Το Gauntlet είναι ένα dungeon crawler με ισομετρική κάμερα για 1 έως 4 cooperative παίχτες, βασισμένο στη σειρά Gauntlet, που ξεκίνησε το 1985 από την Atari Games. Να αναφερθεί, ότι ήταν ένα από τα πρώτα multi-player dungeon crawl arcade παιχνίδια. Η Arrowhead Game Studios κατάφερε να μεταφέρει την ιδεολογία του arcade σε ένα σύγχρονο Action RPG. Με λίγα λόγια σας περιμένουν dungeons, ψάξιμο για κλειδιά που ανοίγουν πύλες, αναζήτηση για φαγητό για να γεμίσει το Health, και άφθονοι θησαυροί για να κάνετε looting.
Μπορείτε να ξεκινήσετε τις περιπέτειες στα μπουντρούμια, επιλέγοντας ανάμεσα στα 4 διαθέσιμα Classes, τον Warrior, την Valkyrie, το Elf και τον Wizard. Ο καθένας έχει το δικό του μοναδικό playstyle και abilities. Όλοι έχουν από 4 skills, εκτός από τον Wizard που μπορεί να έχει και ως 9, με αποτέλεσμα να διαθέτει τον πιο πολύπλοκο χειρισμό, αλλά ταυτόχρονα να είναι και πιο αποτελεσματικός. Έχοντας δοκιμάσει και τις τέσσερις κλάσεις , θα έλεγα με σιγουριά ότι ο Wizard παρουσιάζει το πιο διασκεδαστικό playstyle, καθώς μπορεί να συνδυάσει ικανότητες με τα στοιχεία της φωτιάς, του πάγου και του ηλεκτρισμού, αλλά, είναι και ο πιο γρήγορος στο «καθάρισμα» των dungeons. Αντίθετα, οι υπόλοιποι είναι αρκετά μονότονοι και όμοιοι μεταξύ τους. Έχουν το βασικό και το δεύτερο skill, ένα jump ή dash, και ένα AoE (Αrea of Εffect) skill.
Map Design
Τα dungeons χωρίζονται σε τρία τμήματα, με καθένα να παρουσιάζει το δικό του ξεχωριστό περιβάλλον και διαφορετικό είδος εχθρών. Στο πρώτο έρχεστε αντιμέτωποι κυρίως με μούμιες και σκελετούς. Στο δεύτερο, βρίσκεστε σε σκοτεινές σπηλιές σφάζοντας orcs και αράχνες , ενώ στο τρίτο, είστε περιτριγυρισμένοι από λάβα, με κύριο εχθρό πλάσματα της φωτιάς. Το κάθε τμήμα, αποτελείται από τέσσερα επίπεδα. Τα τρία πρώτα είναι κλασσικά dungeon crawls. Το τελευταίο, περιλαμβάνει ένα Boss που πρέπει να σκοτώσετε ώστε να ξεκλειδώσετε το επόμενο dungeon. Σε περίπτωση θανάτου, χάνετε το χρυσό που είχατε αποκτήσει, το επίπεδο επαναφέρεται στην αρχική του κατάσταση και ξαναξεκινάτε από την αρχή. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει και μερική διαφοροποίηση του map σε περίπτωση επανάληψης κάποιου επιπέδου, αλλά είναι τόσο μικρή, που περνάει απαρατήρητη. Στο συγκεκριμένο παιχνίδι όμως, όπου πηγαίνεις από το ένα dungeon στο άλλο, θα έπρεπε να υπάρχει αξιοπρεπές map randomization, για να σπάει η μονοτονία μέσα στην επαναλαμβανόμενη ροή.
Achievements αντί Leveling
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει leveling του χαρακτήρα. Εδώ μου δημιουργείται η απορία, πόσο πρακτικό μπορεί να είναι ένα παιχνίδι hack and slash του 2014, χωρίς leveling system ή attribute points, χωρίς να μπορείτε δηλαδή να προσαρμόσετε τον χαρακτήρας σας όπως επιθυμείτε. Θα έλεγα «καθόλου». Διατηρεί όμως εν μέρει το RPG Progression μέσω των Achievements. Μπορείτε να ξεκλειδώσετε κάποια passive στατιστικά, όπως παραπάνω attack speed, health και άλλα, ολοκληρώνοντας κάποια κατορθώματα. Η λέξη κατόρθωμα όμως δεν το αντιπροσωπεύει καθόλου στην πράξη. Μερικές από τις περιπτώσεις είναι να σκοτώσεις ένα νούμερο συγκεκριμένων τεράτων, να καταστρέψεις άδεια κουτιά και να μαζέψεις κάποιο ποσό χρυσού. Υπάρχουν όμως και μερικά αρκετά αστεία και καθόλου προκλητικά achievements, όπως να πεθάνετε πολλές φορές και με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, από AoE damage, από poison κ.α. Το παιχνίδι δηλαδή σε αναγκάζει να πεθάνεις, να ασχοληθείς με το πώς θα πεθάνεις, και επαναλαμβάνω, πολλές φορές, εάν φυσικά επιθυμείτε να αποκτήσετε τα επιπλέον στατιστικά. Επίσης, με τον χρυσό μπορείτε να αγοράσετε τα Relics, αντικείμενα που μπορείτε να χρησιμοποιείτε κατά βούληση, ενώ παρέχουν και άλλα passive stats (δυστυχώς μπορείτε να κουβαλάτε ως δύο κάθε φορά, οπότε θα πρέπει να κάνετε μερικές δύσκολες επιλογές).
Το Gauntlet δεν θεωρείται hardcore για hack and slash: μην το προτιμήσετε αν έχετε προσδοκίες για ένα προκλητικό RPG. Αντίθετα προτείνεται για multi-player, αφού το co-op με την παρέα είναι αρκετά διασκεδαστικό. Αν προτιμάτε solo κατάσταση, το Gauntlet θα σας απασχολήσει περίπου 6-7 ώρες.