Παίζοντας με το NieR: Automata δεν αργείς να καταλάβεις ότι παρουσιάζει μία… κρίση ταυτότητας. Το νέο πνευματικό τέκνο του Yoko Toro: συστήνεται σαν τυπικό “bullet hell shoot ‘em up” που σύντομα μετατρέπεται σε ξέφρενο action τρίτου προσώπου και σε σημεία ψευδό-δισδιάστατο side-scroller! Το γενικότερο στήσιμο του ανοικτού κόσμου, η πληθώρα των δέντρων διαλόγου και οι πολυάριθμοι NPC με τα προαιρετικά side-quests που σας δίνουν, παραπέμπουν περισσότερο όμως σε ΑRPG, ειδικά αν λάβουμε υπόψη και το πολυμορφικό μηχανισμό του leveling. Είναι δηλαδή ξεκάθαρο ότι από τις πρώτες στιγμές που θα περάσετε μαζί με το Nier: Automata, ότι πρόκειται για μία ιδιάζουσα περίπτωση παιχνιδιού. Το ευτύχημα είναι ότι η Platinum Games ταίριαξε πολύ αρμονικά αυτό το κολάζ των τόσο ετερόκλητων genres, με την διαδοχή των ειδών να πραγματοποιείται ακόμα και κατά την διάρκεια των πραγματικά εντυπωσιακών boss fights.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή… Το NieR: Automata αποτελεί συνέχεια του εξαιρετικού Nier για το PS3, το οποίο και αυτό με την σειρά του βασίζεται στους τίτλους Drakengard. Δεν υπάρχει όμως πρόβλημα στην παρακολούθηση της ιστορίας ακόμα και εάν δεν έχετε δει τα προηγούμενα παιχνίδια, αφού αποτελεί ένα sequel που διαδραματίζεται αρκετά χιλιάδες χρόνια μετά τα γεγονότα του Nier. Υπάρχουν βέβαια πάμπολλες αναφορές και Easter Eggs που θα εκτιμηθούν από τους φίλους της σειράς, αλλά και οι νεοφερμένοι θα έχουν μια «ομαλή» προσαρμογή στον κόσμο του παιχνιδιού.
Τα όσα έχουν γίνει πριν το Automata συνοψίζονται πάνω-κάτω ως εξής: το τελευταίο προπύργιο της ανθρωπότητας βρίσκεται εδώ και χιλιάδες χρόνια στη Σελήνη, μετά τον αποδεκατισμό της φυλής μας από μια εξωγήινη απειλή που κατέλαβε την Γη μέσω εξελιγμένων, πολεμικών μηχανών. Η όποια αντίσταση που ενορχηστρώνεται από τους ελάχιστους επιζώντες για την ανακατάληψη της Γης, πραγματοποιείται από τους YoRHa, μια επίλεκτη μονάδα ανδροειδών που υπηρετούν πειθήνια το ανθρώπινο είδος. Το πεδίο των επιχειρήσεων λοιπόν βρίσκεται σε γήινο έδαφος, ασχέτως αν πλέον ο κόσμος δεν έχει καμία σχέση όπως τον γνωρίζουμε. Η φύση έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος και να επανακτά την θέση της, με τα όρια των πόλεων να καθορίζονται από ερείπια, απομεινάρια του παρελθόντος και μισοκατεστραμμένους ουρανοξύστες και λεωφόρους.
