Όσοι έχετε ακουστά την σειρά παιχνιδιών Front Mission γνωρίζετε ότι πρόκειται για ένα media franchise, το οποίο περιλαμβάνει διάφορα tactical role-playing games, καθώς επίσης και αρκετά manga και graphic novels τα οποία επεκτείνουν το Front Mission Universe. Εμείς σήμερα θα μιλήσουμε για το Left Alive, ένα νέο third-person shooter το οποίο λειτουργεί σαν spin-off της σειράς.
STORY
Το Left Alive διαδραματίζεται κατά το έτος 2127 και τοποθετείται χρονικά μεταξύ των παιχνιδιών Front Mission 5 και Front Mission Evolved. Η ιστορία του παιχνιδιού λαμβάνει χώρα στην Novo Slavia, μια χώρα σε εμπόλεμη κατάσταση η οποία προσομοιάζει την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, όμως με μια πιο… “φουτουρισιτκή” εκδοχή. Εμείς αναλαμβάνουμε να χειριστούμε τρείς χαρακτήρες, τον mech pilot: Mikhail Alexandrovich Shuvalov, μια αστυνομικό με στρατιωτικό παρελθόν ονόματι Olga Sergeevna Kalinina και τον Leonid Fedorovich Osterman, έναν άντρα ο οποίος καταφέρνει να δραπετεύσει μέσα στο χάος του πολέμου. Οι τρεις του θα αναγκαστούν να βρεθούν αντιμέτωποι με τους κατακτητές που έχουν εισβάλλει στην χώρα. Το θέμα όμως είναι, θα καταφέρουν όμως να βγουν ζωντανοί από αυτή τη φρικτή κόλαση;
GAMEPLAY
Το παιχνίδι χωρίζεται σε δύο τμήματα, στα Main και στα Secondary Quests. Στα Main Quests οι ήρωες μας καλούνται να μεταβούν σε συγκεκριμένες τοποθεσίες και να έρθουν σε επαφή με συγκεκριμένους ανθρώπους, εφόσον βέβαια καταφέρουν να επιβιώσουν από τα εχθρικά πυρά. Αντίστοιχα τα Secondary Quests, τα οποία είναι προαιρετικά, έχουν να κάνουν με τον εντοπισμό του άμαχου πληθυσμού, τον οποίο στην συνέχεια καλούμαστε να φυγαδεύσουμε με ασφάλεια στα shelters που υπάρχουν σε διάφορες τοποθεσίες.
Ο χειρισμός των τριών πρωταγωνιστών μας περιλαμβάνει όλες τις βασικές κινήσεις ενός χαρακτήρα, την χρήση όπλων καθώς και ορισμένες melee attacks. Σε γενικές γραμμές, ο χειρισμός τους είναι αρκετά εύκολος και η αλήθεια είναι ότι είναι το μόνο εύκολο που θα συναντήσετε στο Left Alive. Για έναν ανεξήγητο λόγο το παιχνίδι είναι αδικαιολόγητα δύσκολο ακόμα και στην επιλογή Easy. Όπως θα διαπιστώσετε και εσείς, όλοι οι αντίπαλοι είναι εφοδιασμένοι με πανίσχυρο οπλισμό και εξαιρετικές πανοπλίες την ώρα που εμείς έχουμε στην διάθεσή μας μόνο ένα pistol και 4 σφαίρες.
Πιθανόν εδώ να σκεφτείτε ότι οι τέσσερις σφαίρες μπορεί να αντιστοιχούν σε τέσσερις αντιπάλους εφόσον καταφέρετε να πραγματοποιήσετε επιτυχημένα headshots, δυστυχώς όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει, μιας και για την εξουδετέρωση ενός μόνο αντιπάλου μπορεί να χρειαστείτε και επτά σφαίρες. Επιπλέον η εύρεση ammo είναι ιδιαίτερα δύσκολη, κυρίως στα αρχικά chapters, καθώς το παιχνίδι στοχεύει περισσότερο στο κομμάτι του Crafting.
