O Benoît Sokal, καταξιωμένος Βέλγος δημιουργός comics και δημιουργός του δημοφιλούς videogame SYBERIA, προσκεκλημένος στην 12η διοργάνωση του Comicdom Con Athens 2017 (7, 8, 9 Απριλίου στο Γαλλικό Ινστιτούτο και την Ελληνοαμερικανική Ένωση), εγκαινιάζει τον νέο κύκλο του Γαλλικού Ινστιτούτου «Focus βιντεοπαιχνίδια», με μια ομιλία του την Παρασκευή 7 Απριλίου, με θέμα « Από τα κόμικς στα βιντεοπαιχνίδια».
O κομίστας Benoît Sokal είναι ο εμπνευστής του L’Inspecteur Canardo, της ιστορίας μίας απογοητευμένης πάπιας που βιώνει τη μελαγχολία της σε ένα ζωικό σύμπαν και της οποίας οι ιστορίες έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από δέκα γλώσσες. Επιπλέον, ο Sokal είναι ένας από τους πρώτους κομίστες που συνέλαβε, πραγματοποίησε και επέβλεψε την όλη διαδικασία παραγωγής ενός βιντεοπαιχνιδιού. Έτσι, από το 1996 σχεδίασε το πρώτο του βιντεοπαιχνίδι με τίτλο L’Amerzone, το οποίο κυκλοφόρησε από τη Microïds και πούλησε πάνω από ένα εκατομμύριο αντίτυπα.
To 2002 κυκλοφόρησε το Syberia για το οποίο και παρέλαβε το βραβείο «Προσωπικότητα της χρονιάς» στα βραβεία βιντεοπαιχνιδιών Phoenix Awards αλλά και το βραβείο του «καλύτερου παιχνιδιού περιπέτειας της χρονιάς» στις ΗΠΑ. Αυτή η πρωτότυπη ιστορία, εμπνευσμένη από τα μεγάλα γεγονότα του 20ού αιώνα που συνέλαβε ο Sokal, είναι ένα παιχνίδι που προσκαλεί τον παίκτη στο ταξίδι και στη φαντασία. Το Syberia ξεχωρίζει για την ανακάλυψη ενός μοναδικού οπτικού σύμπαντος και των γοητευτικών χαρακτήρων του.
Δύο χρόνια αργότερα, το Syberia II γνώρισε την ίδια επιτυχία με το πρώτο βιντεοπαιχνίδι της σειράς και προκάλεσε ανάλογο ενθουσιασμό. Από το 2008, ο Sokal ασχολείται και πάλι με τα κόμικς, δημιουργώντας τη σειρά Kraa, ο πρώτος τόμος της οποίας δημοσιεύτηκε το 2010. Τέλος, στις αρχές του 2017, θα κυκλοφορήσει το πολυαναμενόμενο Syberia III (Anuman Interactive/ Microïds) με την επιστροφή της εμβληματικής ηρωίδας της σειράς Kate Walker. Η βιβλιογραφία και τα παιχνίδια του είναι διαθέσιμα στη βιβλιοθήκη πολυμέσων Octave Merlier.
FOCUS ΒΙΝΤΕΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Το παιχνίδι είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Ως παιδιά, όλοι συνηθίζαμε να παίζουμε: το παιχνίδι διέπει όλους τους πολιτισμούς και αναπτύσσεται σε άπειρες μορφές. Ως φαντασιακή δραστηριότητα, δεν γίνεται να επιβληθεί. Και τα βινετοπαιχνίδια δεν αποτελούν εξαίρεση. Η πρακτική τους, ταυτόχρονα πολιτισμική και ψηφιακή είναι ευρύτατα διαδεδομένη. Σας προτείνουμε να ανακαλύψετε αυτούς τους καινούριους κόσμους και να εξερευνήσετε τις χρήσεις τους.
Παρασκευή 7 Απριλίου 2017, στις 18.30 στο Γαλλικό Ινστιτούτο! Μην το χάσετε!
Με την υποστήριξη των : Enarxis dynamic media & Le Livre Ouvert