Συνεχίζοντας την Χολλιγουντιανή μόδα με τους τίτλους που προκαλούν σύγχυση, το GRID δεν είναι remaster, ούτε φυσικά reboot του διάσημου racing που λάνσαρίστηκε από την Codemasters στην προηγούμενη γενιά. Πρόκειται για έναν εντελώς καινούργιο παιχνίδι αγώνων ταχύτητας που επιστρατεύει μια ευρεία γκάμα οχημάτων που προέρχονται από διαφορετικές κατηγορίες. Και αν και δεν βασίζεται ευθέως στο GRID του 2008, η βασική ιδέα του να στήσετε την δική σας αγωνιστική ομάδα και να λαμβάνετε μέρος σε αγώνες, παραμένει και εδώ!
Ο βασικός τρόπος παιχνιδιού περιστρέφεται γύρω από το Career mode, αν και η δόμηση που έχει πλεόν, είναι εντελώς αναχρονιστική. Η ονομασία “Καριέρα” μάλλον κατ’ ευφημισμό αποδίδεται, με τα events να διαδέχονται απλά το ένα το άλλο. Μέσω ένος υποτυπώδους, στατικού μενού, για την ανέλιξη σας στην ελιτ του παγκόσμιου πρωτάθληματος και την συμμετοχή σας σε αυτό, θα πρέπει να ολοκληρώσετε τουλάχιστον τέσσερα από τα έξι tiers της διοργάνωσης.
Κάθε tier απαρτίζεται από 14 events, ενώ είναι επιτακτικό να επαναλάβετε κάποια από αυτά προκειμένου να αποκτήσετε τα απαραίτητα χρήματα και να απόκτησετε κάποιο “μεγαθήριο” που να είναι συμβατό με το επόμενο αγώνισμα. Τα tiers όπως πιθανόν έχετε ήδη μαντέψει, ξεχωρίζουν εξαιτίας των διαφορετικών αγωνιστικών κατηγοριών, αναμεταξύ τους και δεν είναι επιτακτικό να τα ολοκληρώσετε με προδιαγεγραμμένο τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να τα… ανακατέψετε και όταν τελειώσετε με μια διαδρομή π.χ. Muscle να μεταπηδήσετε εύκολα σε έναν πιο χαλαρό αγώνα από Mini Cooper στην κατηγορία Invitational ή να τρέξετε με το Formula 3 μονοθέσιο σας στο licenced tier που παρέχεται προς τιμήν του Fernando Alonso. H μοναδική προυπόθεση είναι να διαθέτετε κάποιο συμβατό όχημα στο γκαράζ σας (ή τουλάχιστον να έχετε τα λεφτά για να αγοράσετε κάποιο).
Απο κει και πέρα το ούτως ή αλλιώς υποβαθμισμένo κομμάτι διαχείρισης του Racing Team, έχει περικοπεί και άλλο. Με εξαίρεση τον εξτρά, διαθέσιμο οδηγό που μπορείτε να προσλάβετε για να τρέχει μαζί σας και την παραμετροποίηση των χρωμάτων και των διακοσμητικών decals που φορά το αυτοκίνητο σας, δεν υπάρχει κάτι άλλο που να προσδίδει βάθος στο Career mode. Η σχεδιαστική επιλογή της Codemasters να γυρίσει στην απλότητα αποδεικνύεται δίκοπο μαχαίρι: Από την μια σας δίνει την ευκαιρία να τρέξετε γρήγορα και χωρίς πολλά-πολλά, χωρίς ωστόσο να σας βομβαρδίζει με σχόλια από ανούσιους σχολιαστές και δεκάδες οθόνες από σελίδες ψεύτικων σελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Από την άλλη δεν προσφέρει και κανένα σπουδαίο κίνητρο για να μην χάσετε το ενδιαφέρον σας. Υπάρχει ένα σύστημα ανταμοιβών που επιβραβεύει με πόντους εμπερίας την οδηγική σας δεινότητα (αντίστοιχο με το point system του Project Gotham Racing), αλλά απλά ξεκλειδώνει εναλλακτικά Liveries για τα αυτοκίνητα σας.
Φυσικά αυτό που τελικά θα σας κρατήσει στο GRID είναι το εξαιρετικό μοντέλο οδήγησης που ακροβατεί εξαιρετικά μεταξύ Simulation και Arcade. Η πλάστιγγα εξ’ ορισμού γέρνει περισσότερο στην Arcade εμπειρία, αλλά μπορείτε να αυξήσετε σημαντικά την δυσκολία μέσω των σχετικών sliders που μειώνουν ή απενεργοποιούν ολοκληρωτικά το σύστημα ABS, την λειτουργία του Traction Control και το αυτόματο κλείδωμα των φρένων.
