Το For Honor είναι ένα τρελό mash-up όπου τολμά να δώσει απάντηση στο ερώτημα που ταλανίζει χιλιάδες σπασίκλες ανά την υφήλιο: ποιος κερδίζει την μάχη σε μια αρένα γεμάτη από ιππότες, Βίκινγκς και Σαμουράι; Αν μελλοντικά η Ubisoft προσθέσει δεινόσαυρους, πειρατές και εξωγήινους, θα έχουμε το απόλυτο fantasy/sci-fi wargasm! Φυσικά αστειευόμαστε – το For Honor, για τίτλος που δεν στέκει και πολύ καλά σεναριακά (κατακλυσμιαίος σεισμός προκαλεί επιθετικό παροξυσμό στους πάντες), παίρνει πολύ σοβαρά το θέμα της μάχης σώμα με σώμα. Δεν πρόκειται δηλαδή για το τυπικό hack & slash που πιθανόν να περιμένατε.
Το εθιστικό σύστημα μάχης του For Honor παραπέμπει περισσότερο σε fighting game στυλ Bushido Blade / Mount and Blade παρά σε button masher αλά Ryse. Άλλωστε προσφέρει 12 ξεχωριστούς μαχητές με τον καθένα να διαθέτει ιδιαίτερο στυλ μάχης, προσωπική λίστα κινήσεων και λεπτομερέστατη χωρογραφία. Στον πυρήνα της η μάχη εστιάζει 100% στο διάβασμα του αντιπάλου και στην ζυγιασμένη, προσεκτική επίθεση την κατάλληλη στιγμή. Το σύστημα μάχης παρόλο που βασίζεται στην απλή αρχή των μαχητικών στάσεων, προσφέρει μπόλικο στρατηγικό βάθος το οποίο δεν διαχειρίζεται εύκολα στον πανικό της αρένας – όχι τουλάχιστον προτού σπαταληθούν αρκετές ώρες παιχνιδιού.
Αρωγός ευτυχώς στέκεται ο αψεγάδιαστος και άμεσος χειρισμός, που παρόλο που είναι εύκολος στην εκμάθηση του, απαιτεί την απόλυτη προσήλωση σας. Το σύντομο tutorial θα σας διδάξει απλά τους βασικούς κανόνες του: ο δεξιός αναλογικός μοχλός ρυθμίζει την πλευρά που κραδαίνει ο ήρωας το όπλο του (αριστερά, δεξιά ή πάνω από το κεφάλι του). Μια επίθεση για να είναι επιτυχής, θα πρέπει να στοχεύει σε διαφορετική πλευρά από την stance που βρίσκεται ο αντίπαλος. Π.χ. λογχίζετε από αριστερά; Αν ο εχθρός κρατά το όπλο του αριστερά, η επίθεση σας αποκρούεται αυτόματα. Προσθέστε στην εξίσωση τις κινήσεις αποφυγής και απόκρουσης (dodge, parry), την δυνατότητα να συνδυάζετε γρήγορες επιθέσεις ή την δυναμική του να προσποιήστε κινήσεις για να ξαφνιάσετε τους αντιπάλους σας και έχετε ένα ολοκληρωμένο και πολύπλοκο σύστημα μάχης που αποτυπώνει εξαιρετικά τις μεσαιωνικές μονομαχίες σε σώμα με σώμα.
Κάθε faction διαθέτει τέσσερις χαρακτήρες που κατηγοριοποιούνται στις κάτωθι κλάσεις: Vanguard, Heavy, Assassin και Hybrid. Οι Vanguard είναι ξεκλειδωμένοι εξ’ αρχής και είναι οι ισορροπημένοι της υπόθεσης με μοιρασμένες επιθετικές/αμυντικές δυνατότητες. Οι Heavy αποτελούν το βαρύ πυροβολικό, οι Assassins είναι οι πιο αδύναμοι τις παρέας αλλά συνάμα και οι πιο ευέλικτοι και οι Hybrid που απαιτούν πιο σύνθετο τρόπο παιχνιδιού και βρίσκονται κάπου στην μέση. Οι ίδιες κλάσεις διαφέρουν πάντως αναμεταξύ των factions και πέρα από το να γνωρίζει κάποιος καλά να παίζει τον ήρωα του, θα πρέπει σχετικά σύντομα να μάθει καλά και τις ικανότητες των υπολοίπων ώστε να οργανώνει την προσέγγιση του ανάλογα με τον αντίπαλο.
Τα καλά νέα είναι ότι ακόμα και αν δεν έχετε «αγοράσει» κάποιον χαρακτήρα , μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε κανονικά. Δεν μπορείτε όμως να επέμβετε καθόλου στο customization του και στην παραμετροποίηση του οπλισμού του, η οποία αλλάζει ριζικά όχι μόνο την εμφάνιση αλλά και τα στατιστικά του σε συγκεκριμένα modes. Σε αυτό το κομμάτι η Ubisoft παρασύρθηκε ως συνήθως και προτίμησε να εισάγει τα micro-transactions στην εξίσωση. Μέσω της εξαργύρωσης του steel – της νομισματικής μονάδας που σας ανταμείβει το παιχνίδι μετά από κάθε αγώνα ή κεφάλαιο από το story mode – επιλέγετε πακέτα που προφέρουν ρουχισμό ή όπλα για τον χαρακτήρα που θέλετε. Το steel όμως μπορεί να αγοραστεί και με πραγματικά χρήματα προσφέροντας ξεκάθαρο πλεονέκτημα σε όσους καταφύγουν σε αυτήν την «ακριβή οδό». Επομένως καλό θα ήταν να εστιάσετε στην αναβάθμιση ενός ή δύο χαρακτήρων μόνο, αν δεν έχετε σκοπό να αδειάσετε το πορτοφόλι σας.
