H πετυχημένη σειρά των Just Cause είναι πάντοτε ότι πλησιέστερο υπάρχει στον κόσμο του gaming σε action movie των 80s και υπερπαραγωγή του… Bollywood. Με σκηνικά καταστροφής και εκρήξεις που θα ζήλευε ακόμη κι ο Michael Bay, cheesy διαλόγους, open-world κόσμο που όλα επιτρέπονται και έναν “macho” latin-lover (σχεδόν άτρωτο) πρωταγωνιστή (που είναι κάτι μεταξύ Arnie, Banderas και Tom Cruise), τα Just Cause games δεν έπαιρναν ποτέ τον εαυτό τους στα «σοβαρά» (με την καλή έννοια). Από το πρώτο game της σειράς που κυκλοφόρησε το 2006 μέχρι το 4ο μέρος που θα δούμε πιο αναλυτικά στο παρακάτω review, ακολουθείται πάντοτε η ίδια προσέγγιση, η οποία δίνει έμφαση στην αχαλίνωτη και θεοπάλαβη «over-the-top» δράση και στο αφόρητα fun-based gameplay! Κυρίες και κύριοι, έφτασε η ώρα για την μεγάλη επιστροφή του Rico Rodriguez και το review του Just Cause 4
Οικογενειακές ιστορίες…
Στο Just Cause 4 για μια ακόμη φορά κεντρικός πρωταγωνιστής είναι ο Rico Rodriguez, ένας (πρώην) ειδικός πράκτορας της CIA, ο οποίος έχει «ειδικότητα» στο να ανατρέπει κυβερνήσεις και δικτάτορες που πάντοτε αποτελούσαν απειλή για τον κόσμο (ή για τα συμφέροντα των H.Π.Α). Με «θητεία» στον Παναμά, Medici, Panau και οπουδήποτε υπήρχε κλήση για βοήθεια, ο Rico πάντοτε έφερνε εις πέρας την «δουλειά» όσο δύσκολη και ριψοκίνδυνη κι εάν ήταν. Τώρα, δουλεύοντας μόνος, ο επόμενος προορισμός του είναι το Solis, ένα κρατίδιο κάπου χωμένο στα βάθη της λατινικής Αμερικής…
Εν αντιθέσει με τις προηγούμενες «εμφανίσεις» του, εδώ η αποστολή του αποκτάει μια πιο «προσωπική» χροιά, καθώς ο δικτάτορας του Solis, Oscar Espinosa, συνδέεται άμεσα με τον θάνατο του πατέρα του Rico. Πέραν όμως της «εκδίκησης» που λειτουργεί με λυτρωτικό τρόπο για τον Rico και αναμένεται να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που για χρόνια τον βασανίζουν, ο ήρωας του Just Cause καλείται να αντιμετωπίσει ξανά την παραστρατιωτική οργάνωση Black Hand, η οποία ελέγχει με σιδερένια πυγμή τους κατοίκους του Solis και στη συνέχεια να καταστρέψει ένα τρομερά εξελιγμένο υπερ-όπλο (Project Illapa), το οποίο έχει τη δύναμη να ελέγχει και να διαμορφώνει τον καιρό! Φυσικά όπως συμβαίνει σε κάθε Just Cause, ο Rico θα πρέπει να δημιουργήσει επαναστατικούς πυρήνες και να εξοπλίσει τον δικό του στρατό, δημιουργώντας μια επανάσταση που θα στείλει τον Espinosa και την Black Hand στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Σε γενικές γραμμές, το σενάριο έχει άρωμα από “B-Movie” ταινίας δράσης των 80s, με μπόλικους στερεοτυπικούς ήρωες, σχετικά προβλέψιμη ροή της δράσης και φυσικά ατελείωτες εκρήξεις και gunfights!
