Πως θα σας φαινόταν αν μία μέρα ως παιδί βρισκόσασταν ξαφνικά σε ένα άγνωστο περιβάλλον όπου όλοι οι μεγάλοι είναι εχθρικοί απέναντι σας και προσπαθούν να σας σκοτώσουν; Αυτή την εμπειρία θα βιώσετε στο Little Nightmares, που είναι ένα από τα πιο πρωτότυπα και ενδιαφέροντα non-blockbusters της φετινής χρονιάς!
Υπόθεση
Αυτό ήταν το πιο δύσκολο έργο που είχαμε στο review που διαβάζετε. Έχουμε παίξει και στο παρελθόν παιχνίδια όπου το σενάριο δεν είναι ξεκάθαρο εξ αρχής (π.χ. Dark Souls), αλλά εδώ η υπόθεση δεν ξεδιαλύνεται ποτέ! Το μόνο που μαθαίνουμε είναι ότι ο χαρακτήρας σας είναι ένα μικρό κορίτσι που λέγεται Six, και βρίσκεται παγιδευμένη σε ένα πλοίο με την ονομασία Maw (=στόμα). Εκεί έρχεται αντιμέτωπη με ανθρώπους που έχουν ακόρεστη πείνα, τρώγοντας ακόμα και μικρά παιδιά. Ο σκοπός σας φυσικά είναι να επιβιώσετε και να δραπετεύσετε. Όπως καταλαβαίνετε, το σενάριο είναι άκρως αλληγορικό, και μάλλον έχει να κάνει με την εκμετάλλευση ανήλικων παιδιών.
Gameplay
Ο καλύτερος τρόπος για να χαρακτηρίσουμε το Little Nightmares είναι ως stealth platformer. Κατά βάση η Six κινείται στους δύο άξονες, καθώς τα επίπεδα τα βλέπετε πάντα από μία σταθερή άποψη, όπως σε όλα τα κλασικά platforms. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι ο τρίτος άξονας μένει παραπονεμένος, καθώς θα χρειαστεί εκτενής μετακίνηση και σε αυτόν, ώστε να προχωρήσετε ανάμεσα στα levels.
Το περιβάλλον είναι επί το πλείστον σκοτεινό, και γι’αυτό η Six είναι εξοπλισμένη με έναν αναπτήρα, τουλάχιστον για τις ασφαλείς περιοχές. Για τις περιπτώσεις που πρέπει να κρύβεστε από τους εχθρούς, το σκοτάδι είναι βεβαίως φίλος σας, αλλά όχι πανάκεια, καθώς αν μείνετε για πολλή ώρα σε ένα σημείο, θα σας ανακαλύψουν! Γενικά πρέπει να βρίσκετε το σωστό timing μεταξύ του να κρύβεστε και να τρέχετε – ένας μηχανισμός που δεν θα αργήσετε να μάθετε. Όπως φαντάζεστε, το παιχνίδι έχει μπόλικο σκαρφάλωμα, άλματα, ακόμα και sliding ενώ τρέχετε!
Υπάρχουν αρκετοί μοχλοί και κουμπιά που πρέπει να γυρίζετε και να ενεργοποιείτε, ώστε να ανοίγετε πόρτες, να απενεργοποιείτε παγίδες, κτλ. Κάποια από αυτά έχουν χρονικό περιορισμό μέχρι να ξαναγίνουν reset, οπότε χρειάζεστε καλό και γρήγορο συγχρονισμό των κινήσεων σας, αλλά μη φανταστείτε ότι θα «ταλαιπωρηθείτε». Αυτού του είδους οι γρίφοι υφίστανται με λογική συχνότητα και είναι γενικά βατοί, προσφέροντας μία ισορροπημένη πρόκληση, και όχι μία δικαιολογία για να… γράψετε περισσότερα «χιλιόμετρα» στο παιχνίδι.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η δυσκολία, που είναι ευτυχώς ισορροπημένη. Δεν υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας, «μαγνητισμός» στα περιβάλλοντα, ούτε αόρατοι τοίχοι που σας χωρίζουν από επικίνδυνες επιλογές. Ότι κάνετε έχει πραγματικό αντίκτυπο. Αν περπατήσετε έξω από τα όρια κάποιας σανίδας, θα πέσετε στο κενό και θα πεθάνετε. Αν δεν είστε αρκετά κοντά για να πιαστείτε κάπου μετά από άλμα, θα τσακιστείτε στο πάτωμα. Αν δεν προλάβετε να ξεφύγετε από κάποιον εχθρό, θα σας πιάσει και θα σας σκοτώσει. Δηλαδή ακριβώς όπως πρέπει να είναι ένα σωστό platform game!
Γραφικά & ήχος
Πολλά παιχνίδια εστιάζουν στην τεχνική επίδειξη των γραφικών δυνατοτήτων τους, όμως η μαγεία του Little Nightmares οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην καλλιτεχνική πλευρά των γραφικών του. Δεν είναι όμως ή το ένα ή το άλλο. Το παιχνίδι αφ’ενός έχει εξαιρετική μηχανή γραφικών, που ακόμα και στα maximum settings δεν πρόκειται να βαρύνει το σύστημα σας (PC version). Το σκοτεινό περιβάλλον φωτίζεται διακριτικά από τις ambient αντανακλάσεις του τεχνητού φωτισμού στο πλοίο, ενώ ο φακός της Six δημιουργεί ένα εκπληκτικό σύνολο από εφέ, με τη φλόγα και τις σκιές να τρεμοπαίζουν σε μία χορογραφία random συγχρονισμού!
Ο ήχος είναι ένας ακόμα άξιος πρωταγωνιστής. Ακούγοντας τα δυνατά τριξίματα του πλοίου στο background και τα άναρθρα μουγκρητά των εχθρών, θα σηκωθούν οι τρίχες σας! Άψογα αποδίδονται και τα εφέ των μηχανισμών που πρέπει να ενεργοποιείτε, όπως μοχλοί, βαρούλκα, κτλ. Ομιλίες δεν υπάρχουν, αλλά δεν έχει σημασία – ίσως μάλιστα αυτό βελτιώνει τη συνολική εμπειρία του παιχνιδιού.
Voyage of the damned
Μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις του 2017, το Little Nightmares είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα platformers που έχουμε παίξει ποτέ! Υπάρχει όμως κάτι που μας προβλημάτισε, και αυτό έχει να κάνει με τη σχέση τιμής / απόδοσης. Αυτό σημαίνει ότι για ένα παιχνίδι που μπορείτε να τελειώσετε σε λιγότερο από μία μέρα, τα 20€ που ζητάει είναι πολλά. Βέβαια αν έχετε την ευχέρεια, δώστε τα και θα αποζημιωθείτε σίγουρα!
Ανάπτυξη: Tarsier Entertainment Έκδοση: Bandai Namco Entertainment Διάθεση: Bandai Namco Hellas
The Good
- Άκρως immersive ατμόσφαιρα . Ατμοσφαιρικά γραφικά . Ισορροπημένη δυσκολία . Σχεδόν ανύπαρκτα loading screens
The Bad
- Μικρή διάρκεια . Μπερδεμένο story
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