Ο Mega Man μπήκε στα πρώτα -άντα και μπορεί κανείς να φανταστεί καλύτερο εορτασμό από ένα ολοκαίνουργιο επεισόδιο; Οκτώ χρόνια μετά το εξαιρετικό Mega Man 10 και πλέον χωρίς τον Inafune (σ.σ. ο δημιουργός του original παιχνιδιού) στο τιμόνι, η Capcom μας υπόσχεται ένα ολοκληρωμένο sequel με υψηλό δείκτη δυσκολίας που απευθύνεται στους βετεράνους της σειράς κατά βάση.
Και σε μεγάλο βαθμό, αυτό ακριβώς μας προσφέρεται. Το Mega Man 11 θα παίξει επικίνδυνα με την υπομονή και τα νεύρα σας, με απαιτητικές προκλήσεις που εκ πρώτης μοιάζουν ακατόρθωτες. Σε κάποιες περιπτώσεις θα θέλετε να σπάσετε το χειριστήριο επειδή ρίξατε τον χαρακτήρα σας καταπάνω σε μια παγίδα θανάτου που πριν από μισό δευτερόλεπτο δεν βλέπατε καν και άλλες φορές, θα παλεύετε με τις ώρες να αποκρυπτογραφήσετε το μοτίβο κίνησης κάποιου boss, προκειμένου να μην σας αποδεκατίζει εν ριπή οφθαλμού.
Όσοι έχουν παίξει στο παρελθόν κάποιο Mega Man τίτλο στο NES, γνωρίζουν ασφαλώς ότι κατά κύριο λόγο αποτελούν μια δοκιμασία μνήμης – προκειμένου να σημειώσετε πραγματική πρόοδο, θα πρέπει να φτιάξετε έναν νοητικό χάρτη στο μυαλό σας. Τι παγίδες υπάρχουν στην επόμενη οθόνη, τι είδους εχθροί παραμονεύουν και πως ακριβώς συμπεριφέρονται οι πλατφόρμες παρακάτω. Το ίδιο συμβαίνει ακριβώς και στο Mega Man 11: κάτω από τα σύγχρονα visuals, χτυπά δυνατά μια οκτάμπιτη καρδιά. Η δόμηση άλλωστε δεν αλλάζει. Πάλι υπάρχουν οκτώ ξεχωριστά boss fights με το καθένα να εδρεύει στο προσωπικό του level και το οποίο μπορείτε να το αντιμετωπίσετε με οποία σειρά θέλετε. Πάλι νικώντας ένα ανταμείβεστε με την ability του – μάλιστα πλέον είναι πολύ γρήγορη η εναλλαγή ανάμεσα στα αποκτηθέντα όπλα μέσω μια πολύ βολικής ροδέλας που χειρίζεστε με τον δεξί αναλογικό μοχλό. Εναλλακτικά, με τις πίσω σκανδάλες τα αλλάζετε διαδοχικά.
Οι καινούργιες ικανότητες είναι αρκετά ενδιαφέρουσες και προσφέρουν αρκετές επιλογές σε επίπεδο τακτικής. Ο Acid Man φερειπείν σας κληροδοτεί με μια προσωρινή χρήσιμη τοξική ασπίδα και ισχυρά βλήματα που διαγράφουν τόξο, ενώ το όπλο του Bounce Man εκτοξεύει μια σειρά από ελαστικές μπάλες που καθαρίζουν στα γρήγορα την οθόνη από εχθρικά sprites. Ως είθισται, η κάθε αναμέτρηση γίνεται πολύ πιο εύκολη αν έχετε αποκτήσει το κατάλληλο για την περίσταση όπλο. Γενικά μείναμε αρκετά ευχαριστημένοι με την γενικότερη σχεδίαση των bosses καθ την ποικιλία των abilities, αν και υπάρχει διάχυτη η αίσθηση του deja-vu: τα sprites των Torch Man και Block Man για παράδειγμα μοιάζουν σε μεγάλο βαθμό με τα αντίστοιχα των Metal Man και Wood Man.
Οι βασικές κινήσεις Slide και Mega Buster που ενσωματώθηκαν στα Mega Man 3 και 4 αντίστοιχα περιλαμβάνονται και εδώ. Έχει προστεθεί όμως και ένας καινούργιος μηχανισμός στο gameplay, το Double Gear System. Για περιορισμένο χρονικο διάστημα, ο Mega Man μπορεί να αυξήσει την δραστικότητα των βολών του ή να επιβραδύνει την ροή του χρόνου για να αποφύγει εισερχόμενα πυρά ή παγίδες. Αν μάλιστα βρίσκεται στα πρόθυρα του θανάτου, μπορεί να ενεργοποιήσει και τις δυο δυνάμεις. Το Double Gear είναι μια καλοδεχούμενη προσθήκη που θα σας ξελασπώσει αρκετές φορές. Παρόλα αυτά φέρνει περισσότερο σε βοήθημα παρά σε απαραίτητο εργαλείο στο οπλοστάσιο του ήρωα. Μην γελιέστε πάντως, η δυσκολία του Mega Man 11 παραμένει αβυσσαλέα ακόμα και με το Double Gear.
Θεωρούμε πάντως σωστή και τίμια την ύπαρξη επιλογής επιπέδου δυσκολίας. Εφόσον το θέλετε, υπάρχει η δυνατότητα για άπειρες ζωές, hazards που δεν σκοτώνουν αυτόματα και πληθώρα νομισμάτων για περισσότερα power-ups. Ακόμα και έτσι, μην υπολογίζετε ότι θα κάνετε περίπατο. Αν έχει μια τεράστια αστοχία το παιχνίδι, αυτή βρίσκεται αδιαμφισβήτητα στην μουσική του. Τα θέματα είναι εξαιρετικά αδύναμα και ξεχνιούνται εύκολα. Άψυχες electro-techno συνθέσεις που σε καμία περίπτωση δεν συμβαδίζουν με τα πιασάρικα chiptunes των 90’s. Όσον αναφορά την νέα καλλιτεχνική κατεύθυνση, είναι καθαρά θέμα γούστου. Αν σας άρεσε το 2.5D στυλ των παραγωγών της WayForward (Duck Tales, Shantae Half-Hero Genie), τότε δεν θα έχετε ιδιαίτερες ενστάσεις και για το Mega Man 11.
Όπως και να χεί πάντως, το Mega Man 11, έχει πολύ retro ουσία και θα απασχολήσει με το παραπάνω τους φίλους της σειράς. Σημειώστε ότι η ολοκλήρωση του παιχνιδιού δίνει πρόσβαση σε μια σειρά από challenges που ανεβάζουν περαιτέρω την δυσκολία. Οπλιστείτε με ατσάλινη υπομονή λοιπόν και ετοιμαστείτε να ξελασπώσετε ακόμα μια φορά τον Dr. Light.
Ανάπτυξη: Capcom Έκδοση: Capcom Διάθεση: CD Media
The Good
- Απαιτητικό gameplay που θα αποζημιώσει τους βετεράνους, Διακριτά, σωστά σχεδιασμένα boss fights . Νewcomer επίπεδο δυσκολίας
The Bad
- Αδιάφορη μουσική επένδυση . Παραμένει ελιτίστικο παιχνίδι για τους περισσότερους . Μια από τα ίδια
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