Σίγουρα υπάρχουν δύο κατηγορίες από gamers, καθώς υπάρχουν εκείνοι που γοητεύονται από την ευκολία που τους προσφέρει η φάση του digital download (του γρήγορου κατεβάσματος δηλαδή σε ψηφιακή μορφή) κι εκείνοι που είναι περισσότερο «παραδοσιακοί» και που θέλουν ένα παιχνίδι να έρχεται στο «κουτάκι» και στο «δισκάκι» του. Όσο περνούν τα χρόνια, από ότι φαίνεται η επιλογή του digital download κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία για την αγορά της Αμερική που έδωσε στη δημοσιότητα η ESA σε συνεργασία με την NPD, οι πωλήσεις video games σε physical μορφή για το 2016 έπιασαν μόλις ένα 26% επί του συνόλου, ενώ το υπόλοιπο 74% προήλθε από τα digital sales. Παρατηρώντας τα δεδομένα σε βάθος χρόνου, βλέπουμε την τεράστια άνοδο των ψηφιακών πωλήσεων μέσα σε ένα χρονικό διάστημα 6 ετών, όπου το 2010 για παράδειγμα οι πωλήσεις των physical copies υπερτερούσαν έναντι των digital downloads με ποσοστό της τάξεως του 69% έναντι 31. Σε άλλα στοιχεία που προέκυψαν από την συγκεκριμένη έρευνα, οι gamers στις Η.Π.Α ξόδεψαν το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 24.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για αγορές gaming software και hardware, ενώ παράλληλα οι Αμερικάνοι gamers στον τομέα του multiplayer έπαιξαν 29% shooters, 28% casual games και 27% action games. Αν μη τι άλλο τα παραπάνω στοιχεία μας λένε πολλά για το προς τα που κινείται η βιομηχανία του gaming…