Τι σου είναι όμως ο χρόνος, ε; Ένα «τσαφ» και χωρίς να το καταλάβεις έχει περάσει αβίαστα, αβάδιστα, αβασάνιστα ένα τετραήμερο. Ένα τετραήμερο μέσα στο οποίο έχεις προλάβει να δεις τριψήφιο αριθμό παιχνιδιών, να μιλήσεις με… πολλαπλάσιο αριθμό ανθρώπων και γενικότερα να πάρεις μια γερή δόση από videogames. Η τρίτη ημέρα της gamescom (και τέταρτη της παραμονής μας στην Κολωνία) ήταν και η τελευταία μας στο Koelnmesse, οπότε με το κοινό να συρρέει κατά δεκάδες χιλιάδες (το… stampede στο άνοιγμα των θυρών ήταν το κάτι άλλο, ενώ για να διανύσεις απόσταση 50-60 μέτρων στο εκθεσιακό, ήθελες εύκολα ένα μισαωράκι), τα όσα μπορούσαμε να κάνουμε ήταν μάλλον περιορισμένα…
Castlevania: Lords of Shadow 2
Από τις ατραξιόν της ημέρας, για εμάς τουλάχιστον, ήταν η παρουσίαση του Castlevania: Lords of Shadow 2. Θα σου πω την καθαρή μου αλήθεια: στην αρχή νόμιζα ότι έβλεπα το παιχνίδι σε κονσόλα νέας γενιάς: είτε Xbox One, είτε PS4. Μετά είδα ότι ο τυπάκος που έπαιζε το παιχνίδι, δίπλα στον Ντέιβ Κοξ (παραγωγός των Lords of Shadow) που μας μιλούσε γι’ αυτό, κρατούσε χειριστήριο Xbox 360 ανά χείρας και έπαθα πλάκα. Τα γραφικά του Lords of Shadow 2 είναι δίχως υπερβολή εξαιρετικά και το εγχείρημα των ανθρώπων της MercurySteam αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς πως το παιχνίδι προσφέρει και ελεύθερη κάμερα –υπάρχει και η παλιά σταθερή ως επιλογή. Ο Dracula επιστρέφει μετά από καιρό στο κάστρο του και κάπως έτσι το παιχνίδι αναλαμβάνει να μας κάνει και το απαραίτητο… τουρ με εντυπωσιακά πλάνα, ειδυλλιακά πανοράματα και άλλες τέτοιες σκηνοθετικές ομορφιές. Βασικός σου αντίπαλος στο παιχνίδι είναι το αίμα ενώ στις μάχες ξεχώρισα το mastery system, βάσει του οποίου πρέπει να χρησιμοποιείς συστηματικά όλα τα combos που έχεις στη διάθεσή σου προκειμένου να αναβαθμίσεις το όπλο σου –ειδάλλως όσο προχωράς στο παιχνίδι θα τα βρίσκεις μπαστούνια. Στις μάχες κατά τη διάρκεια της παρουσίασης χρησιμοποιήσαμε το Void Sword και χαζέψαμε το πώς ο Dracula, με το να κοπανάει το ένα combo μετά το άλλο, γέμιζε τη μπάρα focus του, ανακτώντας τη χαμένη του ενέργεια και προκαλώντας περισσότερο damage στους αντιπάλους του. Όλα τα λεφτά το εύκολο επίπεδο δυσκολίας ονόματι… Twilight Knight! Φαντάζομαι καταλαβαίνεις το γιατί… :P
South Park… RELOADED!
«Μα ρε Κηπουρόπουλε, μας είπες για το South Park χθες-προχθές», θα μου πεις. Ω ναι, σας είπα. Αλλά θα σου ξαναπώ. Γιατί; Διότι το παιχνίδι είναι απλά απιστευτικό! Τόσο απιστευτικό που ξαναμπήκα στην παρουσίαση της Ubisoft για το South Park: The Stick of Truth για να γελάσω για άλλη μια φορά με την ψυχή μου. Αυτή τη φορά, γνωρίζοντας τι θα μας πουν τα παλικάρια της Obsidian, έκατσα και χάζεψα απλά τα όσα συνέβαιναν στην οθόνη και μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως ήταν σαν να έβλεπα ένα ακόμα επεισόδιο South Park! Αφού η αισθητική, το concept, οι φωνές, τα πάντα όλα λέμε είναι ίδια! Απίστευτο…
The Crew
Οφείλω να ομολογήσω ότι με το The Crew προβληματίστηκα ελαφρώς, τουλάχιστον στην αρχή. Όταν έκατσα να παίξω το παιχνίδι, βλέπεις, μου ‘λαχε αποστολή με όχημα ψιλο-off-road το οποίο, είτε στον δρόμο, είτε στα κατσάβραχα, πήγαινε σαν βάρκα. Και εκεί κάπου σκάλωσα. Διότι το The Crew είναι τόσο όμορφο αισθητικά, με τόσα πολλά πράγματα για να κάνει κανείς (RPG κανονικό, με τις αποστολές του, τα levels του, τα upgrades του κλπ) και θα ‘ταν κρίμα αν μη τι άλλο να τα χάλαγε στο πιο νευραλγικό κομμάτι του, ήτοι το gameplay. Όταν όμως άλλαξα αυτοκίνητο, τα πάντα διορθώθηκαν –η όλη εμπειρία παραπέμπει ελαφρά σε Forza. Το The Crew συνοδεύεται και από εφαρμογή για tablet προκειμένου να ρυθμίζεις τα του παιχνιδιού σου από ‘κει πριν καν μπεις στο σπίτι (λες και σε όποιον βρίσκεται εκεί να σου ανοίξει την κονσόλα και καθάρισες). Από γραφικά «πετάει», καταφέρνοντας να μεταδώσει μάλλον πετυχημένα την αίσθηση της ταχύτητας. Ο ήχος του ήταν τζετ ενώ και ο τρόπος που μπορείς να «φτιάξεις» το καγκουράμαξό σου, ενδείκνυται για… ζέσταμα εν όψει Λιμανακίων.
