Όσο «πιασάρικη» και αν είναι η υπόθεση του Halo, δεν είναι μυστικό ότι η σειρά οφείλει την επιτυχία της, εξ ίσου, στον τέλειο χειρισμό και στα δυνατά multiplayer modes. Η αφαίρεση λοιπόν ενός από αυτά δεν ήταν η καλύτερη ιδέα, και έτσι η απουσία του παλιού καλού split-screen στο Halo 5: Guardians έλαβε το… δέον αρνητικό feedback από τη gaming κοινότητα. Αυτό παραδέχτηκε στέλεχος της 343 Industries, που αναπτύσσει τα Halo για λογαριασμό της Microsoft.
Ακολούθησε η δήλωση ότι οποιοδήποτε shooter κυκλοφορεί στο εξής η εταιρεία, θα περιλαμβάνει split-screen multiplayer. Συμπλήρωσε ότι οι αρνητικές αντιδράσεις των gamers ήταν διόλου ευκαταφρόνητες, όμως ήταν τεχνικά αδύνατο να προστεθεί split-screen εκ των υστέρων. Απέδωσε αυτή την τεχνική δυσκολία στο γεγονός ότι τα γραφικά ήταν «κλειδωμένα» ώστε το παιχνίδι να τρέχει σταθερά με ρυθμό ανανέωσης 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο.
Για να λέμε τα πράγματα με τ’όνομα τους, αυτό αποτελεί πλέον στόχο για όλους τους τίτλους νέας γενιάς, πολύ περισσότερο από το split-screen. Το τελευταίο έχει παραγκωνιστεί από περισσότερα και πιο πλούσια multiplayer modes, που εκμεταλλεύονται τις σταδιακά αυξανόμενες ταχύτητες σύνδεσης στο Internet.