Κάθε φορά που θέλουμε να μιλήσουμε για first-person shooter video games αναπόφευκτα θα σκεφτούμε το Call of Duty, ένα από τα πιο γνωστά και αναγνωρίσιμα franchise του είδους. Το πρώτο παιχνίδι της σειράς κυκλοφόρησε το 2003 και από τότε κάθε χρόνο έχουμε στα χέρια μας και έναν νέο τίτλο. Ωστόσο, φέτος τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά καθώς το καινούργιο Call of Duty: Modern Warfare για το οποίο και θα μιλήσουμε σήμερα αποτελεί ουσιαστικά ένα reboot της Modern Warfare sub-series. Η επιλογή της Infinity Ward να καταφύγει σε ένα reboot έχει κάνει πιθανότατα με το γεγονός ότι από την κυκλοφορία του Call of Duty: Ghosts και μετά τα πράγματα δεν πήγαιναν και τόσο καλά για την σειρά, κάτι το οποίο φαίνεται ότι προσπαθεί να διορθώσει με το νέο Modern Warfare, στο οποίο θέλει να επαναφέρει την “μαγεία” των αρχικών τίτλων. Πάμε να δούμε λοιπόν κατά πόσο το καταφέρνει.
CAMPAIGN
Μετά από ένα χρόνο αποχή το Campaign Mode επιστρέφει και πάλι δίνοντας την δυνατότητα στους παίκτες να παίξουν single-player. Η Infinity Ward έχει προσπαθήσει μέσα από το συγκεκριμένο mode να αφηγηθεί μια σκοτεινή και αιματηρή ιστορία πολέμου. Ωστόσο κατά την προσωπική μου άποψη δεν καταφέρνει να επιτύχει με απόλυτα επιτυχημένο τρόπο τον σκοπό της. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγος της δομής που έχει επιλέξει για την ιστορία.
Όλες οι αποστολές του mode καταλήγουν να διαδέχονται η μια την άλλη χωρίς κανένα κενό και χωρίς καμία συνοχή μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει ότι την μια στιγμή μπορεί να είσαστε στο Λονδίνο για μια αποστολή, την επόμενη στο Urzikstan, μια φανταστική χώρα κάπου στην περιοχή του Καυκάσου και ούτω καθεξής. Πραγματικά όσο προχωράς στην ιστορία το μόνο που βρίσκεις είναι κενά, γιατί ναι μεν καταλαβαίνεις εξαρχής ότι πρέπει να σταματήσεις κάποιους τρομοκράτες που προσπαθούν να αποκτήσουν κάποια χημικά όπλα των Ρώσων από εκεί και μετά όμως ακολουθεί το χάος. Επιπλέον, το γεγονός ότι σε κάθε αποστολή καταλήγεις να χειρίζεσαι διαφορετικούς playable χαρακτήρες κάνει τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα, καθώς δεν προλαβαίνεις να δημιουργήσεις κάποιο δέσιμο μαζί τους.
Ειλικρινά δεν αισθάνεσαι ότι υπάρχει μια συνοχή στην ιστορία, αντίθετα νιώθεις ότι έχεις να κάνεις με 14 ξεχωριστές αποστολές τις οποίες από ένα σημείο και μετά το παιχνίδι προσπαθεί ανεπιτυχώς να τις ενώσει μεταξύ τους. Πέρα όμως από το αρνητικό κομμάτι της ιστορίας ,το campaign πρέπει να παραδεχθώ ότι περιλαμβάνει μερικές από τις πιο ιδιόμορφες και ιδιάζουσες αποστολές που έχω συναντήσει. Μάλιστα, το γεγονός ότι το παιχνίδι δίνει πολλές φορές τη δυνατότητα στους παίκτες να σχεδιάσουν εκείνοι τον τρόπο που θέλουν να κινηθούν και να δράσουν κάθε φορά εξασφαλίζει μια πολύ ευχάριστη ελευθερία κινήσεων. Για την ολοκλήρωση του campaign θα χρειαστείτε περίπου 6 με 7 ώρες.
MULTIPLAYER
Αφήνοντας το story, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του Call of Duty: Modern Warfare είναι ότι προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία από multiplayer game modes καλύπτοντας θα έλεγα όλα τα γούστα!
- Cyber Attack (New Mode) – Δύο ομάδες των έξι ατόμων η κάθε μία προσπαθούν να ανακτήσουν το EMP το οποίο βρίσκεται συνήθως τοποθετημένο στο κέντρο του χάρτη. Η ομάδα που καταφέρνει πρώτη να κερδίσει έξι γύρους είναι η νικήτρια.
- Team Deathmatch – Δύο ομάδες αντιμάχονται μεταξύ τους με στόχο να παραμείνουν ζωντανές.
- Domination – Θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα game modes του παιχνιδιού και έχει να κάνει με δύο ομάδες, που αντιμετωπίζουν η μια την άλλη με στόχο να καταλάβουν τρεις ουδέτερες ζώνες.
