Το κείμενο αυτό έχει αυξημένο βαθμό δυσκολίας. Όχι για κανέναν άλλο λόγο αλλά διότι το γράφω έχοντας δίπλα μου (πρώτα στο τρένο, μετά στο αεροπλάνο), έναν Τίμο Κουρεμένο που δεν λέει να βάλει γλώσσα μέσα του –και ο διάολος επαναλαμβάνει τα όσα γράφω! Τι αμαρτίες πληρώνω… Τεσπά, εσύ όμως δεν μπήκες εδώ για να διαβάσεις για τις καραγκιοζιές του Κουρεμένου. Μπήκες για να διαβάσεις για την εταιρεία με την κατά γενική ομολογία πιο ολοκληρωμένη παρουσία στη φετινή gamescom, που δεν ήταν άλλη από τη Sony.
Με μια υπερπλήρη συνέντευξη Τύπου (τα διάβασες άλλωστε εδώ), ένα booth –ως συνήθως- για Όσκαρ και άπειρες παρουσιάσεις για τους εκπροσώπους των ΜΜΕ, η ιαπωνική εταιρεία φρόντισε να… γεμίσει δημιουργικά τον χρόνο μας στην Κολωνία, με παιχνίδια για όλες τις κονσόλες της. Ας αρχίσουμε όμως από την αρχή…
#DRIVECLUB
H Sony φρόντισε κατά τη διάρκεια της gamescom να μας υπενθυμίσει τα όσα παρουσίασε για το #DRIVECLUB στην E3, όταν και πρωτογνωρίσαμε το παιχνίδι. Οι άνθρωποι της Evolution Studios μας εξήγησαν ότι στόχος τους είναι να κάνουν το παιχνίδι να τρέχει εξ ολοκλήρου στα 60 fps –για την ώρα κάποια τμήματά του είναι ακόμα «κολλημένα» στα 30 fps. Μπορεί λοιπόν από πλευράς gameplay να μην υπάρχει κάτι νεότερο, το «λαβράκι» ωστόσο βγήκε σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις του οι οποίες θα είναι δύο: μία ψηφιακή και μία «κουτάτη». Η πρώτη θα προσφέρεται δωρεάν ενώ η δεύτερη επί πληρωμή. Αμφότερες θα περιλαμβάνουν όλα τα modes του παιχνιδιού, ξεκλείδωτα και πλήρως διαθέσιμα, με τη διαφορά τους να εντοπίζεται στον αριθμό των διαθέσιμων αυτοκινήτων και πιστών/διαδρομών.
inFamous: Second Son
Στο inFamous: Second Son τα πράγματα δεν είναι όπως στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Το PS4, βλέπεις, έδωσε στη Sucker Punch την ευκαιρία να στήσει έναν κόσμο που σύμφωνα με τα όσα είδαμε στη gamescom μπορεί να απογειώσει το παιχνίδι. Οι άνθρωποι της Sucker Punch αναφέρθηκαν στον τρόπο με τον οποίο ο Delsin Rowe, ο νέος πρωταγωνιστής, θα… κάνει κουτούς τους αντιπάλους του, άλλοτε ξεγελώντας και άλλοτε ξεπαστρεύοντάς τους με στυλ. Το ρεπερτόριο κινήσεών του είναι μεγαλύτερο σε σχέση με τα άλλα inFamous ενώ ειδική μνεία έγινε και στο χειριστήριο του PS4 και το touchpad που αυτό διαθέτει –στη Sucker Punch βρήκαν έξυπνους τρόπους να το εκμεταλλευτούν.
Knack
Στο Knack πήραμε μια ιδέα των ικανοτήτων που αποκτά ο πρωταγωνιστής (ο οποίος, ώ του θαύματος, λέγεται Knack :P) κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Όλες τους «λένε» αφάνταστα και όσο να ‘ναι προσδίδουν έξτρα βάθος στο gameplay –το οποίο ακολουθεί την πεπατημένη οδό της επιτυχίας για το είδος των action games. Το όλο concept πάντως, το στυλ, η παρουσίαση, θυμίζουν ελαφρώς Crash Bandicoot αν και στο κάπως πιο «σοβαρό» του. Αυτό που θέλω να υπογραμμίσω, είναι πως βλέποντας τους ανθρώπους της SCE Japan Studio αλλά και τον κόσμο να παίζουν το Knack, έχουμε να κάνουμε με έναν εθιστικότατο όσο και ποιοτικό τίτλο για το PS4 –το online multiplayer του αναμένεται να προσφέρει άπειρες στιγμές «καψίματος».
