Είναι μία από τις ειδήσεις που υποτίθεται ότι πρέπει να σε εκπλήξουν, αλλά το έβλεπες να έρχεται από χιλιόμετρα μακριά, και έτσι πρόκειται απλά για επιβεβαίωση. Με κάθε επισημότητα λοιπόν, η Microsoft ανακοίνωσε ότι σταματάει την παραγωγή του Kinect, και κατ’επέκταση την υποστήριξη του. Το Kinect εμφανίστηκε ως εναλλακτική λύση στους τότε καινοτόμους motion controllers που είχε παρουσιάσει η Nintendo για το Wii, αλλά και στην αντίστοιχη πρόταση της Sony, δηλαδή το Playstation Move. Δεν απαιτούσε, ούτε καν είχε ξεχωριστά χειριστήρια, αλλά λειτουργούσε μόνο με μία σειρά αισθητήρων και καμερών που ανίχνευαν τις κινήσεις του σώματος.
Αυτό όμως δεν δούλευε τόσο καλά όσο ήθελε η Microsoft, αντιμετωπίζοντας διάφορα προβλήματα, όπως ότι συχνά «έχανε» τα χέρια του παίκτη. Το κυριότερο βέβαια ήταν η μεγάλη απόσταση που απαιτούσε μεταξύ του παίκτη και της συσκευής, αλλά και ο χώρος που χρειαζόταν ο ίδιος ο gamer για να εκτελεί τα gestures. Αυτό ήταν στην καλύτερη περίπτωση δύσκολο να επιτευχθεί σε ένα τυπικό διαμέρισμα μέσα στην πόλη, ειδικά αν ο χρήστης ήταν ενήλικος και ψηλός.
Εκτός αυτών όμως, κάτι που δεν θέλει κανείς να παραδεχτεί, είναι ότι το Kinect «έχασε τη μάχη» και λόγω του παράγοντα «couch potato»! Ο gamer είναι ένας τύπος που αρέσκεται να κάθεται σε μία πολυθρόνα, με ένα gamepad στο χέρι. Σε διαφορετική περίπτωση θα έβγαινε έξω να ασκηθεί – δεν θα περίμενε «σωτηρία» από το Kinect! Σε αυτόν λοιπόν έρχεται η Microsoft να προτείνει ότι ο τρόπος χειρισμού του μέλλοντος θα περιλαμβάνει κίνηση, γυμναστική και ιδρώτα! Εύκολο να μαντέψει κάποιος τη συνέχεια…
Ακόμα και οι developers όμως, δεν πήραν ποτέ στα σοβαρά το εν λόγω project. Τα παιχνίδια που εμφανίστηκαν για το Kinect τα ένιωθες πάντα περισσότερο σαν demos αυτής της τεχνολογίας, παρά σαν ολοκληρωμένους τίτλους. Επιπλέον, κάποιοι AAA τίτλοι που επιχείρησαν να ενσωματώσουν τις δυνατότητες του Kinect (π.χ. Mass Effect 3) απλά είδαν το συγκεκριμένο mode να αγνοείται πλήρως. Εδώ κάνεις κινήσεις σε κλάσματα δευτερολέπτου με το gamepad και κινδυνεύεις να χάσεις. Σκέψου να δώσεις τη φωνητική εντολή ή να κάνεις το gesture, να περιμένεις να ληφθεί, να αναγνωριστεί (κάτι αμφίβολο), και μετά να εκτελεστεί! Μέχρι να γίνουν όλα αυτά, έχει πεθάνει όχι μόνο ο χαρακτήρας σου, αλλά και ο ίδιος ο Χάρος…
Η Microsoft προσπάθησε να αναβιώσει το ενδιαφέρον για το Kinect, παρουσιάζοντας μία νέα βελτιωμένη έκδοση της συσκευής, και ενσωματώνοντας τη στη συσκευασία του XboxOne, όταν αυτό κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, ως βασικό αξεσουάρ. Έτσι όμως ανέβηκε επικίνδυνα η τιμή της κονσόλας και κινδύνευσε η πορεία της, οπότε αργότερα το Kinect έγινε πάλι αυτόνομο προϊόν. Το στοίχημα όμως είχε ήδη χαθεί, και τώρα ήρθε η ώρα να πούμε το μεγάλο αντίο.
Κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες που ίσως δεν ξέρετε, είναι ότι το Kinect κατέχει το βραβείο Guinness ως το καταναλωτικό προϊόν με τις γρηγορότερες πωλήσεις παγκοσμίως. Επίσης η PrimeSense, η εταιρεία που ανέπτυξε την τεχνολογία του Kinect, έχει εξαγοραστεί από την Apple, και είναι πιθανόν αυτή που έφτιαξε το σύστημα ταυτοποίησης FaceID για το iPhone X. Όσο για τη Microsoft, δεν έχει εγκαταλείψει το παιχνίδι του motion sensing, καθώς ασχολείται ενεργά με τις νέες πλατφόρμες HoloLens και Windows Mixed Reality.