To Death Stranding ανήκει σίγουρα στα πιο πολυσυζητημένα και αμφιλεγόμενα games των τελευταίων ετών, καθώς δίχασε την gaming community όσο κανένας άλλος τίτλος που κυκλοφόρησε το τελευταίο χρονικό διάστημα. Αρκετοί reviewers και gamers το αποθέωσαν χαρακτηρίζοντας το νέο παιχνίδι του Hideo Kojima ως ένα «αριστούργημα» κολοσσιαίων διαστάσεων που θα μείνει στην ιστορία. Ωστόσο, δεν ήταν λίγοι κι εκείνοι οι οποίοι δεν πείστηκαν τόσο από τον post-apocalyptic κόσμο που οραματίστηκε ο ξεχωριστός δημιουργός. Χαρακτηρίζοντας το Death Stranding ως ένα βαρετό walking simulator, χωρίς ιδιαίτερο βάθος στο gameplay οι επικριτές του Death Stranding δεν στάθηκαν τόσο στον εξαιρετικό κόσμο του και στο ομολογουμένως εντυπωσιακό presentation, αλλά στο γεγονός ότι στην πραγματικότητα δεν υπήρχε σε κανένα σημείο η αίσθηση της δράσης (το review μας για την PS4 edition μπορείτε να το διαβάσετε εδώ). Φυσικά, σε επίπεδο gameplay τίποτα δεν έχει αλλάξει στην PC version που ύστερα από περίπου 8 μήνες έφτασε και στα χέρια της PC Master race, παρόλα αυτά αξίζει να ρίξουμε στο έπος του κυρίου Kojima μια δεύτερη ματιά…
Walk, walk and… walk!
Σε περίπτωση που αυτό το διάστημα ζούσατε σε κάποιο πυρηνικό καταφύγιο και δεν είχατε ακούσει το παραμικρό για το τελευταίο Magnus Opus του Hideo Kojima, το Death Stranding εξελίσσεται σε έναν post-apocalyptic κόσμο, κάποια στιγμή στο μακρινό μέλλον όπου ο ανθρώπινος πολιτισμός όπως τον γνωρίζουμε μας έχει αφήσει… χρόνους. Οι gamers αναλαμβάνουν το ρόλο του Sam Porter Bridger (τον οποίο υποδύεται ο Norman Reedus), ο οποίος εκτελεί χρέη ενός ξεχωριστού… μεταφορέα. Φυσικά το φορτίο του δεν είναι συνηθισμένα δέματα, αλλά τα διάσπαρτα κομμάτια του Chiral Network, ενός είδους δικτύου που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ο πνευματικός διάδοχος του Internet.
Φυσικά, ο κόσμος στον οποίο θα πρέπει να παραδώσει ο Sam τα δέματα του δεν έχει καμία σχέση με το δικό μας, καθώς η ανθρωπότητα είναι αναγκασμένη να ζει σε υπόγειες πόλεις γιατί τα πράγματα είναι… απείρως χειρότερα στην επιφάνεια. Μια άγνωστη σκοτεινή κατακλυσμιαία δύναμη έχει αφανίσει τη ζωή από τον πλανήτη μας, ενώ ένα είδος φαντασμάτων ονόματι BTs ρουφούν τη ζωή από κάθε έμβιο ον. Και σα να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, οι σταγόνες μιας περίεργης βροχής «γερνούν» οτιδήποτε αγγίξουν οι σταγόνες της. Ο δε Sam όπως μπορείτε να φανταστείτε, δεν είναι ένας απλός courier που ταξιδεύει στην γκρίζα και μελαγχολική αδειανή αμερικανική ενδοχώρα, καθώς όχι μόνο ξέρει το πώς να επιβιώνει αλλά παράλληλα δύναται να ανιχνεύει τα αόρατα BTs, με τη βοήθεια ενός εμβρύου (!), το οποίο είναι βρίσκεται προσαρτημένο στο στήθος του.
