H Microsoft πραγματοποίησε νωρίτερα μία αρκετά δυνατή press conference, για αυτό παρουσιάζει ξεχωριστό ενδιαφέρον να δούμε ποια θα είναι η απάντηση της Sony, η οποία αυτή τη στιγμή έχει πουλήσει περισσότερα από 10 εκατομμύρια PlayStation 4 σε ολόκληρο τον κόσμο, ένα νούμερο διόλου ευκαταφρόνητο, το οποίο δίνει στη Sony ένα σαφές προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού. Για να δούμε τα σημαντικότερα νέα που προέκυψαν από την Sony Gamescom 2014 press conference, όπου την κεντρική της παρουσίαση ανέλαβε ο Jim Ryan, πρόεδρος και CEO της Sony Computer Entertainment Europe.
>Η Sony στην αρχή θέλησε να ζεστάνει το κοινό με δύο δυναμικά trailers από τα Little Big Planet 3 και Bloodborne, ενώ στη συνέχεια προβλήθηκε ένα συγκεντρωτικό trailer, μέσω του οποίου παρουσιάστηκε μία ποικιλία δεκάδων διαφορετικών τίτλων, λειτουργώντας ως το καλύτερο ορεκτικό λίγο πριν το κυρίως πιάτο…
> Το indie game studio, Q-Games μέσω του δημιουργού του Dylan Cuthbert παρουσίασε το εναλλακτικό Tomorrow Children, ένα 3D game που σύμφωνα με τον δημιουργό του θα διαφοροποιείται από την 2D φιλοσοφία του Pixel Junk. To Tomorrow Children θα αποτελεί ένα παιχνίδι που θα βασίζεται πάνω στην ιδέα της συνεργασίας (με αρκετές επιρροές μάλιστα από την μαρξιστική θεωρία), στο οποίο οι gamers θα πρέπει να συνεργαστούν για να αντλήσουν υλικά που θα τους επιτρέψουν να κτίσουν πόλεις και να τις προστατέψουν από τις επελάσεις εχθρικών τεράτων.
>Μετά το trailer του The Vanishing of Ethan Carter στη σκηνή ανέβηκε ο δημιουργός του Thomas Was Alone, Mike Bithell για να παρουσιάσει το Volume. Ο εν λόγω indie τίτλος που θα κάνει την εμφάνιση του σε PS Vita, PS3 και PS4 χαρακτηρίζεται ως ένα old-school stealth-based game (στα πρότυπα του Metal Gear), το οποίο θα είναι μία φουτουριστική εκδοχή του Ρομπέν των Δασών.
>H Paradox πραγματοποιεί δυναμικό μπάσιμο στον κόσμο του Sony PlayStation 4 με τα Hollowpoint και Runemaster.
>Μία από τις πιο ευχάριστες ανακοινώσεις της Sony Gamescom conference αφορούσε στο εξαιρετικά πετυχημένο DayZ και στην μεταφορά του στο PlayStation 4.
>Από το development studio Ninja Theory, που στο παρελθόν μας έχει παρουσιάσει τα Heavenly Sword, Enslaved και Devil May Cry, παρουσιάστηκε ένα πανέμορφο cinematic trailer του Hellblade, το οποίο μοιάζει να έχει δεχθεί πολλές επιρροές από το Heavenly Sword.
>Αρκετά όμορφο το action/platform Rime που στο trailer που προβλήθηκε ξεχώριζε για την παραμυθένια του ατμόσφαιρα.
>Πολλά indie games, όπως τα Snow, Dreamfall Chapters, Space Brawl, Paper Please, QUBE 2, Ether One, Pix & Cat προβλήθηκαν σε ένα συγκεντρωτικό trailer. Είναι εμφανές ότι στην Gamescom 2014, τα indie games ομολογουμένως αποτέλεσαν την ραχοκοκαλιά της συνέντευξης τύπου της Sony.
>Από την Sony Conference φυσικά δεν θα μπορούσε να λείψει η αναφορά στο Destiny. O CEO της Activision Publishing, Eric Hirshberg στάθηκε στην τεράστια επιτυχία του Destiny (το οποίο αποτελεί πλέον και επισήμως τον τίτλο με τις περισσότερες προπαραγγελίες όλων των εποχών που έχουν σημειωθεί σε ένα πρωτοεμφανιζόμενο IP). Παράλληλα. o Eric Hirshberg επιβεβαίωσε για μία ακόμη φορά ότι ο τίτλος της Bungie θα κυκλοφορήσει με exclusive content στο PlayStation 4. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε μία εκτενής αναφορά στο Crucible, το competitive multiplayer section του Destiny, όπου και προβλήθηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα το multiplayer trailer του παιχνιδιού. Παράλληλα, ανακοινώθηκε το The Dark Below, το οποίο είναι προγραμματισμένο να κάνει την εμφάνιση του τον προσεχή Δεκέμβριο και θα αποτελέσει το πρώτο expansion του τίτλου της Bungie (θα βγει πρώτα στο PS4 και αργότερα στις υπόλοιπες platforms).
