Ας ξεκινήσουμε αυτό το review με ένα μικρό (τόσο δα) μάθημα ιστορίας… Το WarCraft III της Blizzard ήταν και είναι ένα από τα καλύτερα real-time strategy όλων των εποχών! Ένα πραγματικά αριστουργηματικό game που όταν κυκλοφόρησε πριν από 18 χρόνια έθεσε νέα στάνταρ στο gaming και έβαλε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη του WarCraft franchise, το οποίο μετουσιώθηκε στο MMORPG που αποτέλεσε «φαινόμενο». Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς… την έξοδο των Orcs για τη γη του Kalimdor, την εισβολή της Burning Legion και των Undead, την προδοσία και την μεταμόρφωση του Arthas, την κτηνώδη δύναμη του Illidan, ή μήπως την επική μάχη στο Mount Hyjal; Αυτά αποτελούν «ιστορία», έγιναν και δεν μπορούν να αλλάξουν… Για αυτό λοιπόν η ύπαρξη μιας remastered έκδοσης δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να μεταβάλλει την ιστορική σημασία ενός τίτλου, είτε η προσπάθεια θεωρείται πετυχημένη, είτε πρόκειται για μια παταγώδη αποτυχία. Αφού λοιπόν εξηγηθήκαμε για πάμε να δούμε τι έχει να μας πει η Reforged έκδοση του WarCraft III, που μας επιστρέφει 18 χρόνια μετά σε έναν κόσμο που αγαπήθηκε από σύσσωμη την gaming community…
Step Back in Time!
Αναμφίβολα, οι fans δέχθηκαν με μπόλικο ενθουσιασμό και επικρότησαν την απόφαση της Blizzard να προχωρήσει στον «εκμοντερνισμό» του WarCraft III. Μάλιστα, το πρώτο δείγμα που παρουσίασαν οι developers της Blizzard στην BlizzCon 2018, έμοιαζε αν μη τι άλλο ιδιαιτέρως φιλόδοξο και πολλά υποσχόμενο. Στην πορεία όμως κάτι πήγε στραβά και… άλλαξε προς το χειρότερο! Αν και αρχικά η Blizzard είχε «τάξει» στους gamers νέα αναβαθμισμένα cinematics με «κοντινά» στα πρόσωπα των χαρακτήρων (που όπως και να το κάνει θα ήταν ένα στοιχείο που θα εντυπωσίαζε παλιούς και νέους), στην τελική έκδοση του Reforged δεν είδαμε κάποια ιδιαίτερη διαφορά.
Και μπορεί να έχουν προστεθεί νέα character models, στο πλαίσιο ενός συνολικού εκμοντερνισμού των visuals, ωστόσο σε ότι έχει να κάνει με τα cinematics (με εξαίρεση κάποιες διαφορετικές γωνίες της κάμερας σε σύγκριση με το αρχικό WarCraft III), αλλά περιμέναμε κι άλλα είδαμε! Κάτι ανάλογο έγινε και με την υπόσχεση της Blizzard να δουλέψει ειδικά πάνω σε κομμάτια του story, έτσι ώστε να «συνδεθούν» καλύτερα με το lore του ευρύτερου σύμπαντος του WarCraft. Δυστυχώς και αυτή η «υπόσχεση» έπεσε στο… κενό.
Με εξαίρεση βέβαια τα cinematics που υπήρξε γενικότερη αστοχία (άγνωστο για ποιον λόγο), η Blizzard έκανε πραγματικά εξαιρετική δουλειά στα γραφικά, καθώς όλα τα texture models διαθέτουν πλέον μια πιο σύγχρονη και ρεαλιστική υφή, αφήνοντας στην άκρη το καρτουνιζέ ύφος του αρχικού παιχνιδιού. Τόσο τα κτίρια, οι ήρωες και τα υπόλοιπα units έχουν αναβαθμιστεί και το αποτέλεσμα αν μη τι άλλο ανταποκρίνεται στη λογική ενός σύγχρονου remastered τίτλου. Παράλληλα, το UI είναι πιο απλό, πιο ευέλικτο και πιο σύγχρονο (αν και πάλι δεν είναι όπως το υποσχέθηκε η Blizzard), ενώ και το animation των μονάδων, αλλά και τα lighting effects έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά. Δυστυχώς, τα textures του φυσικού περιβάλλοντος μοιάζουν «outdated», καθώς δεν φαίνεται να έχουν υποστεί συγκλονιστικές αλλαγές.