Εντάξει διαβάζοντας τα παραπάνω, σίγουρα αντιλαμβάνεστε ότι ο Kojima για μια ακόμη φορά έχει τερματίσει το «περιεργόμετρο», αλλά αυτό είναι μάλλον κάτι που θα έπρεπε να το περιμένουμε. Ενδεχομένως αυτό που δεν περίμεναν οι περισσότεροι όταν το Death Stranding κυκλοφόρησε για το PS4 ήταν το ιδιαίτερο στυλ παιχνιδιού που υιοθετούσε. Όπως ήδη θα γνωρίζετε, ο όρος walking simulator προσομοιάζει καλύτερα το δημιούργημα του Kojima, καθώς στη διάρκεια του παιχνιδιού δεν θα συναντήσετε έντονες εκρήξεις και αξιομνημόνευτες μάχες επικού χαρακτήρα με φρικιαστικά πλάσματα και melee αναμετρήσεις, καθώς εδώ έχει επιλεγεί μια εντελώς διαφορετική…Στο Death Stranding κάθε βήμα που κάνετε μετράει και κάθε διαφορετικό τερέν προσεγγίζετε ενδέχεται να διαθέτει και το δικό του ξεχωριστό γρίφο και αυτό δεν είναι μια αυθαίρετη παρατήρηση, αλλά κάτι που όντως ισχύει in-game!
Υιοθετώντας ένα απίστευτα ρεαλιστικό μοντέλο φυσικής, ο Sam όσο περνάει ο χρόνος στο παιχνίδι προσθέτει όλο και περισσότερο βάρος στους ώμους και στο σώμα του. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να γλιστρήσει, να χάσει την ισορροπία του, να σκουντουφλήσει, να παρασυρθεί από ορμητικά νερά. Οι προσεκτικοί παίκτες είναι εκείνοι που μπορούν να επιβιώσουν στον αφιλόξενο κόσμο του Death Stranding και αυτή η προσοχή συνήθως «αμείβεται» πλουσιοπάροχα με αρκετά rewards και bonus items, τα οποία θα κάνουν τη ζωή του ευκολότερη και τη δουλειά του πιο αποτελεσματική. Φυσικά, πέρα από τις ιδιομορφίες του τερέν, ο κεντρικός ήρωας θα βρεθεί αντιμέτωπος και με άλλες κακοτοπιές που θα επιχειρήσουν να μπλοκάρουν το δρόμο του και να σταματήσουν το έργο του. Παράλληλα, σε ένα μεγάλο μέρος του παιχνιδιού θα πρέπει να ξεδιπλώσει πλήρως τα stealth ταλέντα του για να αποφύγει τις επικίνδυνες οντότητες BTs, ενώ θα κληθεί να επιβιώσει κάτω από πραγματικά αντίξοες καιρικές συνθήκες, αντιμετωπίζοντας χιονοθύελλες και κατακλυσμιαίες βροχοπτώσεις. Και φυσικά το κερασάκι στην τούρτα είναι τα encounters με τους αντίπαλους μεταφορείς, οι οποίοι θα επιχειρήσουν να βάλουν… «χέρι» στο πολύτιμο φορτίο σας.
Το ευχάριστο είναι ότι το παιχνίδι διαθέτει και ψήγματα στρατηγικής, καθώς το gear που αποκτάτε μπορεί να σας δώσει τα πάνω χέρι σε πολλές περιπτώσεις. Οι δε επιρροές από το Metal Gear είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, καθώς τα sneaking tactics είναι καλοδουλεμένα και μελετημένα με μεγάλη προσοχή, ενώ ένα στοιχείο του gameplay που μας ικανοποίησε είναι ότι δίνει τη δυνατότητα στους gamers να προσεγγίσουν το gameplay με το δικό τους στυλ παιχνιδιού. Εάν διερωτάστε, στο παιχνίδι υπάρχουν και όπλα, τα οποία όμως μπορείτε και να μην τα χρησιμοποιήσετε καν. Υπάρχουν πολλαπλοί τρόποι αντιμετώπισης των εχθρών που θα συναντήσετε και αυτό σίγουρα είναι από τα plus του παιχνιδιού.