>Ο Alex Hutchinson, Creative Director του Far Cry 4 μας έδωσε μία πιο λεπτομερή ματιά στο φυσικό περιβάλλον του κρατιδίου του Kyrat, όπου οι κλιματολογικές συνθήκες και το οικοσύστημα της περιοχής αναμένεται να παίζουν καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη και στη δράση του παιχνιδιού. Οι χιονισμένες βουνοκορφές των Ιμαλάϊων συνθέτουν ένα πραγματικά πανέμορφο σκηνικό.
>Αρκετά ενδιαφέρον, το νέο trailer του Shadow of Mordor, το οποίο και αυτό θα προσφέρει αποκλειστικό περιεχόμενο στο PlayStation 4.
>Ένα αινιγματικό interactive trailer παρουσιάστηκε για το horror game P.T., για το οποίο δεν καταλάβαμε και πάρα πολλά, καθώς το μόνο που παρουσίαζε ουσιαστικά ήταν gamers να… ουρλιάζουν από το φόβο τους!
>Στη σκηνή ο Hideo Kojima πραγματικά έκλεψε την παράσταση και απέσπασε το θερμό χειροκρότημα του κοινού, πραγματοποιώντας την πιο ανατρεπτική παρουσίαση του event, καθώς μίλησε για το πόσο έχουν αναβαθμιστεί και εξελιχθεί τα… cardboard boxes (κοινώς χαρτόκουτα) στο Metal Gear Solid 5!
>Λίγα πράγματα για το Project Morpheus και στην Gamescom, όπως και στην E3, ενώ όπως ανακοίνωσε ο Jim Ryan το PlayStation Now έρχεται στην Ευρώπη το 2015 με την πρώτη Beta να ξεκινάει στην Μεγάλη Βρετανία. Τέλος, ο ιθύνων νους της Sony αναφέρθηκε και στο PlayStation TV, το οποίο θα κυκλοφορήσει στα μέσα Νοεμβρίου με τιμή στα 99 ευρώ και δώρο τρία digital games.
>O Michael Denny παρουσίασε το πολλά υποσχόμενο Until Dawn, το οποίο έχει επανασχεδιαστεί πλήρως αποκλειστικά για το PlayStation 4 (στο παρελθόν αποτελούσε έναν τίτλο για το PlayStation Move) και αναμένεται να προσφέρει redesigned controls και σκοτεινό horror story με μπόλικο σασπένς, το οποίο με βάση τα όσα είδαμε δεν θα έχει να ζηλέψει σε τίποτα από χολιγουντιανές παραγωγές αυτού του τύπου.
>Καλή και η παρουσία του racing Driveclub, όπου κατά τη διάρκεια της Sony conference δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση στα social features του τίτλου.
>Αρκετά ενδιαφέρον το χαριτωμένο και καρτουνίστικο Tearaway Unfolded, το οποίο θα βασίζεται στις δυνατότητες του Dual Shock 4, καθώς κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού o παίκτης θα εκμεταλλεύεται το touch pad, το ηχείο, τις κινήσεις και το light bar του controller, δημιουργώντας έτσι μία πιο interactive εμπειρία.
> H Sony Press Conference, ολοκληρώθηκε με τον Michel Anchel, εμπνευστή του Rayman, να ανακοινώνει το Wild, ένα παιχνίδι που από το trailer δείχνει να έχει ξεχωριστή δυναμική, καθώς οι gamers καλούνται να εξερευνήσουν έναν open world κόσμο με δυναμικές εναλλαγές του καιρού, ενώ παράλληλα μπορούν να ελέγξουν τα ζώα που κατοικούν στο τεράστιο φυσικό περιβάλλον του παιχνιδιού.
Σε γενικές γραμμές, η συνέντευξη τύπου της Sony επικεντρώθηκε σε πιο εναλλακτικούς τίτλους και σε games που ανήκουν στην κατηγορία των indie games. Σίγουρα, η ανακοίνωση του DayZ και των Until Dawn και Hellblade συγκέντρωσαν πάνω τους το ενδιαφέρον του κοινού, ενώ ως πολύ καλές εναλλακτικές προτάσεις εμφανίζονται τα Wild, Tearaway Unfolded και Tomorrow Children. Δυστυχώς και εδώ οι αναφορές που έγιναν για το Project Morpheus ήταν ελάχιστες, γεγονός που σημαίνει ότι έχουμε πολύ καιρό μπροστά μας, μέχρι η συγκεκριμένη τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας να περάσει στους καταναλωτές.