Βρίσκετε ελκυστική την ιδέα ενός διαδικτυακού game, όπου κύριος σκοπός σας είναι να βρείτε τροφή και τον απαραίτητο εξοπλισμό για να επιβιώσετε όσο το δυνατόν περισσότερο; Μια διαρκή δοκιμασία όπου είστε αντιμέτωποι με τα ζώα της φύσης, με ζόμπια, εξωγήινους και κάθε λογής εξωπραγματικό πλάσμα; Ένα περιβάλλον όπου συνεργάζεστε με άλλους παίχτες, αλλά να είστε πάντα σε επαγρύπνηση (ποτέ δεν ξέρεις ποιος θα σε προδώσει), για να μην βρεθείτε ξαπλωμένοι στο έδαφος με ένα μαχαίρι στην πλάτη; Αν ναι, τότε πιθανόν, είστε κι εσείς λάτρεις των Survival ΜΜΟ παιχνιδιών με (post) apocalyptic στοιχεία. Περαστικά σας!
Παρατηρώ τον τελευταίο χρόνο, μία ραγδαία ανάπτυξη παιχνιδιών του συγκεκριμένου είδους, αλλά το κυριότερο είναι ότι υπάρχει σημαντική ανταπόκριση και εμπιστοσύνη από τους gamers. Ας αναλύσουμε λίγο καλύτερα τον τίτλο της κατηγορίας, για να καταλάβουμε περί τίνος πρόκειται. Αρχικά, για να θεωρηθεί ένα παιχνίδι «γνήσιο» Survival, πρέπει να περιέχει κάποια χαρακτηριστικά:
-Ένα σύστημα πείνας ή δίψας ή ύπνου που πρέπει να διατηρηθεί, ώστε ο χαρακτήρας του παιχνιδιού να μείνει ζωντανός. Ρεαλισμός, πάνω από όλα!
-Μια ροή η οποία αναγκάζει τον χαρακτήρα να «σαρώνει» τις περιοχές γύρω του, για να βρει τους αναγκαίους πόρους, όπως τροφή, οπλισμό, ιατρικό εξοπλισμό, υλικά χειροτεχνίας (γνωστά και ως crafting materials!).
-Ένα σύστημα μόνιμου θανάτου, όπου στην περίπτωση θανάτου του χαρακτήρα, ο ήρωας διαγράφεται και ο παίκτης πρέπει να ξεκινήσει πάλι από την αρχή.
-Έλλειψη σύγχρονων όπλων και πυρομαχικών και επικράτηση αντικειμένων όπως μαχαίρια, τόξα, και τσεκούρια. Ακόμα και στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν πυροβόλα και όπλα στα προχωρημένα στάδια, στην αρχή ο παίκτης ξεκινά με μια πέτρα, ένα ξύλο ή απλά τα χέρια του.
Όσον αφορά το κομμάτι Post-Apocalyptic (μετα-αποκαλυπτικό) αναφέρεται στην καταστροφική κατάσταση που επικρατεί στο περιβάλλον του παιχνιδιού λόγω διάφορων παραγόντων όπως των επιπτώσεων πυρηνικού πολέμου, εξωγήινης επίθεσης, πανδημίας (zombie outbreak ftw!), οικολογικής καταστροφής κ.α.
