Πολλά έχουν μεσολαβήσει από τότε που γνώρισα για πρώτη φορά το Mortal Kombat στo SEGA Mega Drive και στο Gameboy (πόσες φορές με είχαν σαπίσει ανελέητα τα ελάχιστα pixels του πρασινόγκρι Goro… δεν λέγεται, θέτοντας σε κίνδυνο το νευρικό μου σύστημα), κάπου εκεί πίσω στα golden 90s. To Mortal Kombat που μας συστήθηκε για πρώτη φορά πριν από σχεδόν 27 χρόνια, έμελλε να αλλάξει τον ρου της ιστορίας των fighting games, προβάλλοντας μια άγρια και ρεαλιστική ομορφιά στο συγκεκριμένο είδος, digitized 2D χαρακτήρες, over-the-top finishing moves με έντονο το στοιχείο του gore, του splatter, της υπερβολής, αλλά και του χιούμορ (στοιχεία που έδειχναν το δάχτυλο στον καθωσπρεπισμό της εποχής) και φυσικά αξιολάτρευτους ήρωες που πέρασαν στην ιστορία του gaming και έγιναν «iconic». Μαζί με το Street Fighter, το Mortal είναι ίσως το game που επηρέασε καταλυτικά την εξέλιξη και διαμόρφωσε τη μορφή του fighting genre, για αυτό και οι gamers δεν μπορούν παρά να εκφράζουν τα σέβη τους στον Ed Boon και John Tobias, που είναι οι εμπνευστές του Mortal. Όπως συμβαίνει με πολλές σειρές, έτσι και το Mortal στη διάρκεια των ετών είχε τα πάνω του και τα κάτω του, ωστόσο από το 2011 που η NetherRealm Studios προχώρησε στην ανανέωση και στο reboot της σειράς, τότε η πορεία του είναι διαρκώς ανοδική. Το Mortal Kombat X (2015) που διαδέχθηκε το reboot του 2011 ήταν ακόμη καλύτερο και πιο πλούσιο, δείγμα της εξαιρετικής δουλειάς των developers της NetherRealm, οι οποίοι (εάν προσθέσουμε στην εξίσωση και τα εξαιρετικά Injustice) έχουν το fighting genre στο… DNA τους. Για αυτό και το Mortal Kombat 11 δεν μπορεί παρά να είναι… «καλοδεχούμενο»! Για να δούμε όμως εάν θα καταφέρει να επιβεβαιώσει τη φήμη που το συνοδεύει…
It’s only a matter of… Time!
Αναμφίβολα, σε ένα fighting game το gameplay παίζει τον κυρίαρχο ρόλο, παρόλα αυτά οι δημιουργοί των τελευταίων Mortal Kombat και Injustice δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη ενός engaging story, το οποίο μπορεί να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των gamers. Το Mortal Kombat 11 από την άποψη του story, βαδίζει στα ίδια γνώριμα μονοπάτια που μας έχει συνηθίσει η NetherRealm, μόνο που αυτή τη φορά για να γίνουν τα πράγματα πιο ενδιαφέροντα (και πιο «ιντριγκαδόρικα») εισέρχεται στην ιστορία το στοιχείο του ταξιδιού στο χρόνο!
