Καλωσήρθατε στην τρίτη συνέχεια της… τρίτης «εποχής» του Assassin’s Creed. Κάθε φορά η Ubisoft επιλέγει μία διαφορετική εποχή που χαρακτηρίστηκε από σημαντικά ιστορικά γεγονότα, και αυτή τη φορά όπως ήδη φυσικά πολύ καλά γνωρίζετε έχουμε να κάνουμε με Βίκινγκς αλλά και… Θορ!
Υπόθεση
Βρισκόμαστε στο 873 μ.Χ. στην εποχή που οι φατριές των Βίκινγκς ξεκίνησαν τις επεκτατικές εκστρατείες τους από τη Νορβηγία στην υπόλοιπη Ευρώπη. Εσείς είστε ο/η Eivor, ανάλογα με το φύλο που θα επιλέξετε στην interactive εισαγωγή του παιχνιδιού. Μαζί με τη φατριά σας, τη Raven clan, φτάνετε στην Αγγλία, με σκοπό να ιδρύσετε μία αποικία και να συνάψετε συμμαχίες με τα γειτονικά βασίλεια. Πληθυντικός στο «βασίλεια» γιατί τότε η Αγγλία δεν ήταν ούτε… ηνωμένη, ούτε ένα μόνο βασίλειο. Φυσικά και εδώ συνεχίζεται η μάχη στα παρασκήνια μεταξύ assassins και templars, οι οποίοι δεν έχουν αποκτήσει ακόμα τα ιστορικά ονόματα τους, και έτσι λέγονται Hidden Ones και Order of the Ancients, αντίστοιχα.
Gameplay
Το setting του Assassin’s Creed Valhalla είναι λίγο περίεργο. Η ιστορική περίοδος όπου διαδραματίζεται δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή. Ή πιο σωστά είναι γνωστή αλλά όχι πολύ δημοφιλής, τουλάχιστον όχι όσο οι εποχές των υπολοίπων AC. Έτσι δίνει την αίσθηση ότι θα έπρεπε να ήταν δύο ξεχωριστά παιχνίδια. Ένα που να εξελίσσεται στη Βόρεια Ευρώπη των Βίκινγκς, και ένα στην Αγγλία αλλά πολύ αργότερα, στον Μεσαίωνα. Πραγματικά η Αγγλία που απεικονίζει το παιχνίδι είναι μία Αγγλία δύσκολα αναγνωρίσιμη. Δεν υπάρχουν επιβλητικά μεσαιωνικά κάστρα, παρά μόνο κάποιες κωμοπόλεις με φανταχτερές αντιθέσεις. Από τη μία έχουμε απλά αγγλοσαξονικά κτίσματα, και από την άλλη απομεινάρια κλασσικής αρχιτεκτονικής, της κάποτε κραταιής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Γενικά, αν δεν είστε γνώστης της συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου, θα δυσκολευτείτε να μπείτε στο κλίμα.
Στον αντίποδα όμως, θα έχετε την ευκαιρία να ταξιδέψετε στο Άσγκαρντ, δηλαδή στο μυθικό βασίλειο όπου ζει το σκανδιναβικό πάνθεον. Εκεί θα αναλάβετε τον ρόλο του Όντιν, θα πολεμήσετε στο πλάι του Θορ που κραδαίνει το σφυρί Μιόλνιρ και ελέγχει τους κεραυνούς, και θα βιώσετε την πονηριά και την προδοσία του Λόκι. Θα περπατήσετε στη γέφυρα ουρανίου τόξου Μπίφροστ και θα αντιμετωπίσετε τους παγωμένους γίγαντες Γιότουν. Όλα αυτά σίγουρα σας είναι γνωστά από τη μυθολογία, αλλά και από τα κόμικς της Marvel.
