Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες πλευρές του DirectX 12 είναι ότι επιτρέπει στους χρήστες να τοποθετήσουν διαφορετικές κάρτες γραφικών, δηλαδή διαφορετικά μοντέλα και επιδόσεις για να βελτιώσουν την απόδοση του συστήματός τους. Αλλά αυτή η υπόσχεση, μόνο σποραδικά έχει ικανοποιηθεί καθώς εναπόκειται στην κρίση του developer να καθίσει και να γράψει όλον αυτόν τον κώδικα που απαιτείται, για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το χαρακτηριστικό αυτό. Η Microsoft φαίνεται ότι έχει άλλα σχέδια.
Η υποστήριξη Explicit Multi Adaptor (EMA), είναι εκείνο το χαρακτηριστικό που επιτρέπει στις κάρτες τύπου DirectX 12 να λειτουργούν μαζί, ανεξαρτήτως κατασκευαστή και επιδόσεων. Δυστυχώς όμως προς το παρόν ελάχιστοι είναι οι τίτλοι που επωφελούνται από το χαρακτηριστικό αυτό. Πρόκειται για ένα «low-level tool» που προσφέρει ικανοποιητική αύξηση των επιδόσεων αν υλοποιηθεί σωστά, αν και πρόκειται για μια διαδικασία χρονοβόρα. Λανθασμένη ή μη σωστή υλοποίηση, μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε μείωση των επιδόσεων.
Από την πλευρά της η Microsoft, θέλει να προσφέρει ένα χέρι βοηθείας και να μειώσει σημαντικά την περιπλοκότητα του όλου αυτού εγχειρήματος. Θέλει δηλαδή να προσφέρει στους developers τη δυνατότητα υλοποίησης του χαρακτηριστικού με ελάχιστο coding. Από την άλλη πλευρά όμως, κάτι τέτοιο σημαίνει ότι η υποστήριξη θα περιοριστεί σε χαμηλά επίπεδα επιδόσεων, ενώ όσοι προγραμματιστές θελήσουν να εκμεταλλευθούν στο έπακρο τις επιδόσεις των καρτών, θα πρέπει να υλοποιήσουν σωστά το EMA.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μια σημαντική αναβάθμιση στους DirectX 12 drivers έχει προγραμματιστεί να υλοποιηθεί ταυτόχρονα ή σαν μέρος της Anniversary Update των Windows 10. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα γνωρίζουμε περισσότερα, οπότε θα σας ενημερώσουμε με νεώτερο άρθρο μας, αποκλειστικά στο Gameslife.gr