Εξερευνώνοντας τους χώρους του παιχνιδιού συχνά θα βρίσκεται διάφορα αντικείμενα, όπως για παράδειγμα άδεια μπουκάλια, υφάσματα, τενεκεδάκια κ.λπ, τα οποία στη συνέχεια μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε μέσα από την Inventory Screen για τη δημιουργία Medical Gadgets, Projectile Gadgets (όπως είναι διαφόρων ειδών εκρηκτικά και Trap Gadgets). Ακόμα όμως και με την χρήση των εκρηκτικών και των παγίδων, μην υπολογίζετε ότι θα καταφέρετε να εξουδετερώσετε τους αντιπάλους με ευκολία, καθώς ακόμη κι εάν πάρουν φωτιά ή εκτιναχθούν στον αέρα, η υγεία τους θα καταλήξει να μειωθεί στο ελάχιστο. Επίσης, για την αντιμετώπιση των εχθρών το παιχνίδι μας επιτρέπει και την χρήση διαφόρων Blunt Weapons, όπως ειναι για παράδειγμα: φτυάρια, σφυριά κ.λπ), τα οποία όμως και αυτά δεν προσφέρουν ιδιαίτερη βοήθεια, εάν υπολογίσετε ότι μπορεί να χρειαστείτε να χτυπήσετε τον αντίπαλο μέχρι και 15 φορές μέχρι τελικά να πεθάνει.
Για τη μετακίνησή μας εντός του παιχνιδιού έχουμε μόνο τα πόδια μας, μιας και δεν έχουμε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε κάποιο μεταφορικό μέσο, με εξαίρεση τα Wanzers. Τα Wanzers είναι human-controlled mechs, τα οποία χειρίζονται οι αντίπαλοι μας, ωστόσο σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε και εμείς. Τα Wanzers καταφέρνουν να συνδυάσουν υψηλή ευελιξία, ποικίλα οπλικά συστήματα (arms armament, shoulder weaponry κ.ά), ενώ επίσης μπορούν να κινηθούν με ιδιαίτερη ταχύτητα, χάρη στην δυνατότητα Roller Dash, γεγονός το οποίο τα καθιστά ως δημοφιλή όπλα στις στρατιωτικές επιχειρήσεις. Σε περίπτωση που βρεθείτε αντιμέτωποι με ένα Wanzer μάλλον θα πρέπει να υπολογίζετε ότι ο θάνατος σας θα είναι σχεδόν βέβαιος, ωστόσο εάν αποδειχθείτε ιδιαίτερα καλοί στην χειρισμό του παιχνιδιού υπάρχει πιθανότητα να το κάνετε hijack και έτσι να το χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας.
H πρόσβαση σε έναν μεγάλο χάρτη μας επιτρέπει να βλέπουμε την θέση μας, την θέση των αποστολών που καλούμαστε να ολοκληρώσουμε, τη θέση φυσικά των αντιπάλων (SAFE – Safe area, CAUTION – Slightly dangerous area και ALERT – Very dangerous area), τις θέσεις στις οποίες βρίσκονται στα shelters για να φυγαδεύουμε τον άμαχο πληθυσμό, όπως σας ανέφερα και νωρίτερα, τα σημεία όπου έχουμε πρόσβαση σε underground routes, καθώς επίσης και τα Save Points.
Στα Save Points, εκτός από το να σώζουμε την πρόοδο μας μπορούμε επίσης να κάνουμε store στο Item Box που υπάρχει τα αντικείμενα που θεωρούμε ότι δεν χρειαζόμαστε, μιας και το παιχνίδι μας περιορίζει ως προς το βάρος των αντικειμένων που μπορούμε να έχουμε κάθε φορά μαζί μας, ενώ επίσης μπορούμε να κάνουμε και αναπλήρωση της υγείας του χαρακτήρα μας χάρη στα Recovery Points που υπάρχουν, τα οποία όμως μπορούν να χρησιμοποιηθούν για περιορισμένο αριθμό κάθε φορά. Τέλος, πρέπει να αναφέρω ότι το παιχνίδι προσφέρει κάποια Dialog Trees κατά την διάρκεια των cutscenes ενισχύοντας κάπως το αίσθημα ρεαλισμού μιας και οι απαντήσεις μας μπορούν να επηρεάσουν την ροή της ιστορίας.