Όσον αφορά το gameplay, η ουσία έχει παραμείνει ίδια όπως στα Odyssey και Origins. Ο χάρτης είναι εξ ολοκλήρου open world, με μία εξαίρεση αυτή τη φορά. Υπάρχουν δύο ξεχωριστοί χάρτες, ένας για τη Νορβηγία και ένας για την Αγγλία, και το ταξίδι μεταξύ των δύο χωρών γίνεται μόνο με fast travel. Κατά τα άλλα έχετε πλήρη ελευθερία (μετα)κίνησης σε κάθε χάρτη. Στο Valhalla έχουν επιστρέψει και κάποια στοιχεία από τα «κλασικά» Assassin’s Creed. Πρώτον, όταν φτάσετε στην Αγγλία θα πρέπει να φτιάξετε την αποικία σας. Για την κατασκευή, αλλά και για τη σταδιακή αναβάθμιση των κτισμάτων, θα χρειαστείτε φυσικούς πόρους. Αυτούς μπορείτε να τους αποκτήσετε σε μεγάλες ποσότητες κάνοντας επιδρομές.
Μην ξεχνάτε ότι παρ’όλο που ο Eivor μάχεται στην πλευρά των ασασίνων, είναι πάνω απ’όλα ένας Βίκινγκ. Έτσι είναι συνηθισμένες οι επιδρομές σε μοναστήρια και οχυρά που διαθέτουν πλούσιους πόρους, και η εμπειρία είναι εντυπωσιακή. Παίρνετε το πλοίο σας και μπουκάρετε με φόρα στην ακτή, οι σύντροφοι σας εφορμούν με όπλα και κραυγές, κι εσείς μπαίνετε στη μάχη με την ίδια ένταση. Εδώ γίνεται εμφανές το δεύτερο στοιχείο «από τα παλιά», δηλαδή η απαγόρευση να σκοτώνετε πολίτες, που είναι φοβερά οξύμωρο αν σκεφτείτε ότι μιλάμε για Βίκινγκς! Γι’αυτό ακόμα και τα μοναστήρια είναι γεμάτα με στρατιώτες, ώστε να μάχεστε χωρίς «ενοχές», αν και οι συγκυρίες στο Valhalla είναι οι πλέον κατάλληλες για να βγάλουμε τη… hulk-ίλα που έχουμε μέσα μας.
Το τρίτο στοιχείο που επιστρέφει είναι οι πολλαπλές προσεγγίσεις για διακριτική παρουσία στο stealth. Μπορείτε πάλι να φοράτε κουκούλα, να κάθεστε σε παγκάκια, και να περπατάτε μαζί με μπουλούκια για να μειώνετε τις πιθανότητες να σας αντιληφθούν οι εχθροί. Κάτι που είναι επίσης παράδοξο, ειδικά εφόσον ο Eivor δηλώνει ρητά εξ αρχής ότι δεν σκοπεύει να κρύβεται. Αλλά δεν πειράζει… το σημαντικό εν τέλει είναι να υπάρχουν ποικίλες επιλογές στο gameplay, σωστά;
Από τα νέα στοιχεία, το πιο εντυπωσιακό είναι ίσως το πλοίο σας. Ναυμαχίες δεν έχουμε, γιατί όπως και στο Origins, η κύρια υδάτινη «λεωφόρος» περιλαμβάνει μόνο ποτάμια. Όμως το πλοίο της Raven clan είναι με διαφορά το πιο ευέλικτο πλεούμενο που είχατε ποτέ σε AC game. Μπορείτε να πλέετε αργά με κουπιά, γρήγορα με πανιά, είναι αρκετά ευρύχωρο για να χωράει ολόκληρο πλήρωμα και ταυτόχρονα αρκετά μικρό για να αράζει παντού, ενώ το κατάρτι κατεβαίνει ώστε να περνάτε εύκολα ακόμα και κάτω από χαμηλές γέφυρες!
Η άλλη μέθοδος γρήγορης μετακίνησης είναι τα άλογα, ενώ μπορείτε να βρείτε ακόμα και έναν τεράστιο λύκο ως mount! Παραμένοντας στο ζωικό βασίλειο, έχετε και εδώ έναν αετό να λειτουργεί ως… drone, εντοπίζοντας αποστολές, εχθρούς και σημεία ενδιαφέροντος γύρω σας. Στο έδαφος αυτό τον σκοπό εξυπηρετεί η «όραση του Odin», δηλαδή η eagle vision των παλιών AC games, με τη διαφορά ότι εδώ ενεργοποιείται μόνο για λίγα δευτερόλεπτα κάθε φορά.
