Για κάποιο περίεργο λόγο, μέχρι τώρα δεν είχαμε δει κάποιο παιχνίδι με θέμα τη μυθολογία του Tolkien που να ξεχωρίζει, εκτός από το πολύ καλό Third Age, πριν από 10 χρόνια. Μέχρι την έλευση του Middle-Earth: Shadow of Mordor βεβαίως, το οποίο υπόσχεται μπόλικη δράση ανοικτού κόσμου! Ο μηχανισμός του gameplay έχει δανειστεί πολλά στοιχεία από τα Arkham games, καθώς το παιχνίδι ανήκει στη Warner.
Αναλαμβάνετε το ρόλο του Talion, ενός από τους rangers που φυλάνε τη Μαύρη Πύλη της Mordor. Στη διάρκεια μίας μάχης σκοτώνονται η γυναίκα και ο γιος του, ενώ ο ίδιος είναι πλέον undead και «δαιμονισμένος» με το πνεύμα ενός ξωτικού wraith. Τώρα ο σκοπός του Talion είναι η εκδίκηση, εξοπλισμένος με νέες φοβερές δυνάμεις. Η υπόθεση του Shadow of Mordor είναι λίγο «σκορποχώρι». Παρ’όλο που εξελίσσεται στην περίοδο μεταξύ των γεγονότων του Hobbit και του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, η Μαύρη Πύλη είχε καταληφθεί από τον Sauron πάνω από χίλια χρόνια πριν. Ευτυχώς το gameplay μας αποζημιώνει με το παραπάνω. Όσο για το ξωτικό που στοιχειώνει τον Talion, αποκαλύπτεται ως… «celebrity», τουλάχιστον σε όσους έχουμε διαβάσει τα βιβλία.
Χάρτης & αποστολές
Μετά από αρκετές απόπειρες που είχαν αποφέρει μέτρια αποτελέσματα, επιτέλους η βιομηχανία του gaming κατάφερε να παράγει ένα παιχνίδι εμπνευσμένο από τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, με άρτιο και πλούσιο gameplay. Το σημαντικότερο στοιχείο βεβαίως είναι ο πλήρως ανοικτός κόσμος. Δυστυχώς ο χάρτης δεν είναι τόσο μεγάλος όσο σε άλλα open-world games, έχει όμως επαρκή έκταση και είναι γεμάτος με εχθρούς, αποστολές και προκλήσεις. Οι κύριες αποστολές επικεντρώνονται στη συνεργασία με άλλους ανθρώπους που έχουν ξεμείνει στη Mordor, στην αποκάλυψη σημαντικών στοιχείων με τη βοήθεια του Gollum (σιγά μην έλειπε ο Μάρτης απ’τη Σαρακοστή) και στην εξόντωση καπεταναίων του Sauron. Όλα αυτά όμως θα καταλήξουν στον ίδιο τελικό στόχο, δηλαδή στη Μαύρη Πύλη και την εκδίκηση του Talion. Οι δευτερεύουσες αποστολές αφορούν διενέξεις μεταξύ αρχηγών των orcs και uruk hai, και την επίλυση τους με… extreme prejudice. Δεν έχετε κάποια «βάση επιχειρήσεων». Αντίθετα, ξεκλειδώνοντας κάποιους πύργους μπορείτε να κάθεστε εκεί όση ώρα θέλετε με ασφάλεια, και να τους χρησιμοποιείτε ως fast travel points.
Μπορείτε να χρησιμοποιείτε και το περιβάλλον προς όφελος σας εναντίον των εχθρών, π.χ. απελευθερώνοντας άγρια ζώα, πυροβολώντας βαρέλια με φωτιά, ρίχνοντας σφηκοφωλιές, κ.ά. Ο Talion μπορεί να σκαρφαλώσει σε σχεδόν κάθε επιφάνεια, να ακροβατεί σε σχοινιά και δοκάρια, να περνάει ανάμεσα από στενά σημεία, ακόμα και να πέφτει από οποιοδήποτε ύψος χωρίς να παθαίνει τίποτα, κάτι που βοηθάει τόσο το stealth όσο και την εγκατάλειψη της μάχης, αν τα βρείτε σκούρα. Το παιχνίδι δανείζεται όμως ένα στοιχείο και από το Assassin’s Creed! Συγκεκριμένα πρόκειται για τα γνωστά stalking zones, δηλαδή κυρίως θάμνους στους οποίους μπορείτε να κρύβεστε και να σχεδιάζετε την επόμενη κίνηση σας.
