Η Sony συνεχίζει ακάθεκτη το έργο της… «τυμβωρυχίας» των παροπλισμένων της τίτλων ξεθάβοντας αυτήν την φορά το Patapon, το ιδιαίτερο rhythm game που κυκλοφόρησε προ δεκαετίας στο PSP. Το Patapon γνώρισε μια κάποια επιτυχία που του εξασφάλισε δύο εξίσου ποιοτικά sequels, για να εξαφανιστεί στην συνέχεια σαν διάττων αστέρας…
Όπως συνέβη και με τα LocoRoco, Parappa the Rapper, η Remaster έκδοση του Patapon δεν προσθέτει καθόλου νέο περιεχόμενο ή αναπροσαρμογές ελέω της διαφορετικότητας του format. Με εξαίρεση την υποστήριξη των υψηλότερων αναλύσεων σε 1080p/4Κ (για PS4 Pro) και την ομαλότερη χρωματική διαβάθμιση των σκηνικών, δεν υπάρχει εξτρά τυράκι για όσους έχουν ήδη ολοκληρώσει το παιχνίδι. Μην τρέφετε ψευδαισθήσεις λοιπόν – κατά κύριο λόγο αγοράζετε νοσταλγία εδώ. Δεδομένου του παρόμοιου στησίματος και των τριών τίτλων, νομίζουμε ότι θα είχε πολύ περισσότερο νόημα η ταυτόχρονη διάθεση της τριλογίας σε bundle, ακόμα και αν αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να ανέβαινε λιγάκι η τιμή.
Το θετικό είναι ότι το Patapon άντεξε το πέρασμα του χρόνου και συνεχίζει να παίζεται πολύ ευχάριστα ακόμα και σήμερα. Στο παιχνίδι αναλαμβάνουμε τον ρόλο μιας θεότητας που διαθέτει την παράξενη ιδιότητα του… τυμπανοκρούστη. Μέσω της μουσικής και της διατήρησης του ρυθμού, ο θεϊκός μας drummer καθοδηγεί τους χαριτωμένους μαχητές Patapon στα πέρατα της γης. Στην περιπέτεια αυτήν θα συναντήσουν πολλά εμπόδια αλλά και την ανταγωνίστρια φυλή των Zigotons που θα προσπαθήσει με κάθε τρόπο να ανακόψει την επέλαση των μονόφθαλμων ηρώων μας.
Σαν επουράνιος παρατηρητής που είστε, δεν ελέγχετε άμεσα τις ενέργειες των πιστών σας. Για να πραγματοποιήσουν το θέλημα σας θα πρέπει να τους δώσετε μουσική και ρυθμό. Κάθε βασικό πλήκτρο του DualShock αντιστοιχεί σε διαφορετικό τύμπανο και αποδίδει συγκεκριμένο ήχο. Παίζοντας καθορισμένες αλληλουχίες ήχων, μπορείτε να διατάξετε αντίστοιχα τα Patapons σας να προβούν σε παρέλαση, άμυνα, επίθεση και αργότερα σε εκτέλεση μαγείας. Για επιπρόσθετη πρόκληση, θα πρέπει οι τυμπανισμοί σας να πατούν στον ρυθμό του διαρκούς beat που ακούγεται στο υπόβαθρο. Κρατήστε τον ρυθμό για αρκετή ώρα (δέκα combos) και τα Patapons θα αυξήσουν την απόδοση τους μπαίνοντας σε Fever mode. Θα κάνουν πολύ περισσότερη ζημία ενώ παράλληλα θα γίνουν ανθεκτικότερα σε αντίπαλες επιθέσεις. Το να διατηρήσετε όμως το Fever mode δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση αφού απαιτεί απόλυτο συντονισμό από μέρους σας.
Όσο παίζετε τα drum solo σας, οι Patapons ψέλνουν τις μελωδίες σας – κάθε τύμπανο αποδίδει και έναν μουσικό φθόγγο, ενώ σε Fever mode προστίθενται και δεύτερα φωνητικά στην μουσική σας, δημιουργώντας ένα χαρούμενο και πιασάρικο τραγουδάκι. Σε συνδυασμό με την αστεία, (σχεδόν) μονοχρωματική καρικατούρα των ηρώων και τις έντονες αντιθέσεις των backgrounds, το Patapon αποκτά έναν πολύ ξεχωριστό χαρακτήρα και μια αξιομνημόνευτη παρουσίαση.