Tα γεγονότα του Mortal Kombat 11 ξεκινούν ακριβώς μετά το τέλος του Mortal Kombat Χ, παρουσιάζοντας τον πανίσχυρο Raiden (στην πιο «dark» εκδοχή του) να βασανίζει τον Shinnok (τον κύριο κακό του προηγούμενου παιχνιδιού). Ο θεός του κεραυνού είναι πλέον αποφασισμένος να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και ως κύριος προστάτης του Βασιλείου της Γης (Earthrealm) να περάσει στην αντεπίθεση, αφήνοντας για πάντοτε πίσω την αμυντική στάση που τόσα χρόνια διατηρούσε. Αυτή η πρόθεση του δεν αρέσει στην Kronika, η οποία θεωρεί ότι πλέον ο Raiden, λόγω της ασίγαστης δίψας του για εκδίκηση, συνιστά απειλή για την ισορροπία του σύμπαντος, για αυτό και αποφασίζει να δράσει με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο, φέρνοντας κυριολεκτικά τα πάνω – κάτω στον κόσμο του Mortal Kombat. Η ίδια ελέγχοντας τη ροή του χρόνου και το πεπρωμένο όλων των ηρώων του παιχνιδιού, αποφασίζει να ενώσει το παρελθόν με το παρόν, πράγμα που δεν μπορεί παρά να οδηγήσει σε θεοπάλαβες και άκρως επικίνδυνες καταστάσεις. Όπως αντιλαμβάνεστε γίνεται το «έλα να δεις», όπου ήρωες συναντούν τους νεότερους εαυτούς τους (!), ενώ ορισμένοι παλιοί γνώριμοι ανασταίνονται και επιστρέφουν! Στόχος της Kronika είναι να γράψει ξανά την ιστορία του σύμπαντος του Mortal Kombat, εξυπηρετώντας πάντοτε τη δική της ατζέντα…
Το story του Mortal Kombat 11 ακολουθεί τον ίδιο αφηγηματικό μηχανισμό με τα Injustice και Mortal Kombat X, μια προσέγγιση η οποία δεν είναι πρωτότυπη, αλλά κρίνεται ως απολύτως πετυχημένη. Το εν λόγω κομμάτι του παιχνιδιού εκτείνεται σε 12 chapters, με τη χρονική διάρκεια του να αγγίζει συνολικά τις 7 ώρες. Κάθε chapter διαθέτει 4 με 5 αναμετρήσεις ανάμεσα στους χαρακτήρες που κινούν τα νήματα του story, παρουσιάζοντας διάφορα branched story arcs, τα οποία καταλήγουν στο κεντρικό storyline. Οι gamers ωθούνται με αριστοτεχνικό τρόπο ώστε να νοιαστούν για την μοίρα κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά, αποκτώντας μάλιστα την περιέργεια για να εξερευνήσουν καλύτερα την persona του. Και μπορεί εντάξει το story να μην διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, παρόλα αυτά πετυχαίνει τον σκοπό του που δεν είναι άλλος από το να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του παίκτη από την αρχή μέχρι το τέλος. Φανταστείτε το κάτι σαν μια blockbuster ταινία με πολλά εφέ, δράση, συγκινήσεις και ατελείωτο χαβαλέ που μπορεί ναι μεν στο τέλος να μην σου δίνει μπόλικη τροφή για σκέψη, αλλά όταν βγαίνεις από το σινεμά έχεις ένα χαμόγελο ζωγραφισμένο στα χείλη και ένα αίσθημα ικανοποίησης ότι σκότωσες το χρόνο σου εποικοδομητικά. Και μπορεί να σας φανεί περίεργο κι όμως η ιστορία του Mortal Kombat 11 είναι διανθισμένη με πολλές συγκινητικές στιγμές που σε κάνουν να δεθείς ακόμη περισσότερο με τους κύριους πρωταγωνιστές, προσφέροντας στους gamers ένα αρκετά προσεγμένο rollercoaster συναισθημάτων.
Οι πάντες βέβαια γνωρίζουν ότι ένα μεγάλο μέρος της διαχρονικής επιτυχίας του Mortal Kombat οφείλεται στους diverse χαρακτήρες του, οι οποίοι χωρίζονται στα στρατόπεδα των «καλών» και των «κακών», ενώ πάντοτε υπάρχουν και οι πιο… «γκρι» που ακροβατούν ανάμεσα στο φως και στο σκοτάδι. Πιο συγκεκριμένα, σε ότι έχει να κάνει με το roster των μαχητών, το Mortal Kombat 11 σε καμία περίπτωση δεν θα σας απογοητεύσει. Η συνένωση παρελθόντος και παρόντος μέσω της αφήγησης του παιχνιδιού, γεννάει πολλές νέες δυνατότητες και έτσι έχουμε αρκετές επιστροφές κλασικών και all-time favorite χαρακτήρων όπως είναι ο Liu Kang, o Raiden, ο Johnny Cage, ο Scorpion, o Sub Zero, η Sonya Blade και πολλοί άλλοι, ενώ παράλληλα στο μείγμα προστίθενται και ορισμένοι νέοι μαχητές, όπως είναι οι Geras, Kollector και Cetrion. Συνολικά, θα συναντήσετε 24 χαρακτήρες στο βασικό roster (εκ των οποίων ένας εξ’ αυτών είναι unlockable), ενώ ο 25ος ήρωας είναι ο Shao Kan, ο οποίος όμως γίνεται διαθέσιμος εξ’ αρχής μόνο σε όσους είχαν προχωρήσει στο pre-order του παιχνιδιού. Αν μη τι άλλο, το roster του Mortal Kombat 11 είναι εξαιρετικά πλούσιο, πολυποίκιλο και παρά τις αναμενόμενες «απουσίες» (όπως ο Reptile για παράδειγμα… προς το παρόν), είναι βέβαιο ότι θα καλύψει τους φανατικούς φίλους της σειράς.
