Όταν μάθαμε για πρώτη φορά για το Agents of Mayhem και παρακολουθήσαμε το πρώτο trailer του, διαισθανθήκαμε μία απέραντη δόση cult καφρίλας (με την καλή έννοια) να διαπερνάει την ραχοκοκαλιά μας… Η “εμπειρία” άλλωστε της Volition με το Saints Row σίγουρα αποτελεί ένα “εισιτήριο” στην εκρηκτική δράση, στο “cheesy” χιούμορ και στους θεοπάλαβους over-the-top χαρακτήρες. Για αυτό και με την γνωστή εταιρεία στο τιμόνι, το Agents of Mayhem δεν θα μπορούσε παρά να βαδίσει σε ένα αρκετά “γνώριμο” μονοπάτι. Κάτι μεταξύ Overwatch, Crackdown, Red Faction και Saints Row IV (του οποίου μπορεί να θεωρηθεί unofficial sci-fi spin-off), το Agents είναι ένα open-world sandbox shooter τρίτου προσώπου που επιχειρεί να μας μεταδώσει λίγη από την μαγεία των θρυλικών cartoons και των action movies των 80s (βάλτε στην εξίσωση G.I. Joe και λίγο από Sly Stalone και Αrnold Schwarzenegger) σε ένα άκρως ελκυστικό και uber διασκεδαστικό πακέτο. Για να δούμε όμως εάν κατορθώνει να παραμείνει στον αφρό στην απέραντη θάλασσα των open-world shooters και εάν έχει την δυναμική να κερδίσει την “απαιτητική” gaming community…
Ι need a… χοίρο!
Το Agents of Mayhem είναι ένα game που “σκόπιμα” δεν παίρνει τον εαυτό του στα σοβαρά και αυτό το καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή που θα ασχοληθείς μαζί του. Από που να το πιάσεις και που να το αφήσεις… από το cast των αλλοπρόσαλλων ηρώων που αποτελείται από ότι στερεότυπο υπάρχει και δεν υπάρχει στο πλούσιο σύμπαν των comics και των action-movies; Από το story που είναι αστείο (και γελοίο) όσο δεν πάει; ή μήπως να προσθέσουμε τους κουφούς διαλόγους και την ανυπέρβλητα γκροτέσκα και ποζεράδικη ατμόσφαιρα; Ο κόσμος του Agents of Mayhem φλερτάρει έντονα με την έννοια του “cult”, με τη Volition να επιδιώκει αυτή την προσέγγιση από το πρώτο λεπτό του παιχνιδιού.
Και μιας προηγουμένως αναφερθήκαμε στο story, το Agents of Mayhem ταξιδεύει τους gamers στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον σε μία sci-fi version της πρωτεύουσας της Νοτίου Κορέας, Σεούλ. Μία εγκληματική οργάνωση, ονόματι L.E.G.I.O.N (League of Evil Gentleman Intent on Obliterating Nations), έχει καταστρώσει ένα σατανικό σχέδιο για να ελέγξει τον κόσμο και ο κλήρος πέφτει στους καλά εκπαιδευμένους πράκτορες (λέμε τώρα…) που απαρτίζουν την οργάνωση: M.A.Y.H.E.M (Multinational Agency Hunting Evil Masterminds), η οποία αποτελεί ένα δημιούργημα της (μυστηριώδους σεξοβόμβας) Persephone Brimstone που είδαμε για πρώτη φορά στο Gat out of Hell (όπως αντιλαμβάνεστε οι αναφορές στα προηγούμενα games της Volition βρίσκονται διάσπαρτες παντού).
Όπως προαναφέραμε, το Agents of Mayhem είναι ένα open-world game, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει ένα κύριο story arc, στο οποίο ακολουθείτε μία σειρά από main quests που προχωρούν την ιστορία του παιχνιδιού και παράλληλα μπορείτε να τρέξετε διάφορα side-quests που εκτείνονται σε όλο το μήκος και πλάτος της φουτουριστικής Σεούλ. Αν και η νοτιοκορεατική πρωτεύουσα μπορεί ναι μεν να μην προκαλεί δέος με το μέγεθος της, αλλά σίγουρα διαθέτει μπόλικες τοποθεσίες που σας καλούν να τις εξερευνήσετε, ανακαλύπτοντας αρκετά από τα μυστικά που κρύβει. Σε περίπτωση που είχατε ασχοληθεί με το Saints Row 4, θα διαπιστώσετε ότι δεν υπάρχουν εντυπωσιακές αλλαγές στο κομμάτι του combat system, καθώς κατά τη διάρκεια μίας μάχης καλείστε να βασιστείτε στα γρήγορα αντανακλαστικά σας και κάνοντας ορθή χρήση των ειδικών ικανοτήτων σας και των όπλων σας να κατατροπώσετε τους εχθρούς που επιχειρούν να σας εμποδίσουν, στήνοντας outposts και καταλαμβάνοντας περιοχές στην πόλη.