Η μάχη φυσικά έχει την πλέον εξέχουσα θέση στο παιχνίδι. Οι κινήσεις του Eivor είναι απότομες και άγριες, δίνοντας βαρύτητα στη δύναμη και όχι τόσο στη «χορογραφία». Τα πιο εντυπωσιακά βέβαια είναι τα finishers, μετά από κάθε kill. Ο Eivor χρησιμοποιεί είτε το δικό του όπλο, είτε το όπλο του εχθρού για να τον καρφώσει στην καρδιά, να του ανοίξει το κεφάλι στα δύο, ή ακόμα και να τον αποκεφαλίσει! Φάση έχει και το assassination animation για τους μεγάλους κακούς, που δείχνει την κρυφή λεπίδα να διαπερνάει τα εσωτερικά τους όργανα, σε στυλ Mortal Kombat! Ακόμα και το οπλοστάσιο είναι σχεδιασμένο για savage επιθέσεις, καθώς έχουμε σφυριά, τσεκούρια, σπαθιά, αλυσίδες με λεπίδες, λόγχες, τόξα, κτλ.
Κάθε όπλο, ασπίδα και κομμάτι πανοπλίας μπορεί να βελτιωθεί σε δύο επίπεδα, στον σιδερά και στο inventory σας. Κάθε βελτίωση που λαμβάνει από τον σιδηρουργό, αλλάζει επίσης και την εμφάνιση του προς το καλύτερο! Όπως στο Odyssey, μπορείτε να αναθέσετε στο πλοίο σας το πλήρωμα που θα δώσει τα πλεονεκτήματα που θέλετε, όμως αυτή τη φορά μπορείτε να δημιουργήσετε και τον προσωπικό σας ακόλουθο. Σε αυτόν προσαρμόζετε τη σωματική διάπλαση και την εμφάνιση, δυστυχώς όμως μόνο κάνοντας cycle διάφορα random πρότυπα. Το σημαντικό είναι ότι μπορείτε να τον εξοπλίσετε με την πανοπλία και τα όπλα που έχετε στο inventory σας, ακόμα και αν κάποια από αυτά τα έχετε ήδη δώσει στον Eivor, ως shared!
Τα δέντρα ικανοτήτων δεν είναι πλέον… “δέντρα” αλλά αστερισμοί. Εδώ υπάρχει ένας πραγματικά τεράστιος αριθμός αναβαθμίσεων, από τις οποίες η πλειοψηφία αφορά απλά βελτιώσεις στα stats. Το θέμα είναι ότι πρέπει να αποκτήσετε αρκετές βελτιώσεις πριν προχωρήσετε στην απόκτηση νέων skills. Αυτός είναι ένας μηχανισμός που φαίνεται να εξυπηρετεί μόνο την παρατεταμένη ενασχόληση με το παιχνίδι. Τα skills διαφέρουν από τα abilities, με τα τελευταία να τα αποκτάτε μόνο βρίσκοντας ειδικά artifacts, ενώ υπάρχουν melee και ranged abilities που μπορείτε να αναθέσετε στα πλήκτρα του gamepad.
Στον κόσμο του παιχνιδιού υπάρχουν πραγματικά ένα σωρό δραστηριότητες, όπως να σκοτώνετε μέλη της order of the ancients, να βρίσκετε χειρόγραφα και κειμήλια, να λύνετε κατάρες, να τζογάρετε, ακόμα και να επιδίδεστε σε λεκτικές μάχες με… μαντινάδες (flyte)! Σε κάθε κύρια αποστολή, ο στόχος σας είναι να συνάψετε συμμαχία μεταξύ της αποικίας σας και του εκάστοτε τοπικού άρχοντα. Κάποιες φορές αυτό γίνεται εκτελώντας ανθρώπους της order of the ancients, ενώ άλλες φορές φέροντας σε πέρας διάφορα tasks. Στον «πραγματικό κόσμο» τώρα, πρωταγωνίστρια συνεχίζει να είναι η Λεϊλά Χασάν, η οποία έχοντας αποκτήσει τη ράβδο του Ερμή από το Odyssey, πρέπει να σταματήσει ένα καιρικό φαινόμενο που απειλεί τον πλανήτη.
