O Απρίλιος που μας πέρασε είχε δύο εξαιρετικά σημαντικές κυκλοφορίες για τον κόσμο του gaming. Από τη μία το εκπληκτικό “Magnus Opus” της Sony, God of War (μπορείτε να διαβάσετε το review μας εδώ), και από την άλλη την πιο περίεργη κι εναλλακτική μορφή gaming που είδαμε το τελευταίο χρονικό διάστημα… το Nintendo Labo για το Switch! Αυτά τα δύο releases θα μπορούσαν κάλλιστα να χαρακτηριστούν ως δύο ξεχωριστοί (αλλά εντελώς διαφορετικοί) «κόσμοι». State-of-the art, ασύγκριτη AAA παραγωγή, exclusive μεγατόνων είναι ορισμένοι από τους χαρακτηρισμούς που θα μπορούσαμε να αποδώσουμε στην πρόσφατη περιπέτεια του Kratos και παρόλο που είναι ίσως ότι καλύτερο έχουμε δει τελευταία, στις γραμμές όμως που ακολουθούν θα αφήσουμε για λίγο στην άκρη τον Kratos και θα ασχοληθούμε με το ιδιόμορφο (αλλά συγχρόνως ιδιοφυές) Labo, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε (και να πειραματιστούμε) πρόσφατα σε ένα special event στα γραφεία της CD Media …
Η Nintendo παραδοσιακά δεν ακολουθεί τις νόρμες των άλλων εταιρειών, για παράδειγμα φαίνεται να μην την ενδιαφέρουν τόσο τα TeraFlops, τα αστραφτερά 4Κ graphics, τα super-wow tech specs και σε γενικές γραμμές δεν μπαίνει σε μία διαδικασία «ράλι» με τις άλλες κατασκευάστριες εταιρίες στον τομέα του hardware. Αν και κάποιοι την κατακρίνουν, αυτή η αντιμετώπιση είναι «στάση ζωής» για την ιστορική εταιρεία και μία διαφορετική «φιλοσοφία», η οποία όπως έχει αποδειχθεί την κάνει να ακροβατεί διαρκώς ανάμεσα στο «εναλλακτικό» και στο «καινοτόμο».
Σχεδόν 14 μήνες μετά την κυκλοφορία του Switch κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η Nintendo κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις τόσο από τη Sony όσο και από τη Microsoft, αποτελώντας την καλύτερη απόδειξη της “διαφορικής” σκέψης που διέπει όλα τα προϊόντα της γνωστής εταιρείας. Σε αυτό το μοτίβο βαδίζει και το πρωτότυπο Labo, το οποίο πρόκειται για μία ιδέα η οποία επιχειρεί να φέρει κοντά την physical με την virtual εμπειρία που μπορούν να προσφέρουν τα video games. Και μπορεί αυτά τα περίεργα χαρτονάκια να μοιάζουν ως κάτι που βγήκε από τις σελίδες προσχολικών βιβλίων χειροτεχνίας, ωστόσο η εμπειρία που προσφέρουν οι toy-con κατασκευές με το που θα αρχίσεις να ασχολείσαι μαζί τους είναι κάτι τελείως διαφορετικό από αυτά που έχεις συνηθίσει.
Το Labo ουσιαστικά πρόκειται για τον συνεχιστή της επανάστασης που έφεραν στο gaming τα Wii controllers, ακολουθώντας ένα παρόμοιο μοτίβο. Τα χειριστήρια της best-seller κονσόλας της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα των 00s, άλλαξαν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα χειριστήρια μίας κονσόλας, ενώ με το Labo η κατεύθυνση είναι να αλλάξει ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε μία κονσόλα, με την hardware platform να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής εμπειρίας που προσφέρει το Labo. Και όσο κι εάν φαίνεται περίεργο, η φύση του Labo προωθεί το… co-op παιχνίδι αλλά στον «physical» κόσμο περισσότερο. Γιατί πολύ απλά η DIY εμπειρία που προσφέρει είναι ακόμη πιο διασκεδαστική όταν υπάρχουν δύο μαζί ή ακόμα περισσότεροι.
Ως γνωστόν, η «φάση» δεν είναι μόνο το να ετοιμάσεις την κατασκευή, αλλά και να αρχίσεις να παίζεις με τα διάφορα mini-games, τα οποία εναλλάσσονται σε πολλές περιπτώσεις ανάλογα με την θέση που έχεις θέσει τα διάφορα parts (αν και τα mini-games έχουν πρόβλημα με την αντοχή τους στο χρόνο και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το δουλέψει παραπάνω η Nintendo σε κάποια μελλοντικά sets). Και η εμπειρία βέβαια δεν σταματάει εδώ, καθώς ήδη έχουν κάνει την εμφάνιση τους διάφορα κοσμητικά sets, ενώ ήδη σιγά σιγά αναπτύσσεται μία underground «homebrew» community, η οποία σχεδιάζει και δίνει τα δικά της kits, εκτινάσσοντας την δημιουργικότητα των παικτών στα ύψη.
Κρίνοντας με βάση τα παραπάνω, το ιδιοφυές και διασκεδαστικό concept του Labo κάνει κάτι που σπανίως μπορούμε να το παρατήσουμε στα περισσότερα σύγχρονα games, καθώς πατάει πάνω στις βασικές και θεμελιώδεις αρχές του gaming, θυμίζοντας έτσι τον χαρακτήρα των πρώτων προϊόντων της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας που εμφανίστηκαν στον κόσμο μας πριν από 40 χρόνια. Δένοντας το old-school retro με το σύγχρονο και τον physical με τον virtual κόσμο, το Labo θυμίζει όλα εκείνα τα δημιουργήματα που σχεδιάστηκαν σε κάποιο γκαράζ ή σε κάποιο δωμάτιο, τότε που το ξύλο ήταν το υλικό που περιέβαλλε τις πρώτες κονσόλες, τότε που ευτελή υλικά μεταμορφώνονταν σε κυκλώματα και που τα λιγοστά pixels που εμφανίζονταν στην TV έδιναν τον κύριο λόγο στη φαντασία των πρώτων gamers. Τότε που η χαρά της δημιουργίας έπαιζε πολύ μεγαλύτερο ρόλο από τις επιταγές του marketing (που ως έννοια δεν είχε εμφανιστεί καν)…
Αυτή η μοναδική αίσθηση της δημιουργίας είναι που κυριαρχεί πίσω από το concept του Labo. Και εάν πολλά πράγματα άλλαξαν και εξελίχθηκαν από τότε (και ενδεχομένως προς το καλύτερο σε αρκετούς τομείς), η Nintendo έχει βρει πραγματικά την χρυσή συνταγή, ανακαλύπτοντας διαρκώς νέους τρόπους που καθιστούν το gaming… «great» σε μικρούς και μεγάλους gamers!
Το Labo και όλα τα προϊόντα της Nintendo, διατίθενται στην χώρα μας από την CD Media