Λίγο πριν τη μεγάλη γιορτή του gaming στο Los Angeles, η Oculus διοργάνωσε το δικό της pre-E3 event στο San Francisco σε μία προσπάθεια να μυήσει καλύτερα το κοινό, αλλά και τους εκπροσώπους του Τύπου, πάνω στην τελική consumer έκδοση του Oculus Rift, η οποία φιλοδοξεί να φέρει το καταναλωτικό κοινό στην εποχή του virtual reality. Το συγκεκριμένο event ήταν γεμάτο εκπλήξεις, αποδεικνύοντας ότι η Oculus έχει πλέον τα φόντα ώστε να περάσει την εικονική πραγματικότητα στη συνείδηση των gamers. Παρά το γεγονός ότι τo Oculus Rift Consumer edition παρουσιάστηκε στους εκπροσώπους των media, παρόλα αυτά δεν απαντήθηκαν τα δύο πιο καίρια ερωτήματα, τα οποία αφορούν στο πότε και στο πόσο…; Αν και η Oculus δεν έχει καταλήξει στην τελική τιμή της consumer edition και στην ακριβή ημερομηνία εξόδου της στην αγορά (ισχύει ακόμη το ασαφές Α’ τρίμηνο του 2016), το Oculus event ήταν μία καλή ευκαιρία για να ρίξουμε μία πιο διεξοδική ματιά στον VR κόσμο που ετοιμάζει ο CEO της Oculus Brendan Iribe και η παρέα του…
Design, feeling & touch controllers!
Όσοι είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν και να γνωρίσουν από κοντά την consumer έκδοση του Oculus Rift VR headset στάθηκαν στο πόσο εργονομικό και ελαφρύ είναι. Το σχεδιαστικό team της Oculus μελέτησε προσεκτικά ακόμη και την παραμικρή γραμμή του headset, με τους δημοσιογράφους που το δοκίμασαν να αναφέρουν ότι φοριέται και βγαίνει με χαρακτηριστική ευκολία. Επιπλέον, η τελική έκδοση του κράνους διαθέτει έναν σένσορα που του δίνει τη δυνατότητα να εντοπίζει και να «διαβάζει» real-life objects και το βοηθάει στο να βρίσκεται ακουμπισμένο σε μία οποιαδήποτε σταθερή επιφάνεια. Επιπλέον, το headset διαθέτει integrated audio και τα earphones μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν. Επιπλέον, τα καλά νέα είναι για τις «ευπαθείς» ομάδες που φορούν… γυαλιά, καθώς οι δημιουργοί του Oculus μερίμνησαν ώστε το headset να προσαρμόζεται καλύτερα στα άτομα με προβλήματα όρασης (το πρώτο developer’s kit σίγουρα είχε ένα θεματάκι σε αυτό).
Πέραν όμως του τελικού σχεδιασμού, η αποκάλυψη που έκλεψε την παράσταση στη διάρκεια του event ήταν τα Oculus Touch controllers, τα οποία ουσιαστικά δίνουν τη δυνατότητα στον χρήστη του headset να μεταφέρει την αίσθηση των χεριών του στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας. To prototype που παρουσιάστηκε αποτελείται από δύο ασύρματα χειριστήρια (ένα σε κάθε χέρι), τα οποία χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία ανίχνευσης της κίνησης όπως το Oculus Rift, με το κάθε ένα εξ’ αυτών να διαθέτει έναν αναλογικό μοχλό, δύο buttons και μία σκανδάλη. Όπως έγινε γνωστό τα Oculus Touch controllers βασίζονται σε τεχνολογία haptic ανάδρασης που έχει ως στόχο της να μεταδώσει την απόλυτη ρεαλιστική αίσθηση στους users όταν εκείνοι βρίσκονται στο εικονικό περιβάλλον.
Microsoft + Oculus… Ένας έρωτας γεννιέται!
