Βλέποντας τον έβδομο τίτλο της σειράς Might & Magic, μιας σειράς που πρωτοκυκλοφόρησε το 1995, αναμέναμε κάτι τουλάχιστον ισάξιο με τα προηγούμενα και σίγουρα δε πέσαμε έξω. Πρόκειται για ένα κλασικό turn-based RPG-Strategy παιχνίδι που υπόσχεται οτι συγκεντρώνει όλα τα καλά στοιχεία από τα προηγούμενα έξι καθώς και διάφορες άλλες καινοτομίες που αυξάνουν την διαχρονική αξία του παιχνιδιού. Δυστυχώς όμως τίποτα δεν είναι τέλειο. Το παιχνίδι έχει τεράστια προβλήματα τα οποία καλείται να επιδιορθώσει επειγόντως η Limbic και η Ubisoft.
Το franchise
H σειρά Heroes of Might & Magic ξεκίνησε πριν περίπου 20 χρόνια με τη δημιουργία του πρώτου τίτλου από τον Jon Van Caneghem και την τότε εταιρία του, New World Computing αν και οι ρίζες της είναι αρκετά παλαιότερες (1986). Η εταιρία του Jon αγοράστηκε το 1996 από την 3DO από όπου και κυκλοφόρησαν οι πρώτοι τέσσερις τίτλοι. Όταν η 3DO έκλεισε, τη σκυτάλη πήρε η Ubisoft και από το 2003 είναι ο εκδότης του franchise. Όπως και στους προηγούμενους τίτλους της σειράς, έχουμε να επιλέξουμε από μια ομάδα ηρώων που θα χειριστούμε κατα τη διάρκεια του παιχνιδιού. Η πορεία του campaing mode όμως αφήνεται στα χέρια του παίκτη ο οποίος και πρέπει να επιλέξει σε ποιο κομμάτι του σεναρίου θα παίξει, διαλέγοντας τυχαία έναν από τους έξι συμβούλους του αφηγητή μας, του κόμη Ivan Griffin. Οι φατρίες είναι γνώριμες στους οπαδούς της σειράς (Academy-wizards, Dungeon-Dark Elves, Haven-Humans, Necropolis-Necromancers, Stronghold-Orcs και Sylvan-Light Elves) και κάθε μία έχει τη δική της φιλοσοφία και στρατηγική. Σαν κλασικό παιχνίδι με γύρους (turn-based), οι ενέργειές μας είναι περιορισμένες σε κάθε γύρο και έτσι, πρέπει να μελετάμε καλά την κάθε μας κίνηση προκειμένου να συγκεντρώσουμε γρηγορότερα και με ασφάλεια περισσότερα υλικά και χρήματα για να αναβαθμίσουμε το στρατό και τις βάσεις μας. Κάθε γύρος ισούται με μια μέρα στο παιχνίδι και κάθε εβδομάδα κλείνει ένας κύκλος που σηματοδοτεί καινούριους «οιωνούς» και φρέσκο στρατό στις δικές μας βάσεις αλλά και στων εχθρών. Όλες οι ιστορίες, χωρίζονται σε κύριες και δευτερεύουσες αποστολές(quests), οδηγώντας έτσι τον παίκτη να κατανοήσει καλύτερα το σενάριο καθώς παίζει. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα Might & Magic οπου υπήρχαν σημαντικές ελλείψεις στo campaign mode, φαίνεται πως η ομάδα της Limbic Entertainment κατάφερε να δημιουργήσει ένα πραγματικά καλοστημένο σύστημα εξέλιξης των ηρώων με αρκετές εκπλήξεις και ανατροπές, χωρίς όμως να ξεφεύγει από τις RPG βάσεις του. Το παιχνίδι ξεκινάει και βρίσκουμε τον ήρωά μας στον πρώτο «χάρτη» του κομματιού της ιστορίας που επιλέξαμε νωρίτερα. Δυστυχώς στην έκδοση που έχουμε στα χέρια μας δε βρήκαμε κάποια λειτουργία εκμάθηση ς(tutorial) για να μας εξηγήσει έστω τα βασικά του χειρισμού πράγμα που ίσως να δυσκολέψει νέους παίκτες που δεν έχουν εμπειρία από παλαιότερo τίτλο της σειράς.