- Search and Destroy – Πρόκειται για ένα από τα κλασσικότερα game modes του Call of Duty το οποίο τεστάρει τις ικανότητες και την συνεργασία μιας ομάδας αναγκάζοντας την να παίξει με τελείως διαφορετικό τρόπο από κάθε άλλο game mode. Συγκεκριμένα δύο ομάδες των έξι ατόμων έχουν εντολή να καταστρέψουν ή να προστατέψουν έναν στόχο (βόμβα). Αξίζει να αναφερθεί ότι στο συγκεκριμένο mode δεν υπάρχουν revives, οπότε αν πεθάνετε θα πρέπει να περιμένετε τον επόμενο γύρο για να ξαναπαίξετε.
- Headquarters – Είναι ένα fast-paced objective-based mode όπου δύο ομάδες ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να καταλάβουν και να κρατήσουν τα headquarters.
- Free for All – Μπορεί να χαρακτηριστεί ίσως το πιο straight forward mode του παιχνιδιού καθώς κάθε παίκτης είναι μόνος του ενάντια σε όλους τους άλλους. Ο πρώτος παίκτης που θα καταφέρει να σκοτώσει τους περισσότερους αντιπάλους είναι και ο νικητής.
- Gunfight (New Mode) – Πρόκειται για το μικρότερο mode του παιχνιδιού όπου δύο ομάδες των δύο ατόμων έρχονται αντιμέτωπες μεταξύ τους σε πολλαπλούς γύρους. Μετά από 40 δευτερόλεπτα στο κέντρο του χάρτη εμφανίζεται μια σημαία, η πρώτη ομάδα που καταφέρνει να την κρατήσει για τρία δευτερόλεπτα κερδίζει.
- Hardpoint – Σε αυτό το mode δύο ομάδες ανταγωνίζονται μεταξύ τους να καταλάβουν το μοναδικό ουδέτερο Hardpoint που υπάρχει. Η κάθε ομάδα προσπαθεί να παραμείνει στο σημείο αυτό για αρκετή ώρα έτσι ώστε να κερδίσει όσο περισσότερους πόντους μπορεί. Σημειώστε όμως ότι το Hardpoint αλλάζει τοποθεσία κάθε λίγα λεπτά.
- Kill Confirmed – Θα έλεγα ότι πρόκειται για μια παραλλαγή του Deathmatch όπου δύο ομάδες προσπαθούν να συλλέξουν τις dog tags που έχουν πέσει από τους αντιπάλους που έχουν σκοτώσει έτσι ώστε να κερδίσουν πόντους. Με κόκκινο χρώμα εμφανίζονται οι dog tags των αντιπάλων και με μπλε οι dog tags των συμμάχων που δεν έχουν καταφέρει να συλλεχτούν ακόμα από την αντίπαλη ομάδα.
- Ground War (New Mode) – Σε αυτό το mode δύο ομάδες που απαρτίζονται από 64 παίκτες η κάθε μια ανταγωνίζονται μεταξύ τους σε τεράστια πεδία μάχης που περιλαμβάνουν ποικίλες περιοχές και οχήματα.
GAMEPLAY
Η πιο αξιοσημείωτη αλλαγή στο Call of Duty: Modern Warfare θα έλεγα ότι βρίσκεται στο gameplay, όχι γιατί έχουν αλλάξει πολλά πράγματα σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους αλλά επειδή υπάρχουν μερικές σημαντικές αλλαγές που επηρεάζουν αισθητά το τελικό αποτέλεσμα. Μια από αυτές είναι η κίνηση των χαρακτήρων μιας και πλέον δεν παίρνετε το όπλο σας και τρέχετε να σκοτώσετε τους αντιπάλους, καθώς αυτή τη φορά απαιτείται περισσότερη σκέψη όσον αφορά τις κινήσεις σας. Θα πρέπει δηλαδή σε ορισμένες περιπτώσεις να κάνετε πιο στρατηγικές επιλογές για να καταφέρετε να επιζήσετε. Για παράδειγμα, σε κάποια αποστολή μπορεί να επιλέξετε προτού επιτεθείτε να καταστρέψετε τις λάμπες φωτισμού στους δρόμους και να χρησιμοποιήσετε τα γυαλιά νυχτερινής όρασης έτσι ώστε να έχετε το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού. Αντίστοιχα σε άλλες περιπτώσεις θα διαπιστώσετε ότι είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσετε melee attacks για να εξουδετερώσετε τους εχθρούς έτσι ώστε να προχωρήσετε αθόρυβα αντί να προκαλέσετε πανικό με τους πυροβολισμούς. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ο γρήγορος ρυθμός που έχουμε συνηθίσει απουσιάζει απλά θα έλεγα ότι εξομαλύνεται καλύτερα ο τρόπος λειτουργίας του παιχνιδιού δίνοντας έτσι μεγαλύτερο αίσθημα ρεαλισμού.