Παράλληλα, οι GTA-esque και Saints Row επιρροές φυσικά είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, καθώς κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού μπορείτε να ελέγξετε μία σειρά από οχήματα που περιλαμβάνουν από αργοκίνητες “μαούνες” μέχρι high-tech σπορ αμάξια που αναπτύσσουν τρελές ταχύτητες. Αν και οι επιλογές είναι σίγουρα αρκετές, το driving κομμάτι παίζει έναν δευτερεύοντα ρόλο στο gameplay, καθώς στο επίκεντρο βρίσκεται η τριάδα των πρακτόρων που ελέγχετε με τη δυνατότητα εναλλαγής ανάμεσα τους. Κάθε ήρωας (από τους συνολικά 12 – 3 αρχικοί και οι υπόλοιποι 9 ξεκλειδώνονται μέσω ειδικών αποστολών) διαθέτει την δική του διακριτή προσωπικότητα, η οποία αποτυπώνεται και στις special abilities και στα όπλα του, συμβαδίζοντας έτσι απόλυτα με την ξεχωριστή φύση και το back-story του καθενός.
Η ποικιλομορφία ανάμεσα στους 12 διαθέσιμους ήρωες σε συνδυασμό με το έντονο και “καλοδουλεμένο” R.P.G στοιχείο (μπορείτε να προχωρήσετε στην αναβάθμιση τους σε διαφορετικούς τομείς) δημιουργούν αν μη τι άλλο ένα αρκετά ενδιαφέρον και engaging μείγμα που μπορεί να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του παίκτη. Άλλωστε, η επιτυχία των developers της Volition έγκειται στο γεγονός ότι κάθε ήρωας μεταδίδει και ένα διαφορετικό feeling στον παίκτη και σίγουρα αυτό είναι κάτι που το θέλουμε όλοι μας από έναν τίτλο αυτού του τύπου. To σημαντικότερο όλων είναι όμως ότι το παιχνίδι προσφέρει τη δυνατότητα “πειραματισμού” με την τριμελή ομάδα σας και αυτό αναμφίβολα προσθέτει πόντους στο βάθος του gameplay, δίνοντας μία επιπλέον βαρύτητα στο tactical – στρατηγικό κομμάτι, αλλά και ένα έξτρα κίνητρο στον παίκτη για να δοκιμάζει διαφορετικές τεχνικές.
Why “Not” so serious?
Ένα μεγάλο και σημαντικό κομμάτι του Agents of Mayhem διαδραματίζεται στην Ark, η οποία πρόκειται για μία “ζωντανή” βάση επιχειρήσεων, όπου εκεί μπορείτε να εξοπλίσετε την ομάδα σας με νέα πιο εξελιγμένα και καταστροφικά όπλα, να επιλέξετε την επόμενη αποστολή σας, να κάνετε interaction με διάφορους χαρακτήρες (δίνοντας σχεδόν πάντοτε αναφορά στην απαιτητική και σαδίστρια Persephone) και γενικότερα να παρακολουθήσετε την πρόοδο σας στο παιχνίδι, καταστρώνοντας παράλληλα τις επόμενες κινήσεις σας.
Σε γενικές γραμμές, οι αποστολές που αποτελούν τμήμα του main story, μπορούν να σας χαρίσουν μοναδικές στιγμές δράσης και η αλήθεια είναι ότι κατόρθωσαν να μας κρατήσουν “στην τσίτα”. Δυστυχώς, δεν θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε το ίδιο και για τις side-missions οι οποίες αποτελούν τμήμα της open-world φιλοσοφίας και συνήθως διακατέχονται από… έλλειμμα φαντασίας, λειτουργώντας απελπιστικά σαν άνευρα “fillers” που είναι αρκετά “generic” και μετά από ένα σημείο κι έπειτα αρχίζουν να κουράζουν. Επίσης, αρνητική εντύπωση μας άφησε και ο επαναλαμβανόμενος χαρακτήρας της εφόρμησης σε κάποια υπόγεια αρχηγεία της LEGION, όπου εκεί οι developers είναι εμφανές ότι δεν μπόρεσαν να βρουν τρόπους για να σπάσουν το επαναλαμβανόμενο μοτίβο των objectives.