Καθώς είστε possessed από ένα ξωτικό wraith, έχετε αποκτήσει κάποιες εντυπωσιακές ικανότητες. Μπορείτε π.χ. να φοβερίζετε εχθρούς και να τους ανακρίνετε, μαθαίνοντας πληροφορίες για αρχηγούς των orcs ή να ασκείτε επιρροή πάνω τους για να επιτίθενται στους αρχηγούς τους. Μπορείτε ακόμα να τους στέλνετε για να παραδίδουν τελεσίγραφα, κάτι που αυξάνει την επικινδυνότητα της εκάστοτε αποστολής, αλλά αυξάνει και τα rewards κατά την ολοκλήρωση της. Μπορείτε να κάνετε stun μεμονωμένους εχθρούς ή ως area effect, και να χρησιμοποιήσετε ένα τόξο μορφής wraith (!!!) για ranged επιθέσεις. Ανά πάσα στιγμή εναλλάσσετε την υπόσταση σας σε wraith, σκοτεινιάζοντας το περιβάλλον και κάνοντας highlight χαρακτήρες ή αντικείμενα ενδιαφέροντος. Κάτι το οποίο έχει σχεδόν πανομοιότυπο εφέ με το eagle view του Assassin’s Creed (wink-wink)…
Οι μάχες
Χρησιμοποιείτε ένα σπαθί για τις βασικές επιθέσεις, ένα σπασμένο σπαθί (ως μαχαίρι) για stealth kills, και το wraith τόξο που λέγαμε πριν για ranged. Επειδή οι εχθροί σας κυκλώνουν από παντού, χρειάζεται προσεκτικός συγχρονισμός των counter, stun, και jump-over κινήσεων. Αν έχετε παίξει τα Arkham παιχνίδια, αυτός ο μηχανισμός θα σας φανεί πάρα πολύ γνώριμος. Μία εκπληκτική κίνηση είναι το brutalize, δηλαδή το πολύ βίαιο finisher κατά οποιοδήποτε εχθρού, το οποίο προσφέρει μία πιθανότητα για να φοβηθούν οι υπόλοιποι και να το βάλουν στα πόδια. Με το αυτοσχέδιο μαχαίρι μπορείτε να αποτελειώνετε εχθρούς όταν πέφτουν στο έδαφος ή να τους σκοτώνετε με μία κίνηση όταν βρίσκεστε κρυμμένος κοντά τους. Ενεργοποιώντας το τόξο μπαίνετε αυτόματα σε wraith mode, επιβραδύνοντας παράλληλα τον χρόνο για πιο ακριβή στόχευση.
Ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι μπορείτε να χρησιμοποιείτε κάποια τετράποδα τέρατα ονόματι caragors ως mounts για να πολεμάτε έφιπποι! Αρκεί βέβαια να τα αιφνιδιάσετε πριν σαν πάρουν χαμπάρι. Γενικά υπάρχουν δύο δέντρα αναβάθμισης για τον χαρακτήρα σας. Το ένα αφορά τα βασικά attributes, δηλαδή την υγεία, τη διάρκεια επιβράδυνσης χρόνου, τον αριθμό των πυρομαχικών για το τόξο, και πόσα runes δέχεται ταυτόχρονα το κάθε όπλο. Το άλλο αφορά τις διάφορες ικανότητες, οι οποίες χωρίζονται σε ranger (ανθρώπινες) και wraith (υπερφυσικές). Κάποιες είναι κλειδωμένες, και διατίθενται μόνο αφού ολοκληρώσετε κάποιο αριθμό αποστολών. Ο τρόπος για να ενισχύετε το καθένα από τα τρία όπλα σας είναι προσθέτοντας runes σε αυτά, με τα οποία αυξάνετε την αποτελεσματικότητα τους, αναπληρώνετε την υγεία σας, κ.λπ. Φυσικά στη Mordor δεν υπάρχουν έμποροι, και έτσι για να αποκτήσετε runes πρέπει να τα κερδίσετε σε αποστολές ή να τα βρείτε διάσπαρτα.
Γραφικά
Από εμφάνιση το Shadow of Mordor σκίζει, πολύ περισσότερο στο PC και τις next-gen κονσόλες. Τόσο ο Talion όσο και το «alter ego» του, το ξωτικό φάντασμα είναι σχεδιασμένοι με εξαιρετική προσοχή στις λεπτομέρειες και στους κανόνες φυσικής. Τα δε orcs και uruk hai είναι σχεδιασμένα με τόση πολλή δημιουργικότητα στην τερατώδη παραμόρφωση του καθενός, που θα έκαναν ακόμα και τον… Πάτρικ Τατόπουλο να ζηλέψει. Όσο για το περιβάλλον, είναι κι αυτό ένας από τους πρωταγωνιστές. Πρόκειται για τη Mordor στη μορφή που είχε πριν τη μολύνει εντελώς ο Sauron. Έτσι απεικονίζεται ως μία βραχώδης περιοχή, με στοιχειώδη μόνο βλάστηση, γεμάτη λάσπη και ερείπια, ενθύμια του πολιτισμού ξωτικών και ανθρώπων. Είναι δύσκολο να διανύσετε έστω και μια μικρή απόσταση χωρίς να συναντήσετε εχθρούς, είτε σε περιπόλους είτε σε στρατόπεδα, το οποίο δυσκολεύει μεν τη stealth προσέγγιση, αλλά είναι οπωσδήποτε θετικό με δεδομένη τη σχετικά μικρή έκταση του χάρτη.
Συνδυάζοντας τις μάχες των Arkham games (αντί για Batman, βάλτε έναν Ranger) και την ελευθερία κινήσεων ενός Assassin’s Creed, το Shadow of Mordor είναι ένα άκρως χορταστικό action game με μπόλικα στοιχεία από RPG που θα σας κρατήσει αρκετές δεκάδες ώρες ευχάριστου παιχνιδιού (και με… χιλιάδες ορκ αποδεκατισμένα!).
1 Σχόλιο
Δεν είναι κακό. Έχω όμως την αίσθηση ότι παραστηρίξαν το παιχνίδι στο Nemesis system… Αλλά μην το αδικώ, ΠΟΛΥ καλό παιχνίδι :)