Κρίνοντας με βάση τα παραπάνω, είναι εμφανές ότι τουλάχιστον στο κομμάτι των visuals έγινε καλή δουλειά, όμως όλη αυτή η προσπάθεια επισκιάζεται έντονα από τον… ιό των bugs που χτυπάει αιφνιδιαστικά μια σειρά από πτυχές του παιχνιδιού. Στο single-player σε κάποια στιγμή υπάρχουν… «μαύρα» textures στο έδαφος (σαν μαύρες τρύπες ένα πράγμα), ενώ δεν λείπουν τα αναίτια και παράλογα freezes σε κάποια cutscenes που αν μη τι άλλο εκνευρίζουν και χαλούν την συνολική εμπειρία (οι gamers σε πολλές περιπτώσεις αναγκάζονται να κάνουν skip και χάνουν το νόημα του story). Επιπλέον, πολλοί gamers έχουν παραπονεθεί για αδικαιολόγητα frame drops, σε συστήματα που μπορούν να τρέξουν τα… πάντα, αλλά και lag στα menus!
Στο δε κομμάτι του multiplayer, εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς ότι είναι… «φτωχό». Αν και ο τομέας του matchmaking έχει υποστεί σημαντικές βελτιώσεις, το competitive ladder σκέλος λάμπει δια της απουσίας του (είναι άγνωστο το πότε κι εάν θα προστεθεί στο μέλλον), ενώ και η σύνδεση στα custom multiplayer matches μετατρέπεται σε έναν μικρό άθλο. Τέλος, οτιδήποτε αφορά σε LAN/offline play, automated tournaments και clans παίρνει μετάθεση για «κάποια στιγμή» στο μέλλον.
Και παρά τα όποια τεχνικής φύσεως προβλήματα και το πλήθος των ελλείψεων που παρατηρούνται στο WarCraft III: Reforged, το χειρότερο όλων βέβαια έχει να κάνει με την κίνηση της Blizzard να «ελέγξει» πλήρως το user-generated content που μπορεί να δημιουργήσει ο gamer μέσω του editor του παιχνιδιού. Ακολουθώντας μια λογική τύπου «all-your-mods belong to us» από τη στιγμή που θα ανέβει σε ένα server της εταιρείας, η Blizzard ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων, τραυματίζοντας ενδεχομένως ακόμη περισσότερο την εικόνα του εμβληματικού RTS. Για αυτό και η οργή των gamers δεν θα μπορούσε παρά να έρθει ως ένα φυσικό επακόλουθο, με την Blizzard να αλλάζει ακόμη και την πολιτική της για τις αποζημιώσεις για να συγκρατήσει με κάποιο τρόπο την οργή των παικτών…
Missing the old days…
Όλα τα παραπάνω συνηγορούν στο ότι η remastered Reforged έκδοση του WarCraft III δεν προσθέτει σχεδόν τίποτα στο αρχικό παιχνίδι που αγαπήσαμε όταν κυκλοφόρησε πριν από 18 χρόνια, παρά μόνο πιο σύγχρονα και eye-candy γραφικά. To παιχνίδι δείχνει να «μπάζει» από παντού και παρόλο που το gameplay παραμένει ίδιο και απαράλλαχτο (ευτυχώς…), ωστόσο είναι κάτι παραπάνω από εμφανές ότι έχουμε να κάνουμε με μια βιαστική και μισοτελειώμενη παραγωγή, η οποία στερείται του πλούτου που θα περίμενε κανείς από μια επανέκδοση-reimagining που αφορά σε έναν τίτλο του διαμετρήματος του WarCraft III.
H ομολογουμένως προβληματική εικόνα του WarCraft III: Reforged μας βάζει σε σκέψεις και για την ίδια την Blizzard, η οποία υπάρχουν στιγμές που μοιάζει σαν σκιά του παλιού καλού της εαυτού. Παλαιότερα, η έννοια της «ξεπέτας» και του βιαστικού release δεν υπήρχε καν στο λεξιλόγιο της Blizzard και σίγουρα θα περιμέναμε πολλά περισσότερα από μια εταιρεία που έμαθε σε πολλούς από εμάς τι σημαίνει gaming. Ειλικρινά ελπίζουμε ότι το WarCraft III: Reforged είναι μια κακή παρένθεση και ένας είδος «χαμένης ευκαιρίας» και ότι τα patches και updates που έχει υποσχεθεί η Blizzard ότι κάπως θα διορθώσουν την κατάσταση στο μέλλον, δίνοντας στη gaming community ένα remastered που να είναι αντάξιο του ονόματος και της ιστορίας του WarCraft III.
Ανάπτυξη: Bliuzzard Έκδοση: Activision Blizzard Διάθεση: IGE
The Good
- Αναβαθμισμένα Visuals . Gameplay που δεν καταλαβαίνει από την πάροδο των ετών . Βελτιώσεις στο UI
The Bad
- Φτωχό και ελλειπές στο Multiplayer . Bugs και performance drops . Ήθελε παραπάνω χρόνο στο development
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