It’s time to… FIGHT!
Εκτός από το main story, υπάρχουν αρκετά ακόμη game modes που θα κρατήσουν απασχολημένους τους gamers. Εφόσον λοιπόν ξεμπερδέψετε με το main story mode, μπορείτε να ασχοληθείτε με το Klassic Towers, στο οποίο ουσιαστικά θα πρέπει «αναμέτρηση-με-αναμέτρηση» να «ανεβείτε» μέχρι το τέλος για να αντιμετωπίσετε την Kronika. Στο εν λόγω «κλασικό» gameplay θα συναντήσετε πέντε διαφορετικά options (τρία normal towers με τον κλασικό τύπο παιχνιδιού, έναν Endless Tower και έναν Survival Tower), ενώ με την ολοκλήρωση κάθε Tower θα λάβετε και κάποια unlockables για τον ήρωα που έχει φτάσει στο τέρμα.
Εάν τώρα θέλετε να ανεβάσετε τον πήχη της δυσκολίας μπορείτε να δοκιμάσετε τα Towers of Time, όπου εκεί τα πράγματα γίνονται πολύ πιο… brutal και ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται κατακόρυφα. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχουν κάποια modifiers εντός του κάθε επιπέδου που αλλάζουν την εμπειρία παιχνιδιού και κοινώς… σας δυσκολεύουν τη ζωή ακόμη περισσότερο. Για παράδειγμα, μπορεί να μπείτε στη μάχη «poisoned» και όσο περνούν τα δευτερόλεπτα να βλέπετε το health bar σας να μειώνεται διαρκώς, ενώ σε άλλες φάσεις θα βρεθείτε να αντιμετωπίζετε εκτός από τον αντίπαλο σας, ακόμη και πυραύλους που θα εξαπολύονται εναντίον σας! Η ιδιαιτερότητα των Towers of Time είναι ότι βασίζονται σε μια time-based λογική και διαμορφώνονται ανάλογα με τους όρους που θέτει το παιχνίδι (για παράδειγμα ένα event μπορεί να είναι ημερήσιο, εβδομαδιαίο, μηνιαίο ή ακόμη και ένα holiday special).
Επιστροφή όμως κάνει και το Krypt Mode, το οποίο ταξιδεύει τους gamers στο νησί του Shang Tsung. Παίζοντας εδώ μέσω μιας third-pesron οπτικής, θα πρέπει να εξερευνήσετε το νησί και αφού πρώτα λύσετε μια σειρά από εύκολα (και πιο δύσκολα) puzzles να ξεκλειδώσετε νέα fatalities, concept art, extra gear και πολλά ακόμη bonus items που θα κοσμήσουν το inventory σας, ξυπνώντας έτσι τον grinder που κρύβετε μέσα σας. Τα διάφορα chests που υπάρχουν διάσπαρτα στο νησί μπορούν να ξεκλειδωθούν κάνοντας χρήση τον Koins (in-game currency) που έχετε μαζέψει. Αναμφίβολα, το Krypt είναι ένα εξαιρετικά καλοδουλεμένο mode, το οποίο πρόκειται για ένα «ευχάριστο διάλειμμα», αν και κάπως κουραστικό και λίγο βαρετό σε ορισμένα σημεία. Παράλληλα, από το Mortal Kombat 11 δεν απουσιάζουν και τα online features, με τους developers να έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά και στον συγκεκριμένο τομέα, καθώς μπορείτε να λιώσετε σε ranked και kasual matches, αλλά και αν δημιουργήσετε private matches. Αναμφίβολα, οι επιλογές που έχετε στη διάθεση σας στο online κομμάτι δεν πρόκειται να σας δυσαρεστήσουν, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι έχει βελτιωθεί πολύ και το τεχνικό κομμάτι του online.