The Order: 1886
Η αλήθεια είναι ότι μπήκαμε στην παρουσίαση του The Order με προσδοκίες. Έλα που όμως μείναμε με την επιθυμία αφού οι άνθρωποι της Ready at Dawn προτίμησαν να μας μιλήσουν για το πώς κατάφεραν να αποτυπώσουν στο παιχνίδι τους την ατμόσφαιρα και τον χαρακτήρα του Λονδίνου. Έτσι λοιπόν, πληροφορηθήκαμε πως καμιά εικοσαριά άτομα της Ready at Dawn Studios έκαναν το ταξίδι Λος Άντζελες – Λονδίνο και μπαστακώθηκαν στη βρετανική πρωτεύουσα για περίπου τρεις εβδομάδες. Στο διάστημα αυτό τράβηξαν περισσότερες από 38.000 φωτογραφίες και βίντεο, απαθανατίζοντας… τα πάντα! Οι τύποι μιλάμε ότι έκατσαν κι έψαξαν μέχρι και τη σκουριά σε κάγκελα ή τις σκόνες σε πέτρες –όχι αστεία! Γενικά το tech demo, αν και δεν μας διαφώτισε καθόλου σε ό,τι αφορά τα του παιχνιδιού, μας άνοιξε τέρμα την όρεξη. Προσωπικά ήδη το σκέφτομαι σε 4K τηλεόραση και ηδονίζομαι…
Killzone: Mercenary
Παρ’ ότι το Mercenary είναι το Killzone του PS Vita, δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να το θεωρήσεις ως το… μικρό αδερφάκι της οικογένειας. Η διαφορά του σε σχέση με τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς, είναι πως ο παίκτης θα μπορεί να παίξει και με/για τις δύο αντιμαχόμενες πλευρές (ISA και Helghast). Με μότο «War is our business», το Mercenary εστιάζει στα λεφτά κατ’ αρχάς και τη φήμη εν συνεχεία. Σε αυτό βοηθά και ο πρωταγωνιστής, ένας απολαυστικός κόπανος ονόματι Arran Danner ο οποίος έχει στην κατοχή του ένα τεράστιο οπλοστάσιο: 12 primary και άλλα τόσα secondary όπλα, 6 τύποι armor και 5 χειροβομβίδων τον περιμένουν, συν έναν άκρως ικανοποιητικό αριθμό από ενδιαφέροντα και χρήσιμα gadgets. Στο multiplayer θα υπάρχουν 6 χάρτες με 3 modes για παιχνίδι έως και 4 vs 4. Θα υποστηρίζεται online multiplayer και με local matches.
Killzone: Shadow Fall
Στα του «μεγάλου» Killzone, του Shadow Fall δηλαδή, η Sony προτίμησε να επικεντρωθεί στο multiplayer κομμάτι του. Έτσι λοιπόν, μάθαμε πως οι τρεις διαθέσιμες κλάσεις (scout, assault και support, ενώ δεν αναφέρθηκε τυχόν τέταρτη) θα έχουν όλο τον εξοπλισμό διαθέσιμο εξ αρχής! Ω ναι, τίποτε δεν θα ‘ναι κλειδωμένο (όπλα, abilities κλπ) προκειμένου ο παίκτης να στήσει τον χαρακτήρα του έτσι όπως εκείνος θέλει. Ζωάρα, ε; Το multiplayer κομμάτι θα περιλαμβάνει περί τα 1.500 challenges τα οποία επίσης είναι διαθέσιμα απ’ την αρχή, με την ολοκλήρωσή τους να χαρίζει απλόχερα ranks. Τα warzones θα διατίθενται κανονικά στην κοινότητα του Shadow Fall ενώ οι άνθρωποι της Guerrilla Games υποσχέθηκαν ακόμα περισσότερο περιεχόμενο με το λανσάρισμα του τίτλου (με την κυκλοφορία θα προσφέρονται 10 χάρτες και τα –πρώτα τουλάχιστον- DLC θα ‘ναι δωρεάν). Σημείωσε ότι δεν προβλέπεται αλληλεπίδραση ανάμεσα στα δύο Killzone επί του παρόντος.
