Πάει λοιπόν και αυτή η E3, μας τελείωσε. Θεός ‘σχωρέσ’ τη, ήταν πρώτης τάξεως! Καμία σχέση με τις νερόβραστες καταστάσεις των τελευταίων ετών. Ολοκαίνουργιες κονσόλες, ένας σκασμός από παιχνίδια -κάμποσα από αυτά ΑΑΑ ποιότητας (ή τουλάχιστον έτσι φαίνονταν στα previews)-, «σκάνδαλα» με τις πολιτικές των δύο μεγάλων «παικτών»… Θα ήθελα, που λες, αγαπητέ φίλε και συναγωνιστή παίκτη, να μοιραστώ μαζί σου ότι μου έκανε εντύπωση στη φετινή E3. Υπεμονή χρειάζεται…
Θα ξεκινήσω φυσικά από τα φλέγοντα και τσουρουφλίζοντα θέματα. Η Microsoft, παρ’ όλες τις έντονες αντιδράσεις της online κοινότητας, δεν έκανε ούτε βήμα πίσω στην πολιτική της. Ναι, δυστυχώς ότι είχε ανακοινώσει στο δικό της reveal event για το Xbox One, συνεχίζει να ισχύει… τουλάχιστον μέχρι νεοτέρας. Εν ολίγοις, πρώτον δεν επιτρέπεται στους πελάτες να παίζουν μεταχειρισμένα παιχνίδια. Δεύτερον, τα παιχνίδια του Xbox One θα πρέπει να επικυρώνονται online κάθε 24 ώρες.
Κάτι σαν τις Επικίνδυνες Αποστολές, ένα πράγμα! «Τζιμ, αυτό το παιχνίδι θα καταστεί ανενεργό αν δεν συνδεθείς στο Xbox Live εντός 24 ωρών»… Εγώ αρχίζω να πιστεύω πάντως πως η Microsoft το κάνει αυτό για το καλό μας. Δηλαδή δεν σου φτάνει τόσο gaming που ρίχνεις στην πόλη με το DSL; Πρέπει να κάθεσαι μέσα και στην εξοχή, λιώνοντας μπροστά από μία τηλεόραση, με ένα gamepad…; :p
Από την άλλη είχαμε όμως και θετικές εξελίξεις εκ μέρους του Ρέντμοντ. Το σημαντικότερο είναι ότι καταργούνται πλέον οι μισητοί και παντελώς άχρηστοι Microsoft Points. OK, είχε κάποιο νόημα όταν δεν υπήρχε κάποια ολοκληρωμένη online υποδομή, στο πρώτο Xbox, άντε και όταν το XBL δεν είχε επίσημη παρουσία σε αρκετές χώρες εκτός Αμερικής. Αλλά σίγουρα, τώρα ήρθε η ώρα να το θάψουμε ;) Δε λέει να θέλεις να αγοράσεις ένα παιχνίδι των 15€ και να δίνεις 25€!!! Έστω και αν τα άλλα 10 παραμένουν στο λογαριασμό σου… Επίσης αν αποφασίσεις να διατηρήσεις / αποκτήσεις Gold συνδρομή, θα λαμβάνεις δύο δωρεάν παιχνίδια μέσω XBL κάθε μήνα! Δεν σε χαλάει, έτσι;
Τα καλύτερα νέα ήρθαν όμως από την πατρίδα του Γκοτζίλα! Η Sony ανακοίνωσε, και μάλιστα με κάμποση δόση εμπαιγμού προς την αντίπαλο της, αντίθετες πολιτικές. Θέλεις να τις πεις φιλικές προς τον χρήστη, θέλεις να τις πεις κοινή λογική… σε κάθε περίπτωση μέσα θα πέσεις.