Εκκινώντας για πρώτη φορά το παιχνίδι, καλείστε να επιλέξετε πιο faction θα στηρίξετε. Η επιλογή αυτή επηρεάζει μοναχά το meta-game που λαμβάνει μέρος στο κεντρικό χάρτη που αποτελεί και το hub του τίτλου. Μετά από κάθε παιχνίδι, επιβραβεύεστε με πόντους War Assets τους οποίους τους διανέμετε σε κάποιο τμήμα που έχει εκστρατεία ο στρατός σας (εν ολίγοις το faction σας). Μπορείτε να τοποθετήσετε τα Assets σας σε περιοχή που ήδη διαθέτετε για να θωρακίσετε περαιτέρω την άμυνα σας ή σε γειτονική περιοχή που ανήκει σε άλλο faction προκειμένου να την κατακτήσετε. Στο τέλος του γύρου ελέγχονται τα ποσοστά δυνάμεων της κάθε φατρίας και γίνεται η μοιρασιά του χάρτη. Στο πέρας της Season θα καθοριστεί το τελικό κυρίαρχο faction, με τους συμμετέχοντες να ανταμείβονται με ξεχωριστά αντικείμενα και emblems. Όχι και η πιο εκλεπτυσμένη υλοποίηση – πιο πολύ ουσία ίσως είχε αν το διέθεταν σε μορφή συνοδευτικού application για smartphones.
Κατά τα άλλα, μπορείτε να επιλέξετε οποιοδήποτε χαρακτήρα για να αγωνιστείτε, ακόμα και αν ανήκει σε διαφορετικό faction από το δικό σας. Ούτως ή αλλιώς, οι ομάδες που συστήνονται μέσω του matchmaking είναι ανάμεικτες. Παρόλο που αρχικά ίσως να σας φανεί παράταιρη αυτή η σύμβαση λόγω περίεργου lore, κάτι διαφορετικό θα περιόριζε εξαιρετικά τις επιλογές σας στην μάχη και θα έκανε τον τίτλο βαρετό.
Το For Honor τελικά παρέχει και ένα αξιοπρεπές story mode διάρκειας περίπου 5-7 ωρών αλλά μην τρέφετε ψευδαισθήσεις, καθώς στη βάση του παραμένει ένας hardcore, online multiplayer τίτλος. Καλώς ή κακώς, στο launch υπάρχουν πολύ τυπικά gaming modes. Πέρα από τα Duels (1vs1) όπου νικητής ανακηρύσσεται όποιος σκοτώσει τον αντίπαλο του τρεις φορές, υπάρχει το παρόμοιο Skirmish/Elimination που ουσιαστικά είναι deathmatch με ομάδες 2vs2 ή 4vs4 και το Dominion το οποίο παίζεται αποκλειστικά με 8 άτομα στον server και βασίζεται στην κατάληψη τριών στρατηγικών σημείων στον χάρτη με ζητούμενο την επίτευξη 1000 πόντων. Με το που μια ομάδα συγκεντρώσει τους 1000 πόντους, σταματά η δυνατότητα του αυτόματου respawn για τους αντιπάλους – σκοτώστε τους ακόμα μια φορά και η νίκη είναι δική σας. Για ποικιλία και περισσότερο πανικό, στο μέσο του χάρτη κάνουν spawn και NPC πολεμιστές οι οποίοι βοηθούν λίγο στην κατάληψη του σημείου. Τίποτε εκλεπτυσμένο προς το παρόν, τουλάχιστον όμως οι χάρτες είναι καλοσχεδιασμένοι, λεπτομερείς και όσο μεγάλοι χρειάζεται για το ύφος του παιχνιδιού.
Δυστυχώς οι servers στην παρούσα φάση αδυνατούν να ανταπεξέλθουν από τον διογκωμένο φόρτο. Τα stress test των προγενέστερων beta δεν μπόρεσαν να προετοιμάσουν κατάλληλα την Ubisoft όπως φαίνεται – τα disconnects και το lag εν ώρα παιχνιδιού αποτελούν συχνά φαινόμενα. Από την άλλη, βρισκόμαστε μόλις μερικές μέρες από το επίσημο launch του τίτλου επομένως ευελπιστούμε στην σύντομη επίλυση αυτών των τεχνικών προβλημάτων.
Όπως και να χει, είναι εξαιρετικά νωρίς για να προβλέψει κανείς τι μας επιφυλάσσει το μέλλον του For Honor. Εφόσον η Ubisoft εξομαλύνει τις αστάθειες του δικτυακού κώδικα και προσθέτει νέο content περιοδικά, το For Honor θα αποκτήσει σίγουρα φανατικό κοινό και θα βρεθεί ανάμεσα στους πιο δημοφιλείς online τίτλους του 2017. Προσφέρει ξεχωριστό gameplay που δεν θα συναντήσετε αλλού, αν και πολλές φορές θα τεντώσει επικίνδυνα τις χορδές των νεύρων σας λόγω του ανελέητου ganking που μαστίζει τις αρένες του Dominion.
Ανάπτυξη: Ubisoft Montreal Έκδοση: Ubisoft Διάθεση: CD Media
The Good
- Εξαιρετικός τεχνικός τομέας . Ουσιαστικό roster χαρακτήρων . Εθιστικό σύστημα μάχης . Πλούσιο customization που θα σας κάνει να επιστρέφετε στο παιχνίδι
The Bad
- Απλοϊκό post-game στον χάρτη . Συχνά προβλήματα λόγω peer-to-peer δικτύωσης . Ρηχό story mode
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