Το σενάριο είναι προσεγμένο και περισσότερο σκοτεινό από όσο διαφαίνεται αρχικά. Αυτό που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι κομμάτια της πλοκής παραμένουν κρυφά ακόμα και μετά το πέρας του 1ου playthrough. Θα χρειαστεί να ολοκληρώσετε τουλάχιστον τρεις (!) φορές το παιχνίδι για να έχετε μια πληρέστερη, ολοκληρωμένη εικόνα για τα δρώμενα! Το θετικό στοιχείο είναι ότι αυτό δεν πρόκειται για μια φθηνή πρακτική που στοχεύει απλά στην διόγκωση της διάρκειας, αλλά για δομικό χαρακτηριστικό του παιχνιδιού αφού ξεκλειδώνουν νέες περιοχές, χαρακτήρες, πρόσθετα χαρακτηριστικά στο gameplay (hacking, περισσότερα pods κ.α.) και πρόσβαση για μέχρι… 26 διαφορετικούς επιλόγους για την ιστορία σας. Οι χαρακτήρες είναι εξίσου πολυμορφικοί παρά την ρομποτική τους ιδιοσυγκρασία. Χειριζόμαστε την 2B, ένα θηλυκού γένους ανδροειδές με… goth περιβολή και εν μέρει τον συνοδό της 9S (ουσιαστικά μόνο την συμπεριφορά του A.I. μπορείτε να αλλάξετε). Υπάρχει μια περίεργη χημεία μεταξύ τους και οι αντιδράσεις τους συχνά εξομοιώνουν ανθρώπινα συναισθήματα. Εξίσου προσεγμένο είναι και το υπόλοιπο cast, ενώ σαφώς επικροτούμε και την δυνατότητα για επιλογή Ιαπωνικού dub στις φωνές.
Tο… ζουμί του NieR:Automata βέβαια βρίσκεται πρώτιστα στο ξέφρενο gameplay. Ως γνωστόν, η Platinum έχει στις πλάτες της άλλωστε τα εξαιρετικά Bayonetta και MGS: Revengence, οπότε δεν περιμέναμε κάτι λιγότερο. Η μάχη βασίζεται τυπικά στις light και heavy επιθέσεις με την διαφοροποίηση ότι εδώ εσείς ορίζετε με ποιο όπλο θα χτυπήσετε και πως. Ανά πάσα στιγμή μπορείτε να κραδαίνετε ταυτόχρονα δύο όπλα της επιλογής σας, τα οποία ανήκουν σε συνολικά 4 κατηγορίες (light/heavy swords, spears και bracers). Ανάλογα με τον συνδυασμό που θα διαλέξετε, αλλάζετε ριζικά την χορογραφία των κινήσεων στην μάχη, αλλά και τους χρόνους αντίδρασης σας. Πιστός σύντροφος στην μάχη είναι και το pod σας, το οποίο αναλαμβάνει τις ranged επιθέσεις σας (και το οποίο χειρίζεστε μέσω του δεξιού αναλογικού μοχλού και τις σκανδάλης). To χαρακτηριστικό εκείνο που κάνει το pod σας να ξεχωρίζει είναι ότι διαθέτει μία σειρά από ισχυρές δέσμες laser και ΑΟΕ επιθέσεις, μέχρι ασπίδες που απορροφούν εισερχόμενα πυρά. O μεστός, στιβαρός χειρισμός και το υψηλό επίπεδο πρόκλησης (ακόμα και στο Normal) κάνουν το gameplay απόλυτα απολαυστικό.
To RPG στοιχείο ενσωματώνεται με δύο διαφορετικούς τρόπους: αφενός μέσω των παραδοσιακών XP που κερδίζει η 2B από kills και από ολοκληρωμένα quests και αφετέρου με την τροποποίηση του chip που διαθέτει το προαναφερθέν pod. Υποτίθεται ότι το HUD του παιχνιδιού (χάρτες/status bars κτλ) βρίσκεται στην μνήμη ROM του drone και εσείς ελέγχετε την μνήμη RAM για πρόσθετες δυνατότητες (π.χ. αυξημένη ζημιά στα όπλα σας, καλύτερο evade σε επιθέσεις ή αυτόματη ενεργοποίηση αντικειμένων όταν η ζωή σας πέσει κάτω από συγκεκριμένο ποσοστό). Όπως συμβαίνει και με τα κανονικά chips, δεν υπάρχει απεριόριστος χώρος στην μνήμη τους και επομένως δεν μπορείτε να φορτώσετε αυτομάτως όλα σας τα προγράμματα/plug-ins σας. Τα plug-ins (τα αγοράζετε από NPCs ή τα βρίσκετε τυχαία από τα πτώματα σαν loot), διαχωρίζονται ανάλογα με την χρησιμότητα τους στις κατηγορίες Attack, Support και Defence. Παράλληλα, σας δίνονται τρία presets για να αποθηκεύσετε τρείς διαφορετικές αλληλουχίες plug-ins για το chip του pod σας.