Στο PlayStation 4 λοιπόν, δεν θα υπάρξει απολύτως κανένας περιορισμός ως προς την απόκτηση και χρήση μεταχειρισμένων παιχνιδιών. Όχι μόνο αυτό, αλλά το PS4 δεν θα έχει και κανένα σύστημα απαίτησης από τον χρήστη να συνδέει την κονσόλα online για να παίξει. Άσε που το PS4 θα είναι και region-free, δηλαδή δεν θα «παίζει» πλέον ο περιορισμός των προτύπων PAL και NTSC!!! Μελανό σημείο η ανακοίνωση ότι το Playstation Network δεν θα είναι πλέον… «free to play». Δηλαδή αν θέλεις να δεις κάτι μη ουσιαστικό, όπως leaderboards, θα μπορείς να το κάνεις δωρεάν. Για να παίξεις όμως online multiplayer θα πληρώνεις μία μικρή συνδρομή στο PSN Plus, κάτι για το οποίο κατακρινόταν μέχρι σήμερα το XBL.
Είδες πως τα φέρνει καμιά φορά η άτιμη η ζωή; Στην προηγούμενη γενιά η Microsoft πήρε μία σειρά σωστών αποφάσεων, και κέρδισε με το σπαθί της τους gamers, ενώ η Sony είχε κάνει τη μία κουτουράδα μετά την άλλη. Σε αυτή τη γενιά φαίνεται πως ισχύει το αντίθετό, τουλάχιστον μέχρι αυτή τη στιγμή.
Και κάτι άλλο… Ρε φίλε, είναι απλά η ιδέα μου ή οι εταιρείες απέλυσαν τους επαγγελματίες σχεδιαστές τους; Δηλαδή υπάρχει μία σημαντική διαφορά μεταξύ «άποψης» στο design και αδιαφορίας. Και το Xbox One και το PS4 μοιάζουν σαν να έκοψε κάποιος με μπαλτά ένα κομμάτι μαύρο πλαστικό, για να το γεμίσει με ηλεκτρονικά! Εντάξει, όταν αποφασίζεις να παίξεις, δεν περνάς την ώρα σου χαζεύοντας την κονσόλα, αλλά αυτός δεν είναι λόγος για να μοιάζει με τούβλο. Δηλαδή διαφωνείς ότι ήταν φοβερή η εμφάνιση του PS3 «fat»;
Τώρα ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για παιχνίδια! Το ζουμί της υπόθεσης. Πολλά από τα οποία είναι multiplatform, που σημαίνει ότι αν τελικά αποφασίσεις να μείνεις έξω από το «χορό» των παιχνιδομηχανών, θα μπορέσεις και πάλι να τα απολαύσεις στο PC σου. ;)
Πρώτα απ’ όλα θέλω να πω ότι μου άρεσε πάρα πολύ το γεγονός πως εξαπλώνεται η τάση του open world. Ακόμα και παιχνίδια που μέχρι πρότινος έβαζαν τον παίκτη μόνο σε (σχετικά) περιορισμένα μονοπάτια, τα sequels τους θα περιλαμβάνουν ανοικτό κόσμο προς ελεύθερη εξερεύνηση. Dragon Age III, The Witcher 3, Metal Gear Solid V, Mirror’s Edge 2… Ακόμα και το Killzone 4 θα έχει μερικώς ανοικτό κόσμο, όπου θα μπορείς να επιλέγεις εσύ τον τρόπο ολοκλήρωσης των αποστολών. Μεγάλη έκπληξη σε αυτό το κομμάτι αποτέλεσε και το The Crew, ένα driving game που θα σου επιτρέπει να οδηγείς όπου και όπως θέλεις σε ολόκληρη (;) την Αμερική. Όχι μόνο αυτό, αλλά επίσης θα μπορείς ανά πάσα στιγμή να βγαίνεις εκτός δρόμου, σε βουνά, λαγκάδια, πεζοδρόμια, παραλίες…
Πολύ χάρηκα που θα χειριστώ ξανά τον Garrett σε νέες και εμπλουτισμένες περιπέτειες ενός master… Thief ;) Μου είχε λείψει, βλέπεις. 2004 το Thief 3, 2014 το Thief 4, ε… πάει πολύς καιρός. Αλλά και το inFamous 3 φαίνεται πως θα ξεπεράσει τους προκατόχους του. Ο νέος χαρακτήρας είναι πολύ πιο άνετος και πλακατζής από τον Cole. Χειρίζεται τη φωτιά αντί για τον ηλεκτρισμό, κάνει imbue με τη φωτιά μία αλυσίδα (όπως ο Ghost Rider), και το πιο γαμάουα απ’ όλα, μπορεί να μεταμορφώνεται σε fire elemental!!!
