Στη διάρκεια της παρουσίασης των Windows 10 από τη Microsoft, o Phil Spencer αναφέρθηκε εν συντομία στις δυνατότητες του DirectX 12, το οποίο ουσιαστικά θα σημάνει μία νέα εποχή για τον κόσμο του PC gaming. Ωστόσο, στη διάρκεια του event υπήρξε μία μίνι-σύγχυση αναφορικά με το εάν το νέο API θα απαιτεί μία νέα κάρτα γραφικών για να λειτουργήσει. Η σύγχυση προκλήθηκε από δημοσιογράφους που παρερμήνευσαν τις δηλώσεις του Xbox executive, Mike Ybarra, o οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι οι “νέες κάρτες γραφικών θα είναι εξαιρετικά σημαντικές για το DirectX 12“…
Η Microsoft θέλοντας να ξεδιαλύνει το τοπίο και για να μην προκληθεί περαιτέρω αναστάτωση, ανακοίνωσε επίσημα ότι παρόλο που δεν είναι ακόμη σε θέση να αποκαλύψει όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν στο DirectX 12, ωστόσο βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τους hardware συνεργάτες της, έτσι ώστε οι τελευταίες κάρτες γραφικών που κυκλοφορήσαν πρόσφατα (και βασίζονται στο DirectX 11.1) να είναι σε θέση να συνεργαστούν στο μέλλον με το νέο API. Όπως έγινε γνωστό, η Microsoft το τελευταίο διάστημα δουλεύει στενά με την Nvidia, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι κάρτες γραφικών της που στηρίζονται στους Maxwell, Kepler και Fermi GPU’s θα δουλεύουν χωρίς πρόβλημα με το DirectX 12, ενώ παράλληλα μία ανάλογη συνεργασία έχει ξεκινήσει και με τις ATI και Intel. Με βάση τα όσα υποστηρίζουν οι tech gurus, το πιθανότερο είναι οι παλαιότερες κάρτες γραφικών να μπορούν να λειτουργήσουν με το DirextX 12, παρόλα αυτά για να “ξεκλειδωθούν” όλες οι λειτουργίες και οι δυνατότητες του νέου API, τότε μία DirectX 12-based κάρτα ίσως να αποτελεί μονόδρομο.
Ακόμη βέβαια έχουμε μπόλικο δρόμο μπροστά μας, μέχρι το νέο API γίνει απαραίτητο στοιχείο της gaming εμπειρίας μας, καθώς θα πρέπει να γίνουν πολλά βήματα ακόμη τόσο σε επίπεδο software όσο και σε hardware. Η Microsoft σχεδιάζει να αποκαλύψει περισσότερα για το DirectX 12 στην προσεχή GDC (Games Developers Conference), η οποία θα διεξαχθεί τον Μάρτιο.