ΓΡΑΦΙΚΑ – ΗΧΟΣ
Τα γραφικά του παιχνιδιού πρέπει να πω ότι δεν με ενθουσίασαν αν και ομολογουμένως είχα υψηλές προσδοκίες λόγο της συμμετοχής του artist Yoji Shinkawa, ο οποίος είναι ιδιαίτερα γνωστός από την δουλειά του στην σειρά παιχνιδιών Metal Gear. Ναι μεν οι χαρακτήρες φαίνονται σχετικά καλοσχεδιασμένοι, ωστόσο δυστυχώς έχεις την αίσθηση ότι παίζεις ένα παιχνίδι προηγούμενης γενιάς. Γενικά, όπως θα διαπιστώσετε και εσείς ο οπτικός τομέας του Left Alive δεν είναι καθόλου ρεαλιστικός, με τα “ατοπήματα” και τα bugs στον τομέα των visuals να μην σας αφήνουν σε… ησυχία.
Για παράδειγμα όταν χτυπήσετε έναν αντίπαλο με έναν μεταλλικό σωλήνα στην πλάτη θα δείτε να πετάγονται αίματα την ίδια ώρα που η πανοπλία του ίδιου αντιπάλου μπορεί να έχει εξοστρακίσει τις σφαίρες που του έχετε ρίξει (πως στην ευχή γίνεται αυτό δεν ξέρω). Με ποια λογική μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο; Μάλλον με καμία! Επιπλέον, όταν σκοτώνετε αντιπάλους ναι μεν θα βλέπετε τα όπλα τους να πέφτουν στο έδαφος, αλλά στη συνέχεια θα εξαφανίζονται ως δια μαγείας και φυσικα εσείς δεν θα μπορείτε να τα πάρετε και να τα χρησιμοποιήσετε. Επίσης, τα τζάμια από τα αυτοκίνητα πίσω από τα οποία μπορεί να έχετε κρυφτεί, δεν σπάνε ποτέ και για κανένα λόγο και ας έχουν αδειάσει πάνω τους ένα σκασμό σφαίρες και ούτω καθεξής. Σε γενικές γραμμές, το συνολικό οπτικό αποτέλεσμα θα έλεγα ότι πάσχει από παντού, καθώς είναι outdated και unrealistic.
Από πλευράς ήχου το παιχνίδι δεν προσφέρει σχεδόν καμία μουσική υπόκρουση με εξαίρεση ένα μονότονο και επαναλαμβανόμενο track, το οποίο παίζει κάθε φορά που γίνεστε αντιληπτοί από τους αντιπάλους. Οι φυσικοί ήχοι που ακούγονται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού πχ τα βήματα πάνω στο νερό, το σύρσιμο πάνω στο έδαφος κλπ είναι αρκετά ικανοποιητικοί, ενώ αυτό που κλέβει πραγματικά την παράσταση, με αρνητικό τρόπο πάντα, είναι η φράση “Caution – the enemy is approaching” η οποία όχι μόνο είναι απλώς επαναλαμβανόμενη, αλλά παράλληλα φτάνεις στο σημείο να την ακούς ακόμα και όταν σταματήσεις να παίζεις!!
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Left Alive θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον third-person shooter η αλήθεια όμως είναι ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι που απλά δεν παίζετε και δυστυχώς δεν το λέω με την καλή έννοια. Η μέτρια ιστορία, η αδικαιολόγητη δυσκολία, τα μετριότατα γραφικά και η σχεδόν ανύπαρκτη μουσική υπόκρουση κάνουν το παιχνίδι απλά ανυπόφορο. Τα μόνα καλά στοιχεία που έχει είναι ο σχετικά εύκολος χειρισμός των χαρακτήρων και η χρήση των Wanzers, η οποία όμως είναι αρκετά περιορισμένη. Δυστυχώς, το Left Alive παρόλο που είχε ορισμένα καλά concepts και ενδιαφέροντα στοιχεία, αποτυγχάνει τελικά στους περισσότερους βασικούς τομείς που χαρακτηρίζουν ένα video game.
Ανάπτυξη: Llinx Έκδοση: Square Enix Διάθεση: CD Media
The Good
- Εύκολος χειρισμός χαρακτήρων . Η παρουσία των Wanzers
The Bad
- Μέτρια ιστορία . Απίστευτα δύσκολο ακόμα και στην επιλογή Easy . Μετριότατα γραφικά . Σχεδόν ανύπαρκτη μουσική υπόκρουση . Η περιορισμένη χρήση των Wanzers . Οι άπειρες φορές που θα αναγκαστείτε να χάσετε . Η ενοχλητικά επαναλαμβανόμενη φράση “Caution – the enemy is approaching”
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