Γραφικά & ήχος
Η ποιότητα των γραφικών είναι εναρμονισμένη με τη νέα γενιά, καθώς χρησιμοποιείται η ίδια μηχανή γραφικών όπως στο Odyssey, δηλαδή η AnvilNext 2.0 που έχει αναπτύξει η ίδια η Ubisoft. Ο καιρός της Αγγλίας απεικονίζεται εξαιρετικά ρεαλιστικός, με τις συννεφιές να έχουν διάφορες διακυμάνσεις, και τις αντιθέσεις στο έδαφος και στον ορίζοντα να φαίνονται ανά περίσταση με τη σωστή φωτεινότητα.
Το νερό για άλλη μία φορά κατέχει τον ηγετικό ρόλο στον οπτικό τομέα, με τις αποχρώσεις, τους κυματισμούς και την αλληλεπίδραση του σώματος και του πλοίου σε αυτό να είναι «τρομακτικά» ρεαλιστικά, ενώ εδώ είναι που δίνει ρέστα και το ray tracing. Όσο για την Αγγλική επαρχία, είναι γεμάτη από τα χαρακτηριστικά πλούσια δάση και τις καταπράσινες πεδιάδες, που ειδικά στο φως του ήλιου, κάνουν τη χώρα να μοιάζει τίποτα λιγότερο από μαγική. Επίσης, και σε αυτό το AC, έχει πέσει τεράστια προσοχή στη λεπτομέρεια των κτισμάτων, αλλά κυρίως των ενδυμασιών, και ακόμα περισσότερο στον τρόπο που «εφαρμόζουν» στον κάθε χαρακτήρα.
Στον ήχο, τα εφέ χαρακτηρίζονται από την υψηλή ευκρίνεια που έχουμε συνηθίσει να προσφέρει η Ubisoft, και στα οποία έχει δοθεί επίσης εξέχουσα προσοχή ώστε να αναπαράγονται με ακρίβεια. Στο cast δεν έχουμε κάποιο τρανταχτό όνομα, και φυσικά, όπως θα περιμένατε, οι ρόλοι έχουν διανεμηθεί κυρίως σε Σκανδιναβούς και Άγγλους. Το κομμάτι του ήχου που αποτελεί από μόνο του πρωταγωνιστή του παιχνιδιού, είναι το soundtrack. Είναι γεμάτο με τις γνωστές μαγευτικές λυρικές μελωδίες των άνω χωρών, ενώ τα κομμάτια που τραγουδούν οι σύντροφοι σας στο πλοίο, είναι ούτε λίγο ούτε πολύ, εκπληκτικές metal μπαλάντες!
Assassinate… like a Viking!
Το Assassin’s Creed Valhalla χαρακτηρίζεται από μία ιστορική περίοδο… όχι άμεσα αναγνωρίσιμη. Έχει όμως ίσως την καλύτερα δομημένη υπόθεση, αλλά και παρουσίαση, στο μυθολογικό κομμάτι από όλα τα προηγούμενα, που είναι επιπλέον η χαρά του Marvel fan. Έχει Βίκινγκς, επιδρομές και άγριες μάχες, ενώ επαναφέρει και κάποια αγαπημένα στοιχεία του stealth που μας είχαν λείψει τελευταία. Τα 60€ της βασικής έκδοσης, 100€ της gold και 120€ της ultimate είναι σίγουρα δίκαια αντίτιμα για μία εμπειρία που εγγυημένα θα απολαύσετε για πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα!
Ανάπτυξη: Ubisoft Montreal Έκδοση: Ubisoft Διάθεση: CD Media
The Good
- Βίκινγκς και επιδρομές . Άσγκαρντ με Όντιν, Θορ και τα… άλλα «παιδιά» . Η Αγγλία με τα ιστορικά αρχαία μνημεία της . Επιστροφή θετικών στοιχείων από προηγούμενα AC . Brutal μάχες και finishers
The Bad
- «Ατέλειωτα» δέντρα ικανοτήτων, οι περισσότερες ασήμαντες . Ιδιότυπη ιστορική περίοδος που δεν είναι για όλους . Οι επιλογές στους διαλόγους δεν κάνουν καμία διαφορά
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