Για αυτό, εάν ψάχνετε λοιπόν για ένα «σοβαρό» storyline με βαθύτατες κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις και χαρακτήρες που θα μείνουν για πάντα χαραγμένοι στη μνήμη σας, δυστυχώς το Just Cause 4 δεν είναι αυτού του είδους το game… Άλλωστε το focus από τους developers είναι και πάλι ο συνδυασμός καταιγιστικής δράσης και εκρηκτικού gameplay σε έναν ελεύθερο open-world κόσμο, όπου τα πάντα μπορούν να συμβούν και το story δεν διεκδικεί ούτε δάφνες πρωτοτυπίας, ούτε ξεχωρίζει ιδιαίτερα για το επίπεδο του. Ωστόσο, αυτό δεν θα πρέπει να μας προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση, καθώς το Just Cause πάντοτε ακολουθούσε μια μάλλον safe (και κάπως απλοϊκή) λογική στο storyline του. Για αυτό, ας περάσουμε καλύτερα στο «ζουμί»…
Δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων!
Εάν στο παρελθόν είχατε ασχοληθεί με τις περιπέτειες του Rico Rodriguez, η αλήθεια είναι ότι στο 4ο game της δημοφιλούς σειράς θα βαδίσετε σε… γνώριμα μονοπάτια. Ο κεντρικός πυρήνας του gameplay δείχνει να παραμένει ίδιος κι απαράλλαχτος με το προηγούμενο game της σειράς, μόνο που υπάρχουν ορισμένα αξιοσημείωτα tweaks που καθιστούν το Just Cause ελαφρώς διαφορετικό. Ο Rico εκτός από τη χρήση μιας σειράς ευφάνταστων όπλων και τον έλεγχο δεκάδων διαφορετικών οχημάτων πάλι βασίζεται σε τρεις άξονες που αφορούν στη χρήση του grappling hook, ενός γάντζου δηλαδή που του επιτρέπει να κρεμιέται σχεδόν από παντού και να εκτελεί πραγματικά θεοπάλαβα stunts, του αλεξίπτωτου που του δίνει τη δυνατότητα για «ομαλές προσγειώσεις», αλλά και ενός ενσωματωμένου wing suit που ουσιαστικά τον κάνει… «ιπτάμενο». Όπως μπορείτε να φανταστείτε, ο συνδυασμός των προαναφερθέντων εργαλείων, δίνει τη δυνατότητα στον Rico να εκτελεί μοναδικά ακροβατικά κόλπα που θα ζήλευε και ο θρυλικός Evel Knievel!
Αυτό που αλλάζει τη συνταγή είναι τα εντυπωσιακά weather-based mechanics, καθώς σε αρκετές αποστολές ο ήρωας του Just Cause, εκτός από το να πετύχει τα objectives θα πρέπει να επιβιώσει και των επικίνδυνων καιρικών συνθηκών. Σφοδρές καταιγίδες, ανεμοθύελλες, τυφώνες, χιονοθύελλες και ανεμοστρόβιλοι, αλλάζουν όλα όσα γνωρίζατε στο παρελθόν, καθιστώντας τον κόσμο του Just Cause ακόμη πιο φαντασμαγορικό και… extreme! Σκεφτείτε μόνο τον χαμό που επικρατεί στην οθόνη σας, όταν την ώρα που καλείστε να αντιμετωπίσετε τις εχθρικές ορδές πέφτετε μέσα σε έναν ανεμοστρόβιλο που παρασύρει τα πάντα στο διάβα του, καταπίνοντας από tanks και ελικόπτερα μέχρι ολόκληρα κτίρια! Μιλάμε δηλαδή για το απόλυτο ΧΑΟΣ!
