Gears of War, ένα όνομα βαρύ σαν ιστορία…. Όταν το 2006 κυκλοφόρησε το πρώτο game της σειράς Xbox 360, η Microsoft πέτυχε ένα πολλαπλό «Jack-Pot», καθώς η έμπνευση του Cliffy B και της παρέας του είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένας ισχυρός πόλος έλξης για τους gamers, που εκείνη την περίοδο ο ανταγωνισμός απλώς δεν διέθετε. Πιο συγκεκριμένα, τo πρώτο Gears ήταν το πρώτο game που αναδείκνυε τις τεράστιες δυνατότητες του Xbox 360 και παράλληλα έμελλε να αποτελέσει ένας τίτλος που είχε τα χαρακτηριστικά του «system-seller» για τη νέα κονσόλα της αμερικανικής εταιρείας (τα bundles με το παιχνίδι πούλησαν σαν ζεστά cakes).
To game που άλλαξε τον ρου της ιστορίας των third-person shooters μέσα στο πέρασμα των ετών εξελίχθηκε, εμπλουτίστηκε, προσθέτοντας διαρκώς νέα στοιχεία στην συνταγή τόσο σε επίπεδο gameplay, όσο και στο multiplayer. Και μπορεί ο Bleszinski να «αποστρατεύθηκε», ωστόσο η σημαία της σειράς από τη στιγμή που την ανέλαβε η Coalition παρέμεινε ψηλά στον ιστό της. To Gears 4 το 2016 βάδισε σε υψηλά στάνταρ (αν και ουσιαστικά δεν ξεχώρισε και δεν είχε πολλά να δώσει) και τώρα 3 χρόνια μετά, το Gears 5 στη «δύση» της ζωής του Xbox One μας κάνει να αναρωτιόμαστε… πρόκειται για έναν απλώς αξιοπρεπή επίλογο στη σειρά για την τωρινή γενιά κονσόλων της Microsoft ή μήπως αποτελεί μια πρώτη ματιά στο «μέλλον»; Η απάντηση στις γραμμές που ακολουθούν…
Gear it up, Gears!
H αφήγηση του Gears 5 ξεκινάει μερικούς μήνες μετά από το “cliffhanger” τέλος του τέταρτου παιχνιδιού της σειράς. Και πάλι η πρωταγωνίστρια Kait Diaz μαζί με το υπόλοιπο team, των Del, JD και Marcus Fenix, Baird και Cole αναλαμβάνουν να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά, αντιμετωπίζοντας τις ορδές των Swarm που αποτελούν την μετεξέλιξη των Locust και απειλούν για μια ακόμη φορά την ανθρωπότητα.
Στο ριψοκίνδυνο ταξίδι που θα πραγματοποιήσει η Kait μαζί με την υπόλοιπη ομάδα των Gears, θα επιχειρήσει να συνδέσει τα κομμάτια του παρελθόντος της και παράλληλα θα εμβαθύνει στα γεγονότα που οδήγησαν την ανθρωπότητα σε έναν πόλεμο δίχως αύριο… Το πέμπτο Gears διαθέτει στην αφήγηση του, όλα τα στοιχεία της ίντριγκας και του μυστήριου που όλοι μας έχουμε αγαπήσει και δεν σας κρύβουμε ότι η ροή του story (χωρίς να κάνουμε spoilers) είναι πραγματικά υποδειγματική. Με έντονο το στοιχείο της ανατροπής και των plot twists, με τις διαπροσωπικές σχέσεις να δοκιμάζονται διαρκώς και με τους ήρωες να γίνονται όμηροι πολλές φορές των αποφάσεων τους, το story είναι καλογραμμένο και σε κάνει «δέσμιο» του από την αρχή μέχρι το τέλος. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες αλλαγές αναφορικά με το story έχει να κάνει με την επιλογή του outcome, το οποίο ουσιαστικά θα κληθείτε να αποφασίσετε στο τελευταίο chapter και έτσι να επηρεάσετε το ending του παιχνιδιού (υπάρχουν πολλαπλά endings).
Δεν θα θέλαμε να επεκταθούμε περισσότερο στο story, καθώς καλό θα ήταν να το εξερευνήσετε μόνοι σας, αλλά είναι βέβαιο ότι το single-player με τις 15+ ώρες που διαρκεί θα σας αποζημιώσει και με το παραπάνω. Και μιας και αναφερθήκαμε στο Single player σκέλος του παιχνιδιού, οι βετεράνοι φίλοι της σειράς θα εντοπίσουν πολύ εύκολα μια σειρά από ευχάριστες αλλαγές. Οι developers μείωσαν αισθητά τον linear χαρακτήρα των levels, προσθέτοντας στο μείγμα μια μικρή γεύση από open-world αίσθηση εξερεύνησης. Ειδικότερα, στα Acts II και ΙΙΙ θα δείτε πιο έντονο αυτό το στοιχείο, όπου θα πρέπει να ταξιδέψετε σε συγκεκριμένα σημεία για να βρείτε αυτό που πρέπει. Πράγματι, θα το ευχαριστηθείτε αρκετά, καθώς οι μεγάλες αυτές περιοχές σπάνε τη μονοτονία και δείχνουν τη διάθεση της Coalition να «πειραματιστεί» περισσότερο με τον κόσμο του Gears.
