To «made in Greece» game development τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να ξυπνήσει από το λήθαργο του. Αναμφίβολα, ιδέες, ταλέντο, μεράκι και όρεξη υπάρχουν, ωστόσο η αλήθεια είναι ότι η έλλειψη πόρων δύσκολα οδηγεί κάποιον τίτλο στην τελική φάση και στην κυκλοφορία του. Τα περισσότερα ελληνικά game development studios στρέφονται στο εξωτερικό για να βρουν την χρηματοδότηση που χρειάζονται ή συνηθίζουν να τρέχουν καμπάνιες crowdfunding καμπάνιες. Παρόλα αυτά, υπάρχουν και προσπάθειες όπως της IGE / AVE, η οποία έχει αναλάβει το τελευταίο χρονικό διάστημα να υποστηρίξει πολλές από τις προσπάθειες των Ελλήνων δημιουργών. Έτσι λοιπόν μετά από το Catch the Head (την άποψη μας για αυτό μπορείτε να την διαβάσετε εδώ), ο επόμενος τίτλος που κυκλοφορεί υπό την αιγίδα της είναι το S.C.A.R., μια προσπάθεια από την Savage Studios, η οποία φιλοδοξεί να τραβήξει σαν τον μαγνήτη των fans των old-school retro shooters και όλων εκείνων των gamers που λατρεύουν την retro nostalgia ευρύτερα.
Back to the (low-poly) 90s!
Το S.C.A.R. είναι το ακρωνύμιο των λέξεων: Simulating Carnage And Rockets και πρόκειται για ένα first-person shooter, το οποίο φωνάζει «retro» από χιλιόμετρα μακριά. Είναι σα να μπαίνεις σε μια χρονοκάψουλα και να μεταφέρεσαι κάπου εκεί μεταξύ των τελών των 90s και των αρχών των 00s (οι παλαιότεροι θα θυμούνται CD-Drives, DOS και 486 ή Pentium 1). Οι δημιουργοί του φρόντισαν ώστε να δώσουν τον συγκεκριμένο retro nostalgia τόνο, σε όλες τις εκφάνσεις του παιχνιδιού, καθώς τόσο το gameplay όσο και τα visuals είναι εμπνευσμένα από τα θρυλικά shooters όπως τα Unreal, Quake, Doom, Wolfenstein, Serious Sam, Unreal Tournament, Quake Arena, Dusk και γενικότερα από οτιδήποτε έχε κυκλοφορήσει στο παρελθόν και έχει μια εντελώς Run ‘n Gun και Arena Shooter φιλοσοφία. Χωρίς πολλά πολλά λόγια, ο παίκτης καλείται να επιβιώσει και να ξεκληρίσει τα απανωτά κύματα των εχθρών που κατευθύνονται απειλητικά προς το μέρος του.
To S.C.A.R. από τα πρώτα κιόλας λεπτά είναι εμφανές ότι διαθέτει τον χαρακτήρα του arena shooter, το οποίο όμως είναι διανθισμένο με μπόλικα platform στοιχεία, καθώς ο ήρωας σας στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού πραγματοποιεί: διπλά άλματα, slides και dashes, ενώ χρησιμοποιεί έναν ειδικό grappling hook που του επιτρέπει να αναρριχάται στις περισσότερες επιφάνειες. Η δράση είναι φυσικά ασταμάτητη, καθώς υπάρχουν στιγμές που δεν μπορείτε κυριολεκτικά να πάρετε ανάσα και οι εχθροί λατρεύουν να κάνουν spawning σχεδόν από… παντού, ενώ ο φρενήρης ρυθμός και η ένταση, αν μη τι άλλο θα σας κρατήσουν σε περίπτωση που αναζητάτε ένα game για να «ξεσπάσετε» ύστερα από μια κουραστική μέρα στη δουλειά. Δεν θα ήταν υπερβολή να χαρακτηρίζαμε το S.C.A.R ως ένα διαρκές τεστ αντανακλαστικών και σίγουρα οι fans του είδους θα αγαπήσουν το γεγονός ότι τους κρατάει μονίμως στην… τσίτα!