Αναμφίβολα, τα weather-based mechanics προσδίδουν μια διαφορετική νότα στο σκηνικό χάους που είχαμε συνηθίσει στα προηγούμενα games της σειράς και αναμφίβολα αποτελεί μια αρκετά ευχάριστη προσθήκη που θα εκτιμήσουν οι fans. Τα «dynamic» επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα, δεν είναι βέβαια το μοναδικό φρέσκο στοιχείο στο gameplay, καθώς οι developers της Avalanche θέλησαν αυτή τη φορά να δώσουν ένα παραπάνω τόνο στρατηγικής στο παιχνίδι. Ενώ στα προηγούμενα Just Cause, ο ήρωας καλείτο να ελέγξει μια περιοχή με το να προκαλέσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη καταστροφή στις υποδομές του εχθρού, εδώ σε κάθε περιοχή ο Rico θα πρέπει αρχικά να φέρει εις πέρας μία κύρια αποστολή και στη συνέχεια να διαχειριστεί μια σειρά από συμμαχικές δυνάμεις επαναστατών (squads) που επιτίθενται στις δυνάμεις της Black Hand, δημιουργώντας ένα είδος real-time battlefield, όπου οι επαναστατικές δυνάμεις μάχονται με τις δυνάμεις του δικτάτορα Espinosa.
Οι συγκεκριμένες δυνάμεις μπορούν να κατευθυνθούν προς τις γειτονικές περιοχές κι έτσι δημιουργείται η αίσθηση ότι μαίνεται ένας διαρκής πόλεμος ανάμεσα στα δύο αντίπαλα στρατόπεδα. Μάλιστα, οι εχθροπραξίες δεν παρουσιάζονται μόνο στον χάρτη του παιχνιδιού, αλλά και in-game, μόνο που η αλήθεια είναι ότι έχουν περισσότερο διακοσμητικό ρόλο, καθώς μπορεί να δείτε τις δύο πλευρές να συγκρούονται, αλλά στην πραγματικότητα δεν επηρεάζουν την εξέλιξη του παιχνιδιού, καθώς ο Rico είναι εκείνος που θα πρέπει να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά. Δυστυχώς, δεν θα δείτε ποτέ τις εχθρικές δυνάμεις να ανακαταλαμβάνουν μια περιοχή που έχουν χάσει κι έτσι όλα τα παραπάνω μοιάζουν περισσότερο με μια ψευδαίσθηση και στερούνται ουσίας, αλλά ακόμη κι έτσι ο συγκεκριμένος μηχανισμός είναι μια ευχάριστη αλλαγή.
Οι υπόλοιποι μηχανισμοί του gameplay είναι οι ίδιοι που έχουμε συνηθίσει από τα προηγούμενα games της σειράς, ακροβατώντας διαρκώς ανάμεσα στο σούπερ διασκεδαστικό και στο… εντελώς γελοίο, όπου φυσικά κάθε έννοια ρεαλισμού έχει πάει… περίπατο. Θα σκεφτείτε ένα κάρο τρόπους για να δέσετε τους εχθρούς σας και να τους δείτε να κάνουν απίστευτες τρέλες που “δοκιμάζουν” τα physics του παιχνιδιού λίγο πριν γίνουν παρανάλωμα του πυρός. Αν μη τι άλλο, το Just Cause 4 θα σας φιλοδωρήσει με μπόλικες στιγμές που βγάζουν γέλιο και σίγουρα δεν θα είναι λίγες οι περιπτώσεις που θα μπείτε στη διαδικασία να βασανίσετε τους αντιπάλους σας, οι οποίοι λόγω του υποτυπώδους A.I. δεν προσφέρουν και ιδιαίτερο επίπεδο πρόκλησης (με τον Rico μάλιστα να είναι τόσο ισχυρός που ώρες ώρες μοιάζει με τον… Thanos)! Ένα σημείο που χρειαζόταν παραπάνω δουλειά από τους developers είναι η δομή των αποστολών, καθώς σε αρκετές από αυτές διαπιστώσαμε ότι τα objectives τους ήταν επαναλαμβανόμενα, αγγίζοντας τα όρια του μονότονου, ενώ και από τα side-quests μην περιμένετε και πολλά πράγματα. Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι υπάρχουν και missions που θα σας αφήσουν με το στόμα ανοικτό με τις χαοτικές στιγμές που προσφέρουν (το να πολεμάς με μανία μέσα σε έναν ανεμοστρόβιλο δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο) και έτσι κάπως εξισορροπούνται τα πράγματα.
