Το μπάνισα για πρώτη φορά στην περσινή E3. Κατάλαβα αμέσως ότι θα ήταν ένα πρωτότυπο και ενδιαφέρον παιχνίδι. Όμως μόνο όταν έπαιξα την τελική έκδοση, διαπίστωσα ότι πρόκειται για ένα interactive έργο τέχνης. Οι δημιουργοί του Contrast δεν φοβήθηκαν να αποκλίνουν από τις δοκιμασμένες συνταγές, και το αποτέλεσμα τους δικαίωσε πανηγυρικά!
Σενάριο και τα ρέστα
Ο χαρακτήρας που ελέγχεις είναι η Dawn, μία επαγγελματίας ακροβάτης που είναι ορατή μόνο σε ένα μικρό κορίτσι, τη Didi. Η τελευταία προσπαθεί να φέρει ξανά μαζί τη διαλυμένη οικογένεια της, και εσύ τη βοηθάς σε αυτή την «αποστολή». Η Dawn αντίστοιχα, αντιλαμβάνεται τους υπόλοιπους ανθρώπους μόνο από τις σκιές τους στους τοίχους! Το Contrast καταφέρνει να συγκεντρώσει τη θεωρία των παράλληλων κόσμων και τα οικογενειακά προβλήματα σε ένα παιχνίδι, και μάλιστα με συναφή τρόπο.
Gameplay
Το παιχνίδι είναι κατά βάση platform, με λίγη δόση από puzzles. Εχθροί και μάχες… μας τελείωσαν. Φαντάσου ότι δεν υπάρχει καν πλήκτρο επίθεσης. Η Dawn κινείται κανονικά στον «πραγματικό» κόσμο, ως 3D μοντέλο. Έχει όμως και μία ειδική ικανότητα που της επιτρέπει να μετατρέπει τον εαυτό της σε 2D σκιά, αρκεί να υπάρχει επαρκής φωτισμός. Αυτό γίνεται πλησιάζοντας σε κάποιο τοίχο, και πατώντας απλά το πλήκτρο «εναλλαγής». Έτσι μπορείς να χρησιμοποιείς τις σκιές ως σταθερά αντικείμενα για να μετακινηθείς επάνω τους. Μάλιστα, ανεξάρτητα από τις διαστάσεις του πραγματικού εκάστοτε αντικειμένου, μπορείς να μετακινείς τη θέση αυτού ή της πηγής φωτός, ώστε η σκιά στον τοίχο να αλλάζει διαστάσεις, θέση, ακόμα και σχήμα. Αυτός ο μηχανισμός έχει επιτρέψει την ενσωμάτωση πολύ έξυπνων χωροταξικών γρίφων, με βάση την αντίληψη του χρήστη. Έτσι δημιουργείται ένα φανταστικό περιβάλλον, που σε προτρέπει να εναλλάσσεις μεταξύ χώρου και σκιών, ώστε να προχωρήσεις.
Το μοναδικό παράπονο που έχω από το παιχνίδι, είναι η πολύ σύντομη διάρκεια του, καθώς θα χρειαστείς λιγότερο από μία μέρα για να το τελειώσεις. Ο μηχανισμός του gameplay είναι τόσο άνετα εκμεταλλεύσιμος, που το Contrast θα μπορούσε να προσφέρει μία πολύ μεγαλύτερη εμπειρία. Τεσπα…
Και από εμφάνιση;
Έχει γίνει και σε αυτό τον τομέα εκπληκτική δουλειά. Η υπόθεση εξελίσσεται κάπου στη δεκαετία του ’50, και μόνο το βράδυ. Έτσι το παιχνίδι είναι γεμάτο από εντυπωσιακές τοποθεσίες εποχής, όπως πολυτελή ξενοδοχεία, ατμοσφαιρικά τζαζ clubs, σινεμά, λούνα παρκ, κ.ά. Με την απαραίτητη διακριτική δόση steampunk, όπως συνηθίζεται σήμερα πλέον. Το καλύτερο στοιχείο των γραφικών βέβαια είναι η τέλεια υλοποίηση φωτισμού και σκιών, κάτι που είναι άλλωστε άμεσα συνδεδεμένο με το gameplay.