Ένα ακόμα στοιχείο που μου άρεσε πάρα πολύ έχει να κάνει με τον άμαχο πληθυσμό που εμφανίζεται στις αποστολές τον οποίο προσπαθούμε είτε να τον σώσουμε είτε να μην τον χτυπήσουμε κατά λάθος την ώρα που προσπαθούμε να εξουδετερώσουμε στους αντιπάλους. Βέβαια εδώ θα πρέπει να επισημάνω ότι υπάρχουν φορές που οι αντίπαλοι προσπαθούν να γίνουν ένα με τους πολίτες για να μας ξεγελάσουν οπότε και σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτούνται γρήγορα αντανακλαστικά και σωστή κρίση της κατάστασης. Αυτή την κατάσταση ωστόσο μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε και προς όφελος μας σε περίπτωση που θέλουμε να εισχωρήσουμε στο αντίπαλο στρατόπεδο χωρίς να γίνουμε αντιληπτοί. Γενικά για όσους δεν έχουν ασχοληθεί με παιχνίδια του είδους να πω ότι ο χειρισμός των χαρακτήρων γίνεται από προοπτική πρώτου προσώπου και η κίνησή τους περιλαμβάνει περπάτημα, τρέξιμο, σκαρφάλωμα, cover up και έρπειν. Χρησιμοποιώντας τα διαθέσιμα όπλα που έχουμε στην κατοχή μας ή αυτά που βρίσκουμε από τους αντιπάλους προσπαθούμε να εξουδετερώσουμε τους εχθρούς του παιχνιδιού. Σε κάθε αποστολή που αναλαμβάνουμε καλούμαστε να φέρουμε εις πέρας συγκεκριμένες εντολές π.χ να βάλουμε εκρηκτικά σε κάποια ελικόπτερα, να σώσουμε κάποιους ομήρους, να κατευθύνουμε εκτός κτηρίου έναν πολίτη χωρίς να γίνει αντιληπτός από τους αντιπάλους χρησιμοποιώντας μόνο τις κάμερες ασφαλείας κλπ.
Κάθε φορά που δεχόμαστε εχθρικά πυρά περιμετρικά η οθόνη μας γεμίζει με κόκκινο χρώμα που μας εφιστά την προσοχή, ενώ όταν η κατάσταση της υγείας βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση η οθόνη παίρνει ένα γκρι χρωματισμό. Η αναπλήρωση της υγείας μας γίνεται παραμένοντας κρυμμένοι από τους εχθρούς για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Σε περίπτωση που χάσουμε το παιχνίδι προσφέρει Checkpoint System (στο Campaign) οπότε και γίνεται αυτόματο respawn του ήρωα μας στο τελευταίο checkpoint που έχουμε ενεργοποιήσει. Εννοείται φυσικά ότι εκτός από την χρήση των διαθέσιμων playable χαρακτήρων το παιχνίδι προσφέρει επίσης χρήση ελικοπτέρων, drones με εκρηκτικά και πολλά άλλα.
ΓΡΑΦΙΚΑ
Τα γραφικά του παιχνιδιού θα έλεγα ότι είναι αρκετά ικανοποιητικά, καθώς έχει χρησιμοποιηθεί μια νέα μηχανή γραφικών η οποία επιτρέπει την χρήση λεπτομερέστερων environments, προηγμένης απόδοσης και καλύτερο φωτισμό. Ο σχεδιασμός τόσο των χαρακτήρων όσο και των οπλικών συστημάτων έχει αποδοθεί με πολύ ωραίο τρόπο προσφέροντας ένα ρεαλιστικό οπτικό αποτέλεσμα. Ωστόσο πρέπει να αναφέρω ότι σε ορισμένα σημεία έτυχε να πετύχω και κάποια glitches π.χ NPC χαρακτήρες που έχουν κολλήσει στην θέση τους, όπλα που εξαφανίζονται μυστηριώδης, στιλέτα που μένουν στον αέρα κ.α Βέβαια ήταν αρκετά σπάνια και πιστεύω ότι με κάποιο μελλοντικό update (αν δεν έχει ήδη βγει μέχρι την στιγμή που γράφετε το review) θα διορθωθούν.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Call of Duty: Modern Warfare είναι ένα αξιόλογο fps, το οποίο προσφέρει πλούσιο multiplayer περιεχόμενο το οποίο πιστεύω ότι θα καλύψει και τους πιο απαιτητικούς παίκτες, διαθέτει ρεαλιστικά γραφικά και επίσης επαναφέρει το campaign mode το οποίο όμως υστερεί από πλευρά ιστορίας και διάρκειας. Αν λοιπόν τα παραπάνω στοιχεία σας κεντρίζουν το ενδιαφέρον, τότε αξίζει να το προσθέσετε στην συλλογή σας!
Ανάπτυξη: Infinity Ward Έκδοση: Activision Διάθεση: IGE
The Good
- Πολλά multiplayer game modes . Ωραίες αποστολές στο campaign . Απαιτείται περισσότερη στρατηγική σκέψη . Ικανοποιητικά γραφικά
The Bad
- Η δομή της ιστορίας . Η μικρή διάρκεια στο campaign . Η παρουσία ορισμένων glitches
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