Σε ότι έχει να κάνει με τον τεχνικό τομέα, η Avalanche Studios έδωσε και πάλι τον καλύτερο της εαυτό και έτσι η αναβαθμισμένη έκδοση της Apex game engine δίνει ρέστα! Οι εντυπωσιακές εκρήξεις μάλλον θα κάνουν τον Michael Bay να χάσει τον ύπνο του, ενώ η physics engine με τα particles που εκσφενδονίζονται δεξιά και αριστερά, αναμφίβολα δημιουργεί ένα eye-candy (αν και γκροτέσκο) οπτικό αποτέλεσμα. Παρόλα αυτά, υπάρχουν στιγμές που τα γραφικά μοιάζουν κάπως «outdated» και αυτό είναι κάτι που οφείλεται στα textures, τα οποία είναι φτωχά. O χάρτης του παιχνιδιού είναι massive, αν και σε πολλά σημεία είναι κάπως «άδειος», ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν διαπιστώσαμε ιδιαίτερα frame drops, παρόλο που σε πολλές περιπτώσεις επικρατεί πραγματικός πανικός στην οθόνη. Τέλος, η μουσική και ηχητική επένδυση είναι σε αρκετά υψηλά στάνταρ ποιότητας, με τα voice-overs να είναι αρκετά καθαρά (οι ήρωες έχουν τη γνωστή λατινοαμερικανική προφορά), ενώ δεν λείπουν και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί όταν οδηγείτε κάποιο όχημα, ακολουθώντας το κλασικό πρότυπo των GTA και πολλών ακόμη open-world games.
Just Cause… 3.5?
Κρίνοντας με βάση τα παραπάνω, είναι εμφανές ότι το Just Cause 4 δεν απέχει και πολύ από το προηγούμενο παιχνίδι της σειράς. Μέσα στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν από την περιπέτεια του Rico στο νησί Medici, μέχρι την «φετινή» του απόβαση στο Solis, δύσκολα μπορούμε να βρούμε μεγάλες διαφορές. Αδιαμφισβήτητα, το concept του dynamic weather και τα μικρά ψήγματα στρατηγικής και tactital παιχνιδιού αποτελούν ευχάριστες προσθήκες, όμως δεν μπορούν να δώσουν την απαραίτητη ώθηση ώστε η σειρά να προχωρήσει προς το μέλλον και σίγουρα ύστερα από 4 πανομοιότυπα games έρχεται και ένας λογικός κορεσμός για τους gamers (αφού πλέον ξέρουμε τι μας περιμένει). Αν και η αγαπημένη σειρά της Avalanche εξακολουθεί και προσφέρει μια ultra διασκεδαστική και απίστευτα κορυφαία over-the-top εμπειρία παιχνιδιού που χαρίζει αλησμόνητες fun στιγμές στους παίκτες, παρόλα αυτά το Just Cause 5 (όποτε υπάρξει) θα πρέπει να κάνει πολλά βήματα προς τα εμπρός. Για αυτό και δεν θα ήταν υπερβολή να αποκαλέσουμε το 4ο μέρος ως το Just Cause… 3.5, περιμένοντας ότι η Avalanche θα σηκώσει μανίκια και στο επόμενο παιχνίδι της σειράς θα καταφέρει να ξεπεράσει τον εαυτό της. Άλλωστε, in Rico Rodriguez we trust!
Ανάπτυξη: Avalanche Studios Έκδοση: Square Enix Διάθεση: CD Media
The Good
- Εντυπωσιακό dynamic Weather system . Ατμόσφαιρα που παραπέμπει σε action movie των 80s . Over-the-top δράση . Ο Rico Rodriguez!
The Bad
- Κακό και χωρίς βαθμό πρόκλησης A.I. . Μονότονα mission objectives . Αδιάφορο story . Είναι μία από τα ίδια...
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