Έχουν υπάρξει κάμποσα spin-offs των κατ’εξοχήν παιχνιδιών Halo, που παρεκκλίνουν από την FPS προσέγγιση, όμως αυτό παίρνει το βραβείο πρωτοτυπίας. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Preserving Gaming History, η Microsoft μαζί με τη MegaBrands (θυγατρική της γνωστής Mattel) και την N-Space, είχαν ξεκινήσει την ανάπτυξη ενός νέου παιχνιδιού Halo, που όμως ακυρώθηκε τελικά το 2013. Βασίστηκε στην τότε κορυφαία (και ακόμα εκπληκτική) Unreal Engine 3, με σκοπό την κυκλοφορία του για το Xbox 360.
Η διαφορετικότητα του, έγκειται στο γεγονός ότι είναι εμφανώς σχεδιασμένο για ένα κοινό μικρότερης ηλικίας, με όλα τα στοιχεία του να είναι εμπνευσμένα από τα «φυσικά» παιχνίδια με τουβλάκια! Τα γραφικά είναι πιο απλοποιημένα, οι κινήσεις των χαρακτήρων πιο χιουμοριστικές, οι εχθροί λιγότερο απειλητικοί, κοκ. Γενικά το παιχνίδι φαίνεται να κινείται στα χνάρια των Lego games, με τους εχθρούς να διαλύονται σε πλαστικά κομμάτια όταν πεθαίνουν, με κάποιο βασικό platforming, και με μηχανισμό «χτισίματος» για διάφορες κατασκευές. Μέχρι και υποστήριξη για multiplayer υπήρχε.
Ενδιαφέρον έχει πάντως η πρόσφατη δήλωση του Γενικού Διευθυντή της 343 Industries, που παραδέχτηκε ότι η εταιρεία του δέχεται όλο και περισσότερα αιτήματα για παιχνίδια Halo, κατάλληλα για μικρότερες ηλικιακές ομάδες. Έτσι δεν αποκλείεται να δούμε όντως κάτι παρόμοιο στο μέλλον.