Φυσικά όπως σε κάθε fighting game, έτσι κι εδώ, το ζουμί βρίσκεται περισσότερο στο gameplay. Στο Mortal Kombat 11 φαίνεται ότι οι developers προτίμησαν να ακολουθήσουν μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση, καθώς έχει κάπως υποχωρήσει το fast-paced και άκρως επιθετικό gameplay που είχαμε δει στο προηγούμενο game της σειράς. Πλέον, υπάρχει η αίσθηση ότι οι ήρωες έχουν περισσότερο βάρος και γενικότερα οι επιθέσεις τους είναι πιο «heavy». Αυτή η αλλαγή καθιστά το παιχνίδι περισσότερο αμυντικό, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δεν υπάρχει το στοιχείο των άγριων και brutal επιθέσεων για τις οποίες έχουν γράψει ιστορία τα Mortal Kombat και που όλοι μας έχουμε αγαπήσει. Εάν είχατε παίξει το Mortal Kombat X σίγουρα θα θυμάστε ότι υπάρχoυν 4 gauged meters, εδώ τα πράγματα έχουν απλοποιηθεί σημαντικά, καθώς υπάρχουν στην ουσία δύο μετρητές (ένας για offense και ένας για defense). Ανάλογα με την επίδοση σας και το στυλ που προτιμάτε στο παιχνίδι (αμυντικές ή επιθετικές κινήσεις), μπορείτε ουσιαστικά να τερματίσετε αυτούς τους μετρητές.
Μια σημαντική διαφοροποίηση είναι η αντικατάσταση των X-Ray Attacks, με τα Fatal Blows που αποτελούν επιθέσεις, οι οποίες έχουν σαν στόχο ουσιαστικά να σας ξαναβάλουν μέσα στο παιχνίδι και να σας δώσουν μια τελευταία ευκαιρία, όταν όλα μοιάζουν να έχουν χαθεί. Αυτές οι stylish και φανταστικές στο μάτι επιθέσεις μπορούν να ενεργοποιηθούν μόνο μόλις το health σας αγγίξει το 30%, πατώντας έναν συγκεκριμένο συνδυασμό κουμπιών. Μια Fatal Blow επίθεση μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο μια φορά, για αυτό και θα πρέπει πάντοτε να βρίσκεται το κατάλληλο time-window για να την χρησιμοποιήσετε! Πέραν όμως του εξαιρετικού μηχανισμού των Fatal Blows και της αλλαγής προσέγγισης με την ώθηση σε μία πιο αμυντική φιλοσοφία στις κινήσεις, το σημαντικότερο στοιχείο του gameplay έχει να κάνει με τα εκπληκτικά customization options των ηρώων του παιχνιδιού. Πραγματικά, έχετε άπειρες επιλογές στη διάθεση σας, με αποτέλεσμα ακόμη κι εάν παίζετε με τον ίδιο χαρακτήρα, εάν κάνετε αλλαγές στις κινήσεις του, η αίσθηση που θα σας μεταδίδει να είναι τελείως διαφορετική. Το παιχνίδι σας δίνει τη δυνατότητα να ορίσετε μια σειρά από ειδικές κινήσεις και stances, προσαρμόζοντας τον εκάστοτε μαχητή στο δικό σας προσωπικό στυλ. Με ικανοποίηση διαπιστώσαμε ότι οι επιλογές είναι αμέτρητες και φυσικά εφόσον αναφερόμαστε στο character customization, δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι αμέτρητες κοσμητικές επιλογές (με νέα costumes, gear και άλλα κοσμητικά αντικείμενα), προσφέροντας απλόχερα ατελείωτο fan-service.