Επιπλέον, κάθε επίπεδο είναι διάσπαρτο με armor, ammo και health (σε υπερβολικά υπερθετικό βαθμό θα λέγαμε), ενώ υπάρχουν μπόλικες μυστικές περιοχές, οι οποίες σας καλούν να τις ανακαλύψετε και να τις εξερευνήσετε. Σε ότι έχει να κάνει με το κομμάτι των όπλων, εδώ δεν υπάρχει και πολύ φαντασία, καθώς τα μόνα όπλα που έχετε στη διάθεση σας είναι ένα Pistol, ένα rocket launcher, μία κλασική shotgun και ένα Sniper weapon, με το κάθε ένα από αυτά να διαθέτει και μια secondary λειτουργία.
Τα δε levels διαθέτουν μια καθαρά industrial αισθητική και η λογική στο design τους επιχειρεί να δώσει έμφαση στην ελευθερία κινήσεων του παίκτη. Το θέμα είναι ότι το level design φαίνεται να πάσχει, καθώς παρόλο που έχει γίνει φιλότιμη προσπάθεια από τους developers είναι εμφανείς οι περιορισμοί που χαρακτηρίζουν τους χώρους του επίπεδου. Ακόμη χειρότερο και κάτι που χτυπάει όμως άσχημα είναι ότι τα objectives είναι σχεδόν ανύπαρκτα, έτσι λοιπόν μπορεί η arcade αίσθηση που προσφέρει το S.C.A.R. να είναι διασκεδαστική για το πρώτο χρονικό διάστημα, ωστόσο μετά από ώρα δυστυχώς το παιχνίδι «ξεθωριάζει», καθώς γίνεται εξαιρετικά επαναλαμβανόμενο και μονότονο.
Σε ότι έχει να κάνει με τους υπόλοιπους τεχνικούς τομείς, η τεχνηέντως επιτηδευμένη retro old-school αισθητική στα visuals δεν είναι άσχημη, με τα animations να χρειάζονταν παραπάνω δουλειά, όμως η A.I. των αντιπάλων δυστυχώς και εδώ λάμπει δια της απουσίας της. Τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα κινήσεων των εχθρών κουράζουν ύστερα από ένα σημείο κι έπειτα, με τους εχθρούς να μην εμφανίζουν ιδιαίτερη ποικιλομορφία. Από την άλλη, η μουσική με τα dark και heavy metal tunes να κυριαρχούν συμπληρώνει ιδανικά την hardcore ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, αν και τα sound effects δεν ενθουσιάζουν (με μεγαλύτερο πρόβλημα τον ήχο των όπλων). Επιπλέον, τα bugs και μια σειρά από glitches (θα δείτε πολλές φορές τους εχθρούς να «αιωρούνται» περίεργα ή να βρίσκονται κολλημένοι στο background) αποδεικνύουν ότι το game χρειαζόταν περισσότερο polish. Τέλος, οι developers θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη βαρύτητα στην εξισορρόπηση του gameplay, καθώς υπάρχουν στιγμές που το S.C.A.R. δείχνει να μην εμφανίζει κανένα επίπεδο πρόκλησης για τους πιο έμπειρους φίλους των FPS.
The Long road ahead…
To S.C.A.R. έχει πολύ δρόμο μπροστά του μέχρι να αποκτήσει τον χαρακτήρα ενός ολοκληρωμένου τίτλου, καθώς τώρα βρίσκεται στη φάση του Steam Early Access και η εμπειρία που προσφέρει μετά βίας ξεπερνάει τις 2 ώρες (είναι διαθέσιμο μόνο το πρώτο act). Aυτό που καταλάβαμε είναι ότι οι developers των Savage Studios φαίνεται ότι έχουν βάλει όλη τους την αγάπη στο συγκεκριμένο project, παρόλα αυτά χρειάζεται περισσότερη φαντασία και παραπάνω δουλειά για να προσφέρει μια πιο γεμάτη εμπειρία παιχνιδιού! Η τελική αίσθηση που μας άφησε είναι ότι θα πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά (και γενναία) βήματα για να μπορέσει το S.C.A.R. να πιάσει τα πιο υψηλά στάνταρ των τίτλων του εξωτερικού και να σταματήσει να αποτελεί μια ακόμη “φιλότιμη” προσπάθεια. Σηκωμένα μανίκια λοιπόν, υπομονή, επιμονή και δουλειά, γιατί ο δρόμος είναι πολύ ανηφορικός!
Ανάπτυξη: Savage Studios Έκδοση: IGE / AVE Διάθεση: IGE / AVE
Το S.C.A.R. διατίθεται μέσω του Steam Early Access στην τιμή των 4.99 ευρώ