Τα adventure games σε episodic μορφή, αποτελούν πλέον μια κατηγορία παιχνιδιών, η οποία τα τελευταία χρόνια δείχνει να ανθίζει όλο και περισσότερο στη βιομηχανία του gaming. Ένα από τα πιο γνωστά παιχνίδια αυτής της κατηγορίας, αν όχι το πιο γνωστό, είναι το Life is Strange, με πρωταγωνίστριες τις Max Caulfield και Chloe Price, το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2015 από τις Dontnod Entertainment και Square Enix. Ο συγκεκριμένος τίτλος κατάφερε με αθόρυβο τρόπο να κερδίσει το ενδιαφέρον τόσο του κοινού όσο και των κριτικών, γεγονός το οποίο οδήγησε το 2017 στην κυκλοφορία του Life is Strange: Before The Storm. Το παιχνίδι αυτό ήταν ένα δημιούργημα της Deck Nine και λειτούργησε σαν prequel της σειράς. Τώρα όμως έχει φτάσει πλέον η στιγμή να αφήσουμε για λίγο πίσω την Max και την Chloe και να ασχοληθούμε με τον Sean και τον Daniel, τους πρωταγωνιστές του νέου Life is Strange 2. Σήμερα θα μιλήσουμε για το πρώτο, από τα συνολικά 5 επεισόδια του παιχνιδιού, με τίτλο “Roads.”
STORY
Όπως ανέφερα και παραπάνω πρωταγωνιστές του παιχνιδιού είναι ο 16χρονος Sean Diaz και ο 9χρονος αδερφός του ο Daniel. Ο Sean και ο Daniel μετά από ένα υπερφυσικό συμβάν το οποίο θα οδηγήσει στον θάνατο ενός αστυνομικού, θα αναγκαστούν να το σκάσουν από το σπίτι τους στο Seattle, με στόχο να φτάσουν στο Μεξικό και συγκεκριμένα στο Puerto Lobos. Το παιχνίδι είναι δομημένο σαν μια road movie και είναι εμπνευσμένο από την ταινία του Sean Penn “Into the Wilds” καθώς επίσης και από το βιβλίο “Of Mice and Men” του John Steinbeck. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί ότι οι lead writers του Life is Strange, Christian Divine και Jean-Luc Cano, οι σκηνοθέτες Michel Koch και Raoul Bardet, καθώς και ο συνθέτης Jonathan Morali αναπαράγουν και πάλι τους ρόλους τους στο νέο παιχνίδι της σειράς.
GAMEPLAY
Το Life is Strange 2 είναι ένα “παραδοσιακό” graphic adventure game, το οποίο διαδραματίζεται από οπτική τρίτου προσώπου και εμείς αναλαμβάνουμε να χειριστούμε τον ρόλο του Sean. Ο χαρακτήρας μας μπορεί να περπατά και να τρέχει, να εξερευνά και να αλληλεπιδρά με το περιβάλλον, στο οποίο βρίσκεται κάθε φορά, να συλλέγει αντικείμενα και φυσικά να έρχεται σε επαφή με διάφορους NPC χαρακτήρες.
Όπως και στο original game έτσι και εδώ κάθε δράση εντός του παιχνιδιού έχει πάντα και μια αντίδραση. Τόσο οι κινήσεις που επιλέγουμε να πραγματοποιήσει ο Sean (για παράδειγμα εάν θα κλέψει ή όχι κάτι από ένα κατάστημα), όσο και οι απαντήσεις που διαλέγουμε να δώσουμε στις διάφορες συζητήσεις που πραγματοποιούμε, είναι αυτές που κατευθύνουν κάθε φορά την ιστορία του παιχνιδιού σε μια διαφορετική ροή. Η συνομιλία με τους NPC χαρακτήρες γίνεται επιλέγοντας μια από τις διαθέσιμες απαντήσεις που υπάρχουν. Μάλιστα, υπάρχουν φορές που πρέπει να δώσουμε μια απάντηση μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Αυτό είναι ένα στοιχείο του gameplay που αν μη τι άλλο μας κρατά σε εγρήγορση αλλά και σε αγωνία, καθώς πολλές φορές ο χρόνος που έχουμε στην διάθεσή μας για να σκεφτούμε είναι αρκετά περιορισμένος.