Το δε Watch Dogs, έρχεται στην πιο κατάλληλη εποχή για να γίνει το νέο, και κυρίως φρέσκο, φαβορί των gamers. Είναι έτσι η παγκόσμια κατάσταση που ο κόσμος νιώθει πιο αρνητικά για τις κυβερνήσεις από ποτέ, ήρθε και το PRISM και έδεσε τέλεια η συνταγή! Προσωπικά έχω ήδη μαζέψει μία σακούλα γεμάτη μεταχειρισμένα παιχνίδια, για να τα ανταλλάξω με την έκδοση DEDSEC του παιχνιδιού (στα 120€, χαλάλι της). Όσο για το Dragon Age ΙΙΙ, δυστυχώς δεν μάθαμε περισσότερα για την υπόθεση του, παρά το εντυπωσιακό teaser. Ξέρουμε όμως τουλάχιστον ότι θα καλωσορίσουμε ξανά τη… «γυναίκα-αράχνη» Morrigan!!! Άσε που δεν μπορώ, δεν μπορώ να περιμένω… άλλον έναν χρόνο μέχρι να κυκλοφορήσει.
Εξαιρετική εντύπωση μου έκανε και το The Order 1886. Δεν ξέρω αν το gameplay θα είναι όντως ενδιαφέρον ή απλά ένα ακόμα action shooter, αλλά η ατμόσφαιρα του Βικτοριανού Λονδίνου φαίνεται συναρπαστική! Στην πιο σουρεαλιστική πλευρά των τίτλων της φετινής E3 τώρα, ξεχώρισα το Beyond: Two Souls, για το οποίο κάπως ξεκαθάρισε η μυστηριώδης υπόθεση, αλλά και το ιδιαίτερα πρωτότυπο Murdered: Soul Suspect, όπου αναλαμβάνεις να διαλευκάνεις τον δικό σου φόνο, ως… ντετέκτιβ φάντασμα!!! Εκπληκτικά ενδιαφέρον όμως φαίνεται και το D4, με μία ιστορία φόνου καλυμμένη από μυστήριο, και με cel-shaded γραφικά!
Τέλος, επιτέλους παρουσιάστηκε ένα ακόμα παιχνίδι με ζόμπι, που δεν παίρνει τον εαυτό του στα σοβαρά. Το όνομα αυτού, Sunset Overdrive. Αν το τελικό αποτέλεσμα δικαιώσει το τρέιλερ, περιλαμβάνοντας όντως «παρκουρικό» gameplay και θεότρελο χιούμορ, πιστεύω ότι θα κάνει το Dead Rising να φάει τη σκόνη του! Α, και ξέρω ότι έχουμε χάσει πλέον το λογαριασμό με τα Final Fantasy, αλλά το XV (15) φαίνεται να διαθέτει μία νέα, εκπληκτική δυναμική μεταξύ δύο συμμάχων, ενώ ο πρωταγωνιστής Noctis έχει μία εντυπωσιακή ικανότητα για teleporting σε σύντομες αποστάσεις!
Αυτά λοιπόν για φέτος. Άντε να δούμε ποιες ακριβώς από τις υποσχέσεις (και τις απειλές αντίστοιχα) θα πραγματοποιήσουν οι Sony και Microsoft. Και κυρίως, πόσα και ποια από τα πιθανά φαβορί θα τερματίσουν σε καλή θέση ή απλά θα κλατάρουν στη μέση της κούρσας.
1 Σχόλιο
Γεια σου ρε Θωμαδάκη άρχοντα! Ωραία τα λες. Χρόνο να ‘χουμε να παίζουμε γιατί τα παιχνιδάκια που ανακοινώθηκαν είναι όντως πολλά και καλά. Kudos στις εταιρείες και σε ‘σένα για το τσειμενάτσι (έχω μπει σε mood :P)!