Γιατί όμως να επιλέξετε να παίξετε ένα game χωρίς story progress και χωρίς κάποιο τελικό στόχο; Σίγουρα κάποιοι θα το θεωρούν ανούσιο. Από πού τότε πηγάζει αυτή η μεγάλη επιτυχία του είδους και τι είναι αυτό που ωθεί όλο και περισσότερους να ασχοληθούν με αυτό; Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό, είναι λόγω της ομοιότητας του gameplay με την κανονική ζωή. Η ανάγκη να φας, να ξεκουραστείς, γενικά, να διατηρήσεις την σωματική σου κατάσταση, είναι αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό αυτών των παιχνιδιών, προκειμένου να τα κάνει πιο ρεαλιστικά. Φυσικά και το συναίσθημα του «είμαι ένας από τους τελευταίους επιζώντες», μέσα σε μία εχθρική ατμόσφαιρα, έναν κόσμο που αφηγείται γεγονότα μετά από κάποια βιβλική καταστροφή, είναι αρκετά ελκυστικό. Φαντάζομαι δεν είμαι ο μόνος που έχει σκεφτεί τον εαυτό του σε zombie apocalypse! Επίσης, σημαντικό στοιχείο είναι και οι συχνές μάχες, μεταξύ παιχτών. Θα παρατηρήσετε κάποιες στιγμές, ότι το να σκοτώσετε κάποιον άλλον, ίσως είναι αναγκαστικό για να πάρετε τα αντικείμενα που έχει ο άλλος παίχτης. Τέλος, άξιο αναφοράς είναι ότι σε αυτά τα παιχνίδια, εκτός από το καθιερωμένο text chat, υπάρχει και in-game voice chat, κάτι που κάνει την επικοινωνία σας με τους συμμάχους ή τους εχθρούς πιο εύκολη και διασκεδαστική. Δεν θα σας ρωτήσω αν αυτοί οι λόγοι είναι αρκετά πειστικοί για να ξεκινήσετε ένα Survival ΜΜΟ αλλά αν έχετε βαρεθεί τα κλασσικά theme park ΜΜΟ και θέλετε να ασχοληθείτε με κάτι πιο «hardcore», μπορείτε άφοβα να δοκιμάσετε κάποιον τίτλο της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Οι επιλογές αρκετές, αλλά η ουσία σε λίγα κομμάτια, μετρημένα στο χέρι. Τα πιο αξιόλογα λοιπόν Survival MMO είναι τα εξής:
DayZ
Το DayZ είναι ένα open world survival-horror game αναπτυγμένο από την Bohemia Interactive και είναι η stand-alone εκδοχή του mod του ArmA 2. Κυκλοφόρησε στις 16 Δεκεμβρίου 2013, ως δοκιμαστική έκδοση (Alpha) για Microsoft Windows, μέσω της πλατφόρμας του Steam, και εξακολουθεί να βρίσκεται σε Alpha.
Tο παιχνίδι διαδραματίζεται σε ένα φανταστικό μετασοβιετικό κράτος της Chernarus, όπου ένας άγνωστος ιός έχει μετατρέψει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού σε ζόμπι. Η έκταση του game είναι τεράστια, μιας και αντιπροσωπεύει 225 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Σκοπός , να επιβιώσετε, ψάχνοντας για τροφή, όπλα, φάρμακα, υπό τον κίνδυνο των ζόμπι… αλλά και των εχθρικών παιχτών. Άλλοι κίνδυνοι που μπορεί να συναντήσετε είναι οι διάφορες ασθένειες που προκαλούνται από χρήση μολυσμένου νερού ή φαγητού και πρέπει να θεραπευτούν, χρησιμοποιώντας το κατάλληλο ιατρικό.
Rust
Πρόκειται για ένα open world survival game από την Facepunch Studios. Είναι οι δημιουργοί του Garry’ s Mod και η έμπνευση του παιχνιδιού προέρχεται από παιχνίδια όπως Minecraft και STALKER: Shadow of Chernobyl. Κυκλοφόρησε για PC στις 11 Δεκεμβρίου 2013 ως Alpha.
Για να επιβιώσετε, πρέπει να περάσετε δυσκολίες, όπως πείνα, δίψα και κρύο. Πρέπει να σκοτώσετε ζώα για το κρέας τους, να χτίσετε καταφύγιο, να ανάψετε φωτιά, να προστατέψετε τους εαυτούς σας από άλλους παίκτες, αλλά μπορείτε και να δημιουργήσετε συμμαχίες με άλλους, ώστε να σχηματίσετε μία πόλη. Όλα αυτά, σε έναν κόσμο γεμάτο ραδιενέργεια, λόγω πυρηνικής καταστροφής.