Επιπλέον, ένας τομέας που θεωρούμε ότι θα έπρεπε να είχε δουλευτεί περισσότερο έχει να κάνει με την A.I. των αντιπάλων που δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που… χωλαίνει. Σε αρκετές περιπτώσεις διαπιστώσαμε τους A.I. controlled αντιπάλους σας να εκτελούν τις ίδιες και τις ίδιες κινήσεις, αποτελώντας απλώς… στόχους για σκοποβολή. Παράλληλα, από το Agents of Mayhem δεν λείπουν τόσο τα bugs, όσο και το clipping και τα pop-ups, που ναι μεν δεν στέκονται ικανά να αμαυρώσουν την συνολικά θετική εικόνα του Agents of Mayhem στο τεχνικό κομμάτι, αλλά είναι ομολογουμένως κάπως ενοχλητικά. Τέλος, και η ασθένεια του “frame dropping” κάνει συχνά – πυκνά την εμφάνιση της, ειδικότερα όταν επικρατεί πανικός στην οθόνη σας και ανεβαίνει το επίπεδο της δυσκολίας (κοινώς όταν συσσωρεύονται αρκετοί εχθροί και… εκρήξεις).
Αν και υπάρχουν ορισμένα ατοπήματα στον τεχνικό τομέα και στην απόδοση του παιχνιδιού, δείγμα του ότι ενδεχομένως να χρειαζόταν λίγο παραπάνω καιρό για την ανάπτυξη του, παρόλα αυτά τα γραφικά συνθέτουν έναν πραγματικά πανέμορφο “open” κόσμο. Η cell-shaded καρτουνιζέ αισθητική κυριαρχεί και τα διαφορετικά settings της πόλης της Σεούλ σίγουρα αποδεικνύουν ότι τα υψηλά production values δεν απουσίαζαν από την τίτλο της Volition. Με εξαιρετικά πλούσιο art design, μοναδική φουτουριστική ατμόσφαιρα, εκπληκτική δουλειά στην εμφάνιση των διαθέσιμων Agents και των antagonists τους, αλλά και εντυπωσιακά special effects, το Agents of Mayhem αναμφίβολα τα πηγαίνει περίφημα σε ότι έχει να κάνει με το οπτικό αποτέλεσμα. Από την ίδια ποιότητα διακατέχεται όμως και η ηχητική επένδυση, με τα πεντακάθαρα voice-overs να συγκαταλέγονται ανάμεσα στα ατού του παιχνιδιού.
Saints of… Mayhem!
H Volition με την περίπτωση του Agents of Mayhem ουσιαστικά πήρε την κεντρική ιδέα του Saints Row και την εμπλούτισε, χωρίς ωστόσο να την διαφοροποιήσει σε μεγάλο βαθμό. Το Agents είναι μία άκρως ενδιαφέρουσα sci-fi χαβαλετζίδικη (και φυσικά cult) εναλλακτική πρόταση στα προηγούμενα games της Volition, στην οποία συνενώνονται αρμονικά μία σειρά από διαφορετικά genres και gamestyles. Εθιστικό, με top-notch παρουσίαση και μία ντουζίνα πραγματικά αξιαγάπητων χαρακτήρων, το Agents of Mayhem “πληγώνεται” από τα εμφανή προβλήματα στον τεχνικό τομέα, την έλλειψη φαντασίας σε ορισμένες αποστολές και την επανάληψη που σίγουρα αφαιρεί πόντους από την αντοχή του παιχνιδιού στο πέρασμα του χρόνου. Το Agent of Mayhem είναι μία καλή προσπάθεια που αξίζει να του δώσετε μία ευκαιρία, καθώς σίγουρα θα σας χαρίσει αμέτρητες στιγμές καθαρόαιμης και original over-the-top δράσης, όμως η αλήθεια είναι ότι μοιάζει σαν κάτι να του λείπει…
Ανάπτυξη: Volition Έκδοση: Deep Silver Διάθεση: Enarxis Dynamic Media
The Good
- Μπόλικο χιούμορ . Artistic design και visuals . Αξιομνημόνευτοι ήρωες . "Cult" προσέγγιση
The Bad
- Κακή A.I. . Frame dropping και bugs . Επαναλαμβανόμενο . Άνευρα side-quests που λειτουργούν ως fillers
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