Στο… μπίρι-μπίρι
Με το πρόγραμμα να είναι πιο… λάσκα στην τρίτη μας ημέρα στη gamescom, εκτός του εκτενούς hands-on που μπορέσαμε να κάνουμε σε διάφορα παιχνίδια προκειμένου να ‘μαστε σε θέση να σου προσφέρουμε μια πιο ολοκληρωμένη πρώτη εικόνα γι’ αυτά (όλα για ‘σένα τα κάνουμε βρε), τα… είπαμε με κόσμο και κοσμάκη που βρέθηκε στο Koelnmesse και ως εκ τούτου, έχουμε και κάμποσα να σου μεταφέρουμε.
Κατ’ αρχάς, τόσο εγώ, όσο και ο Τίμος είμαστε υπερήφανοι διότι δώσαμε μετά χαράς feedback στην 2K Sports για το NBA 2K14! Ω ναι! Μπορεί τα γήπεδα των ελληνικών ομάδων να μην είναι πιστές αντιγραφές των πραγματικών, ωστόσο φροντίσαμε να ενημερώσουμε για τη σωστή ονομασία τους! Αν λοιπόν κάποια στιγμή δεις το «Piraeus Arena» και το «Athens Arena» να αλλάζουν σε «Peace and Friendship Stadium» και «Athens Olympic Stadium», θα ξέρεις πού να στείλεις λουλούδια…
Το Dead Island 3 είναι προ των πυλών! Στα είπα και τις προάλλες αλλά η Techland δουλεύει καιρό τώρα επάνω στο τρίτο, κύριο επεισόδιο της σειράς. Και μολονότι έχει λάβει υπ’ όψιν της τη δουλειά που έχει γίνει στο «καυτό» franchise της εποχής (λέγε με Walking Dead), δεν ενδιαφέρεται να κινηθεί σε τόσο δραματικές και σοβαρές προσεγγίσεις. Έτσι όπως το κόβω, βλέπω το Left 4 Dead να είναι ότι πιο «βαρύ» έχει το είδος.
Το World of Warcraft επιμένει στη συνδρομή. Οι άνθρωποι της Blizzard, όπως μου εξήγησαν, όχι απλά δεν σκέφτονται να υιοθετήσουν το freemium μοντέλο αλλά παρακολουθούν με μεγάλο ενδιαφέρον τις κινήσεις του ανταγωνισμού που επενδύει στη συνδρομή (ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε). Επιπλέον, αν και δεν είχαμε την ανακοίνωση ενός νέου expansion (ήταν εξ’ άλλου η σειρά του Diablo III), θα πρέπει να θεωρείς δεδομένο πως αυτό ήδη αναπτύσσεται και, σεναριακά τουλάχιστον, θα μας επιστρέψει στον παλιό, καλό καιρό, όπου ένας μεγάλος κακός απειλούσε να φέρει το τέλος του κόσμου! Γκαραντί. Μη ρωτήσεις πώς το «ψάρεψα» μόνο…
Στη gamescom οι Ευρωπαίοι είχαμε την ευκαιρία να δούμε κάτι πραγματικά πρωτόγνωρο για τα μέρη μας: το Shield της nVidia! Η πλάκα βέβαια είναι ότι αν και διοργανώθηκε μέχρι και workshop για ανάπτυξη τίτλων ειδικά για δαύτο, η nVidia δεν είπε το παραμικρό για τυχόν διάθεσή του στα μέρη μας. Μέχρι που απείλησα (!) τους ανθρώπους της στη business area αλλά εις μάτην. Το θέμα είναι ότι ψάχνονται σε ό,τι αφορά τα της διανομής και μέχρι να βεβαιωθούν για κάποια –άγνωστα- θεματάκια, δεν παίζει να υπάρξει η παραμικρή εξέλιξη.
Επιτέλους τέλος!
Κάπως έτσι τα ημερήσια ραπόρτα από τη φετινή gamescom έφτασαν στο τέλος τους! Εντυπώσεις, ιδέες, παιχνίδια που ξεχώρισαν κλπ σε κειμενάκι που καταφθάνει εντός των ημερών! Εννοείται ότι σου χρωστάμε hands-on από τα πιο «καυτά» παιχνίδια τα οποία θα ανέβουν κι αυτά οσονούπω. Μείνε συντονισμένος, η gamescom μπορεί να τελείωσε, όχι όμως και τα κείμενά της! Α, και μην ξεχάσεις να χαζέψεις τη γκαλερί με φωτογραφίες από το showfloor από κάτω!