Άλλωστε, δεν βρισκόμαστε στο 2006 και σίγουρα οι gamers διψούν για κάτι παραπάνω από ένα Gears game. Αυτή η φιλοσοφία του πειραματισμού στο Gears 5 (που γέννησε η ανάγκη της community και των fans για κάτι διαφορετικό) αντικατοπτρίζεται και στον εμπλουτισμό του παιχνιδιού με κάποια στοιχειώδη (αλλά πάντοτε καλοδεχούμενα) RPG στοιχεία. Το ρομπότ, Jack (στην αρχή David) είναι ένας υπερπολύτιμος σύντροφος, ο οποίος αλλάζει τις παραμέτρους στο πεδίο της μάχης. Ο υποστηρικτικός ρόλος του ανοίγει διάπλατα νέους ορίζοντας για εσάς και την ομάδα σας, καθώς μπορεί να συλλέγει αντικείμενα και οπλισμό, να ανοίγει πόρτες, αλλά και να προσφέρει τις υπηρεσίες του μέσω μιας σειράς από abilities.
Για παράδειγμα, ο Jack μπορεί να σας καταστήσει immune για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να αποφύγετε φλόγες ή να τυφλώσει τους αντιπάλους της. Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό είναι ότι ο Jack είναι upgradeable που σημαίνει ότι μπορείτε να του προσθέσετε ειδικά modules και να τον διαμορφώσετε σύμφωνα με τις δικές σας «επιχειρησιακές» ανάγκες. Αν και το RPG κομμάτι βγάζει μια απλότητα, ωστόσο πρόκειται για μια καλοδεχούμενη κι ευχάριστη αλλαγή. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, η προσθήκη του RPG στοιχείου είναι ένας προπομπός για αυτά που έρχονται στο μέλλον.
Παρατηρώντας πιο διεξοδικά το κομμάτι του campaign είναι εμφανές ότι η Coalition εμπλούτισε σημαντικά την all-time classic εμπειρία που όλοι μας έχουμε αγαπήσει. Φυσικά μην περιμένετε να ανακαλύψετε κάποια συγκλονιστική αλλαγή στον τομέα των μηχανισμών, ωστόσο τα shooting mechanics είναι πολύ πιο ακριβή και ρεαλιστικά, ενώ κάθε όπλο έχει την δική του «ταυτότητα» και ξεχωριστό χαρακτήρα. Ο unique τρόπος που λειτουργεί το κάθε όπλο, δημιουργεί διαρκώς νέες συνθήκες στο πεδίο της μάχης, με τους developers να έχουν ουσιαστικά εμπλουτίσει το gameplay με μια μεγάλη ποικιλία όπλων που θα ενθουσιάσουν τόσο τους νέους παίκτες στη σειρά, όσο και τους βετεράνους. Τα δε cover mechanics είναι πιο “fluid” από ποτέ, εκτινάσσοντας την αδρεναλίνη στα ύψη, ενώ τα boss fights και με τα απανωτά κύματα των εχθρών είναι απλώς… «ποίημα»! Μάλιστα, οι δυνάμεις της Swarm εμφανίζονται ακόμη πιο μοχθηρές, κάνοντας τη ζωή σας διαρκώς δύσκολη. Θα πρέπει να συμβιβαστείτε με την ιδέα ότι με το που πέφτετε με τα μούτρα στη μάχη, απλώς δεν παίρνετε… ανάσα!
For the Horde!
Το story-based campaign σας προσφέρει μια ανεπανάληπτα καταιγιστική εμπειρία, δημιουργώντας έναν ενιαίο σύνολο που μαζί με την ανωτέρου επιπέδου αφήγηση, τα υψηλά production values και τα AAA cinematics κάνουν το Gears 5 πραγματική «εμπειρία»! Όμως όπως γνωρίζετε, όλα τα Gears έχουν μια εξαιρετική παράδοση και στο Multiplayer κομμάτι! To Horde mode είναι πραγματικά «όλα τα λεφτά», διατηρώντας την κλασική εμπειρία που ήδη γνωρίζουμε από το δεύτερο game της σειράς, προσθέτοντας όμως αρκετές πινελιές στρατηγικής. Το θέμα και πάλι εδώ είναι η επιβίωση για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και το στοιχείο που κάνει το Gears 5 να ξεχωρίζει είναι o διαφορετικός τρόπος παιχνιδιού που προσφέρει ο κάθε ήρωας. Αυτό αν μη τι άλλο είναι ένα στοιχείο που αναβαθμίζει τον tactical χαρακτήρα του The Horde, δίνοντας το κίνητρο στους παίκτες στο να δημιουργήσουν μια ισορροπημένη ομάδα που θα μπορέσει να τους καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερο.