Tearaway
Σε περίπτωση που δεν έχεις ιδέα τι εστί Tearaway, φτάνει να σου πω τους δημιουργούς του και είμαι βέβαιος ότι θα αρχίσεις να σχηματίζεις μια πρώτη εικόνα στο μυαλό σου: Media Molecule ή αλλιώς οι… γονείς των LittleBigPlanet! Κατ’ αρχάς ο τίτλος θα κυκλοφορήσει για το PS Vita όχι τον Οκτώβριο αλλά τον Νοέμβριο και συγκεκριμένα στις 22 του μήνα. Έναν χρόνο μετά την ανακοίνωσή του (στην περυσινή gamescom), το Tearaway μοιάζει πιο χαριτωμένο από ποτέ. Οι άνθρωποι της Media Molecule μας έδειξαν τον τρόπο με τον οποίο ο παίκτης θα είναι σε θέση να επαναφέρει τη γαλήνη και την ειρήνη στον ταραγμένο κόσμο του Tearaway εκμεταλλευόμενος όλες τις ξεχωριστές λειτουργίες του PS Vita (οθόνη αφής, touchpad, κάμερα κλπ). Οι αποστολές που θα καλείται να φέρει εις πέρας ο παίκτης θα εξαντλήσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του και… όσο κι αν δεν του φαίνεται, το Tearaway εύκολα μπορεί να εξελιχθεί σε λόγο για να αγοράσει κανείς το –κατά 50€ φθηνότερο πλέον- Vita. Δες το τρέιλερ και πάθε την πλάκα σου με τη μουσική.
Invizimals: The Alliance & Invizimals: The Lost Kingdom
Τα Invizimals επιστρέφουν, όχι με ένα αλλά με δύο παιχνίδια, ένα για κάθε κονσόλα της Sony. Το Invizimals: The Alliance είναι για το PS Vita και χάρη στις AR (επαυξημένη πραγματικότητα ή augmented reality) θα σε κάνει να κυνηγάς τα συμπαθέστατα invizimals παντού: στο μετρό, στο λεωφορείο, στη σχολή, παντού! Πολύ καλή ενσωμάτωση της AR τεχνολογίας στα περιβάλλοντα και σούπερ… ρόστερ με 150 invizimals τα οποία θα πρέπει να μαζέψεις (αλά Pokemon) και να τα μεταφέρεις στο Invizimals: The Lost Kingdom στο PS3, ξεκλειδώνοντας διάφορα… καλούδια εκεί. Τα δύο παιχνίδια υποστηρίζουν Cross-Play, οπότε ετοιμάσου για σούπερ μάχες τεσσάρων παικτών, ανταλλαγές αντικειμένων και βέβαια bonus collectibles.
Indie games
Αυτό που προσωπικά τουλάχιστον μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση σε ό,τι αφορά την παρουσία της Sony στη φετινή gamescom, ήταν τα indie games. Last but not least, που λένε και στο χωριό μου, η Sony αποφάσισε να επενδύσει πάνω στην indie σκηνή και να απευθύνει κάλεσμα προς τους indie developers (υποστήριξη Unity, συνεργασία με το Pub Fund, δανεισμός dev kits κλπ), παρουσιάζοντας παράλληλα και αρκετά… διαμαντάκια που θα κάνουν την εμφάνισή τους στο PSN και τα συστήματά της οσονούπω. Έχουμε και λέμε: Rogue Legacy, The Binding of Isaac: Rebirth, N++, Volume, Guns of Icarus Online, Wasteland Kings, Hotline Miami 2: Wrong Number, Everybody’s Gone to the Rapture (από την The Chinese Room), Rime, Helldivers και η λίστα πάει πολύυυ κάτω…
Sony και καλά!
Μπόλικο πράμα, δεν έχεις παράπονο, έτσι; Η Sony φρόντισε να ικανοποιήσει τους πάντες, παρουσιάζοντας παιχνίδια για όλα τα γούστα σε κάθε format. Και αυτή ήταν φυσικά μόνο η αρχή. Τα καλύτερα έρχονται εν όψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, όταν με φθηνότερα PS3 και PS Vita, το άρτι αφιχθέν (fingers crossed…) PS4 και μια… καραβιά παιχνίδια, δεν θα ξέρουμε τι να πρωτοδιαλέξουμε. Αυτά είναι προβλήματα…