Gameplay
Το Μ&ΜΗ7 δίνει αρκετό χώρο για πειραματισμούς και αλλαγές ενώ παράλληλα παραμένει στο μοτίβο της σειράς και δεν απογοητεύει τους οπαδούς του. Η Limbic φαίνεται πως προσπάθησε να διατηρήσει όλα τα καλά στοιχεία του &MH6, να προσθέσει νέα και να επαναφέρει παλαιότερες λειτουργίες που επιθυμούσε η κοινότητα. Οι παίκτες μπορούν να διαχειρίζονται και να διαλέγουν τις ικανότητές τους(skills), μέσω ενός νέου συστήματος. Κάθε φορά που κερδίζουμε ένα επίπεδο έχουμε στη διάθεσή μας και ένα πόντο για να ξοδέψουμε. Θα δούμε επίσης πως είναι ξανά διαθέσιμα τα «reinforcement caravans» κατόπιν αιτήματος των φανατικών οπαδών της σειράς M&MH. Οι πόλεις είναι καλύτερα oργανωμένες και το περιβάλλον αρκετά εύχρηστο και έυκολα κατανοητό ακόμα και για κάποιον που παίζει για πρώτη φορά. Το σενάριο είναι χτισμένο στις ίδιες βάσεις με τους προκατόχους του, και για όσους έχουν όρεξη για διάβασμα υπάρχει το «Lore tab», μια βιβλιοθήκη με όσες πληροφορίες χρειαζόμαστε για τους ήρωες, τις φατρίες και τους στρατούς τους. Οι ήρωες βρίσκονται σε καλή ισορροπία δυνάμεων καθώς και οι στρατοί τους, με εξαίρεση τα range units που φαίνονται ελαφρώς πιο ευνοημένα και αποτελεσματικά.
Πιθανότατα το πιο ευχάριστο κομμάτι του παιχνιδιού. Στο πεδίο της μάχης δε θα δούμε ουσιαστικές αλλαγές στο στήσιμο και στην διεξαγωγή μιας και το M&MH7 συνεχίζει την παράδοση υιοθετώντας το κλασικό στυλ «σκακιέρας». Τα στρατεύματα τοποθετούνται απέναντι από τον αντίπαλο και ο παίκτης καλείται να αξιοποιήσει όποια στρατηγικά σημεία προσφέρει ο χάρτης. Η τεχνητή νοημοσύνη(AI) των αντιπάλων δίνει την εντύπωση οτι υπάρχει κανονικός παίκτης απέναντί μας και το αποτέλεσμα μιας πραγματικής μάχης δεν είναι «σχεδόν» ποτέ σίγουρο. Κάθε κίνηση απαιτεί σχεδιασμό και υπολογισμούς, ενώ οι διαθέσιμες κινήσεις που έχει ο ήρωάς μας συνεχώς αυξάνονται όσο προχωράμε και ανεβαίνει το επίπεδό μας(level).
Κίνηση – Γραφικά – Χειρισμός.
Εικαστικά το παιχνίδι δείχνει καλοφτιαγμένο και προσεγμένο, διατηρώντας τα χαρακτηριστικά της σειράς. Διάσπαρτα θα συναντήσουμε πανέμορφα έργα και υαλογραφήματα ενώ επικρατεί ένα πιο «σκοτεινό» στυλ διακόσμησης σε σχέση με το προηγούμενο M&MH μιας και πλέον τα κουμπιά είναι «μεταλλικά» και όχι πολύχρωμα. Το ποντίκι του υπολογιστή μας είναι αρκετό για όλες τις λειτουργίες του παιχνιδιού αν και κάποιες συντομεύσεις με το πληκτρολόγιο βοηθάνε πολύ (πχ. πιέζοντας το πλήκτρο alt βλέπουμε όλα τα σημεία με τα οποία μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε). Στο κεντρικό πίνακα του παιχνιδιού θα δούμε στο κάτω μέρος της οθόνης τους ήρωές μας καθώς και πληροφορίες σχετικά με την κατάστασή τους, στα αριστερά της οθόνης μας ένας μίνι χάρτης μας δίνει πληροφορίες για τη θέση μας και στα δεξιά το «command panel» με τις κεντρικές επιλογές. Στο «command panel» υπάρχουν όλες οι λεπτομέρειες για τους στρατούς μας, τα «μαγικά» μας και τις αποστολές μας ενώ υπάρχει και το κυρίως μενού του παιχνιδιού σε περίπτωση που θελήσουμε να αποθηκεύσουμε ένα παιχνίδι. Στη μέση του command panel βρίσκεται η κλεψύδρα που πιέζουμε όποτε τελειώσουμε τον γύρο μας και περιμετρικά της κλεψύδρας χωρισμένες σε επτά κουτάκια, οι μέρες της εβδομάδας. Όλα καλά λοιπόν, ή μάλλον όχι… Από την αρχή τίποτα δε λειτούργησε όπως θα έπρεπε, μάλλον το αντίθετο, όλα πήγαν στραβά. Η Ubisoft επιμένει στη U(don’t)Play πλατφόρμα της, που αποδεδειγμένα περισσότερο δυσκολεύει παρά διευκολύνει το χρήστη. Φαινομενικά όλα πήγαιναν καλώς στην εγκατάσταση, μέχρι που αυτή τελείωσε και έφτασε η ώρα να ξεκινήσουμε το παιχνίδι. Αυτό που ακολούθησε ήταν αμέτρητες έρευνες στο ιντερνετ για πληροφορίες στα διάφορα προβλήματα που παρουσιάστηκαν, χωρίς υπαρκτό αίτιο. Το Μ&ΜΗ7 μας καλωσόρισε με συνεχόμενα crashes και όταν καταφέραμε να τα ξεπεράσουμε συναντήσαμε χειρότερα. Σαν τέρατα υπομονής και επιμονής καταφέραμε να ξεφορτωθούμε τα περισσότερα από αυτά, αν και αρκετές φορές αυτά επανήλθαν στη μορφή χαμένων campaign που είχαμε σώσει λόγω κακού συγχρονισμού με το «cloud». Οι προσπάθειές μας να παίξουμε online έμειναν άκαρπες μιας και ποτέ δε καταφέραμε να συνδεθούμε σε ένα υπάρχον παιχνίδι και ας βλέπαμε αρκετά διαθέσιμα.