Για τους πιο hardcore και σκληροτράχηλους fans, η Coalition δημιούργησε το νέο Escape mode, το οποίο ουσιαστικά βάζει τους gamers σε θέση μη ισχύος μέσα σε μια εγκατάσταση από την οποία θα πρέπει να δραπετεύσουν, έχοντας μόνο ένα μαχαίρι και ένα pistol. Με την αγωνία να χτυπάει κόκκινο και με την εισαγωγή ενός map editor, το Escape είναι αφόρητα διασκεδαστικό! To δε Arcade mode που θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως μια μείξη ανάμεσα στο Counter-Strike: Global Offensive και στο Overwatch, δίνοντας έμφαση στο PvP, ενώ και το Versus αποτελεί μία άκρως διασκεδαστική εμπειρία. Κρίνοντας συνολικά την Multiplayer εμπειρία που προσφέρει το Gears 5, για μία ακόμη φορά οι developers έκαναν εκπληκτική δουλειά, προσφέροντας στους gamers ένα έξτρα κίνητρο για να συνεχίσουν το παιχνίδι και μετά το πέρας του single-player campaign, δημιουργώντας ένα ανεπανάληπτο full πακέτο.
Και επειδή δεν θα μπορούσαμε ολοκληρώσουμε το review μας, χωρίς να πραγματοποιήσουμε μια αναφορά στον τεχνικό τομέα, το Gears 5 είναι πραγματικά κορυφαίο στα visuals και πραγματικά σε πολλές περιπτώσεις οι λέξεις είναι ίσως φτωχές για να περιγράψουν το μεγαλείο που παρουσιάζεται στην οθόνη σας. Ειδικότερα, σε Xbox One X θα ξεκλειδώσετε πλήρως τη δυναμική της high-end κονσόλας της σειράς, καθώς προσφέρει εντυπωσιακά πεντακάθαρη ποιότητα 4K, 60αρά κίνηση σε κάθε mode, φυσικό περιβάλλον που βρίθει από ζωή (και… θάνατο), εκπληκτικά lighting effects και ρεαλιστικά physics και σκιάσεις. Μοναδική παραφωνία είναι ίσως κάποια αντικείμενα του περιβάλλοντος που δεν μπορούν να μετακινηθούν (όπως για παράδειγμα έπιπλα – καρέκλες κ.ά), απόρροια των περιορισμών της engine. O δε ήχος είναι ανεπανάληπτος, με τα πυρά να σκίζουν τον αέρα και τα εξαιρετικό “crystal-clear” voice-acting να σε κάνει ένα με τον κόσμο του, λες και ακούς τον Marcus και τον JD να μαλώνουν ακριβώς δίπλα σου.
Παράλληλα, η μουσική επένδυση εναλλάσσει τη δράση και κρατάει το ρυθμό, με το αποτέλεσμα να ευχαριστεί την ακοή σας. Και επειδή εύλογα θα σκέφτεστε για το τι ακριβώς γίνεται στο ζήτημα του performance, το Gears 5 δεν απογοητεύει ακόμη και στο απλό Xbox One, οπού εκεί θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες «θυσίες» στα 1080p στο campaign mode για να μην υπάρχει πτώση στο frame rate (στα υπόλοιπα modes δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφορά σε σύγκριση με το Xbox One X).
Project… Future!
Το Gears 5 είναι απλώς «must-have» και ένας τίτλος που δεν πρέπει να λείπει από τη συλλογή κανενός φανατικού φίλου του Xbox One. Ένα masterpiece με τα όλα του που αποδεικνύει την τεράστια δυναμική της κονσόλας της Microsoft και ένα τίτλος που θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για «παιχνίδι της χρονιάς», αλλά και ενδεχομένως το game που θα σφραγίσει την εποχή του Xbox One με τον καλύτερο τρόπο. Από τη στιγμή που στο Gears 5 είδαμε αρκετά ενδιαφέροντα «πειραματικά» concepts που έδεσαν εξαιρετικά με τη συνολική εμπειρία του gameplay, τότε το Gears 6 που θα το δούμε σε μερικά χρόνια στο Project Scarlett, μας έχει ήδη ανοίξει την όρεξη!
Ανάπτυξη: The Coalition Έκδοση: Microsoft Game Studios Διάθεση: Microsoft Hellas
The Good
- RPG και open-world στοιχεία . Εντυπωσιακά visuals . Story και υψηλά production values . Όλα τα multiplayer modes . Υψηλό performance
The Bad
- H graphics engine έχει ορισμένους περιορισμούς . Το Gears 6 άργεί ακόμα...
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