Η μεγαλύτερη έκπληξη όμως που είδαμε κατά τη διάρκεια του Oculus Rift reveal event είχε να κάνει με τη συμμαχία που έχει αναπτύξει αυτή τη στιγμή η Oculus με την Microsoft! Αυτό σίγουρα ήταν κάτι που σε καμία περίπτωση δεν το περιμέναμε, καθώς όπως έγινε γνωστό το Oculus Rift αναμένεται να κυκλοφορήσει μαζί με το ασύρματο χειριστήριο του Xbox One, αλλά και με το Wireless adapter που επιτρέπει τη σύνδεση του χειριστηρίου με τα PC (Windows 10 only). O Brendan iribe τόνισε ότι η απόφαση να συμπεριληφθεί το gamepad του Xbox One μαζί με το Rift είναι πολύ σημαντική και πρόκειται για μία σωστή κίνηση, η οποία αναμένεται να ωφελήσει τόσο τους game developers όσο και τους gamers. Ωστόσο, η σχέση ανάμεσα στην Oculus και στη Microsoft δεν σταματάει μόνο εδώ, καθώς όπως έγινε γνωστό (και δια στόματος Phil Spencer μάλιστα), οι gamers θα μπορούν να streamάρουν Xbox One games στο Oculus Rift μέσα σε ένα VR περιβάλλον που μοιάζει με θέατρο εικ0ονικής πραγματικότητας! Χωρίς αμφιβολία, αυτή η συμμαχία είναι βέβαιο ότι θα ωφελήσει και τις δύο πλευρές και στην προσεχή E3 αναμένεται να παρουσιαστούν περισσότερες λεπτομέρειες για το «γάμο».
Its all about the games!
Για να κερδηθεί το στοίχημα του VR gaming, σίγουρα απαιτούνται τίτλοι… καθώς καλό το hardware αλλά χωρίς software δε… γίνεται δουλειά! Έτσι λοιπόν στο πλαίσιο της Pre-E3 conference που διοργάνωσε η Oculus έγινε γνωστό ότι πολλοί game developers ετοιμάζουν τους τίτλους τους για το Rift. Συγκεκριμένα, τα πρώτα VR games που λογικά θα τα δούμε μαζί με το launch του headset είναι τα Eve Valkyrie (CCP), Edge of Nowhere (Insomniac), Chronos (Gunfire Games), Damaged Core (High Voltage Software), VR Sports (Sanzaru Games) και Airmech (Carbon Games). Όπως έγινε γνωστό οι παραπάνω τίτλοι είναι μόνο η αρχή, καθώς η Oculus αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με όλους τους κολοσσούς του gaming όπως είναι οι Square Enix, Harmonix, Ready At Dawn, 4A Games, Climax Studios κ.α. Επίσης, οι υπεύθυνοι του Oculus Rift τόνισαν ότι ετοιμάζονται να τονώσουν την προσπάθεια των Indie developers να αναπτύξει τίτλους εικονικής πραγματικότητας και για αυτό το σκοπό έχουν αποφασίσει να δαπανήσουν το ποσό των 10 εκατομμύριών δολαρίων για να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τους indie developers.
Oculus… The future is now!
Μπορεί τελικά να μην μάθαμε για την τιμή και για την ακριβή ημερομηνία κυκλοφορίας του, ωστόσο η παρουσίαση που έγινε για το Rift κατέστησε σαφές ότι το 2016 θα είναι η χρονιά της εικονικής πραγματικότητας. Επιπλέον, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η φετινή Ε3 θα έχει VR χρώμα ειδικότερα από τη στιγμή που η Oculus ενώνει τις δυνάμεις της με την Microsoft (και αυτό σίγουρα αποτελεί ένα στοιχείο που θα ανατρέψει τις ισορροπίες). Πολλά ερωτήματα μένουν ακόμη να απαντηθούν όπως για παράδειγμα σε τι σημείο βρίσκεται το Project Morpheus της Sony ή κατά πόσο η πρόταση της Valve και της HTC θα καταφέρει να βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος; Αυτές τις απαντήσεις όμως θα τις δώσει μόνο ο χρόνος, για αυτό το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε προς το παρόν΄είναι να χαρούμε τη νέα εποχή της εικονικής πραγματικότητας που ανατέλλει στο gaming και στον κόσμο της τεχνολογίας γενικότερα…