Σε μια προσπάθεια να γίνει λίγο πιο σύνθετο το gameplay, οι developers έχουν προσθέσει ένα σύστημα οικονομίας και διαχείρισης των Patapons: οι εχθροί συχνά ρίχνουν loot όταν πεθαίνουν τα οποία και αξιοποιούνται στην ενίσχυση των τάξεων του στρατού σας. Οι πρώτες ύλες και τα χρήματα που κερδίζετε χρησιμεύουν για την ποσοτική αύξηση του αριθμού των μονάδων σας – παράλληλα, η χρήση των σπανιότερων resources αναβαθμίζει και την αποτελεσματικότητα τους. Λιγότερο συχνά, οι εχθροί αφήνουν για λάφυρα οπλισμό και αρματωσίες για τα Patapons σας.
Ο στρατός των Patapons απαρτίζεται απο κλιμάκια μαχητών τα οποία ανήκουν σε διαφορετικές κλάσεις. Πριν από κάθε σύρραξη μπορείτε να επιλέξετε τρείς απο δαύτες – ξεκινάμε με τους Yaripons που κραδαίνουν δόρατα αλλά αργότερα ξεκλειδώνουν και άλλα classes, όπως οι τοξότες Yumipons ή οι έφιπποι Kibarons. Η επιλογή της ορθής σύνθεσης κλάσεων σε κάθε μάχη θα διευκολύνει σαφώς το έργο σας αλλά το παιχνίδι ούτως ή αλλιώς δεν γίνεται ποτέ ιδιαίτερα απαιτητικό στις δοκιμασίες που θέτει. Η μόνη πραγματική πρόκληση βρίσκεται στην διατήρηση του Fever mode.
Κάτι που δεν μας άρεσε στον αρχικό τίτλο και φυσικά εξακολουθεί να ισχύει και εδώ, έχει να κάνει με το γεγονός ότι το παιχνίδι αποδεικνύεται ιδιαίτερα «σφιχτό» στις απολαβές του – για την αγορά καινούργιων μονάδων απαιτούνται δυσανάλογα κόστη οπότε αναπόφευκτα θα χρειαστεί να επαναλάβετε ξανά και ξανά τα boss fights και τις hunting αποστολές για την απόκτηση των απαραίτητων resources. Τουλάχιστον έχετε την ευκαιρία να γλιτώσετε τους πεσόντες στρατιώτες σας αν προλάβετε και σηκώσετε τον εξοπλισμό τους από το πεδίο μάχης προτού αυτός εξαφανιστεί.
Ένα θέμα που αντιμετωπίσαμε με το Remaster ήταν το αναίτιο ξάκρισμα στο κάδρο της οθόνης που μερικώς αποκόπτει τα περιθώρια του interface. Το πρόβλημα δεν επιλύθηκε ούτε και με την εκ νέου προσαρμογή των ορίων της τηλεόρασης από τις ρυθμίσεις του PS4. Δυστυχώς δεν ήταν εφικτό να δοκιμάσουμε το παιχνίδι σε διαφορετικό monitor για να διαπιστώσουμε αν αποτελεί όντως αδυναμία του παιχνιδιού.
Όσοι διαθέτουν ήδη τον πρωτότυπο τίτλο, θα πρέπει απλά να αναρωτηθούν αν είναι τόσο σημαντική για αυτούς η μετάβαση στην υψηλότερη ανάλυση. Οι υπόλοιποι θα απολαύσουν ένα casual-rythym game με ευφάνταστη παρουσίαση που ελπίζουμε στο μέλλον να απασχολήσει ξανά την Sony με ένα καινούργιο όμως τίτλο.
Ανάπτυξη: Sony Interactive Entertainment Έκδοση: Sony Interactive Entertainment Europe Διάθεση: Sony Hellas
The Good
- Μινιμαλιστική, πολύχρωμη παρουσίαση . Ιδιαίτερο gameplay . Μουσική
The Bad
- Χαμηλή ανάλυση στα βίντεο . Σύντομα καταλήγει επαναλαμβανόμενο . Θα το θέλαμε σε bundle μαζί με τα sequels του
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