Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις τα Deus Ex games. Πνευματικά παιδιά του πρωτοποριακού System Shock, όλα τα παιχνίδια της σειράς κατάφεραν να κερδίσουν υψηλές βαθμολογίες, και δημιούργησαν έναν κόσμο που αν και όχι πρωτότυπος, κρατάει το ενδιαφέρον των gamers εδώ και 16 χρόνια!
Υπόθεση
Το σενάριο του Deus Ex: Mankind Divided αποτελεί και αυτό prequel του πρώτου παιχνιδιού, και συνεχίζεται δύο χρόνια μετά από τα γεγονότα του Human Revolution, στο… σωτήριο έτος 2029. Πρωταγωνιστής και πάλι ο Adam Jensen, ένας ενισχυμένος άνθρωπος (augmented ή aug), δηλαδή με ηλεκτρονικά εμφυτεύματα και μηχανικά και μέλη. Είναι μέλος της Interpol, και συγκεκριμένα της μελλοντικής μορφής της, με εμφανή όμως στροφή προς τη στρατιωτικοποίηση, και με την ονομασία Task Force 29.
Μετά από ένα σαμποτάζ στο κεντρικό σύστημα ελέγχου των augmentations, που προκάλεσε ακούσιες μεν, βίαιες δε, αντιδράσεις των augs κατά των normals παγκοσμίως, κυριαρχεί πλέον πλήρης ρατσισμός κατά των πρώτων. Ξέρετε, «ένα με απ’όλα», με κοινωνικό διαχωρισμό, αποκλεισμό από περιοχές και δραστηριότητες, ακόμα και μία ολόκληρη πόλη που λειτουργεί ως στρατόπεδο συγκέντρωσης! Καθώς μία νέα σειρά από τρομοκρατικές επιθέσεις πραγματοποιείται στην Ανατολική Ευρώπη και εσείς πρέπει να ανακαλύψετε τους πραγματικούς υπαίτιους… όποιοι και αν είναι αυτοί.
Gameplay
Το παιχνίδι διαδραματίζεται κατά κύριο λόγο στην πρωτεύουσα της Τσεχίας, μία φουτουριστική Πράγα, η οποία όμως έχει διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τον γραφικό χαρακτήρα της! Αν και πρόκειται για ένα open-world παιχνίδι, ο χάρτης δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος. Έτσι, παρ’όλο που έχετε την επιλογή να παίρνετε το Μετρό για τις μετακινήσεις σας, δεν είναι καθόλου χρονοβόρο να πηγαίνετε με τα πόδια, κάτι που σίγουρα είναι και πιο διασκεδαστικό.
Η Eidos έχει διαφημίσει το Deus Ex: Mankind Divided ως τίτλο που προσφέρει επιλογές τόσο για combat όσο και για stealth προσέγγιση, αλλά αυτό δεν είναι απόλυτα ακριβές. Όπως στα περισσότερα παιχνίδια με stealth μηχανισμούς (Assassin’s Creed, Arkham, κ.λπ.) έτσι κι εδώ ο Adam δεν έχει μεγάλη αντοχή στις σφαίρες, ακόμα και αν ενεργοποιήσετε στο max όλα τα shield augmentations. Κατά συνέπεια το stealth γίνεται εκ των πραγμάτων default, με το combat να παίρνει τη μορφή ενός άτυπου… challenge, ειδικά αφού όχι μόνο τα πυρομαχικά είναι πανάκριβα, αλλά καταναλώνονται και γρήγορα!
