 4, το οποίο κυρίως το θυμόμαστε λόγω του random track generator. Το DiRT Rally 2.0 που βάζουμε στο μικροσκόπιο σήμερα αποτελεί την συνέχεια του τίτλου του 2016, του κατά γενική ομολογία πιο ολοκληρωμένου Ράλι τίτλου όλων των εποχών.
Όπως είναι αναμενόμενο, το DiRT Rally 2.0 είναι ο τίτλος που οφείλει να κατέχει κάθε φίλος της διοργάνωσης αφού χωρίς αμφιβολία διαθέτει το καλύτερο μοντέλο χειρισμού και οδήγησης που υπάρχει αυτήν την στιγμή. Αυτό αυτομάτως κατατάσσει το παιχνίδι στην κατηγορία των simulators, το οποίο μεταφράζεται μεν σε υψηλά επίπεδα ρεαλισμού και αληθοφανούς οδηγικής συμπεριφοράς αλλά ταυτόχρονα έχει αντίκτυπο και στον δείκτη δυσκολίας.
Η δόμηση πάντως παραμένει στο συγκεντρωτικό μοτίβο των DiRT 4 και DiRT Rally. Από το κεντρικό μενού δεσπόζει το μενού My Team, στην οποία εδρεύει η επιλογή που αναλαμβάνει να σερβίρει το κυρίως πιάτο. Εκεί βρίσκουμε τα Career Races στα οποία διαμοιράζονται τα καθιερωμένα πλέον Rally Cross Events (αγώνες ταχύτητας σε κλειστά circuit) αλλά και τα Daily/Weekly/Monthly Online Events τα οποία ουσιαστικά είναι και ο μόνος τρόπος για παιχνίδι πολλών παικτών, έστω και υπό την μορφή asychronous multiplayer.
Το Campaign παραμένει όπως ακριβώς το θυμάστε: Κάθε event βασίζεται σε συγκεκριμένο αριθμό διαδρομών και λαμβάνει μέρος σε χώρες που συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Rally. Κάθε δύο αγώνες έχετε διαθέσιμη μια ώρα για τις απαραίτητες διορθώσεις και επισκευές του αυτοκινήτου σας. Οι χώρες αυτήν την φορά που συναντάμε είναι η Αυστραλία, η Αργεντινή, η Νέα Ζηλανδία, η Πολωνία, οι ΗΠΑ και η Ισπανία. Ως συνήθως, κάθε χώρα έχει την ιδιοσυγκρασία της και προσφέρει άλλου είδους πρόκληση. Η Αυστραλία και οι ΗΠΑ διαθέτουν ανοικτές, χωμάτινες διαδρομές, η Πολωνία έχει πιο μουντό κλίμα και διαδρομές που εκτείνονται σε δάση ενώ η Ισπανία έχει μεσογειακό κλίμα και ως επί το πλείστον ασφαλτοστρωμένες πίστες. Φυσικά έχει ήδη ανακοινωθεί το αντίστοιχο Season Pass επί πληρωμή, οπότε σίγουρα θα προστεθούν και άλλες χώρες σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Τα Online Events από την άλλη, είναι ο πιο σύντομος τρόπος για να συλλέξετε credits αφού οι απολαβές είναι σημαντικά αυξημένες σε σύγκριση με της αντίστοιχες που λαμβάνετε στο campaign – ακόμα καλύτερα, δεν χρειάζεται να είστε κάτοχος Gold/PLUS συνδρομής για να συμμετάσχετε. Τι χρησιμεύουν τα credits; Με αυτά αγοράζετε τα δικά σας αυτοκίνητα, αναβαθμισμένα εξαρτήματα και προσωπικό για την αγωνιστική ομάδα σας μέσω του υπό-μενού Staff. Για χάριν συντομίας και ευκολίας πλέον έχουν μειωθεί σημαντικά οι ποσότητες των credits που απαιτούνται για να κάνετε το οτιδήποτε ενώ πια δεν χρειάζεται να ανανεώνετε τις συμβάσεις του προσωπικού σας.
Στο Freeplay βρίσκουμε.. όλα τα υπόλοιπα modes του παιχνιδιού. Από τα αυτονόητα Custom Races και Time Trials όπου ορίζουμε εμείς την διαδρομή που επιθυμούμε να τρέξουμε, μέχρι και τα Historic Rally όπου αποτελεί μια αναδρομή στα σημαντικότερα αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών και το FIA World Rallycross Championship που δεν διαφοροποιείται αισθητά από τα RallyCross Events που συναντάμε και στο My Team – απλά εδώ η ολοκλήρωση του σας απονέμει και τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.
Στο Roster του DiRT Rally 2.0 συναντάμε όλους τους συνήθεις «ύποπτους» όπως τα Lancer Evolution X, Peugeot 208, Polo S1600 και Impreza WRX, ενώ θα βρείτε και μια μεγάλη γκάμα που περιλαμβάνει ιστορικά αμάξια όπως τα Mini Cooper και Escort MK2, Cosworth, Audi Quattro, Lancia Integrale και Stratos. Όλα είναι σχεδιασμένα στην εντέλεια μέσα-έξω και οι βρυχηθμοί των μηχανών τους ακούγονται πιο απειλητικές και από την πραγματικότητα (η Codemasters άλλωστε έχει παράδοση άλλωστε στο αψεγάδιαστο sound engineering).
Σε γενικές γραμμές, το DiRT Rally 2.0 δεν είχε και πολύ δύσκολο έργο αφού οι βάσεις του ήταν ακλόνητες. Η Codemasters δεν δείχνει διατεθειμένη να παραδώσει τα σκήπτρα, αφού συνεχίζει και προσφέρει μοντέλο χειρισμού που παραπέμπει σε απαράμιλλη οδηγική συμπεριφορά και αίσθηση ταχύτητας που προκαλεί ίλιγγο. Ασφαλώς δεν είναι μια εμπειρία για ανυπόμονους ή για όσους αποζητούν έναν χαλαρό, arcade racing, αλλά οι φίλοι των simulation δεν πρέπει να το χάσουν.
Ανάπτυξη: Codemasters Έκδοση: Codemasters Διάθεση: Enarxis Dynamic Media
The Good
- Αδιαμφισβήτητα ο καλύτερος εξομοιωτής ράλλυ της αγοράς . Διαδρομές που ξεχωρίζουν αναμεταξύ τους . Tεχνικός τομέας . Sound engineering για όσκαρ
The Bad
- Δεν υπάρχουν διαδρομές σε χιόνι . Εκτενής χρήση blur εφέ στην κίνηση
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