Αυτό βέβαια που περισσότερο θα ξενίσει και ενδεχομένως θα δυσκολέψει κάποιους είναι ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του κόσμου του δίνει την αίσθηση του «άδειου», πράγμα που σημαίνει ότι ο ρυθμός του gameplay θα φλερτάρει έντονα σε αρκετές περιπτώσεις με τη μονοτονία. Και μπορεί o χρόνος του παιχνιδιού να υπερβαίνει τις 40 ώρες περίπου, ωστόσο κι εδώ είναι ορατό το έλλειμμα replayability, καθώς πολύ δύσκολα κάποιος gamer θα μπει στον κόπο να εκκινήσει ξανά και αυτό γιατί ύστερα από ένα σημείο κι έπειτα δημιουργείται ένα αίσθημα κούρασης στον παίκτη. Ειδικότερα, από τη στιγμή που υπάρχει μια αίσθηση trial & error, η οποία σπρώχνει τον παίκτη να δοκιμάσει ξανά και ξανά…
The PC Xperience…
Όπως ήδη γνωρίζετε και από την έκδοση του PlayStation 4, έτσι και εδώ έχουμε να κάνουμε με μια AAA παραγωγή, η οποία διακρίνεται για τα εντυπωσιακά visuals, τα εκπληκτικά cutscenes και το motion capturing που είναι απλά κορυφαίο. Και εάν τα γραφικά και η συνολική παρουσίαση έπαιρνε στο PlayStation 4 άριστα δέκα, στο PC το Death Stranding ο τομέας της οπτικής απεικόνισης αποσπάει δέκα με… τόνο! Η PC version δίνει παράλληλα τη δυνατότητα στους gamers να παίξουν με τα settings των γραφικών και να προσαρμόσουν την εικόνα του παιχνιδιού, σύμφωνα με τις δυνατότητες του συστήματος τους. Επιπλέον, η PC version του Death Stranding είναι απίστευτα optimized, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί όχι μόνο να τρέξει, αλλά και να αποδώσει σωστά ακόμη και σε PC με παλαιότερο hardware. Συγκεντρώνοντας συνοπτικά τις αλλαγές, οι fans της PC Master Race θα βρουν στην έκδοση του Death Stranding για τα PC: Υποστήριξη για ultrawide monitors, ένα νέο “απάνθρωπο” difficulty mode (Very Hard), bonus items, εχθρούς και γενικά πρόσθετο content που είναι εμπνευσμένο από το σύμπαν του Half-Life, αλλά και το πρότυπο Nvidia DLSS 2.0 για ακόμη πιο αληθοφανές αποτέλεσμα στα γραφικά και καλύτερο performance.
Όσον αφορά τον ήχο και κυρίως το voice acting, αντιλαμβάνεστε ότι το επίπεδο με τις φωνές αναγνωρισμένων ηθοποιών όπως οι Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Lea Seydoux και Tommie Earl Jenkins πιάνει… ταβάνι. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπληκτικές ερμηνείες σου δημιουργούν την αίσθηση ότι παρακολουθείς μιας υψηλής ποιότητας interactive ταινία, με τα αλληλένδετα backstories των κεντρικών χαρακτήρων να προσφέρουν πολλές φορές έντονο το στοιχείο της συγκινησιακής φόρτισης. Χωρίς αμφιβολία, τόσο ο τεχνικός τομέας όσο και η απόκοσμη ατμόσφαιρα, αλλά και η ροή της ιστορίας θα σας κρατήσουν κολλημένους στην οθόνη σας μέχρι το τέλος.
The Kojima «touch»!
To Death Stranding δεν είναι ένα game για όλους και αυτό ήταν κάτι που είχαμε επισημάνει και στο review μας για το PS4. Ωστόσο, δεν μπορούμε να του αναγνωρίσουμε ότι πρόκειται για έναν τίτλο που διέπεται πλήρως από το ιδιαίτερο ύφος, το μοναδικό στυλ και φυσικά το ταλέντο του ξεχωριστού Hideo Kojima. Το εναλλακτικό συναντάει το αλλοπρόσαλλο και ενώνεται με την πρωτοτυπία και τα υψηλά production values, δημιουργώντας ένα ισχυρό σύνολο που όμως σε επίπεδο gameplay κάποιους μοιραία (και δικαιολογημένα) τους ξενίζει. Αναμφίβολα, εάν μπορέσετε να ξεπεράσετε τον παραπάνω περιορισμό, το Death Stranding θα βρει μια καλή θέση στη συλλογή σας, ενώ πριν κλείσουμε δεν μπορούμε παρά να εκθειάσουμε την εξαιρετική μεταφορά που έχει γίνει στα PC, η οποία εκμεταλλεύεται πλήρως τις έξτρα δυνατότητες που προσφέρουν τα gaming PCs. Όποια και εάν είναι η άποψη σας για το Death Stranding, το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται για το μέσο game που έχεις συνηθίσει…
Ανάπτυξη: Kojima Productions Έκδοση: 505 Games Διάθεση: IGE / AVE
The Good
- Sci-fi ατμόσφαιρα & post-apocalyptic κόσμος . Υψηλά production Values . Story και cast . PC optimization . Το ξεχωριστό "άγγιγμα" του Hideo Kojima
The Bad
- Gameplay που δεν είναι για "όλους" . Έλλειψη replayability . Μονότονο και πολλές φορές "άδειο" . Trial & Error λογική που ενδεχομένως να κουράσει
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