Το stealth από την άλλη είναι πολύ ενδιαφέρον, καθώς προσφέρει πολλούς τρόπους και δρόμους εκτέλεσης των objectives κάθε αποστολής. Για να πάτε π.χ. από το σημείο Α στο σημείο Β χωρίς να γίνετε αντιληπτός, μπορείτε να ενεργοποιήσετε την ασπίδα αορατότητας για να περάσετε από το laser checkpoint και τους φύλακες, ή να κάνετε hacking στις πόρτες και τις κάμερες ασφαλείας, είτε απλά να συρθείτε μέσα από σωλήνες εξαερισμού. Αν χρειαστεί να εξουδετερώσετε εχθρούς, πάλι χωρίς να γίνετε αντιληπτός, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αναισθητικά πυρομαχικά ή αντίστοιχα augmentations. Υπάρχει επίσης η επιλογή για melee takedown, αν τους πλησιάσετε πολύ, που όμως κοστίζει σε ενέργεια. Η ίδια melee κίνηση διατίθεται και στη… φονική μορφή της.
Κάποια augmentations είναι passive, δηλαδή είναι μόνιμα ενεργοποιημένα χωρίς κόστος, ενώ άλλα είναι abilities, δηλαδή ξοδεύετε ενέργεια για τη χρήση τους. Αυτή αναπληρώνεται με τα δυσεύρετα biocells, οπότε αποφασίστε προσεκτικά για τη χρήση και τη διάρκεια των ικανοτήτων σας. Αντίθετα από τα περισσότερα παιχνίδια, που μπορείτε να max-άρετε όλα τα abilities, εδώ ισχύει μεν το ίδιο, αλλά έχετε και ένα σύνολο από πειραματικά augmentations (αυτά τα ωραία που προβλήθηκαν στο trailer). Επειδή κοστίζουν παραπάνω ενέργεια (άνω του 100% !!!) για καθένα από αυτά που ενεργοποιείτε, πρέπει να απενεργοποιείτε ένα κανονικό augmentation! Πρωτότυπο σύστημα «ανταλλαγών» από την Eidos, και σίγουρα καλύτερο από άλλους τίτλους όπου δεν μπορείτε ποτέ να απολαύσετε όλα τα abilities (λέγε με Fallout).
Ως RPG που σέβεται τον εαυτό του, το Deus Ex: Mankind Divided δεν θα μπορούσε να μείνει χωρίς σύστημα διαλόγων. Σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει η δυνατότητα να πείσετε κάποιον NPC να σας βοηθήσει στην αποστολή σας χωρίς αντάλλαγμα ή μάχη, δίνοντας απαντήσεις που τον επηρεάζουν. Επενδύοντας στο αντίστοιχο ability, εμφανίζεται ακόμα και ένας ανιχνευτής, που παρουσιάζει τους παλμούς του NPC, τον τύπο της προσωπικότητας του, και πόσο θετικός ή αρνητικός είναι απέναντι σας! Επίσης, έτσι σας δίνεται η δυνατότητα να διακόψετε ένα διάλογο με μία καλοπροαίρετη ή κακόβουλη φράση (αλά Mass Effect).
Το inventory δεν έχει όριο βάρους, αλλά αντίθετα θυμίζει τις παλιές-κακές εποχές, όπου υπάρχει ένας παραλληλόγραμμος χώρος, χωρισμένος σε τετράγωνα, και το κάθε αντικείμενο καταλαμβάνει πολλά ή λίγα, ανάλογα με το φυσικό μέγεθος του. Γενικά με αυτό τον τρόπο η διαχείριση είναι μπελάς, και ειλικρινά δεν καταλαβαίνουμε γιατί οι developers θεώρησαν καλή ιδέα να επαναφέρουν κάτι που κατά γενική παραδοχή δεν δουλεύει… Ευτυχώς τουλάχιστον όλα τα όμοια αντικείμενα καταλαμβάνουν τον ίδιο χώρο (π.χ. ένα τετράγωνο για 10 hacking chips). Επιπλέον μπορείτε να αυξήσετε το χώρο, επενδύοντας στο αντίστοιχο augmentation. Όσο για τα όπλα, μπορείτε να τα προσαρμόσετε, εξοπλίζοντας τα με ειδικά πυρομαχικά και εξαρτήματα.