Εννοείται ότι μπορείτε να στήσετε το pod σας βασιζόμενοι σε μία «ισορροπημένη», λίγο-από-όλα στρατηγική ή να αξιοποιήσετε τα presets σας κατάλληλα ώστε να εστιάζουν πρώτιστα σε αμυντικές ή σε επιθετικές δυνατότητες. Τα plug-ins δεσμεύουν περισσότερο ή λιγότερο χώρο στην μνήμη ανάλογα με την σπουδαιότητα τους, δημιουργώντας ένα ενδιαφέρον meta-game όπου καλείστε να ζυγίσετε τις ανάγκες σας. Επιπλέον, συγκεκριμένοι merchants μπορούν να συγχωνεύσουν (fuse) επί πληρωμή τα plug-ins ίδιου τύπου για να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα τους, ενώ μπορείτε επίσης να επέμβετε (πάλι με το αζημίωτο) και στην χωρητικότητα του chip, ώστε να έχετε ενεργά περισσότερα προγράμματα. Σημειώστε ότι αν πεθάνετε σε μάχη, πέρα από το κέλυφος του ανδροειδούς μένει στο σημείο και το chip του pod σας. Αν πεθάνετε ξανά προτού ανακτήσετε το πτώμα σας, χάνετε μια και καλή τα plug-ins σας και θα πρέπει να ξαναβρείτε καινούργια modules…
Η άποψη μας είναι κάπως διχασμένη σχετικά με το τεχνικό τομέα του παιχνιδιού. Από την μια τα γραφικά παραπέμπουν σε παλαιότερη γενιά, ενώ υπάρχουν μερικά πολύ χτυπητά ελαττώματα τα οποία δεν… χωνεύονται εύκολα (invisible walls, άδειοι χώροι και περίεργη γεωμετρία). Από την άλλη, το art direction είναι όσο “αποπνικτικό” απαιτούν οι περιστάσεις και δεν είναι λίγες οι φορές που συναντάτε μια τόσο εκκεντρική σύνθεση που θα σας κάνει να σταματήσετε για να την επεξεργαστείτε – όπως το θεματικό πάρκο αλά Disneyland που διαχειρίζονται οι μηχανές-γελωτοποιοί ή η βυθισμένη πόλη. Παράλληλα, το frame rate είναι στην πλειονότητα των περιστάσεων σταθερά στα 50-60 fps, ενώ ο συνεχής, μεγάλος κόσμος του δεν απαιτεί καθόλου ενδιάμεσο loading. Σε ότι έχει να κάνει με το soundtrack, δε χωράει αμφιβολία ότι το NieR: Automata θέτει σοβαρή υποψηφιότητα ως το καλύτερο gaming soundtrack για το 2017 με ορχηστρικές , δυναμικές συνθέσεις που ταιριάζουν γάντι στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Αντίστοιχα επιβλητικά είναι και τα ηλεκτρονικά κομμάτια που ντύνουν κυρίως τις πιο ξέφρενες σεκάνς δράσεις.
Συνοψίζοντας, το NieR: Automata αποτελεί μια φανταστική προσθήκη σε οποιαδήποτε συλλογή και πιθανότατα είναι ο πιο ολοκληρωμένος τίτλος της Platinum. Ευελπιστούμε αυτήν την φορά και σε εμπορική επιτυχία γιατί πραγματικά το αξίζει και με το παραπάνω.
Ανάπτυξη: Platinum Games Έκδοση: Square Enix Διάθεση: CD Media
The Good
- Μεγάλη αντοχή στον χρόνο . Εξαιρετικό σύστημα μάχης . Γρήγορος ρυθμός . Παράξενο και σκοτεινό setting . Υβριδικό gameplay που συνδυάζει στοιχεία από ποικίλα genres
The Bad
- Πολλά ανούσια fetch quests . Xάρτης που περισσότερο σας αποπροσανατολίζει παρά σας βοηθά . Ενοχλητικά invisible walls
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