Nether
To Nether είναι ένα first-person, survival-shooter για PC από την Phosphor Games, με επίσημη κυκλοφορία στις 5 Ιουνίου 2014, αφού πρώτα πέρασε την σχετική Early Access φάση.
Το παιχνίδι διαθέτει βασικά στοιχεία επιβίωσης: απαιτεί να ψάχνετε για πόρους, προκειμένου να επιβιώσετε, καθώς και να δημιουργείτε μέσω crafting διάφορα αντικείμενα, μέσα σε ένα εφιαλτικά κατεστραμμένο αστικό περιβάλλον. Κύριος εχθρός, τα Nethers, μεταλλαγμένα πλάσματα με την ικανότητα της τηλεμεταφοράς, αλλά βασική απειλή αποτελούν και οι άλλοι ανθρώπινοι επιζώντες που παραμονεύουν για να κλέψουν αθώους περαστικούς…
The Stomping Land
Open world survival από την SuperCrit, που κυκλοφόρησε για PC ως Alpha στις 30 Μαΐου 2014 και αφορά την επιβίωση σε ένα νησί γεμάτο δεινόσαυρους. Δεν είναι σαν τα κλασικά post-apocalyptic που είσαι αντιμέτωπος με ζόμπι και τα σχετικά. Στην ουσία, θα ήταν καλύτερα να θεωρηθεί ως ένα… pre-non-apocalyptic!
Προκειμένου να επιβιώσετε, πρωταρχική ανάγκη σας είναι να τρώτε κρέας δεινοσαύρων. Υπάρχει αφθονία μικρών δεινοσαύρων στο νησί για να κυνηγήσετε, αλλά τα «μεγαλύτερα» σαρκοφάγα, που είναι σχεδόν αδύνατο να τα σκοτώσετε, θα προσπαθήσουν αρκετά ώστε να αποφύγουν τον αφανισμό. Βασικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού είναι η αναζήτηση τροφής, ο σχηματισμός φυλής, crafting, εξημέρωση και ίππευση δεινοσαύρων. Κύριος σκοπός, η φυλή σας, να κυριαρχήσει στο νησί έναντι των άλλων.
Η1Ζ1
Σίγουρα, δεν θα μπορούσα να παραλείψω το επερχόμενο και πολύ υποσχόμενο open world zombie-survival ΜΜΟ H1Z1 από την Sony Online Entertainment (EverQuest, PlanetSide). Ξεκάθαρος ο σκοπός της SoE, να ξεπεράσει το DayZ και να κατακτήσει την κορυφή, στην κατηγορία των survival ΜΜΟ. Πιθανή έναρξη της Early Access (μέσω του Steam), μέσα στους επόμενους δύο μήνες.
Σχετικά με το ποιος κατέχει την πρωτιά αυτήν τη στιγμή, η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Φυσικά, το DayZ, με πάνω από 2 εκατομμύρια πωλήσεις, είναι η πρώτη επιλογή σε προτιμήσεις, με το Rust να ακολουθεί, με περίπου 1,8 εκ. Το The Stomping Land αν και πρόσφατη κυκλοφορία κινείται σε αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς, σε αντίθεση με το Nether που δεν έπεισε όσο τα υπόλοιπα. Πήρε όμως ένα boost και μια ανάσα λόγω μιας προσφοράς 80% (διαθέσιμο μόλις για 2,80€) στα πλαίσια του Steam Summer Sales.
Θα κλείσω, με την επιθυμία μου, το H1Z1 να είναι αρκετά αξιόλογο, ώστε να ανταγωνιστεί τα άλλα παιχνίδια επιβίωσης, αλλά και γενικότερα, οι εταιρίες να καταλάβουν ότι το συγκεκριμένο είδος έχει θετικό αντίκτυπο στους gamers, για να συνεχίσουν την εξέλιξη του.
2 Σχόλια
7 days to die?
Θεωρείτε survival «Horde»