Timeless fun!
Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα των visuals και του ήχου, εδώ και πάλι η NetherRealm Studios βαδίζει στα ίδια υψηλά στάνταρ AAA ποιότητας που μας έχει συνηθίσει! Τα Fatalities και τα Fatal Blows σε οπτικό επίπεδο αποτελούν κάθε φορά που τα βλέπεις στην οθόνη σου, μικρά… έπη, με την φαντασία των developers να δίνει ρέστα για μια ακόμη φορά. Ατελείωτο gore και ακατάσχετες splatter scenes που επιβεβαιώνουν για μια ακόμη φορά τον unique χαρακτήρα του Mortal Kombat. Άλλωστε, Mortal χωρίς over-the-top και extreme gore σκηνές είναι Μάρτης χωρίς την Σαρακοστή. Σε ότι έχει να κάνει με το animation, εδώ και πάλι οι δημιουργοί του νέου Mortal παίρνουν 10 με τόνο, ανεβάζοντας ακόμη πιο ψηλά το επίπεδο σε σύγκριση με το Mortal Kombat Kombat Χ. O απίστευτος ρεαλισμός που υπάρχει στα animation των ηρώων καθιστά το νέο Mortal ένα από τα πιο «eye-candy» games στην κατηγορία του. Εκτός βέβαια από τους χαρακτήρες και τα stages είναι πραγματικά state-of-the art, με εντυπωσιακές τοποθεσίες που ξεχειλίζουν από λεπτομέρεια του, ενώ το κάθε level διακρίνεται για την διαφορετικότητα του. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στο framerate, όπου το παιχνίδι είναι κλειδωμένο στα 60 fps την ώρα της μάχης και σκοπίμως κατεβαίνει στα 30 fps, όταν εκτελούνται Fatalities και Fatal Blows. Μοναδική παραφωνία σε ότι έχει να κάνει με τα framerates είναι σε ορισμένα cinematics, στα οποία παρατηρήσαμε ένα μικρό frame drop, αλλά σίγουρα αυτό δεν μπορεί να χαλάσει με τίποτα τη συνολική εμπειρία. Κλείνοντας, με τον ήχο και την μουσική επένδυση και εδώ οι δημιουργοί έχουν δώσει τον καλύτερο τους εαυτό, με τα crystal-clear voice overs των ηρώων και τα «dark» tunes να συμπληρώνουν την εξαιρετική ατμόσφαιρα του παιχνιδιού.
Ολοκληρώνοντας το review μας στο Mortal Kombat 11, δεν θα μπορούσαμε παρά να δώσουμε συγχαρητήρια στην NetherRealm Studios για τη δημιουργία ενός ακόμη εξαιρετικού fighting game, το οποίο μεταδίδει στους fans του είδους μια ανεπανάληπτη εμπειρία παιχνιδιού. Συνδυάζοντας το παλιό με το νέο (μέσω του νοσταλγικού ταξιδιού στο χρόνο που αποτελεί τη βάση της αφήγησης), αλλά και όλα εκείνα τα μοναδικά στοιχεία που έκαναν το Mortal Kombat αγαπητό στην gaming community όλα αυτά τα χρόνια, το Mortal Kombat 11 μοιάζει ως ένας μοναδικός «φόρος τιμής» στα προηγούμενα games της θρυλικής σειράς. Ξεχωριστό, πλούσιο σε content, άρτιο τεχνικά και με story που τα σπάει, είναι απλώς «must-have» για όλους τους gamers, χωρίς δεύτερη σκέψη!
Ανάπτυξη: NetherRealm Studios Έκδοση: Warner Bros. Διάθεση: Zegetron
The Good
- Engaging & ατμοσφαιρικό story που ενώνει παρελθόν και παρόν . Roster που αποτελείται από παλιούς και νέους ήρωες . AAA Visuals . Over-the-top αισθητική . Το concept των Fatal Blows . Fighting system
The Bad
- To Krypt είναι λίγο βαρετό . Μικρό frame dropping σε ορισμένα cinematics
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