Επίσης, υπάρχουν περιπτώσεις όπου ο Sean μπορεί να αλληλεπιδρά με τον Daniel, αυτό μπορεί να γίνει όταν εμφανιστεί στην οθόνη το αντίστοιχο εικονίδιο. Οι αλληλεπιδράσεις αυτές έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό τους την ενδυνάμωση της σχέσης μεταξύ των δύο αδερφών. Τέλος, οι δράσεις που έχουν την πιο καίρια σημασία εντός του παιχνιδιού εμφανίζονται με την μορφή ενός decision-making μηχανισμού όπου μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα στα 2 ή 3 διαθέσιμα αποτελέσματα. Όπως και στις συζητήσεις, έτσι και εδώ καλούμαστε κάθε φορά να διαλέξουμε την δράση που θεωρούμε εμείς καλύτερη για την δεδομένη χρονική στιγμή. Οι διαθέσιμες επιλογές δεν έχουν να κάνουν πάντα με το σωστό ή το λάθος, καθώς το παιχνίδι μας δίνει την δυνατότητα να παίξουμε όχι απαραίτητα με βάση το σωστό ή το λογικό αλλά το τι αισθανόμαστε εκείνη την στιγμή.
Όσον αφορά, το Collectible στοιχείο του Life is Strange 2, αυτό έχει να κάνει με την συλλογή διαφόρων Souvenirs από τα μέρη τα οποία επισκεπτόμαστε. Τα αναμνηστικά αυτά μπορεί να είναι αυτοκόλλητα, κάρτες, όπως επίσης και patches και μπρελόκ, τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να “διακοσμήσουμε” το σακίδιο που έχουμε στην κατοχή μας. Επιλέγοντας το inventory του παιχνιδιού (ανοίγοντας ουσιαστικά το σακίδιο μας), εκεί μπορούμε να βρούμε εκτός από τα συλλεκτικά souvenirs που έχουμε στη διάθεση μας να βρούμε τον map της περιοχής, τα μηνύματα που έχουμε στο κινητό μας, τα αντικείμενα που έχουμε συγκεντρώσει, αλλά και να διαβάσουμε το Journal / Sketchbook που έχει ο Sean και καταγράφει τις περιπέτειες του.
ΓΡΑΦΙΚΑ – ΗΧΟΣ
Σε αντίθεση με το Life is Strange όπου είχε γίνει χρήση της Unreal Engine 3, η Dontnod επέλεξε να χρησιμοποιήσει την Unreal Engine 4 για τον νέο της τίτλο, γεγονός το οποίο εξασφάλισε ένα πολύ πιο αναβαθμισμένο animation system, καλύτερη απεικόνιση χρωμάτων και σκιών, καθώς επίσης και πολύ πιο ωραία και ρεαλιστικά physics. Το soundtrack που έχει χρησιμοποιηθεί δίνει για ακόμα μια φορά «ρέστα», καθώς τα μουσικά κομμάτια που έχουν επιλεγεί για να πλαισιώνουν την ιστορία των δύο αδερφών καταφέρνουν και ταιριάζουν απίστευτα τόσο με το ύφος όσο και με τον χαρακτήρα του παιχνιδιού.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το πρώτο επεισόδιο του Life is Strange 2 καταφέρνει να κεντρίσει το ενδιαφέρον των παικτών, αν και δεν προσφέρει το δυνατό δέσιμο με τους χαρακτήρες που είχαμε αισθανθεί στο αντίστοιχο πρώτο επεισόδιο του original τίτλου. Η ιστορία του παιχνιδιού φαίνεται αρκετά καλή και περιλαμβάνει μερικά ωραία plot-twists, ωστόσο για αρχή τουλάχιστον κινείται με λίγο αργούς ρυθμούς. Το gameplay αντίστοιχα κινείται πάνω-κάτω σε όσα μας είχε ήδη μυήσει το πρώτο παιχνίδι, προσφέροντας ένα ιδιαίτερα εύκολο σύστημα χειρισμού, αν και για να πω την αλήθεια το γεγονός ότι δεν έχουμε την ικανότητα να γυρίζουμε τον χρόνο πίσω, κάνει αισθητή την απουσία του. Από πλευράς γραφικών και μουσικής υπόκρουσης, το Life is Strange 2 προσφέρει πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα. Σε γενικές γραμμές, το πρώτο επεισόδιο μου άφησε άκρως θετικές εντυπώσεις και εύχομαι πραγματικά και τα υπόλοιπα τέσσερα που θα ακολουθήσουν να είναι ακόμα καλύτερα και να μας προσφέρουν εκείνο το τρομερό feels train που νιώσαμε με την Max και την Chloe.
Ανάπτυξη: DontNod Entertainment Έκδοση: Square Enix Διάθεση: CD Media
The Good
- Ενδιαφέρουσα ιστορία με ορισμένα καλά plot-twists . Ευκολόχρηστο σύστημα χειρισμού . Ικανοποιητικά γραφικά . Πολύ ωραία μουσική υπόκρουση
The Bad
- Η σύγκριση με το original Life is Strange είναι αναπόφευκτη και για την ώρα ο νέος τίτλος δεν καταφέρνει να υπερισχύσει . Αργός ρυθμός στην εξέλιξη της ιστορίας . Απουσία της ικανότητας να γυρίζουμε το χρόνο πίσω
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