Η εμφάνιση του έβδομου τίτλου φαίνεται ανανεωμένη και τα animations μέσα στο παιχνίδι πειστικά και όμορφα, παρ’ολα αυτά δε συμβαίνει το ίδιο και στα ενδιάμεσα βίντεο τα οποία ναι μεν είναι όμορφα αλλά λείπει η κίνηση και δείχνουν μισοτελειωμένα ή απλά πρόχειρα (ειδικά στις σκηνές οπου βλέπουμε τους advisors να μιλούν παγωμένοι με ανοιχτά τα στόματα ενώ η κάμερα κινείται γύρω τους.) Αξίζει επίσης να σημειωθεί οτι το παιχνίδι αργεί πάρα πολύ να ξεκινήσει και κάθε φορά που πρέπει να «φορτώσει»(loading), ο παίκτης έχει την ευκαιρία να φάει ή να πιεί ένα καφέ περιμένοντας…
Online – Multiplayer – LAN
Όπως αναφέραμε, το πολυπόθητο online του Μ&ΜΗ7 είναι ελαττωματικό και ήταν αδύνατον να συνδεθούμε σε κάποιον server. Αποφασίσαμε λοιπόν να δοκιμάσουμε να φτιάξουμε το δικό μας server και ύστερα από πάρα πολλές προσπάθειες και πολλές ρυθμίσεις στο router μας, στο τείχος προστασίας των windows και στο antivirus καταφέραμε να γίνουμε ορατοί στους άλλους χρήστες και να δημιουργήσουμε εμείς ένα online παιχνίδι. Παρ’όλη την απογοήτευσή μας η υπομονή μας ανταμοίφθηκε αρκετά αργότερα και στον server μας συνδέθηκαν 2 χρήστες, αρκετοί για να ξεκινήσουμε και επιτέλους να τεστάρουμε το multiplayer του M&MH7. Μπορούμε να πούμε πως μετά από όλο αυτό το μαρτύριο, το παιχνίδι κύλησε ομαλά και παραδόξως ευχάριστα! Δεν βρεθήκαμε αντιμέτωποι με κανένα άλλο εμπόδιο καθώς παίζαμε με τους «φίλους» μας από την Κορέα(!). Επι της ουσίας το multiplayer, αν λειτουργήσει οπως πρέπει, είναι πολύ διασκεδαστικό και καθόλου βαρετό, ενώ θυμίζει πάρα πολύ το campaign mode. Εκτός από το κλασικό multiplayer το M&MH7 διαθέτει επιλογή για άμεση μάχη με κάποιον φίλο σας ή κάποιον τυχαίο παίκτη, λειτουργία που επίσης δεν δούλεψε παρ’όλες τις προσπάθειές μας.
Ελπίζουμε σε ένα patch-fix λοιπόν που θα διορθώσει όλα αυτά τα προβλήματα διότι το παιχνίδι δεν είναι καθόλου άσχημο όταν δουλεύει σωστά. Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί πως η κυκλοφορία που έχουμε στα χέρια μας φαίνεται να απευθύνεται κυρίως σε χρήστες που έχουν περάσει ατελείωτες ώρες στα προηγούμενα Μ&ΜΗ και αυτό το στηρίζουμε στην μη ύπαρξη εκμάθησης, στον χρόνο που απαιτείται ώστε ένας άπειρος παίκτης να κατανοήσει τις λειτουργίες και το gameplay και τέλος στην υπομονή που χρειάζεται για να καταφέρει κάποιος να υπερπηδήσει τα εμπόδια που θα συναντήσει μέχρι επιτέλους να παίξει.
[toggle_box title=”Απαιτήσεις” width=”Width of toggle box”]
.
Ελάχιστες:
-Windows 7 SP1 ή Windows 8/8.1 (64bit μόνο)
-Intel Core i5 660 3.3 GHz ή AMD Phenom II X4 955 @ 3.2 GHz
-4GB RAM
-nVidia GeForce GTX460 ή AMD Radeon HD5850 (1024 MB VRAM)
Προτεινόμενες:
-Windows 7 SP1 ή Windows 8/8.1 (64bit μόνο)
-Intel Core i5 2400 @ 3.1 GHz ή AMD FX-6100 @ 3.3 GHz
-6GB RAM
-nVidia GeForce GTX670 ή AMD Radeon HD7870 (2048 MB VRAM)[/toggle_box]