Ο μηχανισμός των Flashbacks με τον οποίο μπορείτε να διορθώσετε τα λάθη της τελευταίας στιγμής μπορεί είτε να απενεργοποιηθεί εντελώς, είτε να περιορίσετε το πόσο σύχνά μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανά αγώνα (μέχρι και πέντε φορές). Με τα προαναφερθέντα και λαμβάνοντας υπόψην πως διατίθενται πέντε διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας (Very Easy-Easy-Medium-Hard και το σχεδόν ακατόρθωτο Very Hard), αντιλαμβάνεστε ότι το GRID μπορεί να γίνει ένα πολύ απαιτητικό Racer. Εννοείται ότι το λεπτομερές Damage System της Codemaster δίνει το παρόν και στο GRID και για ακόμα μια φορά μπορείτε να ρυθμίσετε, αν θα περιοριστεί στο να εμφανίζει απλά την φθορά ή αν θα συμβάλει και στην οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Η ατραξιόν και πιο πολυδιαφημιζόμενο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού δεν είναι άλλο από το σύστημα Nemesis, που προσδίδει στους οδηγους της Α.Ι. έναν πιο ρεαλιστικό, ανθρώπινο χαρακτήρα, δημιουργώντας ανταγωνισμό με εσας και υιοθετώντας επιθετική οδήγηση εναντίον σας. Επιπρόσθετα, υποτίθεται ότι υπάρχουν 200 παραλλαγές στην τεχνητή νοημοσύνη του τίτλου και αυτό μεταφράζετε τυπικά σε 200 διαφορετικούς οδηγούς που διαθέτουν ξεχωριστό στυλ – με την προυπόθεση ότι ισχύει πράγματι κάτι τέτοιο, θα λέγαμε ότι δεν έχει το αντίκτυπο που θα περιμέναμε.
Το Nemesis από την άλλη, πολύ γενικά και σε απλουστεμένο βαθμό, μεταφράζεται σε ένα flag παραπάνω που αποδίδεται στον κώδικα της τεχνητής νοημοσύνης του οδηγού που θα τρακάρετε κατα λάθος. Πέσατε πάνω στο προπορευόμενο όχημα και το βγάλατε εκτός πορείας; Θα γίνει η Νέμεση σας. Φρέναρε απότομα και τον βρήκατε με το καπό; Nemesis. Δεν είναι τόσο εντυπωσιακό όσο θα περίμενε κανείς. Παραδόξως, και στα τρία επίπεδα δυσκολίας, οι οδηγοί δεν κάνουν οδηγικά λάθη και πολύ σπάνια θα τα βρείτε εκτός circuit ή θα τα δείτε να εμπλέκονται σε σύγκρουση μεταξύ τους.
Στο κομμάτι του περιεχομένου, πέρα από το Career παρέχεται το Free Play οπού μπορείτε να παραμετροποιήσετε εσείς κάποιο event επιλέγοντας κατηγορία και κλάση αυτοκινήτων, ενώ το Multiplayer περιορίζεται στις αυτονόητες επιλογές Quick Match και Private.Ο αριθμός των tracks έχει μειωθεί (13 από τις 15 του πρώτου Grid) και προσφέρει από εμβληματικά circuit όπως τα Brands Hatch και Sepang, διαδρομές σε πόλεις όπως η Αβάνα και η Βαρκελώνη. Εμφανώς καλύτερη είναι η κατάσταση στο ρόστερ των αυτοκινήτων, με 60 και πλέον οχήματα που χωρίζονται, όπως προαναφέραμε σε διαφορετικές κατηγορίες (Muscle, Touring, φτιαγμένα, GT, Stock). Υπάρχει κάτι για κάθε γούστο και προτίμηση (θα βρείτε τα Subaru WRX STI, την Ferrari 488, το κλασσικό Fort GT40 και το retro Cosworth). Θεωρούμε αυτονόητο ότι η λίστα θα επεκταθεί σύντομα με την διάθεση επιπρόσθετων DLCs επί πληρωμή.
Στο τεχνικό κομμάτι και σχολίαζοντας την έκδοση του απλού Xbox One στην οποία είχαμε την τύχη να τεστάρουμε τον τίτλο, θα λέγαμε ότι παρουσιάζει αστάθειες. Ναι μεν όλα τα αυτοκίνητα έχουν σχεδιαστεί στην εντέλεια και σε φωτορεαλιστική βάση μέσα και έξω και για ακόμα μια φορά το sound engineering που έχει γίνει παραδίδει ρεσιτάλ, με κινητήρες που βρυχώνται απειλητικά. Από την άλλη, οι διαδρομές έχουν μικρό draw distance και οι λεπτομέρειες στο background φαίνονται αρκετά θολές.
Υπάρχει ακόμα ένα περίεργο graphical glitch που συμβαίνει σε αδιευκρίνιστες συνθήκες και δεν παρουσιάζει σωστά το κοντέρ ή τους καθρέπτες όταν παίζετε με cockpit κάμερα, ενώ σε άλλες εποχές μας γύρισει το delayed refresh rate των αντανακλάσεων. Το GRID τρέχει στα 30 καρέ ανα δευτερόλεπτο στις απλές κονσόλες της τρέχουσας γενιάς και στα διπλασιάζεται ο ρυθμός ανανέωσης στα Pro και X. Τουλάχιστον ανεξαρτήτου έκδοσης, το frame rate είναι πάντα σταθερό και η αίσθηση της ταχύτητας ολόσωστή.
Συνοψίζοντας, το GRID θα προσφέρει αρκετές συγκινήσεις στους φίλους της ταχύτητας παρά την ελλείψη πρόσθετου περιεχομένου που θα σας κράταγε στο τιμόνι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Το 2019 πάντως δεν μας χάρισε και πολλές κυκλοφορίες στο συγκεκριμένο είδος, οπότε μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει και τον racing τίτλο της χρονιάς.
Ανάπτυξη: Codemasters Έκδοση: Codemasters Διάθεση: Enarxis Dynamic Media
The Good
- Οδηγική εμπειρία που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα σε sim και arcade . Aμεσος και ακριβής χειρισμός . Σταθερό frame rate . Λεπτόμερεια στα μοντέλα των αμαξιών
The Bad
- Το Career δεν έχει ιδιαίτερο βάθος . Το Nemesis system δεν προσφέρει τίποτε καινοτόμο . Mικρή ποικιλία στα διαθέσιμα modes . Mερικά glitch στα γραφικά
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