Χάρη στα εκτενή augmentations του, ο Adam είναι ιδιαίτερα ευέλικτος. Μπορεί να κρύβεται πίσω από αντικείμενα και κατασκευές και να μετακινείται μεταξύ τους, να σκύβει, να κάνει άλματα και να πιάνεται από ledges, να πέφτει από μεγάλα ύψη με μειωμένο (ή καθόλου) damage, ακόμα και να εκτελεί falling strikes σε εχθρούς! Επίσης μπορεί να έχει αντοχή σε τοξικά αέρια, «ανοσία» σε σφαίρες, να κάνει γρήγορα dashes, ακόμα και να επιβραδύνει το χρόνο. Κάποια από αυτά βέβαια απαιτούν augmentations / ενέργεια. Όλα αυτά όμως θα σας βοηθήσουν αν γίνετε αντιληπτός από κάποιο εχθρό ή κάμερα, και θελήσετε να επιστρέψετε στο stealth αντί να το γυρίσετε στο πιστολίδι. Κάτι που παρεμπιπτόντως μπορείτε να αποφύγετε έγκαιρα, αφού υπάρχει ένας μετρητής «υποψίας» μέχρι να σας πάρουν χαμπάρι.
Γραφικά
Όπως ήταν αναμενόμενο, ένα κορυφαίο new-gen game δεν θα παρουσιαζόταν παρά μόνο… με τα καλά του. Η μηχανή γραφικών Dawn δημιουργεί γυαλιστερές επιφάνειες μετάλλου και μαρμάρου, ζωντανά πρόσωπα και ενδυμασίες στους χαρακτήρες, μεγάλες λεπτομέρειες στα όπλα, και ρεαλιστικά κατεστραμμένα κτίρια. Ο φωτισμός λειτουργεί με άκρως ατμοσφαιρικό τρόπο, τόσο στην ηλιόλουστη μέρα, όσο και στην… Πράγα by night, όπου η πόλη κυριολεκτικά μεταμορφώνεται από μία τουριστική ατραξιόν σε έναν ολοζώντανο κόσμο νυχτερινής διασκέδασης!
Όλα τα interactive αντικείμενα στο Deus Ex: Mankind Divided τονίζονται με ένα διακριτικό εφέ, χωρίς να εμποδίζει το gameplay, αφού πρέπει να πλησιάσετε αρκετά για να αλληλοεπιδράσετε. Γενικά η πόλη ξεχωρίζει με μία εντυπωσιακή αντίθεση μεταξύ επιβλητικών κτιρίων του μέλλοντος και κλασσικών σπιτιών με πέτρα, κεραμίδια και ανθοστόλιστα μπαλκόνια! Εντυπωσιακή χορογραφία έχει εφαρμοστεί και στα animations των κινήσεων του Jensen, ειδικά των takedowns, αποδίδοντας σωστά το «βάρος» των μηχανικών μελών του.
Must-have!
Το νέο Deus Ex προσφέρει ένα ανεπανάληπτο ταξίδι στους gamers με αμέτρητες συγκινήσεις, μία ξεχωριστή και καλογραμμένη υπόθεση που κρατάει το ενδιαφέρον αμείωτο και μεγάλη ποικιλία στον τρόπο εκτέλεσης αποστολών. Αναμφίβολα, μία από τις πιο σημαντικές κυκλοφορίες της φετινής χρονιάς, ένα must-have που δεν πρέπει να λείπει από τη συλλογή σας!
Ανάπτυξη: Eidos Montreal Έκδοση: Square Enix Διάθεση: CD-Media
The Good
- Εντυπωσιακός οπτικός τομέας . Υπόθεση που κρατάει το ενδιαφέρον . Πολλοί τρόποι εκτέλεσης αποστολών
The Bad
- Μη πρακτικό inventory management . Dropped frame rate (σπανίως)
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